paard te koop: bizarre foto's?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elias

Re: paard te koop: bizarre foto's?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 07:24

inderdaad, en of je er uberhaupt een foto bij hebt :j
als je je paard te koop zet zou je daar wel voor zorgen toch?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 07:51

Wat ik veel belangrijker vind dan foto's, zijn de leugens die je worden verkocht.
Ik heb ooit de verkoop van mijn pony aan iemand geweigerd, omdat ik vond dat het kind waar ze de pony voor wilde kopen niet paste bij de pony. Het kind keek spaans benauwd, maar moeder wilde het kind daar wel doorheen loodsen. Op een moment dat moeder even genoeg meters van haar kind weg was, heb ik eerlijk gevraagd of dit nu zijn droompony was. Het kind zei nee, en ik heb daarop moeder aangesproken met de melding dat ze deze pony niet moest kopen. Heb haar ook gelijk geadviseerd in welke richting ze wel zou kunnen zoeken.

Als er bij een advertentie bijstaat dat het dier geschikt is voor een beginneling, of een kind. moet je daar eigenlijk blind op kunnen vertrouwen. Geen leugens dus.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:01

Ja, ik heb me hier ook al vaak over zitten verbazen. Of een trainingsstal die adverteert met keurinsklaar maken en beleren onder het zadel en voor de kar. Vervolgens een slofgereden paard op de foto erbij zetten en eentje voor de kar, die over een boomwortel in de binnenbocht rijdt, waardoor de kar alleen op de buitenwielen rijdt 8)7

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:12

ik vind wel een beetje dat het van de prijs afhangt ook.
Ik heb een shetlander te koop staan en daar heb ik maar 1 goede foto van. Vraag ook bijna niets voor het dier, dus tja, hoeveel foto´s wil je om te weten dat het een doorsnee zwarte shetlander is?
Maar als het nou eenmaal om wat grotere bedragen gaat dan ben ik het helemaal eens met goede foto´s. Maar ik vind het wel een tegenvaller als je een prachtige foto krijgt en het dier ziet en het lijkt er niets op. Foto moet wel een beetje het paard op dat moment vertegenwoordige anders dan ben ik al gelijk afgeknapt bij het eerste blik dat ik erop werp.

Maar dan heb je ook van die kopers die dan 10 foto´s van het paard hebben gezien en dan nog vragen "heeft u nog meer foto´s?". tja, hoeveel is genoeg?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:45

Ik erger me ook vaak aan de foto´s.

Het valt me op dat ik me ook vaak erger aan de advertentie van een bepaalde handelsstal. Paarden worden (8 van de 10x) in de krul getrokken, kin op de borst, etc. En degenen die erop zitten hebben regelmatig een slechte/storende houding, haar los, etc.

Dan vraag ik me af, je wilt je paarden toch verkopen? Ik knap altijd af op dit soort advertenties := Je kijkt toch als eerste naar de foto's.

Toen ik rond ging kijken voor een pony wilde ik ook alleen langs bij paarden die me aanspraken vanaf de foto. En natuurlijk ook de omschrijving, maar de foto's blijven het eerste wat je ziet :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:58

Ik kan hier over meepraten. Ik heb twee weken geleden een paard gekocht. Mijn eisen waren duidelijk: Paard met drie goede gangen en fijne springmanieren die goed op zijn voeten staat.

Het eerste paard waar ik ben wezen kijken waren de foto's juist te positief, vergeleken met hoe ze in het echt toonde. De andere paarden hadden een standfoto, draf- en galopfoto en foto boven de sprong. Het paard wat ik uiteindelijk gekocht heb, stond alleen een standfoto op sporthorses. Op verzoek had ik nog een aantal andere foto's gekregen.

Het is jammer dat sommige mensen zulke beroerde foto's maken, maar het is de kunst om hier doorheen te kijken! Voor je het weet laat je een superpaard aan je voorbij gaan op basis van een slecht geschoten foto. Ik heb in mijn twee weken durende zoektocht 1400km gereden om te kijken bij 5 paarden (waarvan bij 1 nog een tweede keer), waarvan de foto's allemaal niet top waren. Gelukkig stond mijn instructeur mij bij (welke er veel meer kijk op heeft).

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:59

ik zag op marktplaats een paard staan ,voordat ik Tolientje zag, en was meteen verliefd op de fotos. In gedachten zag ik mijzelf en het desbetreffende paard al plezier hebben samen en toen we er aankwamen dacht ik dat er een paardenverwisseling was, paard zat vreselijk en dik in de vacht,had helemaal geen spieren en rijden had ze klaarblijkelijk geen zin in want ze was alleen maar boos. Bleek dat dat meisje fotos had geplaatst van 3 jaar geleden toen ze de merrie nog volop trainde....ze stond nu al 2 jaar stil..Ja das ook slim om te doen haha!!!
En dan te bedenken dat ik Tolientje nog op de tweede plaats had staan voordat ik die merrie had gezien int echt !!
Die stond echt heel dullig op de fotos van marktplaats !!!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:59

hahah ik heb mn fjord te koop staan, met 1 mooie zomer foto en 2 vieze (vorige maand genomen) strand foto's.
Naja zo ziet ze er nu uit :) in de zomer is ze werkelijk een plaatje maar swinters een vies bolletje fjordenwol :P
Ik ben vind ik zelf wel heel eerlijk wat haar betreft, ze kan op drukke tijden boxlopen dus zoek ik iemand die haar minimaal overdag hele dag buiten zet, liefst 24/7.
Ze heeft niet veel geduldmet stilstaan, maar als je eenmaal rijd is ze gewoon super braaf.

Ik persoonlijk ben een slechte verkoper :') som alle minpunten op :P maja wil haar ook neit na 1 maand weer op de stoep hebben staan, valt me al zwaar haar te verkopen dus afscheid is ook echt afscheid.

(bedenk me net dat ik ff soort van standfoto erbij ga zetten :P voor het idee)

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:01

Je kunt het ook omdraaien en kijken naar de potentie die het mega-uit-de-klei-getrokken beest op de foto te bieden heeft. ik zie liever een foto van een paard wat conformatief correct is, maar er niet uitziet (modder, lange onverzorgde manen, ietwat mager, oid) dan een schoongewassen Barbiepaard, met recht GEKNIPTE :roll: manen, geschoren oren ed, alleen maar om de prijs op te drijven. Als je er een beetje kijk op hebt, zie je de kwaliteit van een paard door 6 lagen modder en aanverwante zaken heen.

Edit: @ Bon-Bon: niet zoveel mis met het soort foto's m.i. Maar waar je wel op zou moeten letten is dat heel je paard erop staat. ik mis nu op twee foto's haar voeten. :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:06

Ja andersom kan idd ook. Onze E is daar een goed voorbeeld van. Op de foto's echt een mooi paardje. Rijtechnisch geen hoogstandje, maar pony zag er goed uit etc. Komen we daar na 3 uur rijden, wat zien we: een graatmager dier, slome blik etc. Toch maar proef gereden en dat viel zo ontzettend mee, liep fijn e.d. Opeens een lekkere wakkere pony die er plezier in had. Dus toch gekocht. Nog geen half jaar later was het weer de mooie pony van die foto's. Deze bleken dus ook al ouder te zijn, toen had die eigenaar de pony net en zag ie er dus nog prima uit. Had ze recente foto's geplaatst, waren we echt niet wezen kijken. Over het algemeen zijn veel foto's gewoon slecht en idd zo verkoop je niet. Als wij wat te koop zetten, maken we er ook veel werk van, netjes verzorgd, mooie rijfoto's e.d. Moet zeggen, de inmiddels verkochte paardjes hebben ook nooit lang te koop gestaan.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:06

Anne Marie schreef:
Je kunt het ook omdraaien en kijken naar de potentie die het mega-uit-de-klei-getrokken beest op de foto te bieden heeft. ik zie liever een foto van een paard wat conformatief correct is, maar er niet uitziet (modder, lange onverzorgde manen, ietwat mager, oid) dan een schoongewassen Barbiepaard, met recht GEKNIPTE :roll: manen, geschoren oren ed, alleen maar om de prijs op te drijven. Als je er een beetje kijk op hebt, zie je de kwaliteit van een paard door 6 lagen modder en aanverwante zaken heen.

Edit: @ Bon-Bon: niet zoveel mis met het soort foto's m.i. Maar waar je wel op zou moeten letten is dat heel je paard erop staat. ik mis nu op twee foto's haar voeten. :D

Heb nog even een foto erbij geplaats waar voeten op staan :P
Nu moet ik zeggen toen ik haar kocht stond er geen mooie foto van haar op MP absoluut niet :P 1 foto waarbij ze van voor op je af kwam, maar in t echie toen wauw :P was op slag verliefd hahaha :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:12

Of foto's waar meerdere (dezelfde) paarden op staan.
Zo van: leuke Haflinger te koop, merrie .... jaar, bereden, verkeersmak.
En dan een (onoverzichtelijke) groepsfoto uit de wei met 3 Haflingers en nog wat andere paardjes.
Of alleen een foto van het hoofd.

Ik heb ook een AV die in de wei meer op een ezel lijkt.
Maar los gegooid en onder het zadel, echt super mooi toont.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:15

Uiteraard verkopen goede foto's beter.

Ik kan me persoonlijk ook wel ergeren aan slecht gereden paarden -foto's .
Zo is er ook een handelsstal die claimt in goede paarden te handelen, alleen op de foto's zie je gewoon slechte ruiters op de paarden, zo zonde denk ik dan...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:21

Sjolvir schreef:
Wurm (ook in de hoogte klein dingetje) van 16 op paard van 1.65, wat prima past, verkoop wegens overgang naar groter paard?

Dat kan best hoor, voor de dressuursport hebben ze graag grote paarden.
ik heb een kennis die nog een kop kleiner is dan mij (ik ben 1.65) en alleen paarden van boven de 1.75 wil, ook nog met veel massa, want dan presenteert het tenminste als je de ring inkomt. Schiet mij maar lek, ze kan er amper met haar been aan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:23

Bon_Bon schreef:
dus zoek ik iemand die haar minimaal overdag hele dag buiten zet, liefst 24/7.

Die klik ik dus altijd door. Ongeacht de manier waarop ik een paard wil houden, als er al een heel eisenpakket bijstaat en de eigenaar wil ook nog naderhand regelmatig op bezoek en komen controleren en blablabla dan hoeft het al niet meer. Verkocht is verkocht, heb geen zin in dat gezever. Als je invloed wil hebben op je paard, moet je hem zelf maar houden }>

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:26

* Ik zoek een blijvend goed tehuis, dit wordt gecontroleerd *

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:53

Ja dat zijn garanties die niemand je kan geven, dus m.i. uiterst naïef om zoiets erbij te zetten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:57

-> PP, geen rijtechnische discussie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:11

ik vind het ook creselijk om te zien dat je dan een half paardenhoofd bij de foto ziet of foto's van voren genomen := wat boeit dat van voren, en die ogen intereseren mij ook niet. ik wil een stand, draf en galop foto :')

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:27

Urielle schreef:
Bon_Bon schreef:
dus zoek ik iemand die haar minimaal overdag hele dag buiten zet, liefst 24/7.

Die klik ik dus altijd door. Ongeacht de manier waarop ik een paard wil houden, als er al een heel eisenpakket bijstaat en de eigenaar wil ook nog naderhand regelmatig op bezoek en komen controleren en blablabla dan hoeft het al niet meer. Verkocht is verkocht, heb geen zin in dat gezever. Als je invloed wil hebben op je paard, moet je hem zelf maar houden }>

Urielle daar gaat het niet om, ze gaat boxlopen, kijk van mij mag je haar 24/7 op stal zetten, ik kom naderhand niet kijken en weet dat ik er niks mee rover te vertellen heb, daar heb ik vrede mee.
Maar kom dan ook niet na 2 maanden zeuren dat ze rondjes loopt en druk is.

Daar gaat het me om :)
Als iemand tegen mij zet ik zet haar 24/7 buiten vind ik dat prima ik ga niet controleren want jij hebt je zelf ermee als je straks gigantisch veel kan bijvoeren omdat ze door de stress dunner word.

Ik ben alleen wel zo eerlijk het te melden. heb zelf ook geen zin in achteraf gezeur.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:30

Brainless schreef:
* Ik zoek een blijvend goed tehuis, dit wordt gecontroleerd *

LOL dit is het zelfde als je als verkoper een reactie krijgt, voor heel weinig geld wil ik je paard wel kopen, zal heel lief zijn (mjah dat verwacht ik ook van iemand die bij wijze van 10.000 euro neertelt) en hij/zij gaat nooooooit meer weg ( jekan niet in de toekomst kijken, je kan ontslagen worden of een van je ouders, er kan zoveel gebeuren...)

Als iemand mijn paard koopt dan is het zijn of haar paard, niet meer van mij, zal ook niet op bezoek gaan of iets controleren hun zijn verantwoordelijk niet ik. Mochten ze het paard ooit verkopen hoef ik hem/haar niet terug te kopen. Hoef het ook niet te weten.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:42

ik maak weleens foto's voor op marktplaats te zetten als mensen hun paard/ponytje te koop zetten,
meestal een stand zonder zadel mooi ingevlochten met netjes gepoetst hoofdstel, een van het hoofdje.
daarna ga ik met de mensen naar buiten om van het rijden foto's te maken mooi in bandages zadel netjes en een mooi wit dekje.
daar pik ik meestal een paar draf foto's uit die mooi tonen.
foto's een beetje bijsnijden en huppa op marktplaats!
niks mis mee toch.. :+

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:56

Natuurlijk is het fijn als er goede foto's bijstaan, maar ik vind wel dat je er doorheen moet proberen te prikken
Dat mooie opgepoetste paard kan wel een vreselijke draak zijn die niet kan/wil lopen en omgekeerd natuurlijk. Kom je kijken staat er een blubber paard op je te wachten, dat is pas een afknapper...

Toen ik een paardje zocht probeerde ik op de uitstraling te letten. Bij Jasper stonden prul foto's, 1 van zijn koppie half slaperig en 1 waardeloze stand foto, advertentie van 2 of 3 regeltjes.
Maar toch.....ben dolblij dat ik bij hem ben gaan kijken toen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:58

wat ook irritant is dat mensen niet eens de juiste leeftijd, afstamming, ras of geslacht erbij vermelden := of een verkeerde kleur zeggen ofzo := vaak geven ze ook zo weinig informatie...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:00

Als je ziet wat er gemiddeld voor een paard ( ik kijk zelf nooit naar pony's ) gevraagd wordt, vraag ik me altijd af wat de moeite is om even een paar fatsoenlijke foto's te (laten) maken.
Ik zet zelf wel eens wat op sporthorses voor een ander, daar komen altijd goede ( professionele ) foto's bij en dan staat de telefoon binnen een uur roodgloeiend. Als je ziet dat ze soms in de hogere prijsklasse van die prutfoto's erbij zetten, vraag ik me altijd af waarom ze niet even de moeite nemen...toch zonde, ik voel mezelf dan ook niet echt genegen om zo'n paard te gaan bekijken ( niet dat ik momenteel zulk geld heb, maar als..).