Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ras Stokmaat Gewicht paard Max. belasting Ruitergewicht
Arabier 1.57 m 425 kg. 14% 64 kg
Karin schreef:Citaat:Ras Stokmaat Gewicht paard Max. belasting Ruitergewicht
Arabier 1.57 m 425 kg. 14% 64 kg
In de internationale endurancesport (onder FEI-reglementen) geldt op wedstrijden een minimum gewicht voor ruiter (incl. kleding & schoeisel) en zadel (incl. sjabrakken e.d.). Afhankelijk van de afstand die gereden wordt is dat 70 of 75 kg. Voor de langste afstand van 160 km geldt iig een minimum gewicht van 75 kg.
Op deze afstanden lopen voor het merendeel Arabische volbloeden. Maar goed, dan hebben we het wel over uitstekend getrainde Arabische volbloeden.
ramona1983 schreef:8o maximaal vind ik,
als je zwaarder bent moet je eerst maar wat spek eraf trainen, zielig voor het paard
als je zwaarder bent moet je eerst maar wat spek eraf trainen, zielig voor het paard
Jessix schreef:ramona1983 schreef:8o maximaal vind ik,
Ja sorry voor een boel mensen, maar ik ben het hier eigenlijk wel mee eens.. Ik zie vaker te dikke mensen op een paard en ik heb dan echt medelijden met het dier. Ik gun iedereen zijn hobby, maar niet ten kosten van een paard. Als ik zelf een paar kilo aan kom zit het me al in de weg. Dat overgewicht moet er dan ook echt af van mezelf. Ik wil graag dat mijn paarden zich goed, soepel en lenig bewegen en dan moet ik dat van mezelf ook kunnen. Het staatje op de vorige pagina vind ik dus wel kloppen.
Jessix schreef:ramona1983 schreef:8o maximaal vind ik,
Ja sorry voor een boel mensen, maar ik ben het hier eigenlijk wel mee eens.. Ik zie vaker te dikke mensen op een paard en ik heb dan echt medelijden met het dier. Ik gun iedereen zijn hobby, maar niet ten kosten van een paard. Als ik zelf een paar kilo aan kom zit het me al in de weg. Dat overgewicht moet er dan ook echt af van mezelf. Ik wil graag dat mijn paarden zich goed, soepel en lenig bewegen en dan moet ik dat van mezelf ook kunnen. Het staatje op de vorige pagina vind ik dus wel kloppen.
zammetje schreef:Jessix schreef:[..]
Dit is zo jammer he! Ikzelf, ben 1.85 lang en weeg rond de 73 kilo. BMI van 21,5 dus een gezond gewicht. Als ik met mijn kleding en zadel te paard ga, kom ik al snel richting de 80 kilo, en ik ben niet eens te dik!
Hoezo makkelijk oordelen?
Ik ben het dus met skygirl eens!
Mayflower_ schreef:ramona1983 schreef:8o maximaal vind ik,
Nou nou dit kan je ook wel wat anders brengen niet?
Ontopic: Ik vind dat het aan het type paard ligt. Soms zie ik pony's met ruiters van 120 kilo op hun rug, het is voor het beeld misschien niet mooi maar als de pony het kan dragen, prima toch?
Mayflower_ schreef:ramona1983 schreef:8o maximaal vind ik,
Nou nou dit kan je ook wel wat anders brengen niet?
Ontopic: Ik vind dat het aan het type paard ligt. Soms zie ik pony's met ruiters van 120 kilo op hun rug, het is voor het beeld misschien niet mooi maar als de pony het kan dragen, prima toch?
Citaat:Ontopic: Ik vind dat het aan het type paard ligt. Soms zie ik pony's met ruiters van 120 kilo op hun rug, het is voor het beeld misschien niet mooi maar als de pony het kan dragen, prima toch?