Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PhiaBink schreef:Het seizoen breek weer aan. De (kust)maneges zijn verheugd op de vele mensen die een buitenrit willen maken. Velen van die mensen en kinderen zeggen dat ze kunnen rijden. De (kust)manege eigenaren zien weer dollar tekens. Weer een groep naar buiten. KASSA!!!!
Veel van die (kust)maneges eigenaren kijken niet eens of de mensen echt wel kunnen rijden. Laten geen proefles mee draaien of de mensen iets in de bak laten zien. Zo gebeuren er jaarlijks heel veel onnodige ongelukken.![]()
Ik hoop dat er snel regels worden gemaakt om dit soort ongelukken te voor komen. Bijv. dat een ruiterbewijs verplicht is als men buiten wil rijden en dit bewijs laten tonen. Het ruiterbewijs is er al jaren en op enkele plaatsen na in Nederland is het niet verplicht. Maneges vragen niet eens of ze een ruiterbewijs hebben.
Als er iets gebeurt dan wordt er op het bord gewezen:
DE DIREKTIE STELT ZICH NIET AANSPRAKELIJK VOOR EVENTUELE ONGELUKKEN TIJDENS DE LESSEN EN/OF BUITENRITTEN OF OP STAL.
Ik kan om dit soort maneges zo kwaad worden![]()
![]()
Geld is belangrijker dan veiligheid voor mens en dier.
Citaat:Hallo allemaal, ik ben dus 1 van de begeleiders die mee was met de duinrit. Ik wil even heel duidelijk maken dat er alleen maar gevorderde ruiters mee mochten en dat er dus geen kinderen bij waren zonder ervaring!!!!!!!
Er was een begeleider voorop (ik dus), een begeleider in het midden en een achteraan. Ondanks deze drie begeleiders is dit alles toch gebeurd vlak voordat we op de manege terug waren. Manege de hoef geeft absoluut geen paarden mee aan onervaren ruiters of zonder begeleiding! Iedere ruiter weet dat paarden kuddedieren zijn en in paniek achter elkaar aan kunnen rennen. Verder zijn er twee kinderen naar het ziekenhuis gebracht voor controle en eentje had een gekneusde rib, maar verder was er niks aan de hand. Ik vind dat manege de hoef dit erg goed aangepakt heeft door voor de zekerheid gelijk een ambulance te bellen ook al was het achteraf niet nodig. Verder is bij manege de hoef het dragen van een veiligheidscap verplicht en waren wij gedurende de hele rit in het bezit van een EHBO- kit, na het ongeval zijn er twee begeleiders nog naar het ziekenhuis gegaan om te kijken hoe het met de kinderen was,meer kan je als begeleider toch niet doen?!
Zorg ervoor dat je eerst het hele verhaal hoort voordat je te snel een conclusie trekt.
labje schreef:Dat er naar die meiden werd gewezen was inderdaad een vervelend misverstand, maar dat is heel snel weer uit de wereld geholpen. Het allerlaatste wat ik hierover zeggen wil is dat van de groep pony's die op hol sloeg er twee kinderen in duin af vielen , 1 onderweg en 2 omdat het paard ZELF viel. De rest is dus blijven zitten terwijl deze pony's in rengalop naar huis gingen. Dan ben je toch en topruiter, of niet soms?!
leentje"]
In België mogen kinderen pas vanaf de leeftijd van 12 jaar buitenrijden, en dat enkel onder begeleiding van een ruiter van minstens 21 jaar, die "ervaren" moet zijn...
[/quote]
Ik ken ook zat kinderen van 12 die veel beroerder rijden dan dit meisje van 9! Leeftijd zegt niks!
[quote="vikki"]
[quote="labje schreef:Dat er naar die meiden werd gewezen was inderdaad een vervelend misverstand, maar dat is heel snel weer uit de wereld geholpen. Het allerlaatste wat ik hierover zeggen wil is dat van de groep pony's die op hol sloeg er twee kinderen in duin af vielen , 1 onderweg en 2 omdat het paard ZELF viel. De rest is dus blijven zitten terwijl deze pony's in rengalop naar huis gingen. Dan ben je toch en topruiter, of niet soms?!
Jamy"]
[quote="leentje"]In België mogen kinderen pas vanaf de leeftijd van 12 jaar buitenrijden, en dat enkel onder begeleiding van een ruiter van minstens 21 jaar, die "ervaren" moet zijn...
[/quote]
Ik ken ook zat kinderen van 12 die veel beroerder rijden dan dit meisje van 9! Leeftijd zegt niks!
[quote="vikki"]
[quote="labje schreef:Dat er naar die meiden werd gewezen was inderdaad een vervelend misverstand, maar dat is heel snel weer uit de wereld geholpen. Het allerlaatste wat ik hierover zeggen wil is dat van de groep pony's die op hol sloeg er twee kinderen in duin af vielen , 1 onderweg en 2 omdat het paard ZELF viel. De rest is dus blijven zitten terwijl deze pony's in rengalop naar huis gingen. Dan ben je toch en topruiter, of niet soms?!
vikki"]
[quote="Jamy"][quote="leentje"]
In België mogen kinderen pas vanaf de leeftijd van 12 jaar buitenrijden, en dat enkel onder begeleiding van een ruiter van minstens 21 jaar, die "ervaren" moet zijn...
[/quote]
[quote="vikki"]