Alicia2u schreef:Een paard staat in het wild 24 uur per dag buiten, waarvan hij 16 uur per dag eet, terwijl hij loopt! De meeste paarden kunnen niet eens omkeren in hun stal zonder hun nek te buigen. Wil je je paard toch op stal, dan minimaal een hele grote stal (minimaal 5x6), bij voorkeur met een soortgenoot (groepshuisvestiging) en round-the-clock ruwvoer. En dan ook nog eens minimaal 3 keer per dag de box uit. Dat zou het minimale zijn voor mijn paard.
De beste oplossing is 24/7 buiten met schuilmogelijkheid en onbeperkt ruwvoer met soortgenoten.
Wanneer je mijn paarden in de natuur zou zetten dan zouden ze dood gaan omdat ze zichzelf kapot zou vreten aan appels of wat dan ook. Dan zou ze misschien al een been gebroken hebben omdat ze gewoon overal overheen en doorheen rent zonder te kijken of het kan. Dan zou ze met mok staan en totaal geen vrienden maken omdat ze niet het meest sociale paard is. Dus ik denk dat mijn paardje heeeel erg blij is dat ze niet in de natuur moet overleven zoals ze nu is.
Ik snap je bedoeling, maar om alles terug te voeren naar de natuur vind ik niet altijd de beste manier om een statement te ondersteunen. Onze huidige huis, tuin en keuken paarden die wij hebben zijn gewoon niet meer in staat om alleen te overleven in de natuur, dus dan kan je wel zeggen dat ze dat in de natuur ook zouden, maar ze zijn zo ver van de natuur verwijderd dat je het niet meer echt kan vergelijken.