is western eng?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: is western eng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:27

Dus omdat iets cowboy in de naam heeft is het western rijden?
Jij zegt dat je het niet zou klasseren onder de dressuur, waarom dan wel onder western?

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:36

Niels schreef:
Dus omdat iets cowboy in de naam heeft is het western rijden?
Jij zegt dat je het niet zou klasseren onder de dressuur, waarom dan wel onder western?

Gewoon ik vind het er iets van weghebben,
was maar een grapje bedoeld hoor!
Wou niemand beledigen dat dat doet.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:00

western is precies hetzelfde als dressuur :') .
alleen dan ziet het er anders uit, lossere teugels, 1 hand, ander spul en gewoon losser en vrijer.

maar kijk maar eens naar de oefeningen, die zijn hetzelde

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:07

ik rij zelf nu een goed jaartje western, naar een aantal jaren engels gereden te hebben.
voor mij was het een hele omschakeling, en vooral het idee van loslaten en dan geen controle hebben was in het begin eng, heb er nou soms nog wel moeite mee.
maar de paardjes zijn gewoon zoveel koeler in het hoofd
ben nog steeds blij dat ik overgestapt ben

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:21

Western rijden is dus totaal niet eng ! Je had beter de vraag kunnen stellen is Dressuur rijden eng, Western paarden zijn ontzettend cool in hun hoofd, omdat er gewoon niet aan ze gerukt en geplukt word, ze moeten op hun eigen benen lopen en lopen met losse teugel waardoor ze dus geen druk hebben en ontspannen zijn. Ik heb vroeger dressuur gereden en ben blij dat ik nu western rijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:14

xCarolaa schreef:
western is precies hetzelfde als dressuur :') .
alleen dan ziet het er anders uit, lossere teugels, 1 hand, ander spul en gewoon losser en vrijer.

maar kijk maar eens naar de oefeningen, die zijn hetzelde

Welke oefeningen zijn dan hetzelfde?
En lossere teugel en 1 hand? Ik dacht dat je altijd op 2 begon...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:21

Je begint altijd op een hand ja, pas als je paard zacht genoeg is in de mond, en goed luistert aan de losse teugel, kan je op een hand gaan rijden. Oefeningen als cirkels (voltes) rijden zijn het zelfde, maar dingen die tot de basis behoren bij western, zijn pas bij de hogere niveaus bij dressuur. Zo moet je paard vot achteruit kunnen gaan, ook zijwaarts kunnen gaan, en het liefst ook een wisseltje kunnen springen. Bij dressuur komt dit pas bij de hogere niveaus aan bod.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:28

lilydj schreef:
is western rijden eng?
;) ;) ;) :D :D :D

Nee hoor 'western' is niet zo eng. Er zijn verschillende 'soorten' en het ene ziet er wat spannender uit dan het andere maar het is echt niet eng. Over het algemeen zijn paardjes die 'western' zijn ingereden heel lief en goed opgevoed. Als je naar de Reining kijkt (een 'soort') dan ziet zo'n sliding stop of zo'n hele snelle cirkel er wel heel spannend uit, maar dat doe je pas als je er heel goed in bent dus dan is het ook niet eng meer :D .

Hoezo, zou je het een keertje willen proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:54

Jennifuur schreef:
Je begint altijd op een hand ja, pas als je paard zacht genoeg is in de mond, en goed luistert aan de losse teugel, kan je op een hand gaan rijden. Oefeningen als cirkels (voltes) rijden zijn het zelfde, maar dingen die tot de basis behoren bij western, zijn pas bij de hogere niveaus bij dressuur. Zo moet je paard vot achteruit kunnen gaan, ook zijwaarts kunnen gaan, en het liefst ook een wisseltje kunnen springen. Bij dressuur komt dit pas bij de hogere niveaus aan bod.

En de pleasure, welke oefeningen zijn dat? En bij de reining? En WCH?

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:57

Verveel jij je? Dit is voor jonge kids, maak je niet zo druk!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:04

Ik moet western en engels gaan rijden _O-
Engels op de manege en western met m'n verzorgpaard :D

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:15

Western is juist heel leuk. Gewoon een keertje gaan proberen misschien? Wat vind je nu precies eng dat heb ik geloof ik niet terug kunnen lezen?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:18

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties verwijderd, graag ontopic!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:18

jammer. topicstarter stelde een goeie vraag.
nu heeft ze (hij? ) meerdere antwoorden en reageert ie niet meer.
beetje jammer.

wat lijkt je eng? vind je de paarden eng? ze zijn gemiddeld kleiner dan dressuur of springpaarden. vind je de snelheid eng? ga dan langzamer rijden.

nieziej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:24

waarom zou western eng zijn :+ je moet je paard wel durven los te laten en dus ook vertrouwen hebben want ze kunnen wel wat meer uithalen als ze willen (waar mijn pony nog wel eens gebruik van maakt maar ze is nog jong en een echte boef) wel western ingereden. ik reed eerst gewoon recreatief niet echt dressuur ofzo. toen kwam ik bij western uit en wist gewoon gelijk dat het mijn ding was. de eerste x slidingstopt enzo is wel ff spannend maar dat is hetzelfde als je gaat springen. het is dus totaal niet eng }:0

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:03

Het lijkt mij helemaal Piet eng :n

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:21

Ik denk niet dat de topic starter nog iets plaatsen gaat volgens mij zoeken ze nog een verzorgpony ;)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:20

western rijden is niet eng maar juist hartstikke leuk , echt een aanrader ik heb altijd engels gereden en rijd nu western ik wil echt niet meer terug naar engels.