Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xCarolaa schreef:western is precies hetzelfde als dressuur.
alleen dan ziet het er anders uit, lossere teugels, 1 hand, ander spul en gewoon losser en vrijer.
maar kijk maar eens naar de oefeningen, die zijn hetzelde
lilydj schreef:is western rijden eng?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.Jennifuur schreef:Je begint altijd op een hand ja, pas als je paard zacht genoeg is in de mond, en goed luistert aan de losse teugel, kan je op een hand gaan rijden. Oefeningen als cirkels (voltes) rijden zijn het zelfde, maar dingen die tot de basis behoren bij western, zijn pas bij de hogere niveaus bij dressuur. Zo moet je paard vot achteruit kunnen gaan, ook zijwaarts kunnen gaan, en het liefst ook een wisseltje kunnen springen. Bij dressuur komt dit pas bij de hogere niveaus aan bod.
je moet je paard wel durven los te laten en dus ook vertrouwen hebben want ze kunnen wel wat meer uithalen als ze willen (waar mijn pony nog wel eens gebruik van maakt maar ze is nog jong en een echte boef) wel western ingereden. ik reed eerst gewoon recreatief niet echt dressuur ofzo. toen kwam ik bij western uit en wist gewoon gelijk dat het mijn ding was. de eerste x slidingstopt enzo is wel ff spannend maar dat is hetzelfde als je gaat springen. het is dus totaal niet eng