Suevvie is onderweg!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 19:07

JAAAAA HIJ IS ER!!!!
Na een hoop gedoe omdat er een weg in Ridderkerk was afgesloten en omdat ik eerst geen vervoer ernaartoe had, hebben we toch eindelijk op een parkeerplaats bij de veiling in Barendrecht de vrachtwagen gevonden en hem naar de stal toegeleid.
Daar ging de chauffeur eerst even een zwaar verwaarloosde merrie en veulen uit Frankrijk water geven, en daarna mocht Suev eruit. Hij keek heel trots om zich heen en snoof een paar keer, toen wilde hij de vrachtwagen niet af LOL omdat hij onderweg toch wel vriendjes was geworden met een andere andalusierhengst die uit Barcelona was gekomen. En daar stond hij vlak naast en dus wilde hij niet mee Haha!
Uiteindelijk kwam hij met bibberige beentjes van de klep af, beetje hinnikken en patseren LOL en daarna naar de stal. Daar begon hij meteen naar zijn nieuwe buurman te gillen en te maaien maar na een tijdje stonden ze rustig en ging alles goed.
Hij zag er super uit, was mooi vol, niet ingevallen of zoiets. Ik heb hem nog niet gepoetst maar op het eerste gezicht geen wonden of plekjes, en zelfs zijn staart was niet geschuurd ofzo hihi Haha! Zometeen ga ik nog even langs om te controleren en hem los te gooien, hij werd wel erg nerveus (luchthappen) als ik wegging maar als ik er weer was deed hij het niet meer en was hij heel aanhankelijk en knuffelig.
De waterbak snapt hij nog niet helemaal maar hij drinkt eruit als ik hem vol laat lopen, en hij likt en probeert het wel dus ik heb er wel vertrouwen in. Hij is er iig niet bang voor.
Hij krijgt nu 2 kleine porties gekuild gras (dus geen kuil) en 3x een kwart granenmix en een kwart van zijn eigen voer, die mix had volgens hun een laag eiwitgehalte. Ik wil de labels van de voeren toch echt even zien vanavond, om er zeker van te zijn dat het goed zit. De brok is geen sportbrok maar een onderhoudsbrok (zeiden ze) dus we zien het wel. Het bleek dat zijn eigen voer toch wel veel eiwitten ook bevatte, 11,4% ofzo?

Nou ik ga er zo heen, dus dan vertel ik meer, we hebben coole foto's maar nog steeds geen kabel Haha! om ze op de compu te zetten. Die zet ik donderdag wel op ITP! Maar jongens wat was ik blij dat hij er was, echt SUPER om mijn kanjer weer te knuffelen Lovers
Haha en nog wat cools: we hebben een nieuw konijntje, heel lief!! Hij heet James hahaha Lovers

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:49

Yes, gelukkig is hij dan eindelijk goed en wel aangekomen *LOL* Die drinkbak was voor Piropo eerst ook iets heel vreemds maar zoals je weet is dat ook helemaal goed gekomen Knipoog
Ben heel erg benieuwd naar de fotos

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:52

Gaaf dat íe nu eindelijk in Nederland is. Wel een opluchting zeker he, dat het transport zo goed verlopen is.
Ik hoop dat hij het hier naar zijn zin gaat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:23

Fijn dat de reis goed verlopen.
Nu maar hopen dat het kabeltje van je camera er ook snel is Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:31

Ga met Illindra mee...wij willen snel foto's!

En dat naar zijn zin hebben gaat wel lukken, denk ik?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 00:08

Het kabeltje is er morgenavond maar pas heel laat, dus dan kan ik ze er donderdag opzetten Haha!
Hij heeft het nu al naar zijn zin, een supermooie en ruime stal, heeeel veel stro, beetje kuil, lekker eten, water hoeveel hij wil en een leuke buurman (ze zijn nu echt rustiger naar elkaar toe).
Vanavond heb ik hem even een half uurtje losgelaten, en hij was supermacho, heel de tijd hinnikken en langs de kant van de paddock draven maar daar net achter lag de mesthoop, dus dat was natuurlijk superinteressant, al die nieuwe luchtjes Haha! Een van de managers van de stal was er ook even, en die liep echt zo van: "Kijk maar uit" toen Suev recht op mij af kwam rennen, maar zoals altijd stopte hij recht voor me en deed zijn hoofd een beetje naar beneden en die vent keek echt zo van "pas maar op!" Aww zoiets doet hij niet! Lovers
Sommigen vinden hem geloof ik nog al een drukteschopper omdat toen ik hem naar de paddock leidde een beetje liep te gillen, maar ik heb zoiets van "het valt me nu nog alles mee". Ik leid hem met bit voor de zekerheid en dan luistert hij supergoed, ookal staat hij te stampen en te brullen maar hij luistert wel.
Natuurlijk is hij nerveus maar alles is nieuw voor hem, ik vind juist dat hij zich super aanpast! Toen ik net naar huis ging stond hij echt dromerig in zijn stalletje op zijn laatste kuil te kauwen en ik denk dat hij vannacht wel zal liggen. Ik hoop dat de fleecedeken met losse singel geen problemen geeft, want mijn nieuwe deken paste hij dus niet Boos! dus morgen ga ik toch even een andere halen. Maar deze is in ieder geval vertrouwd en past goed.
Ik heb de labels van het voer gehad (de uitdraai van de bon van de brok, heb ik helaas op stal gelaten) maar geloof ik manege brok van Arie Blok ofzo eiwit was iig 9%. De granenmix had een eiwitwaarde van 7,5% en zijn eigen voer een waarde van 11,4% dus kan ik beide met gerust hart geven, en dat is super, want hij is weer een beetje aan de magere kant aan het raken dus met dat biks langzaam opbouwen zal hij wel goed op gewicht komen. Ik denk dat ik de eerste twee weken alleen maar elke dag een handje geef en daarna langzaam opbouw.
Verder is het een superstal met hele leuke mensen (ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje een vooroordeel had over het soort mensen!) en ik vind het nu al erg gezellig. Ze zijn erg behulpzaam en vriendelijk en ik voel me er nu wel een beetje op mijn gemak.
Ik ben zo blij en opgelucht dat hij er is, dat het leuk en gezellig is, dat hij niet gek doet en nerveus is, en dat alles tot nu toe goed is gegaan. Morgen gaat hij even (nog ongebijgetzet) een half uurtje aan de longe en ik zie verder wel hoe deze week verloopt. Ik vind het superlief dat hij nu heel erg naar mij toetrekt en goed naar me blijft luisteren, daar ben ik echt blij mee. Lovers Ben benieuwd hoe het rijden zal gaan.... Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 00:10

Ow PS!! Vanavond waren we hem aan het bespieden en dronk hij zelf uit de drinkbak, en daarna heel trots met zijn oren naar voren en zijn lippen aflikkend naar ons toe komen!! Zooo cool!
(haha jullie zullen wel denken maar Nederlands hooi en een Nederlandse drinkbak zijn errug stoer hoor! Tong uitsteken)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 00:13

Ben heel blij voor je dat het zo goed gaat.. En dat druk doen, dat zal wel overgaan, hij zal nu nog even moeten bewijzen dat hij hengst is!!!

Foto's wacht ook ik op...!!

Ow ja, Moreno vond een drinkbak zo vreemd dat hijer met zijn benen in ging 'baden'... heel leuk was dat Haha!
En brood vond hij eng Verward dat krakende geluid stond hem niet zo erg aan denk ik...

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:03

WELKOM SUEVO!!!! FOTO"S!!!!! *LOL*

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:51

Jaaaah ik heb hem gezien Suevo. Ik mocht erbij zijn toen hij aan kwam, ze had geen vervoer hihi heel jammer (maar niet heus) Haha! !!! Wat een gaaf beest is het zeg, echt een lekkerding Kwijl .
Van de week mocht ik weer een keer mee en heb ik hem gelongeerd later kwam er een ander paard in de beurt en Suevo helemaal showen, vond hem zo cool!!!

Ik ben zo blij dat mijn vriendinnetje en haar hele hebbe en houde weer in Nederland zijn en nou gaan we snel samen rijden, 1,5 jaar op moeten wachten en nou gaat het er binnenkort echt van komen onze hengsten gaan elkaar ontmoeten *LOL* .

Malin welkom thuis en laat ons nou nooit meer alleen alsjeblieft?!?!?!?!

Lovers Lieffie ik ben blij dat je er weer bent dikke kus Ilse.