Het is een menselijke redenatie, denk niet dat een paard zo denkt, die is blij met elke beweging die hij krijgt.
Ik heb het verhaal niet gelezen en ga er dus verder ook niet op in, zal zo eens kijken bij het postkantoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Ik zie er wel enige waarheid in.
Up_to_Date schreef:Ik zie er wel enige waarheid in.
Mijn paard staat gelukkig gewoon zomer en winter overdag in een ruime weide maar neem ik nou het paard van een vriendin als voorbeeld, die komt echt niet zo vaak op de wei hoor! 'Want dan is hij hartstikke gek en straks gebeurd er iets'! Tja, als je paard weet dat ie elke dag maar een uurtje op dat groene veldje mag, dan zou ik me ook de paasei rennen om die energie eruit te krijgen.

Citaat:nou dan zullen mijn paarden wel diepongelukkig en gefrustreert zijn....die worden de hele nacht opgesloten in een ruime droge stal....om wel de volgende ochtend tot s'avonds buiten te lopen.
zodiacje schreef:blij dat de meeste lezers mijn vraag nu door hebben, haha!![]()
Mooi voorbeeld Anneliedj! En wat goed dat hij toch nog heeft geluisterd!
Ik blijf echter twijfelen, voor de spieren is het misschien niet goed. Maar het lijkt mij dan toch wel zo fijjn als je paardje in ieder geval nog even iets van zijn energie kwijt kan. Al zou dat natuurlijk nooit voldoende zijn...
Toen ik mijn paard kocht was hij overigens verwaaloosd; hij had een jaar lang in een box gestaan en was er helemaal niet uitgehaald. Wat dit doet met een paard kan je zien in mijn profiel. Daar staat een link naar een topic over hoe hij was.
Als er iemand dus tegen is dan ben ik het wel. Maar vraag mij juist daarom af of het uit zou maken als hij iedere dag heel even eruit was gehaald...
thanks in ieder geval alvast voor jullie mening!
zodiacje schreef:blij dat de meeste lezers mijn vraag nu door hebben, haha!![]()
Mooi voorbeeld Anneliedj! En wat goed dat hij toch nog heeft geluisterd!
Ik blijf echter twijfelen, voor de spieren is het misschien niet goed. Maar het lijkt mij dan toch wel zo fijjn als je paardje in ieder geval nog even iets van zijn energie kwijt kan. Al zou dat natuurlijk nooit voldoende zijn...
Toen ik mijn paard kocht was hij overigens verwaaloosd; hij had een jaar lang in een box gestaan en was er helemaal niet uitgehaald. Wat dit doet met een paard kan je zien in mijn profiel. Daar staat een link naar een topic over hoe hij was.
Als er iemand dus tegen is dan ben ik het wel. Maar vraag mij juist daarom af of het uit zou maken als hij iedere dag heel even eruit was gehaald...
thanks in ieder geval alvast voor jullie mening!

Prisca schreef:is dan geen 24 uur maar 48 uur als je hem laat staan.....
Tja die van mij staat op stal en komt er 1 a 2x per dag eruit. Tja mijn keuze helaas zijn de andere opties niet handig voor mij en paard.
Gaan we die discussie nu weer aan?. Denk echt dat je mensen zoals ik niet mee gaat veranderen ga alleen maar meer een hekel krijgen aan die wereld verbeteraars.
'