Welke trailer is de beste?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:58

Bockmann!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:29

UniferB schreef:
De vloer van de Weyer was na een paar jaar toch echt rot!

Nog een groot Ifor Williams voordeel:
De vloer is van aluminium met daarover heen een dikke rubberen mat.
Ook de wanden zijn afgewerkt met aluminium en van binnen weer bekleed met kuststof tegen het trappen.
Hij is dus redelijk onderhoudsarm.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:18

Ik ga voor Weyer. Ligt super stabiel op de weg, lage instap, lichte binnenkant. En ik heb een rubberen gietvloer dus volgens mij valt dat rotten wel mee. Niet onbelangrijk: Weyer heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:23

Ilindra"]
[quote="UniferB schreef:

Ook de wanden zijn afgewerkt met aluminium en van binnen weer bekleed met kuststof tegen het trappen.
[/quote]

Let op: aluminium rot ook, ik kan je de resultaten ervan laten zien. Het gevaar zit hem erin dat je het niet ziet en er dus plotseling gaten in vallen. Denk eraan dat ijzer en aluminium niet erg met elkaar overweg kunnen, dat is namelijk HET grote probleem aan Land Rovers.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:38

Ook in een rubber gietvloer kan je paard een gat tikken. En als je er dan een dikke laag stro in hebt liggen zodat je het niet ziet en eens per jaar je trailer eens uitmest (je hebt ze er tussen zitten!), dan kan het leed al geschied zijn. Paard direct op de epoxy zetten zie je ook nog wel eens, ook heel slecht voor je vloer, schrapen ze zo doorheen. Vloer blijft gewoon altijd een aandachtspunt!

Ik heb afgelopen zaterdag ook naar een Weyer gekeken, maar het is uiteindelijk een Hotra geworden om diverse redenen, o.a. constructie van het geheel. Volgens de dealer is Hotra beter dan Weyer, terwijl hij die ook verkoopt en ze nog duurder zijn ook! (Niet dat Weijer slecht is hoor, zeker niet!)

Ik ben iig erg blij met mijn Hotra, kan echt niet wachten totdat ik 'm op mag halen! Heb 'm nog niet achter de auto gehad, maar verwacht absoluut geen problemen met de wegligging (heeft ook Alko-assen, en is breed en laag).

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:45

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:29

ikke"]
[quote="Ilindra"][quote="UniferB schreef:

[/quote]

Let op: aluminium rot ook, ik kan je de resultaten ervan laten zien. Het gevaar zit hem erin dat je het niet ziet en er dus plotseling gaten in vallen. Denk eraan dat ijzer en aluminium niet erg met elkaar overweg kunnen, dat is namelijk HET grote probleem aan Land Rovers.
[/quote]

Alles waar vocht bij kan, kan gaan rotten op den duur. Polyester ook!

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:32

Margreet schreef:
Ook in een rubber gietvloer kan je paard een gat tikken. En als je er dan een dikke laag stro in hebt liggen zodat je het niet ziet en eens per jaar je trailer eens uitmest (je hebt ze er tussen zitten!), dan kan het leed al geschied zijn. Paard direct op de epoxy zetten zie je ook nog wel eens, ook heel slecht voor je vloer, schrapen ze zo doorheen. Vloer blijft gewoon altijd een aandachtspunt!

Ik heb afgelopen zaterdag ook naar een Weyer gekeken, maar het is uiteindelijk een Hotra geworden om diverse redenen, o.a. constructie van het geheel. Volgens de dealer is Hotra beter dan Weyer, terwijl hij die ook verkoopt en ze nog duurder zijn ook! (Niet dat Weijer slecht is hoor, zeker niet!)

Ik ben iig erg blij met mijn Hotra, kan echt niet wachten totdat ik 'm op mag halen! Heb 'm nog niet achter de auto gehad, maar verwacht absoluut geen problemen met de wegligging (heeft ook Alko-assen, en is breed en laag).

Maar toch minder snel. Wij hebben mot in de trailer en mesten en vegen hem na elk ritje uit. Maar dar deden we met de Weyer dus ook. Mocht niet baten, helaas. Verder was het een fijne trailer maat vind de Bockmann toch een tikje fijner.

Nog gefeli met je aanwinst!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:34

Schiet me een leuk idee binnen voor een nieuw topic!
Op vraag maar raak...

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:22

Belker schreef:

Dat is dus een probleem als je niet zo groot en sterk bent. Ik red het niet om op dat smalle steuntje te staan, de klep te pakken en die dan ook nog eens tegen te houden als die dicht valt. Dan lig ik ook op de grond.

meer danoontje eten dus Haha!
nee maar wij hebben er een touwtje aan gemaakt waardoor je gewoon op de grond kan blijven staan en je trekt hem naar beneden en het laatste stukje hou je hem tegen

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:10

Ik vind Ifor Williams over het algemeen erg zwaar. Geen probleem met een dikke auto natuurlijk, maar met een middenklassertje wordt het lastig.
Wij hebben een hele simpele Paradiso van '98, nieuw gekocht. Geen problemen mee, paard kan erin en daar gaat het tenslotte om Haha!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:15

Fitzroy schreef:
Ik ga voor Weyer. Ligt super stabiel op de weg, lage instap, lichte binnenkant. En ik heb een rubberen gietvloer dus volgens mij valt dat rotten wel mee. Niet onbelangrijk: Weyer heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Oh ik moet wat bekennen... Bloos
Ik heb geen atec maar een Weijer. De vorige van ons was geloof ik een Atec. Sorry...
Ach zoveel maakt het niet uit. Het was geen pol Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:23

Wij hebben een henra contessa en die bevalt super
Twee paard, redelijk ruim, mooie lage instap en ligt ook behoorlijk stabiel op de weg Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:50

Polyester rotten??? Hmmm ,,, als chemical engineer ben ik nu toch wel heeeeel benieuwd naar het proces van rotten van polyester. Zou een leuke studie kunnen zijn voor een Nobel prijs, want Polyester rot never nooit niet. Wat ik eerder vermoed is dat Polyester trailers zijn uitgerust met houten vloeren en ja, hout kan rotten...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:56

Eleonoor, ik weet wel dat er bij polyester schepen een proces kan optreden dat je "osmose" noemt, je weet vast wel wat dat is. Hierdoor ontstaan er blazen met vocht in het polyester, waar het niet bepaald van opknapt. Geen idee of dat bij trailers ook kan, lijkt me haast niet omdat die toch niet constant in de nattigheid liggen mag ik hopen, maar bij (wat oudere) polyester schepen kan dit een groot (en kostbaar!) probleem zijn.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:00

Verder 'verweert' polyester wel onder invloed van UV en andere weersinvloeden toch?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:02

Fitzroy schreef:

helemaal mee eens. Ook wij hebben een weijer. !,5 paardstrailer. Hij ligt super op de weg. Is ruim genoeg en idd de prijs kwaliteit verhouding is goed.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:17

Klopt Sjuimpje, dan krijg je van die 'haarscheurtjes' in de buitenste laag en het wordt ruw waardoor het sneller vuil wordt, maar dat is vooral cosmetisch dacht ik, heeft niet echt invloed op de sterkte.
Polyester kan ook nog delamineren trouwens. Dat de laagjes glasvezel en epoxy als het ware van elkaar los gaan laten. Wil bij van die extreme wedstrijdschepen nog wel eens gebeuren, omdat het allemaal zo licht mogelijk moet zijn, op (en soms dus over!) het randje.

Rotten dus niet, maar verder kan er ook echt genoeg aan polyester mankeren, al zal delamineren en osmose vast niet zo snel bij een trailer gebeuren of je moet echt een vreselijk bejaard en gammel exemplaar hebben.

Geen twijfel overigens dat polyester een beter materiaal is voor een trailer dan hout hoor. Mijn trailer heeft een kap en neus van polyester, de wanden zijn HPL, dat zit er tussenin zeg maar.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:34

Eleonoor schreef:
Polyester rotten??? Hmmm ,,, als chemical engineer ben ik nu toch wel heeeeel benieuwd naar het proces van rotten van polyester. Zou een leuke studie kunnen zijn voor een Nobel prijs, want Polyester rot never nooit niet. Wat ik eerder vermoed is dat Polyester trailers zijn uitgerust met houten vloeren en ja, hout kan rotten...

Goede vriend van mij bouwt polyester boten en baden.. Die had het over de problemen als boven gemeld door Margreet. Misschien heb ik niet het goede woord gekozen met "rotten". Je hoeft niet meteen zo hoog van de toren te blazen, chemical engineer.

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:19

levi schreef:
Voor ons de Humbauer Pegasus!
Zie www.kennisbv.nl

Tadaa!! Die hebben wij ook!
Een 2 paards trailer met zadelkamer en alles erop en eraan!!
Goede wegligging en een redelijke prijs!