leuk? (veulen)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tjakkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:11

Kippigje, je hebt helemaal gelijk. Erg geliefd op stal is swiebertje ook niet
maar mensen doen alsof ze haar aardig vinden omdat het anders de sfeer op stal verziekt. Over fjordenveulens had ze tegen, wat zij één van de 'sukkels' noemt, de eigenaar van een fjord die een veulen wil gezegd: 'Dat wordt dan zeker een veulen voor de slacht, want er zijn veel te veel fjorden'. Over haflingers had ze gezegd dat ze alleem maar geld kosten en dat ze niets waard zijn. Dit zegt een paardenliefhebber toch niet!?

Gogogo Kippigje

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:43

Meiden misschien is het verstandiger dat jullie eens op stal rond
de tafel gaan zitten om het een en ander uit te praten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:49

Ik krijg de indruk dat er nu steeds meer mensen van de betreffende stal zich aanmelden op Bokt, alleen om in dit topic te kunnen reageren. Het is echter niet de bedoeling dat op Bokt persoonlijke ruzies en meningsverschillen worden 'uitgevochten'. Laten we het gezellig houden.

Karin (moderator)

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:14

bart6699 schreef:
Beste Swieb,

Ik weet dat op onze stal een hoge knuffel en aaibaarheids factor bestaat , maar het is een gezellige stal en iedereen is op zijn manier met zijn paard bezig.
Of het nu de "professionele" manier is hoe jij je paard traint of hoe je stalgenoten met hun paarden omgaan, laat ze hun gang gaan.
Je geeft hoog op over je eigen rijkunsten, maar je bent al maanden bezig om uit de B klasse te komen.
Pas nadat je in de les ging rijden bij die "sukkels" die een veulentje willen fokken, ben jij zo vooruit gegaan dat je nu L mag gaan starten.
Alle personen die een veulen willen fokken hebben hier heel goed overnagedacht en alle tot op heden gedekte merries zijn onder dierenarts begeleiding tot stand gekomen.
Ik begrijp niet wat de meerwaarde van dit bericht is om het op internet te plaatsen, want je weet dat je hiermee veel mensen kwetst en jezelf hiermee niet erg populair maakt op stal.

Ik laat het hierbij,

M.vr.gr.
Bart6699

Ik wilde me er niet mee bemoeien maar dit vind ik dus echt het hoogtepunt van coolheid!!!!!!
Te gek brammie!! ´go´ bram ´go´ bram ´go´ bram!!!!

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:47

Ik vind het ook niet slim om het in deze vorm op internet te zetten. Als ze het nou iets anders geformuleerd had, niet: ze hebben er helemaal geen verstand van, maar: ik vind dat je meer ervaring moet hebben om aan een veulen te beginnen.. nouja iets met een minder minachtend toontje Lachen. Ik snap best de stalgenoten waar het hier over gaat willen reageren. Ik zou er ook niet blij van worden als er dit soort verhalen over mij op internet staan.

Ik zou zelf niet aan een veulen beginnen, tja misschien als ik later een rijke man heb met een groot huis waar ik meerdere paarden kan houden Haha! Ik wil wel een bepaald doel hebben voor dat veulentje, niet alleen leuk voor de heb zeg maar.

En jullie zouden als stal idd eens rond de tafel moeten gaan zitten, en elkaars manier van omgaan met paarden respecteren. Iedereen is ooit bij het begin begonnen

Nu ben ik wel benieuwd wat die mensen die dit jaar een veulentje erbij fokken, er een speciaal doel mee voor ogen hebben? Lachen

Sjonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:26

Ik ben het helemaal eens met Karin (de moderator). Hier komt nooit een einde aan. Ik kan me alle partijen voorstellen. Ik bedoel: Swiebertje heeft recht op vrijheid van meningsuiting, maar ook de andere partij die het zich aantrekt. Ik weet dat onze stalgenoten helemaal 'wild' zijn van deze site, het lijkt dat Swiebertje met voorbedachte rade haar stukje geplaatst heeft, omdat het zeker gelezen wordt. Misschien heeft ze niet door dat het zo kwetsend overkomt, maar ik heb een ruin en vond dit toch ook niet aardig klinken... Laten we toch een keer iedereen in z'n waarde laten en je erbij neerleggen dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen paardje en daden. Laten we ons dan meer bekommeren om de dingen waar het Brook Hospital zich voor inzet, dat is pas paardonvriendelijk. Dat van Jolynn is vreselijk, maar een fout van de natuur en alles is onder super-begeleiding gebeurd, daar kun je helemaal niks aan doen, dat had zelfs op Zangersheide kunnen gebeuren en heeft niks met weinig paardekennis te maken, dat is geen reden dat iemand zonder paardenkennis automatisch een Jolynn-geval krijgt, zoals dat oneerbiedig genoemt wordt en bedoeld wordt. Sorry Karin dat dit ook een reactie van een stalgenoot is geworden, maar ik las dat het zelfs bij niet-stalgenoten een aardige reactie heeft los gemaakt, kun je nagaan wat er bij ons gebeurde...

Het is gewoon een beetje jammer en zeer zeker onnodig. De mensen die eerst geen paardenkennis hadden, doen er alles aan om dit wel te krijgen, nemen les en schakelen dierenartsen in, etc. Dat kan toch nooit zo erg zijn?

Groetjes,
Sjon & Sjer!!!!!!!!!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:30

En toch is dit niet helemaal de bedoeling. Ik begrijp dat jullie als stalgenoten ook je zegje willen doen, maar je krijgt nu het 'wij-tegen-haar'-idee. Ik ben van mening dat jullie dit beter even IRL kunnen uitspreken en niet via Bokt. Daarom een slotje.