Citaat:Ik zou gewoon je beugels langer maken hoor, wie weet hebben ze daar niet eens een opstapkrukje?
Dan neem je toch zelf voor de zekerheid opstapkrukje, of misshien een gewoon krukje mee.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
misssixty12 schreef:Citaat:Ik zou gewoon je beugels langer maken hoor, wie weet hebben ze daar niet eens een opstapkrukje?
Dan neem je toch zelf voor de zekerheid opstapkrukje, of misshien een gewoon krukje mee.
(dat geld dan voor mij omdat ik met fenders rij)
Ik moet ook binnekort op een paardje stappen proefrijden en tis toch een wat grotere kwpner ze heeft al eens iemand weg gestuurd omdat ze er niet op kwam .. dan is hij ook nog eens niet de liefste met opstappen en blijft dus niet rustig stilstaan...ik ben als de dood dat het me niet lukt, vind het zo al erg genoeg als het me wel zou lukken. met mn fobie :S mja we zien wel
uiteindelijk kom ik dr dan wel op haha. en hun zijn meestal beetje aant lachen en zeggen erna: ach het viel toch wel mee je bent er nu iig op

AlexandraM schreef:Ik moet ook binnekort op een paardje stappen proefrijden en tis toch een wat grotere kwpner ze heeft al eens iemand weg gestuurd omdat ze er niet op kwam .. dan is hij ook nog eens niet de liefste met opstappen en blijft dus niet rustig stilstaan...ik ben als de dood dat het me niet lukt, vind het zo al erg genoeg als het me wel zou lukken. met mn fobie :S mja we zien wel
Mandyke schreef:AlexandraM schreef:Ik moet ook binnekort op een paardje stappen proefrijden en tis toch een wat grotere kwpner ze heeft al eens iemand weg gestuurd omdat ze er niet op kwam .. dan is hij ook nog eens niet de liefste met opstappen en blijft dus niet rustig stilstaan...ik ben als de dood dat het me niet lukt, vind het zo al erg genoeg als het me wel zou lukken. met mn fobie :S mja we zien wel
Wat een belachelijke reden om iemand weg te sturen!!!! Die eigenaresse zou er in de eerste plaats zelf wel eens mogen voor zorgen dat haar paard netjes blijft staan bij het opstappen. Natuurlijk, als iedereen er wat gaat aan liggen hangen en trekken omdat het paard zo groot is om erop te geraken zou ik ook niet netjes blijven staan ... dan toch maar dat opstapje gebruiken??

). Ik gebruik soms dus ook gewoon een krukje en andere mensen die op dat moment in de bak zijn, kijken me echt niet raar aan hoor. Het is beter voor de rug van het paard en bovendien heb je veel minder kans dat je zadel scheef gaat liggen door het opstijgen. Gewoon gebruiken die kruk en je nergens wat van aantrekken! Renslover schreef:Ik denk dat als iemand die een verzorgster zoekt voor haar paard het onzin is om diegene weg te sturen vanwege het opstappen hoor!!
Gewoon kruk pakken, GEEEN SMOESJE VERZINNEN,
Dan wens ik je geluk, want geloof me als een van deze 2 dingen gebeuren, maak je niet veel kans meer op dei verzorg pony/paard
)
heb mooi een opstapje gebruikt en het is niks raars, gewoon doen, al zeg je maar omdat je niet wil de dat rug te zwaar belast word, komt altijd goed over op de eigenaren, want dat houdt ook in dat je nadenkt over het welzijn van het paardje.
hafjegek schreef:vroeger was ik wel redelijk lenig toen ik regelmatig reed, en kon ik ook op de hele grote paarden klimmen enzo (ben maar 1,60 en nog redelijk stevig ook)
maar paar weken geleden wilde ik op mn haf gaan zitten van 1,38... dacht je dat ik er op kwam? echt niet!heb mooi een opstapje gebruikt en het is niks raars, gewoon doen, al zeg je maar omdat je niet wil de dat rug te zwaar belast word, komt altijd goed over op de eigenaren, want dat houdt ook in dat je nadenkt over het welzijn van het paardje.