wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:40

Succes ermee. Als je onze argumenten aandraagt bij je ouders zullen ze het best begrijpen. En kinderen kosten nu eenmaal geld. En anders hadden ze er niet aan moeten beginnen.

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:41

GEWOON DOEN, {ik vraag wat meer}

Je hebt een paardje waar je dan wat mee kan je hoeft niet elke week op een ander en bovendien het mooiste van alles is dat je band kan opbouwen met het beestje.

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:42

MOOIE PAARDEN DESIREE
leuke hond

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 14:45

thnx allemaal!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:11

laurae schreef:
E50?? voor mij zou dat veel te duur zijn, je helpt toch ook iemand, en ik neem aan dat je ook uitmest e.d.

Ik zou geen bijrijder willen voor ons topper die minder betaald dan 100

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:16

Ik vind het totaal niet duur. Ik betaalde toen ik bijrijder was van Flair 225 gulden per maand (helft van de stalling), voor officieel maar 4 dagen per week... maar dat werd al snel elke dag.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:23

Ik vroeg aan mijn bijrijdster in de winter 60 euro en in de zomer 45. Ze kon dan 3x in de week rijden (ook de bossen in als ze wilde) maar daar had ze dan weer geen tijd voor. Ze hoefde 1x in de 2 weken uit te mesten (de rest deed ik of de pensioneigenaren). Ik betaalde de hoefsmid en de dierenarts en het voer etc. Vroeger betaalde ik meer op de manege hoor, dan had je natuurlijk ook wel les. En nu heb je als bijrijdster/verzorgster altijd hetzelfde paard, maar ja, het moet dan wel klikken natuurlijk! Ik zoek trouwens nog een nieuwe bijrijdster, Sox staat in Schipborg bij Zuidlaren, middenin de bossen, op een pensionstal met prima buitenbak en ronde longeerbak.

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:33

leuk onderwerp
ik kan geen berijdster vinden voor mijn pony
ik vraag 60 euro per maand
ze mogen alle dagen rijden en ook wedstrijden
alle andere kosten betaal ik
maar tot nu nog geen berijdster voor mijn pony van 1.56

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:21

De tijden zijn nogal verandert he! Ik weet nog goed toen ik kind was, ben het nog steeds hoor Haha! ,dat als je een paardje verzorgde dat je toch echt niets hoefde te betalen hoor. k'Bedoel, als er nu een eigenaar je vraagt om zijn/haar paardje te verzorgen ga je toch niet vragen om te kosten te delen? Je helpt die persoon met het verzorgen van het paard! Maar, zoals ik al zei, tijden zijn verandert!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:46

flair schreef:
Ik vind het totaal niet duur. Ik betaalde toen ik bijrijder was van Flair 225 gulden per maand (helft van de stalling), voor officieel maar 4 dagen per week... maar dat werd al snel elke dag.

Ik vind het niet anders als normaal. Voor niets gaat de zon op. Wat denk je wat het allemaal kost en met zich mee brengt! Dus als ik een bijrij paard zou zoeken, dan zoek ik juist een paard waar ik voor zou moeten betalen. Heb je iets meer te zeggen en wellicht is het een paard met meer potentie.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:55

ik betaal per maand 75 euro. rijd het paard 3 maal in de week mag er alles mee doen (oke er zijn grenzen Haha!) ik hoef niets op stal te doen niet te mesten en voeren dat wordt allemaal gedaan!
ik vind het ook absoluut niet belachelijk dat ik ervoor betaal! het kost allemaal geld en ik profiteer ook van het paard!

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:45

dat vind ik dus ook
ik betaal alle kosten en verzorg ze
zoek alleen iemand die er met plezier op wil rijden
en eventueel wil lessen bij een club ( moet men zelf weten)
als je bij een manege gaat lessen ben je al gauw voor 1 keer per week 10 euro kwijt
dat is dan toch 40 euro per mnd
dus is 60 euro voor alle dagen kunnen rijden toch niet duur

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:33

Daarom en als ze er dat niet voor over hebben kun je ze ook niet serieus nemen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:56

Ik vind het ook wel een redelijk bedrag hoor. Als ik een bijrijder zou zoeken dan zou die persoon ook gewoon moeten delen in de kosten en ik denk dat ik wel wat meer zou vragen dan €50. Ik de lasten en zij alleen de lusten zeker... ik dacht het niet!
Mijn zusje least ook een paard en betaald per maand €85 en dan mag ze elke dag komen en ze mag er mee op wedstrijden. Het is zelfs zo ver dat de eigenaresse er al helemaal niet meer op rijdt omdat ze het leuk vindt dat mijn zus er mee op concours gaat en daarvoor traint (dat meisje heeft trouwens nog 3 paarden hoor).

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:56

Ik zie maar weer.....heb het weer goed getroffen als ik het allemaal zo lees. Ik rij dan een paardje helemaal voor niks. Mag haar altijd rijden, wanneer ik maar wil....zolang ze maar niet voor de kar hoeft. Nu is dat zomers meer als 's winters uiteraard, maar ook zomers is het niet meer dan 3 dagen per week dat ze voor de kar moet, dus heb ik de overige dagen.
Uitmesten hoef ik niet te doen, dat wil de bazin graag zelf doen..dat is een klusje dat ze niet graag afstaat, waarom? Tjah, sommige mensen...
En verder hoef ik eigenlijk ook niks te betalen ofzo, alleen wanneer ik dat zelf zou willen!!

Maar persoonlijk....50 euro, tjah ligt er wel een beetje aan wat voor paard het is en de reden waarom de baas een bijrijdster zoekt en natuurlijk wat je wel en niet mag......maar vind het nog geen belachelijk bedrag.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 15:48

ik heb al me vorige paardje gratis verzorgt met rijden erbij.......

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:55

Bij mij zou mijn bijrijdster ook gratis mogen rijden, maar Nicole staat aan huis. Als Nicole op een pension zou staan zou ik toch wel kostendeling verwachten.
Anders zou ik moeten betalen voor de dagen die zij hem dan doet, dan mag zij ook wel wat betalen hoor.
Op de manege lessen is ook niet gratis...

kellytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:03

ik heb ook altijd ene bijrijder gehad die meebetaalde. ben het er helemaal mee eens jij helpt hun aan een leuk paardje toch?
is het nu iemand die gewoon komt om lekker je paardje te verzorgen en die er niet van jou op mag of kan vind ik dat je er geen geld voor mag vragen.
ik vind het zelf alleen minder dat je als eigenaar dan ook rekening meot houden met je bijrijder. als je echt gratis kunt rijden heb je echt mazzel.
en 50 euro is wel ene redelijk bedrag hoor