Heel veel sterkte voor jou en je familie de komende tijd!
mariska
Geplaatst: 15-05-03 13:08
Gecondoleerd met dit verlies...
Dan even over je vraag; ik was ook vier toen mijn opa overleed. Wij waren toen net op vakantie, dus we moesten direct naar huis. Gelukkig hebben mijn ouders mij niet meegenomen naar de begrafenis. Nu heb ik alleen hele goede herinneringen aan mijn opa (voor zover je die hebt als je vier bent). Mijn ouders vertelde mij dat opa naar de hemel was. Op de een of andere manier had ik hier wel vrede mee. De hemel was hoog in de lucht, en opa zat - in mijn beleving- dus op een wolk. Af en toe, als ik iets leuks meemaakte keek ik wel eens naar boven, of opa het toch ook zag... Hij was er dus toch nog een beetje bij..
heel veel sterkte voor jullie allemaal..
Chronos
Geplaatst: 15-05-03 13:14
Mijn nicht is een paar jaar geleden haar man verloren en die had ook zo iets aan haar zoontje toen vier verteld.... Dat papa een ster van geworden aan de hemel en hij heeft het goed verwerkt.. Maar nogmaals heel veel sterkte...
orri
Geplaatst: 15-05-03 13:25
Gecondoleerd met het verlies...
Ik heb mijn zoontje wel afscheid laten nemen van zijn overgrootopa, (was ook 4)vind dit een natuurlijk proces en niets raars. Het lichaam is immers maar een belichaming van de ziel en als de energie los laat dan zal deze zich ergens ander manifesteren, energie gaat door. Het is veel moeilijker om te beseffen dat iemand dood is, zonder dit afscheid van het lichaam.
Mijn zoontje heeft van mij mee gekregen, dat als iemand sterft, de ziel opnieuw geboren zal worden in een baby. Dat de ziel als het ware wacht in de wolken op een nieuwe kans. Dit heb ik ook altijd mee gekregen van mijn moeder. (Mijn zoontjes zullen nooit mijn oma kennen omdat deze stierf toen ik 16 jaar was aan kanker)
Sterkte ermee!!!
Mayo
Geplaatst: 15-05-03 14:06
Heel veel sterkte...
Mike
Geplaatst: 15-05-03 14:42
Gecondoleerd! Ik vrees voor eenzelfde situatie binnenkort
Hoe je het je kind moet vertellen, geen idee! Op deze leeftijd beseffen ze nog niet echt hoe of wat. Ik weet nog wel hoe het met mijn opa ging... M'n moeder vertelde dat m'n opa gestorven was en ik hem nooit meer zou zien... Ik moest huilen, als heb ik toen nooit gebrepen waarom, ik was 5 of 6 jaar geloof ik... Denk dat het bij iedereen anders is hoe er op gereageerd zal worden.
Sterkte de komende tijd!
laurae
Geplaatst: 15-05-03 14:43
Gecondoleerd en ontzettend veel sterkte voor de komende tijd
Imker
Geplaatst: 15-05-03 14:47
Heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies...
Het is zo vreemd om nu te denken aan jou, nu je er niet meer bent Een lege plaats naast mij, jij was mij zo gewend nu is daar slechts de leegte, die jij achterliet Liet mij alleen met mijn verdriet Treuren is nu mijn enige uitlaatklep Als je eens wist wat ik er voor over heb Om jou weer in mijn armen te kunnen sluiten Ik leef om jou, daar kan ik niet buiten Ik zoek en zoek, en hoop jou te vinden Mijn liefste, jij die ik beminde Het licht uit mijn leven is nu voorgoed gedoofd Maar in één ding heb ik altijd geloofd In mijn hart zul je verder leven Ik zal altijd om je blijven geven.
Lientje
Geplaatst: 15-05-03 14:50
Ai dan is het inderdaad snel gegaan, veel sterkte hoor! Wat erg toch die kankers
Sizzy
Geplaatst: 15-05-03 15:00
Heel veel sterkte met dit verlies!
Kyra
Geplaatst: 15-05-03 15:12
Wat toch een kl*te ziekte... Heel veel sterkte de aankomende tijd.
Ik vind die leeftijd erg jong om daar iets over te zeggen. Ik was zelf 12 toen mijn vader aan die rot ziekte overleed, ja ik heb hem wel gewoon gezien en ben naar de crematie geweest, maar dan praat je over een hele andere leeftijd.
Ik ben net, afgelopen maandag, weer naar een begravenis geweest. Mijn oom was 52, hele jonge kinderen waren er niet bij.
Heel veel sterkte in ieder geval, voor jullie allen
Jura
Geplaatst: 15-05-03 15:16
Vreselijk... gecondoleerd en heel veel sterkte!
youngster
Geplaatst: 15-05-03 15:24
Gecondoleerd, mijn ene oma is ook gestorven aan kanker, de andere aan een zware hartaanval, bij de ene had ik afscheid kunnen nemen (was 13 jaar ongeveer en bij de andere 10), de oma die aan een hartaanval is overleden heb ik dus geen afscheid van kunnen nemen, terwijl ik daar heel erg gek op was, als ik er nu aan terugdenk zit me dat nog steeds dwars en heel moeilijk. In iedergeval heel veel sterkte!!!
hobbelheks
Geplaatst: 15-05-03 15:46
heel veel sterkte...... en ik denk dat je je zoontje wel moet vertellen wat er aan de hand is, kinderen voelen het vaak zelf al aan en zulen je verbazen met hun reactie. Ik moet zeggen dat ik het ster verhaal wel erg mooi gevonden vind.
Destinietje
Geplaatst: 15-05-03 15:49
Gecondoleerd...Heel erg veel sterkte voor jou en je familie...
Nathalie1981
Geplaatst: 15-05-03 16:02
Gecondoleerd.... En heel veel sterkte voor jou en je familie
Lizz
Geplaatst: 15-05-03 16:12
gecondoleerd! heel veel sterkte voor jou en jouw man, schoonvader, -zus en kinderen.
mijn opa is ook overleden toen ik 4 of 5 was. Ik kan alleen nog maar van hem herinneren dat hij in een verzorginstehuis lag naast een hele lange man. Van mijn moeder en oma heb ik in de jaren veel verhalen en foto's gezien. En hoe hij toen was, herinner ik hem. sterkte
Clair
Geplaatst: 15-05-03 16:21
gecondoleerd en veel sterkte voor jou en je naasten.
HorseMoments
Geplaatst: 15-05-03 18:09
Gecondoleerd, en heel erg veel sterkte met dit verlies. Toen mijn moeder overleed was mijn broer ook 4 toen is verteld dat ons mam in de hemel was en ons in de gaten kon houden, dat ze nu op een plek was waar geen pijn meer was.
Anoniem
Geplaatst: 15-05-03 18:40
Hee meid,
gecondoleerd. Het is hartstikke poedersuiker om iemand te verliezen, maar als het zo snel gaat is het echt schrikken...
Misschien kan ik je een klein beetje "geruststellen"...
Ik denk dat je jongste van 4 zich zijn oma nog wel kan herinneren hoor... Mijn vriend verloor zijn oma ook op zijn vierde, maar hij kan zich zelfs nog dingen herinneren die ze zei..
Hij is trouwens toen niet meegeweest op de begrafenis...
Toen mijn eigen oma was overleden waren mijn achterneefjes en nichtjes er wel bij, dat was geen enkel probleem.
Nou was bij ons de sfeer wel goed, omdat ze heel lang ziek is geweest en het toen eigenlijk een verlossing was...
Als het echt een hele zware sfeer is, zou ik je kindje niet meenemen dan zal hij er waarschijnlijk niks van begrijpen...
Lenneke
PS... Sterkte he...
Linda
Geplaatst: 15-05-03 18:40
Jeetje, afschuwelijk...Gecondoleerd.
Mijn opa is overleden toen ik 4 was, ben niet naar de begravenis geweest. Ik wist dat hij ziek was en niet meer beter zou worden, ik had er volgens mij gewoon vrede mee....
Heel veel sterkte voor jou, je gezin, je schoonvader en de rest van de familie...
Nuage
Geplaatst: 15-05-03 18:48
Veel sterkte! Mijn opa is afgelopen augustus overleden aan een hartaanval. Zijn jongste kleinkind is 6 jaar, en die was zowel in de kerk als bij de crematie. Ze was heel erg over haar toeren en aan het huilen, dus of ze er goed aan gedaan hadden weet ik niet.
Ik weet dat ik toen ik 5 was mijn overgrootopa overleed aan kanker. Ik mocht toen niet mee naar de begravenis en ben toen heel erg lang heel erg boos geweest dat herinner ik me nog wel.
Bij mijn oma is sinds 2 maanden de diagnose darmkanker vast gesteld. Zij gaat het ook niet lang meer maken ben ik bang. Zij heeft geen jonge kleinkinderen.
Tegen mijn zusje van 3 zeg ik gewoon dat ze dood zijn. Afgelopen week was de hamster dood. Die heb ik haar laten zien en verteld dat hij dood was. Verder geen rare verhalen maar gewoon, hij is dood. toen hebben we hem samen begraven. Ze was er heel cool onder en eigenlijk wel enthousiast. Dit was natuurlijk nieuw voor haar, maar ze vond het niet eng ofzo.
JokeG
Geplaatst: 15-05-03 19:05
Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!
iwayalover
Geplaatst: 15-05-03 19:54
jeetje heel veel sterkte ermee. Mijn oma is 2 weken geleden ook aan kanker overleden. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoevel mensen daaraan dood gaan. ECHT ERG!!!
Bonte
Geplaatst: 15-05-03 21:47
Allereerst heel veel sterkte. Het is voor mij vandaag precies 2 jaar geleden dat ik mijn vader heb verloren aan kanker. Mijn nichtje van toen 5 jaar is wel meegeweest, maar heeft het niet zo beseft. Ik vond het ergste dat zij vrolijk rondhuppelde alsof er niets aan de hand was en dat kan je zo'n kind niet kwalijk nemen. Er was haar verteld dat haar opa naar de hemel was en dat hij nu geen pijn meer had. Nogmaals veel sterkte en ik leef met je mee.