Ik heb echt zitten jammeren! (paardenmishandeling)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:11

nou ben ik bang dat ze dat bij jupiter of matrero gaan doen :'( Boos!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:54

Net wat Desiree ook al aan gaf, bij mij staan ze s'nachts op stal.
Via de achterzijde moet je langs 4 herdershonden die vreselijk blaffen en de voorzijde is grind, aan beide zijden van de stallen grote metalen draaihekken, die enorme herrie maken, dus hopelijk staan ze veilig genoeg voor dit soort rare individuen Extreme duivel

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:02

Toch te gek voor woorden he! Dit is inderdaad heel eng als je dit zo hoort. Onze paarden staan gewoon in de wei, maar we leven hier in Amerika he! Niet dat ik wil zeggen dat het met ons niet kan gebeuren hoor! Het kan overal! Als ik inderdaad zo iemand zou tegenkomen die dit met mijn paarden doet, kan hij/zij hetzelfde terug krijgen!
En de straf dat die lui krijgen? Gewoon belachelijk zeg! Ze zouden een paar jaartjes in de gevangenis kunnen zitten als het aan mij lag!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:31

Onze paarden staan wel 's nachts op de wei, maar de weilanden zijn gelegen achter een woonhuis (van degene die op stal woont) en voor een honden/kattenasiel, waar ook 's nachts mensen zijn. Dus ik voel me op zich wel veilig als ze 's nachts buiten staan.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:52

$@*^% oohh hier kan ik me echt super kaad om maken... oohh wat heb ik dan zin om ze op heterdaad te betrappen... dan leven ze niet lang meer hoor... gedver ik heb helemaal kippenvel... krijg kouderillingen op me rug.. als je niet eens je paard meer op een wei kan laten.. pfff

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:59

Mist schreef:
...Mijn vader heeft in Duitsland (in dat gebied) 2 jaar gewerkt en hij wist te vertellen dat paarden eigenaren s'nacht patrouileerde langs alle weides/stallen om de beurt, niemand heeft ooit iets gezien (collegas van hem hadden ook paarden)

Dat klopt, in alle duitse fora werden oproepen gedaan en groepjes gevormd om deze idioot(ten) te pakken kunnen krijgen, maar helaas...
Ik ben altijd van mening geweest, dat de dader(s) paardenkenner(s) is (zijn) en gewoon mee gepatrouilleerd heeft ! Echt héél triest Verdrietig ....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:27

Dan ben je echt ontzettend ziek hoor, als je zoiets doet..
Walgelijk Misselijk

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 01:13

Ze moeten bij de daders het zelfde doen.
Vast binden en heel langzaam in stukjes snijden.
En vooral ze zo lang mogelijk in leven houden.

Aan de andere kant verlaag je je dan tot hun beestachtige nivo.....

mrnino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 08:16

echt zulke mensun ken ik niet uitstaan.
zo walchenlijk.
dat doe je toch niet ?
en nog ergen vond ik dat ze zich niet aangeven.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:42

Als ik zoiets lees denk ik voor sommige gevallen mag je best de doodstraf in het leven roepen. Of draaf ik dan weer door Lips are sealed
Lijkt me echt verschrikkelijk als je paard zoiets overkomt en als je zo iemand voor je auto krijgt zou ik toch graag wat gas bijgeven.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:55

Die arme paarden !
Die moeten een verschrikkelijke dood hebben gestorven...... Verdrietig
Wat een zieke mensen lopen er toch rond op de aarde Frusty
Cute_12, je draaft niet door hoor, ben het met je eens!!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:51

mereltje schreef:
Die arme paarden !
Die moeten een verschrikkelijke dood hebben gestorven...... Verdrietig
Wat een zieke mensen lopen er toch rond op de aarde Frusty
Cute_12, je draaft niet door hoor, ben het met je eens!!!

ja echt erg dat er zulke mensen zijn. zoooooo zielig!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:40

Hier krijg ik even een brok van in mijn keel, ongelooflijk dat mensen dit kunnen doen en er ook nog mee weg komen ... Dat dit uberhaupt gebeurt wat is in godsnaam de zin ervan Boos!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:47

Zo heeft er iemand in mijn eerste paard haar been geschoten, resultaat: een verbrijzeld bot in haar been en ik heb haar moeten laten inslapen. We weten nog altijd niet wie het gedaan heeft maar als ooit te weten moet komen wie het is geweest dat zal het zijn beste dag dan niet zijn. Maarja daar ben je ook niks meer mee want mijn meisje is er niet meer. Ziek ben ik er van geweest echt ziek.

LLLLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:01

gatver heb er echt kiebelvel van!
hoe ver kun je zinken zeg!! dat mensen dit kunnen?? je heb toch een schuldgevoel?!!!! achtelijk die mensen die dit doen!!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 14:50

oo dit is echt laag
hier kan ik echt niet tegen
en dan het idee dat hij misschien wel gewoon heeft mee gepatrouilleerd..
bah!!
mijn paard staat soms 's nachts buiten
voel me er wel veilig mee, ze laat zich toch niet pakken, zelfs niet voor voer Lachen
en ze staan dan in een groot stuk, zonder halster, dat scheelt gelukkig!
op stal is het veel makkelijker, halster om, en hup paard kan niet vluchten..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 14:56

He bah! echt erg! Wat moeten die paardne geleden hebben!
En die mensen die ze vonden, wat moeten die geschrokken zijn!
Oh echt vreselijk!
Ik hoop niet dat dat hier gebeurd, want dit is echt zooooooo erg.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:05

Gadverdamme, als je zoiets doet ben je echt ZIEK

Cute_12 schreef:
Als ik zoiets lees denk ik voor sommige gevallen mag je best de doodstraf in het leven roepen. Of draaf ik dan weer door Lips are sealed
Lijkt me echt verschrikkelijk als je paard zoiets overkomt en als je zo iemand voor je auto krijgt zou ik toch graag wat gas bijgeven.

je draaft HELEMAAL NIET door! maar gewone doodstraf verdienen ze niet, eerst een 10tal jaar in de cel en daarna exact dezelfde dood als zij bij dat paard gedaan hebben!
Dat is gewoon het eerlijkst: zij pakken het paard, en worden net zo hard terug gepakt. Die mensen verdienen gewoonweg niet beter, zowiets valt niet goed te praten door geld te betalen!

Lolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:04

Wat erg!!!!! je zal je paard maar zo vinden!!! das toch het ergste wat je als paardegek kan overkomen... Boos! Ik kan hier ook absoluut niet tegen, maar dat is eigenlijk met alle dierenmishandeling.. zomaar dieren voor de lol martelen en vermoorden.. hoe ziek ben je dan?? Boos!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 21:30

Ja ik vind het gewoon onbegrijpelijk, hoe kan een mens dit in vredesnaam doen? Ik kan daar echt niet bij.. Er aan denken is 1 ding het ook daadwerkelijk doen?!!! Aan de ene kant ben ik blij dat ik niet van dit soort mensen ken.. Aan de andere kant... ALS ik ze zou kennen zou dat ook van korte duur zijn.. ! Boos! Maar de grote vraag, wat drijft een mens tot dit soort daden? Ik kan gewoon bijna niet geloven dat er uberhaupt mensen bestaan die dit kunnen doen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:16

wat zou het toch geweldig zijn als zulke daders op een nacht "het verkeerde paard" tegen kwamen dat hun helemaal tot moes trapte zodat ze de wei ook niet meer konden verlaten en de volgende dag ontdekt zouden worden. Als zo iets zou gebeuren, bestond er toch enige vorm van gerechtigheid in de wereld. Wat ik dus betwijfel.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:13

TSSSS dat spoort toch niet meer.. Wie doet dat nou..
Ik vind als ze de daaders pakken dat ze hen precies het zelfde meoten an doen
Jah dat hebben ze toch ok bij die paarden gedaan..
Ik vind het schandaling, wie doet dat nu dan ben je toch werkelijk ziek in je hoofd..
Die mensen zouden het toch ook niet leuk vinden als we hun dierbaren zo ff slachten voor de fun..
Dan ben je echt ziek....
Die mensen zou ik eigenhandig wel ff het zelfde geven en pijn laten lijden!
Ik vindhet echt erg!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:41

Desiree schreef:
wat zou het toch geweldig zijn als zulke daders op een nacht "het verkeerde paard" tegen kwamen dat hun helemaal tot moes trapte zodat ze de wei ook niet meer konden verlaten en de volgende dag ontdekt zouden worden. Als zo iets zou gebeuren, bestond er toch enige vorm van gerechtigheid in de wereld. Wat ik dus betwijfel.

Precies Desiree!
Mijn instructrice heeft zo'n paard,een groot zwaar beest die vroeger mishandeld werd,en nu vreemde mensen met een dominante houding aanvalt.Al meerdere mensen die zomaar in z'n wei kwamen zijn met meerdere ernstige breuken en verbrijzelingen in het ziekenhuis terecht gekomen.Dat paard,daar zouden dat soort mensen eens heen moeten gaan.Dan is het nog maar de vraag of ze het wel overleven,omdat ze waarschijnlijk ook nog stokken oid bij zich hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:16

Lindy schreef:
[Dan is het nog maar de vraag of ze het wel overleven,omdat ze waarschijnlijk ook nog stokken oid bij zich hebben.
[/quote]

wat geef ik er om dat ze het niet overleven? opgeruimd staat netjes en het paard hoeft lekker toch niet de gevangenis in. Ik zou dat wel moeten als ik zulk tuig afmaakte.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:25

Ik zou willen dat ik zoveel geld had als pistolenpaultje. Dan kon ik een bedrag op iemands hoofd zetten. En als de dader DOOD!!! afgeleverd wordt dan verdubbel in het bedrag. Boos! walchelijk dat dit soort mensen bestaan die dat kunnen.