Eigen paard > elke dag ernaartoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:30

In jouw geval vind ik wel dat je echt (vrijwel) elke dag moet gaan, ja :j
Als je paard 24/7 op de wei staat zou het echt geen probleem zijn,
dan zou je zelfs nog een paar weken weg kunnen blijven zonder dat het paard het erg vind..
Maar als ie anders maar 2 tot 4 uur buiten komt.. Nee, da's verre van ideaal..
(zelfs al zou je wel elke dag komen, zou ik nog m'n paard daar niet willen hebben staan,
maar dat is natuurlijk mijn mening :) )
Laatst bijgewerkt door TE5 op 25-10-09 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

M_EL_ISSA

xxxkatyxxx schreef:
Ik kan dat niet zomaar regelen, hij staat op een pensionstalling he ;)

Dan ga je ergens anders heen... Sorry, maar dit soort dingen kan ik niet waarderen.
Ga jij eens een hele dag op de wc zitten, en op de momenten dat je eruit gehaald wordt een bit in je mond krijgen en dan in een houding gaan lopen die van jou geeist wordt.
En daarna weer op je wc-tje gedumpt word.. denk niet dat jij dat zal gaan waarderen.

Waarschijnlijk word jij ook boos op je ouders als je straf hebt, en verplicht op je kamer moet gaan zitten.. dat vind je niet kunnen, maar je doet het je eigen paard wel aan..

Ojajoh

Toch vind ik dat hier op bokt een hoop mensen gillen dat het niet kan (wat ik ook wel eens ben hoor daar niet van) maar ik zie zelf in de praktijk duizend en 1 stallen waarvan de dieren in de winter dag en nacht op stal staan en er enkeld uitkomen voor een stapmolen , en of rijden
maar daar hoor je weinig tot niks over :\

het is idd beter voor je paard om er zoveel mogelijk uit te komen
maar wat TS heeft is nog luxe vergeleken bij de meeste stallen hier in de omgeving (bijna alle luxe stallen)

maar wordt nu masaal "afgezeken"

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:39

ikdoemaarwat schreef:
Toch vind ik dat hier op bokt een hoop mensen gillen dat het niet kan (wat ik ook wel eens ben hoor daar niet van) maar ik zie zelf in de praktijk duizend en 1 stallen waarvan de dieren in de winter dag en nacht op stal staan en er enkeld uitkomen voor een stapmolen , en of rijden
maar daar hoor je weinig tot niks over :\

het is idd beter voor je paard om er zoveel mogelijk uit te komen
maar wat TS heeft is nog luxe vergeleken bij de meeste stallen hier in de omgeving (bijna alle luxe stallen)

maar wordt nu masaal "afgezeken"

Die stallen zijn net zo verkeerd bezig imo. Maar die vragen geen feedback van bokt (of mij). Als mensen om raad vragen, ga ik ervanuit dat ze mijn mening willen horen. Als ze dat niet doen, dan hou ik mijn mening ook voor me; het is dan waarschijnlijk toch tegen dovemansoren gezegd en wekt vaak alleen maar irritatie en afkeer, waardoor er helemaal niets verandert.

Ik vind het knap van de TS dat ze naar de mening van anderen durft te vragen, die in dit geval meestal negatief is. Als ze dan ook bereid is om naar de feedback te luisteren, zal er wellicht ook iets gaan veranderen aan de situatie en dan zijn er een boel mensen blij. Afzeiken van de TS lijkt me niet de goede oplossing, maar het is wel goed dat er hier even een reality-check gegeven wordt.

@TS: Nú heb je de kans om iets te veranderen aan de situatie. Als je dat niet probeert zullen mensen (en je paard waarschijnlijk) het je kwalijk nemen. Doe je het wel is alles snel vergeven en vergeten. Ik vind het knap van je dat je dit hier durft te posten en ik hoop dat je wat aan de feedback hier hebt.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:39

iedereen zit zo vast te houden aan 20 uur op stal. Ik heb jaren bij verschillende stallen gewerkt en ik kan zeggen dat dat vaker de regel is dan de uitzondering. Vaak staan ze 22 uur op stal. dan een half uur groomen, uur rijden en half uur groomen en dan weer op stal.
Ik zeg niet dat het goed is, ik ben ook meer voor een paard dat de hele dag de gelegenheid krijgt om zijn benen te strekken. Maar ik vind niet dat dus elke dag rijden een noodzaak is. Mijn paarden komen zelden onder het zadel, maar krijgen genoeg beweging.
Ik vraag me gewoon af wie de nrom gepaald! Hoeveel is genoeg?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:42

LecyTinker schreef:
Ik vraag me gewoon af wie de nrom gepaald! Hoeveel is genoeg?

zo veel mogelijk beweging en vrijheid.....een paard is een bewegingsdier en eigenlijk niet bedoeld om door ons mensen in een hokkie opgesloten te worden

maar ik zie hier ook stallen waar paarden meer dan soms (lees heel vaak) dik 20 uur per dag op stal staan

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:44

Maar een voor een komt bij iedereen langzaam binnen dat je een paard hersendood maakt op stal. :) Sinds ik het verschil heb gezien met mijn merrie op stal, waar niemand ook maar naar haar stal hoefde te wijzen of er werden ledematen van de romp gescheiden... Of nu op de wei, waar ik nu een top knuffelpony heb.

Wat voor een niveau doe je dan? Plannen, plannen, plannen! Ik behoor op het atheneum te zitten, maar zit op de havo. Daardoor hoef ik niets van huiswerk te maken, bijna nooit te leren en ben dus max. 1 uurtje per week bezig met school. (toetsweken en verslagen daargelaten) àls ik schoolwerk heb plan ik dat 's avonds in. Ik moet eerst een uur naar huis fietsen, ben dan met de paarden (3) bezig tot het donker wordt en 's avonds ben ik met school bezig. Uitgaan doe ik maximaal een keer in de twee maanden, paarden kosten gewoon een hoop tijd en doorzettingsvermogen. Je zal er ook een hoop dingen voor moeten laten. Mijn paarden staan op plek een, daarna komt de rest wel. :)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:48

Een paard staat in het wild 24 uur per dag buiten, waarvan hij 16 uur per dag eet, terwijl hij loopt! De meeste paarden kunnen niet eens omkeren in hun stal zonder hun nek te buigen. Wil je je paard toch op stal, dan minimaal een hele grote stal (minimaal 5x6), bij voorkeur met een soortgenoot (groepshuisvestiging) en round-the-clock ruwvoer. En dan ook nog eens minimaal 3 keer per dag de box uit. Dat zou het minimale zijn voor mijn paard.
De beste oplossing is 24/7 buiten met schuilmogelijkheid en onbeperkt ruwvoer met soortgenoten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:49

Als ik jou was zou ik een bijrijder/verzorger zoeken. Als je paard al de hele dag op stal moet staan (soms is dat gewoon zo, bij mijn haf heb ik helaas ook geen andere mogelijkheid in de winter) moet je wel zorgen dat hij nog genoeg sociaal contact heeft!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:53

ik denk dat als dat paard goed verzorgd word en er genoeg afleiding is in de stal zodat het dier geen ondeugden gaat onwikkelen en het genoeg hooi heeft om te knabbelen. Dat er ergere dingen zijn die er met dieren gebeuren.
Dus ipv de TS zo aan te vallen zouden er misschien behulpzame tips gegeven kunnen worden om de situatie beter te maken totdat ze in staat is om een stal te vinden met eventueel meet bewegings mogelijkheden.

Ik vind alleen dat er zo af en toe gewoon te fel gereareerd word op sommige dingen. Tuurlijk zou het fijn zijn als het paard een hele dag buiten kan wandelen. Maar dat is nu even niet mogelijk, dus we kunnen daarop door gaan hameren, maar veranderd niets aan de huidige situatie

TSm je zou voor je paard een speelbal ofzo kunnen kopen voor afleiding. Misschien bevriend raken met iemand die ook een paard op die stal heeft en misschien je paard nog eens een uurtje hier en daar in de bak zou willen zetten terwijl die met zijn of haar eigen paard bezig is. En dat jij dat dan ook voor zijn of haar paard zou kunnen doen wanneer jij er bent.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:58

Alicia2u schreef:
Een paard staat in het wild 24 uur per dag buiten, waarvan hij 16 uur per dag eet, terwijl hij loopt! De meeste paarden kunnen niet eens omkeren in hun stal zonder hun nek te buigen. Wil je je paard toch op stal, dan minimaal een hele grote stal (minimaal 5x6), bij voorkeur met een soortgenoot (groepshuisvestiging) en round-the-clock ruwvoer. En dan ook nog eens minimaal 3 keer per dag de box uit. Dat zou het minimale zijn voor mijn paard.
De beste oplossing is 24/7 buiten met schuilmogelijkheid en onbeperkt ruwvoer met soortgenoten.

Wanneer je mijn paarden in de natuur zou zetten dan zouden ze dood gaan omdat ze zichzelf kapot zou vreten aan appels of wat dan ook. Dan zou ze misschien al een been gebroken hebben omdat ze gewoon overal overheen en doorheen rent zonder te kijken of het kan. Dan zou ze met mok staan en totaal geen vrienden maken omdat ze niet het meest sociale paard is. Dus ik denk dat mijn paardje heeeel erg blij is dat ze niet in de natuur moet overleven zoals ze nu is.
Ik snap je bedoeling, maar om alles terug te voeren naar de natuur vind ik niet altijd de beste manier om een statement te ondersteunen. Onze huidige huis, tuin en keuken paarden die wij hebben zijn gewoon niet meer in staat om alleen te overleven in de natuur, dus dan kan je wel zeggen dat ze dat in de natuur ook zouden, maar ze zijn zo ver van de natuur verwijderd dat je het niet meer echt kan vergelijken.

Ojajoh

Re: Eigen paard > elke dag ernaartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:03

Lecytinker: als jij een veulen zou fokken en in een groep wilde paarden zou gooien, dan zou het dier leren weer te overleven
bij wijze van spreke dan he....ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
A kan dat natuurlijk niet en zou de groep hem niet zo snel accepteren maar ik bedoel er dus mee dat terug voeren naar de natuur wel degelijk zou kunnen kwa gestel

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:04

Dat je niet elke dag gaat is niet erg.
Maar dat ze maar 2 tot 4 uur buiten komt wel!
Ik snap niet welke haar op jou hoofd jou aan de gedachte heeft gebracht om op die stal je paard te zetten!
Ik zeg verhuis je paard en wel meteen!
Dit is niet eerlijk tegenpover het paard en hoort gewoon niet te mogen! :(
Elke dag komen hoeft niet is niet nodig.
Maar goede verzorging wel en daar valt voeldoende weidegang ook onder!
Dat paard is echt veel blijer als hij lekker op de wei mag dan wanneer hij op stal moet en jij hem dagelijks komt lastigvallen!
Echt zeg voel eens aan je hoofd!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:06

moontje1991, een normale reactie zou wel fijn zijn, we proberen hier normaal te discussieren zonder persoonlijke aanvallen
zou fijn zijn als je daar een positieve bijdrage aan kunt leveren

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:08

Dus ik moet me inhouden vindt jij?
EN niet zeggen wat ik ervan vindt?
Ik breng het zo subtiel mogelijk.
Dus nog vriendelijker zou betekenen dat ik mijn mening niet mag geven.

Ik weet best dat het op veel stallen er zo aan toe gaat heb op veel stallen stage gelopen waar als ik op de eerste dag vroeg of die paarden niet naar de wei moesten ik werdt uitgescholden of ik soms gestoord was en dat achterlijk was want een paard hoort niet op de wei een paard hoort op stal want op de wei kunnen ze rennen en spelen en dat mag niet!

Zo raar als je je kind 20 uur per dag in de wc opsluit ben je een mishandelaar en mag je de bajes in maar als je je paard 20 uur per dag op stal zet vinden mensen dat dood normaal!
Ben ik nou zo dom dat ik het verschil niet zie of jullie zo dom dat jullie de overeenkomst niet zien?
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 25-10-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:08

LecyTinker schreef:
Alicia2u schreef:

Wanneer je mijn paarden in de natuur zou zetten dan zouden ze dood gaan omdat ze zichzelf kapot zou vreten aan appels of wat dan ook. Dan zou ze misschien al een been gebroken hebben omdat ze gewoon overal overheen en doorheen rent zonder te kijken of het kan. Dan zou ze met mok staan en totaal geen vrienden maken omdat ze niet het meest sociale paard is. Dus ik denk dat mijn paardje heeeel erg blij is dat ze niet in de natuur moet overleven zoals ze nu is.
Ik snap je bedoeling, maar om alles terug te voeren naar de natuur vind ik niet altijd de beste manier om een statement te ondersteunen. Onze huidige huis, tuin en keuken paarden die wij hebben zijn gewoon niet meer in staat om alleen te overleven in de natuur, dus dan kan je wel zeggen dat ze dat in de natuur ook zouden, maar ze zijn zo ver van de natuur verwijderd dat je het niet meer echt kan vergelijken.

Ik snap je redenatie en ik weet ook wel dat onze huidige sportpaarden niet zomaar meer zouden overleven in het wild. Dat neemt echter niet weg dat de biomechanica en de fysiologie van het paard weinig is veranderd over de afgelopen 100 jaar. De grootste verandering bij het huidige fokproduct zit mentaal, en daar komen jou bezwaren voornamelijk vandaan: paarden weten niet meer zo goed wat goed voor hen is, omdat ze de afgelopen honderden jaren niet voor zichzelf hebben moeten zorgen. (Al valt dat volgens mij nog best wel mee) Echter; het paard is nog steeds gebouwd om langzaam lange afstanden af te leggen met af en toe een korte sprint en zijn fysiologie en spijsvertering zijn nog steeds berekend op een continue invoer van grof ruwvoer. Voldoen wij als eigenaren niet aan de behoeften die deze eigenschappen van het paard met zich meebrengen, dan beschadigen we het paard fysiek: beperkte doorbloeding in de ledematen door lang stilstaan met als gevolg vaak kreupelheden, ontregelde spijsvertering met als gevolg maagzweren, mentale stress of abnormale ontlasting. Dat zijn symptomen die met regelmaat voorkomen bij stalpaarden en dat zou ik graag zien dat mensen voorkomen.

Dus nee, mijn bedoeling is niet zozeer terug naar de natuur, maar wel terug naar de mentale, emotionele en fysieke behoeften van het paard.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:15

ikdoemaarwat schreef:
Lecytinker: als jij een veulen zou fokken en in een groep wilde paarden zou gooien, dan zou het dier leren weer te overleven
bij wijze van spreke dan he....ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
A kan dat natuurlijk niet en zou de groep hem niet zo snel accepteren maar ik bedoel er dus mee dat terug voeren naar de natuur wel degelijk zou kunnen kwa gestel

Ik val helemaal niemand aan hoor, ik ben namelijk ook iemand die vind dat we zouden moeten proberen zo dicht mogelijk bij de natuur te zitten en ik ben het dus ook wel helemaal met je eens hoor dat het makkelijk zat is om de huis tuin en keuken paarden die we nu hebben weer terug te laten keren naar de natuur in stappen. Maar ik vind het altijd zo makkelijk gezegd, IN-DE-NATUUR ...
Het gemiddelde paard dat nu in gevangenschap is opgegroeid kan niet meer vrij in de natuur leven.
Ik heb het dan echt over de meeste stamboek paarden en dat soort types. Niet de paarden die in vrijheid zijn opgegroeid en dan gevangen worden en gebroken ( Brumbies, mustangs, tinkers, etc).
Maar je moet wel eerlijk zijn dat een 12 jarige kwpn-er er echt niet op zit te wachten om weer in een wilde kudde gegooit te worden als het dier geboren en getogen is als serieus rijdpaard.
En dat er gewoonweg paarden zijn die het lang nietzo erg vinden om een hele dag op stal te staan dan andere paarden.
Nogmaals, ik denk ook dat er betere mogelijkheden zijn, maar dat is op dit moment niet mogelijk voor de TS en ipv steeds te zeggen hoe fout ze zit ( wat ik niet vind) zouden we wat opbouwender kunnen zijn en wat tips geven.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:17

Lief dat iedereen zo meegaand is over fel of niet fel reageren maar het gaat hier toch om een dier die niet zelf kan kiezen en daar zijn meerdere meningen over. Je kunt het nooit met elkaar eens zijn en ik denk dat ze zelf moet uitmaken of ze het felle reacties vind of niet.

Ik heb ook een drukke studie en heb het o.a. gelukkig kunnen combineren met mijn moeder die hem dan ook 2 dagen in de week rijd! Maar ondanks dat mijn paard dus elke dag wordt bezocht, heb ik er alsnog voor gezorgd dat hij tot aan etenstijd buitenstaat.. ook in de winter.. en daarvoor heb ik HEEEL VEEEL stallen voor afgezocht en ben ik heel vaak verhuisd omdat je valse beloftes krijgt over het aantal uren in de wei! Mijn paard is het gelukkigst als hij lang op de wei is geweest..dat is in zijn doen en laten heel erg te merken: voldaan, ontspannen, stal is nog netjes als ik kom.. voorheen was hij druk, gestresst, stal helemaal omgeploegd, vermagerd door de stress (bij 4uurtjes buiten).

dit is hoe ik mijn paard behandel, maar ik ken ook zat paarden die een weiland leuk vinden voor een paar uurtjes en het dan zat zijn..staan een beetje te wachten voor het hek en niet meer geinteresseerd in het gras (24uur in een stal is niet diervriendelijk daar ben ik het met iedereen eens) maar niet alle paarden zijn hetzelfde en jij kent je paard het beste.. dus je moet zelf oordelen of je paard er last van heeft als hij 2 dagen niemand ziet..of maar een paar uurtjes naar buiten gaat.. Vraag aan anderen of hij zich anders gedraagt als je er niet bent.. rusteloos of juist heel erg druk? dat soort dingen...
Een paard heeft ook behoeftes en elke dag rijden hoeft ook niet altijd goed te zijn..Sommige paarden kunnen helemaal opleven van een dagje lekker niks.. Misschien haal ik hiermee ook mensen op mijn hals maar het verschilt per paard netals dat mensen ook onderling verschillen toch..

en je kunt vast wel een keertje extra langsrijden voor een appeltje of een aaitje.. ookal heb je huiswerk toch? het is voor je paard en daar heb je gewoon alles voor over!!
Laatst bijgewerkt door Mister T op 25-10-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:22

Alicia2u schreef:

Ik snap je bedoeling, maar om alles terug te voeren naar de natuur vind ik niet altijd de beste manier om een statement te ondersteunen. Onze huidige huis, tuin en keuken paarden die wij hebben zijn gewoon niet meer in staat om alleen te overleven in de natuur, dus dan kan je wel zeggen dat ze dat in de natuur ook zouden, maar ze zijn zo ver van de natuur verwijderd dat je het niet meer echt kan vergelijken.[/quote]

Ik snap je redenatie en ik weet ook wel dat onze huidige sportpaarden niet zomaar meer zouden overleven in het wild. Dat neemt echter niet weg dat de biomechanica en de fysiologie van het paard weinig is veranderd over de afgelopen 100 jaar. De grootste verandering bij het huidige fokproduct zit mentaal, en daar komen jou bezwaren voornamelijk vandaan: paarden weten niet meer zo goed wat goed voor hen is, omdat ze de afgelopen honderden jaren niet voor zichzelf hebben moeten zorgen. (Al valt dat volgens mij nog best wel mee) Echter; het paard is nog steeds gebouwd om langzaam lange afstanden af te leggen met af en toe een korte sprint en zijn fysiologie en spijsvertering zijn nog steeds berekend op een continue invoer van grof ruwvoer. Voldoen wij als eigenaren niet aan de behoeften die deze eigenschappen van het paard met zich meebrengen, dan beschadigen we het paard fysiek: beperkte doorbloeding in de ledematen door lang stilstaan met als gevolg vaak kreupelheden, ontregelde spijsvertering met als gevolg maagzweren, mentale stress of abnormale ontlasting. Dat zijn symptomen die met regelmaat voorkomen bij stalpaarden en dat zou ik graag zien dat mensen voorkomen.

Dus nee, mijn bedoeling is niet zozeer terug naar de natuur, maar wel terug naar de mentale, emotionele en fysieke behoeften van het paard.[/quote]

Ik kan het niet meer eens zijn met wat je zegt.
Vond het ook wel grappig om Parelli in je onderschrift te zien staan.
Denk dat wij wel erg op 1 lijn zitten qua mening over het onderhoud van paarden.

Ik wou gewoon even tegen al de over fanatieke opmerkingen ingaan hoe slecht de TS wel is voor haar paard. Het paard zou nog een beter leven hebben als het meer mogelijkheden tot beweging zou hebben. Maar we moeten wel even rieel zijn en beseffen dat er op dit moment verschrikkelijk veel paarden een VEEL slechter leven hebben en dan iemand aanvallen die echt wel het beste wil voor haar paard, maar op dit moment het even zo moet stellen, dan denk ik... wow, wees nou even wat tactvoller mensen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:22

Ik vind dat er wel weer typisch "bokt"reacties komen hier...
Ik denk dat een paard dat iedere dag 4 uur buiten komt en daarnaast 5 keer in de week gereden/ gemend wordt echt geen hele grote reden heeft om te klagen; het krijgt voldoende beweging, kan lekker buiten lopen (tja.....het is geen 24/7, maar absoluut beter dan niet), heeft iedere dag een schone stal.

Langer buiten had ideaal geweest, maar ik denk dat je paard het prima heeft.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:25

Goof: de TS vraagt onze mening. Wij geven onze mening.

En dat het beter is dan helemaal niet naar buiten. Ja duh. Je moet niet vergelijken met slechter. Je moet vergelijken met beter en je afvragen hoe je daar kunt komen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:35

maar mag ik dan vragen hoe het zit met al die mensen die een hond hebben die 23 uur per dag binnen zit? Die in de ochtend een half uurtje wordt uigelaten en in de avond nog een half uurtje en de rest van de 23 uur maar wat moet liggen? Is dat niet extreem tegen natuurlijk en een grotere belediging voor het dier?

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:38

Zo, mensen kunnen hier wel fel reageren zeg! :P
Mening oke, maar aanvallend hoeft nou ookweer niet :n

Ik weet dat het niet ideaal is dat hij niet 24/7 in de wei komt te staan...
Maar dat paard is nu iets heel anders gewend:
5x per week rijden en volgens mij gaat hij bijna nooit in de wei.
(we halen het paard volgende week op)

Dat paard is gelukkig en presteerd goed. Hij is gelukkig met weinig, is niks anders gewend.
Dan is het volgens mij een verbetering als hij straks 4 uurtjes i.p.v 0 op de wei staat.

Dan kan zijn situatie toch niet verslechteren?

LecyTinker: Daar ben ik het ook met je eens, je hoort niemand over die honden ;)

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:39

Mijn paarden staan een paar uur per dag op het weiland,ga er elke dag naar toe om ze de beweging en verzorging te geven die ze nodig hebben,ze vinden het heerlijk die buiten lucht maar de aandacht genieten ze ook erg van!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:40

Ik vind het jammer dat je hem niet de kans biedt om z'n situatie drastisch te verbeteren. Het kan nog zoveel beter dan wat je nu hebt en je wilt toch het beste voor je nieuwe eigen paardje?

Een paard wat 24/7 buiten staat geniet overigens ook van de aandacht. Mijn paardje komt aanrennen als hij het hek hoort en niet omdat hij iets tekort komt, maar omdat hij graag bij me is en een kroel wilt en iets leuks wil doen samen.