Opstappen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:40

Citaat:
Ik zou gewoon je beugels langer maken hoor, wie weet hebben ze daar niet eens een opstapkrukje?

Dan neem je toch zelf voor de zekerheid opstapkrukje, of misshien een gewoon krukje mee.
:P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:46

misssixty12 schreef:
Citaat:
Ik zou gewoon je beugels langer maken hoor, wie weet hebben ze daar niet eens een opstapkrukje?

Dan neem je toch zelf voor de zekerheid opstapkrukje, of misshien een gewoon krukje mee.
:P

Of je vraagt om een pootje...
Daarnaast vind ik het niet verstandig om de beugels langer te doen, ten eerste kom ik dan ook niet op mn zadel.
dan zou ik mezelf alsnog omhoog moeten gooien(rij met erg lange beugels)

Ten 2e vind ik het niet ideaal om meteen stil te gaan staan en je beugels goed om maat te maken zodra je in het zadel zit.

Sowieso kan je dit met fenders eigenlijk niet doen, want dan hang je ondersteboven in je zadel :9 (dat geld dan voor mij omdat ik met fenders rij)

Loechest

Re: Opstappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:06

Ik zou me er eigenlijk helemaal niet zo druk om maken als ik jou was. Denk niet dat je die pony niet mag verzorgen omdat je met moeite op stapt? Als ik zonder pootje of krukje opstap op de manege kreun en steun ik ook altijd. Maak er altijd een grapje over.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:16

ik ken het, bij mij komt het omdat ik dan ff niet gereden heb of heel lang, ik verder ook niks van sport doe en dus dan echt totaal lomp ben omdat ik het niet meer gewent ben.. er was maar 1 paard waar ik een voetje bij moest omdat hij echt giga groot was....na een paar keer lukte het me ook helemaal alleen :) Ik moet ook binnekort op een paardje stappen proefrijden en tis toch een wat grotere kwpner ze heeft al eens iemand weg gestuurd omdat ze er niet op kwam .. dan is hij ook nog eens niet de liefste met opstappen en blijft dus niet rustig stilstaan...ik ben als de dood dat het me niet lukt, vind het zo al erg genoeg als het me wel zou lukken. met mn fobie :S mja we zien wel

wat je ook kan zeggen is gewoon dat je al ff niet erop bent geweest en je verder dus ook niks doet wat dezelfde spieren aanspreekt en dus dat je er miss heel lomp mee bent kwa opstappen... ik zeg het meestal zo van ja als het me maar lukt, het is ff geleden bla bla :P uiteindelijk kom ik dr dan wel op haha. en hun zijn meestal beetje aant lachen en zeggen erna: ach het viel toch wel mee je bent er nu iig op :D

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:25

AlexandraM schreef:
Ik moet ook binnekort op een paardje stappen proefrijden en tis toch een wat grotere kwpner ze heeft al eens iemand weg gestuurd omdat ze er niet op kwam .. dan is hij ook nog eens niet de liefste met opstappen en blijft dus niet rustig stilstaan...ik ben als de dood dat het me niet lukt, vind het zo al erg genoeg als het me wel zou lukken. met mn fobie :S mja we zien wel

Wat een belachelijke reden om iemand weg te sturen!!!! Die eigenaresse zou er in de eerste plaats zelf wel eens mogen voor zorgen dat haar paard netjes blijft staan bij het opstappen. Natuurlijk, als iedereen er wat gaat aan liggen hangen en trekken omdat het paard zo groot is om erop te geraken zou ik ook niet netjes blijven staan ... dan toch maar dat opstapje gebruiken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:28

Mandyke schreef:
AlexandraM schreef:
Ik moet ook binnekort op een paardje stappen proefrijden en tis toch een wat grotere kwpner ze heeft al eens iemand weg gestuurd omdat ze er niet op kwam .. dan is hij ook nog eens niet de liefste met opstappen en blijft dus niet rustig stilstaan...ik ben als de dood dat het me niet lukt, vind het zo al erg genoeg als het me wel zou lukken. met mn fobie :S mja we zien wel

Wat een belachelijke reden om iemand weg te sturen!!!! Die eigenaresse zou er in de eerste plaats zelf wel eens mogen voor zorgen dat haar paard netjes blijft staan bij het opstappen. Natuurlijk, als iedereen er wat gaat aan liggen hangen en trekken omdat het paard zo groot is om erop te geraken zou ik ook niet netjes blijven staan ... dan toch maar dat opstapje gebruiken??

Wie weet heeft het paard een nare ervaring met opstappen...
Dan vind ik het niet zo gek dat ze iemand wegstuurt ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:30

Ik kan ook niet op mijn haflinger komen alleen met een krukje.. en ze is toch echt maar 1,45....

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:45

Bizzybijtje schreef:
Wie weet heeft het paard een nare ervaring met opstappen...
Dan vind ik het niet zo gek dat ze iemand wegstuurt ;)

Dan moet je het probleem van de nare ervaring zien weg te nemen bij het paard en niet iemand die er niet op geraakt vanop de grond wegsturen.
;)

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:20

Ik ben beniewd hoe TS het heeft opgelost op de wedstrijd.
Ontopic:
Het is echt niet raar dat je een krukje gebruikt als je zelf maar 1.55 bent hoor. Ik ben zelf 1.66 en bij een Fjord stap ik wel makkelijk op, maar bij paarden die hoger zijn heb ik er ook wel moeite mee hoor (en ik zou lenig moeten zijn, want ik heb vroeger altijd geturnd :+ ). Ik gebruik soms dus ook gewoon een krukje en andere mensen die op dat moment in de bak zijn, kijken me echt niet raar aan hoor. Het is beter voor de rug van het paard en bovendien heb je veel minder kans dat je zadel scheef gaat liggen door het opstijgen. Gewoon gebruiken die kruk en je nergens wat van aantrekken!

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:02

Ik denk dat als iemand die een verzorgster zoekt voor haar paard het onzin is om diegene weg te sturen vanwege het opstappen hoor!! ;)

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:14

Renslover schreef:
Ik denk dat als iemand die een verzorgster zoekt voor haar paard het onzin is om diegene weg te sturen vanwege het opstappen hoor!! ;)

Echt meens, Als ze je dan gewoon wegstuurd dan is dat echt flauw :( Gewoon kruk pakken, GEEEN SMOESJE VERZINNEN,
als ze er dan latetr toevallig achterraakt, heb je een probleem, en de meeste aardige mensen vinden het een goede indruk als je eerlijk bend + Als je een smoes gaat verzinnen van heb een tijd niet opgestapt, ofzow en je ouders/zd komt er achter dat je pas nog hebt gereden }> Dan wens ik je geluk, want geloof me als een van deze 2 dingen gebeuren, maak je niet veel kans meer op dei verzorg pony/paard :o

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:17

Ik ben ook vrij stijf.. maar opstappen lukt me altijd nog wel.. alleen als ik met een stoel of krukje ga opstappe nou dan wil m been er amper overheen.
Maar ik ga altijd met mn rechtervoet met de teen richting staart staan zeg maar..
en dan hup ik 2 of 3 keer.. en bij de laatste hup zet je je afl.. en snel voet eroverhen.. als je je als het ware op wil trekken ja dan wil dat bijna niet.. dan moet je wel hele sterke armen hebben.
Succes ;)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:37

RUI-->PP

_Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:38

Stap bijna altijd met een krukje op, behalve als er geen in de buurt is. Rijd op een paard van 1.76m daar kom ik dus zonder krukje echt niet op. Mijn pony is maar 1.34 en zelfs daar stap ik met krukje op, vooral omdat dit veel beter is voor haar rug. Want als je aan het zadel gaat hangen en je komt er niet op of met moeite is dat voor je pony/paard ook niet echt plezierig. Wanneer je met krukje opstapt stap je rustiger op en kun je je eigen gewicht ook veel beter houden. ;)

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:27

vroeger was ik wel redelijk lenig toen ik regelmatig reed, en kon ik ook op de hele grote paarden klimmen enzo (ben maar 1,60 en nog redelijk stevig ook :o )
maar paar weken geleden wilde ik op mn haf gaan zitten van 1,38... dacht je dat ik er op kwam? echt niet! := heb mooi een opstapje gebruikt en het is niks raars, gewoon doen, al zeg je maar omdat je niet wil de dat rug te zwaar belast word, komt altijd goed over op de eigenaren, want dat houdt ook in dat je nadenkt over het welzijn van het paardje. :Y)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:55

hafjegek schreef:
vroeger was ik wel redelijk lenig toen ik regelmatig reed, en kon ik ook op de hele grote paarden klimmen enzo (ben maar 1,60 en nog redelijk stevig ook :o )
maar paar weken geleden wilde ik op mn haf gaan zitten van 1,38... dacht je dat ik er op kwam? echt niet! := heb mooi een opstapje gebruikt en het is niks raars, gewoon doen, al zeg je maar omdat je niet wil de dat rug te zwaar belast word, komt altijd goed over op de eigenaren, want dat houdt ook in dat je nadenkt over het welzijn van het paardje. :Y)

Ik rij nu ook nog een paard 1.78 en 1 van 1.67 ik ben zelf 1.69 en bij beide paarden gebruik ik een krukje. Ik ben wat zwaarder en ik ben best lenig hoor. als ik het wil kom ik op die van 1.78 maar het is niet goed.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:57

ik ben zelf 1m60 en mijn paard 1m75 en dit was in het begin ook een probleem!
Na een tijdje oefenen kan ik nu toch zonder problemen het paard op!
Het is een hele stretch en spieroefening maar moet wel lukken na wat oefenen ;)

Michelle24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:54

Als ik jou was zal ik dan gewoon een krukje vragen ( beter voor de rug van je fjord)

Zelf kan ik de spagaat dus opstappen is geen probleem :o

en indd oefenen met je been

Beugels langer maken voor het opstappen zou ook kunnen maar je heb meestal de beugels al goed voor een wedstrijd toch?

naja keuzes en manieren genoeg