Ik wordt echt moedeloos, ze is weer stokkreupel!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 01:30

Volgens mij gaf Anneke alleen aan wat voor idee haar vriend hierover had. Ik kan er niks over teruglezen dat ze het daadwerkelijk overwoog. Waarschijnlijk zette ze dit puur neer om te kijken wat anderen van deze raad vonden.

Anneke, veel sterkte...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 09:44

Bedankt voor de tips en reacties. Ik bel zometeen toch maar de veearts, want ze kan inmiddels gewoon nog steeds amper op haar been staan. Ik kan wel Huilen als ik dat zie.
De pees is warm, maar helemaal niet dik of zo.
Volgens mij is alleen de veearts degene die dan verder kan kijken? Of niet soms Dees?
Omdat jij min of meer suggereerd dat ik vrij onwetend ben en daarom 'al ' 2 keer naar de veearts ben geweest.
Ik doe dat om echt erge dingen als botbreuken, splinters e.d. te kunnen uitsluiten, wat mijn veearts zelf erg belangrijk vind.
Nu weet ik dan zeker dat het echt een peeskwestie oid kan zijn.
Voor hetzelfde geld is er wat gebroken en loop je 3 weken af te spuiten terwijl dat weinig helpt dan.

Ik denk ook dat elk paardenmens wel weet dat je in geval van blessure altijd moet koelen. Wist ik als jong paardengrut al.
Die suggestie van mijn vriend noemde ik meer op in geval van de mens, zelf weet hij niets van paarden, lijkt me nogal dom omdan maar zijn advies te volgen?

Ik vind het een vreselijk vervelende reactie van jou, zeker omdat je zo hard probeerd mij 'onderuit te halen'op mijn zogenaamde 'onwetendheid'.

Ik heb veel meer aan de reacties daarna, met adviezen e.d.
Bedankt daarvoor!
Want ik ben hier echt verdrietig over, ik loop al zó lang te kloten, terwijl ik (en Pompidou!) zo graag wil genieten van haar.
Ik hoop zo dat het stopt, en ze gewoon weer lekker gezond in haar wei kan staan straks...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:18

Lees het eens terug zonder je zo gepikeerd te voelen, het valt allemaal wel wat mee...

En eh... ik heb nergens gezegd dat je geen verstand van paarden zou hebben omdat je al 2x naar de dierenarts bent geweest. Wel heb ik gezegd dat ik het juist goed vind dat men naar de dierenarts gaat als men neit weet wat er gaande is.
En dat je paard al dagen op slechts 3 benen loopt, dan moet je idd gewoon naar de dierenarts gaan.

Niet zo'n kort lontje hebben Anneke..... Onderuit halen is kompleet niet aan de orde, misschien voel je het zo, maar dat is ongegrond. Ik heb gemeld wat ik ervan vind, en dat is echt wat anders dan iemand moedwillig een hak zetten. Ik ken je niet eens, dus waarom zou ik?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:32

Nu ga ik me waarschijnlijk ook op gevaarlijk ijs bevinden.

Anneke, waarom NU pas de dierenarts bellen als je al op de 13de aangaf dat ze niet meer wilde lopen. Dat zou voor mij de aanleiding zijn om gelijk de dierenarts te bellen en niet eerst gaan koelen of smeren. Zeker gezien haar verleden met diverse blessures zou ik in mijn geval nooit meer een paard dagen aanzien.

Wel vreselijk balen voor je dat het zo tegen zit met Pompidou, zeker omdat je zulke hoge verwachtingen had toen je haar kocht.

Succes en laat weten wat het is.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 21:17

Pompidou is namelijk al 2 x eerder behoorlijk kreupel geweest. Toen ben ik ook 2 x gelijk naar de kliniek geweest, foto's laten maken en weet ik wat nog meer.
2x Kwam ik met een paard aan wat amper kreupel liep. Vaak is het bij Pompidou echt even van korte duur.
Aangezien het me behoorlijk wat geld heeft gekost, en ik er min of meer vanuit ging dat het haar pees was die ze overbelast had, wilde ik het even aanzien.
Vanmorgen de veearts gebeld, en uitgelegd, hij wist bijna meteen al zeker dat het een hoefzweer moest zijn, omdat ze na zijn onderzoek, nooit zo'n erge last van haar pees kon hebben.

Vanavond kwam hij langs, Pompidou uit haar stal, strompelend (hij wist al genoeg) en tikte even zachtjes tegen de zijkant van haar hoef. AU!! Superfelle pijnlijke reactie. Aangezien het heel moeilijk was ook maar aan het been te zitten, heeft hij haar licht verdoofd.
Hij het hoef gepakt, met veel tegenzin van Pompidou, en is gaan 'graven'.
Op een gegeven moment, ja hoor, allemaal pus...
Verder graven, en kwam tot de ondekking dat ze echt een heel grote hoefzweer had. Ik schat zo ong. 5/6 cm lang? Dat had hij niet verwacht.
Al het pus eruit laten lopen, en de hoef geloof ik goed gelijk gemaakt. Vrij ernsitge hoefzweer.
Er zitten nu dikke watten in met ontsmettingmiddel oid en verband.
Morgenavond komt zijn eigen smid, en krijgt ze een verbandijzer om, zodat ik het zelf kan gaan verwisselen.
Het revalideren gaat zeker een maand duren, maar het gaat zeker goedkomen.
Pompidou heeft nu een heel stoere Knipoog blauwe 'schoen'aan.
Ze gedroeg zich erg braaf ondanks zoveel pijn, en heeft zeker wel een wit (blauw Clown ) voetje gehaald bij de veearts. Hij vind haar erg leuk. Lachen

Ik ben blij dat het goed gaat komen, en dat het niet haar pees is geweest.
Oh oh oh, wat kost dit paardje me een hoop geld, ik durf straks niet naar de rekening te kijken...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:35

Een hoefzweer is vervelend, maar wees blij dat het de pees niet is.
Tja, die kosten. Van mijn dierenartsrekeningen had ik ook een hele gave trailer/ dure vakantie/ nieuwe bankstel voor gehad. Probeer daar maar niet te veel aan te denken. En succes ermee.

JokeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:55

Ik las de topic door en dacht gelijk 'ik zou het toch in de voet zoeken' En niet omdat ik zo deskundig ben hoor. Maar omdat met mijn vorige paard precies hetzelfde mee heb gemaakt. Ook bij haar leek het net of het bij haar pees zat. En ook zij had een hoefzweer. Doordat ze geforceerd gaan lopen wordt de pees ook stijf.

Beterschap met pompidou en geef haar een dikke knuffel van mij.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:05

Pfoeh, wat een opluchting! Een hoefzweer is toch een minder ernstige blessure dan een peesbeschadiging.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:07

Sjuimpje schreef:
Is de pees warm en evt gezwollen?
Zo nee zou ik de hoefsmid/da eens langs laten komen, wie weet is het een hoefzweer.
Cool

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:15

nou valt het dan toch nog allemaal mee.

succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:53

Sjuimpje"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Is de pees warm en evt gezwollen?
Zo nee zou ik de hoefsmid/da eens langs laten komen, wie weet is het een hoefzweer.
Cool
[/quote]

*grinnik*
Goh, je zou bijna een praktijk kunnen openen *LOL*

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 09:37

*LOL* Je bent een genie Sjuimpje. Knipoog
Ik 'sloot'het zelf min of meer uit omdat mijn hoefsmid zei dat dat absoluut niet het geval kon zijn... Scheve mond

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:53

Anneke schreef:
:)) Je bent een genie Sjuimpje. Knipoog
Ik 'sloot'het zelf min of meer uit omdat mijn hoefsmid zei dat dat absoluut niet het geval kon zijn... Scheve mond
zei mijn hoefsmid ook. Paard reageerde niet op beslaan, nie top visiteertang, niet op bekloppen. Ze reageerde niet zichtbaar voor hem, dat was de clou. Paard spande alleen de rugspieren als ze pijn had.