uiterlijk of innerlijk? Waar kies je voor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:39

Geen van beide. Ik hoef geen bloedmooi paard, maar ik wil wel een paard waar ik wat mee kan, waar ik mee verder kan komen.
Als ik echt moet kiezen zou ik paard 1 kiezen en dan proberen het bijten en trappen af te leren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:00

Voor mij zou het paardje 2 worden.
Heb ik nu ook een beetje, als sport pony is Den voor mij niets. Ik kocht hem als papierloos hengstje(oke, hij was dan al wel mooi). Het was toen ik hem kocht echt een paardje waar je 'niets mee kon'(in de ogen van een wedstijdruiter). Maar dat mijn paardje uit groeide tot een 1e premie dekhengst had ik dan ook nooit verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:00

Eigenlijk geen van beide....

Maar als ik dan toch een keuze zou moeten maken, zou ik paard nr 2 nemen. Niet omdat ik paard nr 1 niet zou willen, maar omdat ik gewoonweg het lef niet in mijn donder heb om met zo'n paard aan de gang te gaan. Haha!

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:51

geen van beide, voor een moeilijk paard heb ik niet de capaciteiten en een paard wat ik niet mooi vind zou ik ook niet aanschaffen voor mezelf. Er gaat genoeg geld inzitten dus dan moet het ook wel wat zijn.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 12:03

In deze keuze zou ik voor paard 2 gaan (als klinken ze mij allebij niet leuk Schijnheilig ).
Toch ga ik over het algemeen af op uiterlijk...
Pinky is geen schatje, het is totaal geen kroel paardje maar ik ben als een blok voor hem gevallen en nu nog steeds.
Ik zou hem totaal niet willen ruilen voor een andere pony die liever (en geduldiger) is in de omgang. Een beetje pit mag wel, het hoeft geen saaie dodo te zijn..
Maar mij de tal uittrappen enzo is natuurlijk het andere uiterste (gelukkig ziet Pinky mij als zijn baas want anders was dat zeker wel zo geweest, hij doet het namelijk wel bij sommige anderen....)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 12:42

Ik zou toch voor paard 1 gaan. Laten we eerlijk wezen je gaat toch eerst op uiterlijk af. Als je een paard wilt gaan kopen ga je toch eerst naar het beestje kijken en bepaal je of je em mooi vind of niet. Ik hou namelijk helemaal niet van paarden met veel roze bij de ogen of mond, al is het nog zo'n schat van een paard en loopt ie Z, ik knap daar op af. Iets in het paard moet je aanspreken, anders hoef je er niet eens aan te beginnen. Nare trekjes kun je altijd afleren, met veel geduld kom je een heel eind.

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:03

Paard 1, als hij alleen schopt en bijt en verder alles prima doet dan zie ik het probleem niet echt. Ik ga het meest af op uiterlijk, een paard moet voor mij vooral mooi zijn en goed kunnen bewegen. En er zijn ook zat mooie paarden die wel lief zijn!
En een volgende pony voor mij die niet verder kan dan M vind ik niet interresant

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:09

Tja, ik weet het niet. Een paard wat je niet mooi vind kan het volgens mij niet echt mee klikken. Je moet toch bij een paard zoiets hebben van 'die is gaaf!'. Maar daarbij moet ik zeggen, ik zou geen paard kopen die trapt en bijt. Als je het zo vraagt zou ik zeker voor paard 2 gaan. Als de pony maar laat zien dat hij iets voor je wil doen en eerlijk is. Dat de pony niet verder dan M zou komen zou me niks kunnen schelen. Daarbij word een minder mooie pony al gauw mooi als hij van jezelf is... Knipoog Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:19

ik zou ook voor paard 2 kiezen, maar bij mijn pony was het beide. zo'n lief koppie en zo'n leuk karakter. toevallig heeft ie ook wel goeie papieren maar daar deed ik t niet voor.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:21

ik zocht niet voor niks de combi er van, en vond hem Haha!

Als ik tegen paar 1 zou aanlopen, en zou denken dat ik er de capiciteiten voor zou hebben zijn probleem op te lossen, dan paard een...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:58

Geen van beiden Haha! *nah...flauw*

Dan zou ik toch voor paard 1 gaan. Eigenlijk een combinatie van beiden. Ik wil een werkwillig paard waar normaal mee om te springen is, maar wel een paard die er normaal uit ziet en goed gebouwd is voor hetgeen wat ik ermee wil doen Lachen En die combi's zijn er zat!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:00

ligt er helemaal maar aan wat je doel is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:18

het is net als met mannen; van een schonne toafel kunde nie eten! ofwel, ook al is het paard zo mooi, als je er niet fijn op kunt rijden, heb je er toch niet zoveel plezier van als van een paard waar je wel fijn op kunt rijden.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:22

Als er nog maar 2 paarden op de aarde rond zouden lopen, dan zou ik voor de eerste gaan... Dan val ik toch meer op uiterlijk gaan.
Anders zou ik gewoon voor geen van beide gaan, het oog wil ook wat, maar het moet wel te hanteren zijn...

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:10

Aan het innerlijk is te werken aan het uiterlijk niet....
Ik zou wel ook rekening houden met het gebruiksdoel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:49

geen van beiden, maar als ik moest kiezen werd het paard 1. Als het over is in het M heb ik er ook geen lol aan, mijn ambities liggen toch wel wat hoger. Uiterst frustrerend om een paard te rijden dat niet beter kan, hoeveel werk (en geld!) je er ook in stopt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:46

Absoluut paard 1. mijn beste paard was een vals monster en ook die kun je voor je winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:55

Geen van beide, dan zou ik toch een pony willen waarmee je iets kan berijken met Dressuuur en die toch niet vals is.
Maar als ik het zo hoor zou ik dan toch als ik echt moest kiezen voor pony (in mijn geval Haha! ) twee gaan.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:04

paard 2.

Maar als je verder wilt komen dan de M zou ik nog verder zoeken... en niet voor 1 van die 2 gaan.
Maar ik zelf ga naar innerlijk en niet uiterlijk

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:07

Paard 1. Ik zie het als een uitdaging. En ik heb liever een paard waar ik het ver mee kan schoppen dan een knuffel paard, als ik dat wil koop ik wel een teddy-beer Knipoog

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:57

Paard 1 natuurlijk......

En ik denk dat ik hem gekocht heb Haha! Knipoog ...

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:07

Steef schreef:
Paard 1 natuurlijk......

En ik denk dat ik hem gekocht heb Haha! Knipoog ...

Dat wilde ik nou net zeggen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:20

geen van beiden of allebei!

Maar als ik zelf n paard zoek, moet ie een karakter hebben dat bij mij past, uiterlijk onbelangrijk en zijn kunnen is al helemaal onbelangrijk. Als je maar goed met elkaar op kunt schieten, dan staat de wereld al voor je open Knipoog

Ik heb snow gekocht omdat hij mij *opeiste* hij stond met meerdere tinkers in de box, hij zou niet zo aandachtvragend zijn, maar die andere tinkers mochten niet bij mij komen. Hij was in die tijd een gedrocht, jong en alleen zadelmak. Niemand die het in zijn hoofd haalt om hem toen te kopen Lachen Maar het klikte meteen, ik was smoorverliefd op dat gedrocht! En nu? Hij gaat van lelijk eendje naar prachtige zwaan en is beleerd onder t zadel (western, dressuur en springen), voor de kar en we doen de meeste rare fratsen. Ook kon hij voor geen meter galopperen, nu zal hij nog wel eens de snelste en soepelste tinker van flevoland kunnen zijn haha

Dus voor mij hoeft een paard geen beauty te zijn en al helemaal niet alles te kunnen, zolang je maar samen kunt werken en je trots kan zijn op je paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:25

Het hangt ervanaf, ik denk eigenlijk beide. Ik vind het wel belangrijk dat je een paard kunt vertrouwen, valse beesten moet ik echt niet hebben, om voor langer te houden. Ik heb wel in het verleden eens de uitdaging aangenomen om een "valse pony" wat op te knappen, vond ik heel leuk en bevredigend werk, ik had er alleen uiteindelijk niet genoeg tijd voor om het af te maken helaas. Ik zou het echter wel nog eens doen.

snowdon schreef:
Dus voor mij hoeft een paard geen beauty te zijn en al helemaal niet alles te kunnen, zolang je maar samen kunt werken en je trots kan zijn op je paardje.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:35

Ik ga voor paard 2 ! Vooral omdat mijn ambities niet al te groot zijn en ik een bangerik ben als het om van die achterbakse krengen gaat Clown !