Pony's minder dan paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:27

en wat ik ook echt dom vind dat mensen denken dat alleen shetten ponys zijn. oke als je het niet wist maar als ik dan zeg een pony kan ook heel groot zijn zeggen ze nee want dan is het een paard :\

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:31

het enige waarom een pony minder is is zn gewicht, maar verder ook totaal niet mee eens

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:25

ik vind dit ook altijd heel apart, alleen omdat paarden groter zijn?? dit hoefd helemaal niet uit te maken :D

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:28

sommige paarden zijn maar minder dan 1cm groter dan sommige pony's O:)

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:38

ik merk het ook ja,
heb zelf een verzorgpony. mensen zeggen vaak tegen mij,
''je moet op een paard gaan rijden joh, zijn veel beter dan die pony's!''
ik weet dat ze niet de makkelijkste is,
maar ik weet wel dat ze evenveel kan als een paard.

amawonderboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:47

Ik vind pony's vaak leuker.
Ze zijn veel liever en schattiger.
En paarden lijken heel vaak op elkaar.
Alhoewel ik paardenook leuk vind hoor.:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:20

amawonderboy schreef:

Pony's niet dan :)) ?

hakkie

Re: Pony's minder dan paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:04

ik merk dit ook vaak.. heb sinds 2weken weer een eigen d-pony en iedereen roept maar waarom ik een pony heb gekocht en geen paard... ik vind de pony's veel leuker en snap niet dat mensen er dan gelijk zo stom over doen.

Beau_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:06

Haha, ik vind het dus echt andersom.
Ik rij liever op een pony. Ik heb geen idee waarom.
Misschien meer vertrouwd? Heb eigenlijk ook geen idee waarom het meer vertrouwd zou zijn haha.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:18

Ik (1.69m) heb bewust gekozen voor een grote stevige E pony ( 1.55m). Ik vind dat een prima hanteerbare maat voor mijzelf, zowel voor het mennen als voor onder het zadel. De reacties zijn meestal positief als ik zeg dat ik een paardje heb van 1.55m. Maar als ik er daarna bij zeg dat het een New Forest PONY is dan zie je de mensen gelijk al wat bedenkelijker kijken, hahaha.
Maar in het algemeen krijg ik heel positieve reacties als ze me zien rijden; de meesten vinden het eigenlijk toch ook wel erg handig zo'n kleiner paardje....

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:28

Ik merk het ook wel heb twee shetlanders waar ik mee men, en als je met mensen in gesprek bent die ook paarden hebben zijn ze eerst heel geintreseerd zo van goh rij jij ook en meer van dat soort vragen en dan zeg ik nee heb twee shets die voor de wagen staan en dan hoor je ze zeggen oh en dan valt vaak het gesprek stil.

Zo jammer vind ik dat ik heb ontzettende lol met ze waar het natuurlijk om gaat maar af en toe wordt je gewoon niet serieus genomen en dat is jammer.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:31

ik heb ook een shet, ik men er nu nog niet mee (nog veulen) maar collega's zeiden ook: waarom niet een paard, kan je niet alleen mee voor de wagen maar kan je ook op rijden en ziet er nog een stuk mooier uit!
nou en? ik houd van mijn kleintje:D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:34

Dayna schreef:
Ik snap ook wel wat je bedoelt. Ik ben persoonlijk meer van de paarden, dit heeft met name ook met mijn lengte (1.79) te maken.

Maar over het algemeen is een pony wat eigenzinniger en eigenwijzer dan een paard, wellicht dat dat de reden is dat mensen zo denken?

En precies daarom heb ik toch voor een pony gekozen (ik viel op haar karakter) *D

Ik zeg meestal dat ik een paardje heb trouwens, want niet paarden mensen denken aan een shet/ welsh a als je pony zegt en vinden mijn prachtige E pony merrie eigenlijk wel een paard :P

Dus ach, dan maar paardje :7 :Y)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:13

Ik heb juist meer met pony's... hoe kleiner hoe beter :o

Maar ik heb inderdaad ook vaak het idee dat er neerbuigend over gedaan wordt...

Meestal krijg ik het idee dat mensen ook denken dat ze beter kunnen rijden als zij een paard hebben dan diegenen met een pony.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:21

mij maakte het geen bal uit toen ik op zoek was...
maar ik ben met een haflinger thuis gekomen omdat ze A: goedkoper was als een paard
B: rustiger van karakter is

ik ben ook super blij met haar, maar heb ook een negatieve ervaring....
ik wilde bij de recreanten club gaan rijden maar daar was ik niet welkom omdat ik 'maar' een haflinger heb...
en baal je wel hoor!
toen dacht ik echt van had ik maar een paard gekocht...

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:31

Ik ben ook echt een pony-mens, vind paarden veel te groot. :Y)
Ik herken het ook wel, waarom er een vooroordeel bestaat over pony's ( soms ook over paarden hoor) snap ik niet.
Mensen reageren ook best vaak vreemd als je zegt dat je een pony i.p.v. paard hebt (ben je daar niet veel te groot en oud voor??)

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:32

Pony' s zijn vaak wat cooler in het hoofd...

Wij hebben thuis Welsh-Cobs, zijn ook pony's; als mensen met een 'paardenmening' bij ons komen kijken hebben ze toch wel zoiets van is dit een pony???! 8)7
Ze kunnen net zover in de sport komen dan de paarden... (1 van ons is ZZ)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:34

O ja, ik ken het ook. Heel duidelijk.
Ik ben ook echt een pony mens. Stap weleens op paarden, maar ben dan gewoon niet op m´n plek.
Zelf ben ik ook maar klein, 1.63 en kom daarom prima uit met mijn pony van 1.51.
Ik ben gek op hem en zou hem niet meer willen missen, zeker niet voor een paard.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 14:30

justdiesel schreef:
ik ben ook super blij met haar, maar heb ook een negatieve ervaring....
ik wilde bij de recreanten club gaan rijden maar daar was ik niet welkom omdat ik 'maar' een haflinger heb...
en baal je wel hoor!
toen dacht ik echt van had ik maar een paard gekocht...

Hé, wat een stom iets, waarom is dat nu weer? _-:(
Wat vinden ze dan weet verkeerd aan Haflinger??????

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 14:34

Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met paardrijden. Ik ben 1.68 en rij op een superlieve D-Pony. Wat is daar mis mee? Eigenwijs? Lekkere uitdaging. En ik heb met mijn eerste proef geen commentaar gehad van toeschouwers. En shetjes zijn leuk, ik poets wel eens een shet, als mijn dochtertje moet opzadelen of anders in de stallen bezig is. Lekker kletsen en poetsen en ze doen alles wat je wilt. (nou ja, bijna alles dan!). :D

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:14

Ik herken het in sommige opzichten ook wel.

Ik ben zelf 1.77 lang en heb toch een pony, een D van 1.47. Het gaat wel om een merens waar ik dus makkelijk oppas, maar het blijft een D. Ik ben 21 jaar en heb verder echt geen hoogtevrees, ik reed ook veel op paarden voordat ik mijn pony kocht. Alleen als ik aan een paard "moet" dan merk ik dat ik bij een warmbloed al snel bij iets van circa 1.70 hoog uitkom wil het plaatje een beetje leuk zijn. Koudbloeden had ik op zich niet zo veel mee, maar deze pony was gewoon bijzonder geschikt. Ik ben ook minder groot op haar dan op veel slanke dingen van 1.60-1.65, dat is soms echt geen gezicht. :=

Negatieve reacties krijg ik vooral van de "lagere" wedstrijdruiters. De mensen die enkel dressuur rijden en blijven steken in de B of L (van Levenslang toch ;)). Die hebben dan wel een geschoren sportpaard met 30 dekens en die kunnen niet buiten staan als het regent bladiebla. En dat is dus omdat zij een SPORTpaard hebben.
Ik bedoel meer, het zijn bij mij meestal de gefrustreerde typjes met een vreemde reactie. ;)

Van de "hogere" dressuurruiters of springruiters krijg ik tot nu toe eigenlijk niet echt van die vreemde reacties. Die begrijpen blijkbaar dat ik niet om het weekend op wedstrijd wil en dat ik dus een ander type paard heb, die beter bij mijn doelen past dan bij dat van hen. Ik kan er tenslotte ook heerlijk lange buitenritten mee maken in m'n eentje, en ze doet het voor de wagen ook prima.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:17

ik heb evenveel met paarden als met pony's :D
en ik snap eigenlijk ook niet waarom je op een pony zou neerkijken, want er zijn toch ook wel zat pony's die beter presteren als sommige paarden!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:17

Bizzybijtje schreef:
amawonderboy schreef:

Pony's niet dan :)) ?

Pony's zijn vaak net wat unieker in uiterlijk. ;)
De mijne is dat in elk geval zeker. :D

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:35

Ik ben echt een ponymens, maar ik herken deze reacties ook wel.. denk dat het misschien ook wel voortvloeit uit de wedstrijdmentaliteit van die meisjes die op de dag dat ze 18 zijn niet weten hoe snel ze hun pony moeten dumpen om met paarden 'verder te kunnen komen in de dressuur'. En dan sluit ik me verder bij Ecudes aan..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:37

breek me de mond niet los over mensen die neerkijken op pony's

mijn vriendin en ik hebben 3 paarden in de wei lopen (momenteel is er 1 in de beleer)
ze heeft een fjord en een westfaler, wat ze dan ook vertelt.
dan vragen mesnen naar de afstamming en zij zegt"van Briggen"
dan kijken ze altijd heel raar want ze willen alleen maar de afstamming van de westfaler weten.

over mijn pony hebben ze ook altijd de mening klaar, dat zou een kinderpony zijn en ik zou er niets aan hebben.

ik word geloof ik beetje claustrofobisch van al die bekrompenheid :Y)