Katy is overleden....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:02

Ook al zou het hun schuld zijn, dan zeg je dat toch niet?? Dan kun je dat OOK in stilte voor je houden??

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:04

We hebben er 5 uur bij gezeten vandaag we hebben alles gedaan wat we konden doen en we wisten de reden niet,die hoorde we vandaag. Leuk om mij ervan te beschuldigen terwijl ik van niets wist dat het wormen waren, de DA had idd eerder moeten komen, kan ik daar wat aan doen? In dit geval niet nee.
Laatst bijgewerkt door Yentl op 03-05-03 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:04

OM te beginnen kun je gaan praten met de DA en uitleg vragen wat er precies is gebeurd.
Je kunt sectie laten plegen om de doodsoorzaak te bepalen. De DA zal het waarschijnlijk ook wel zelf willen weten, misschien heeft hij de diagnose onderschat of de conditie van de geit overschat. In ieder geval kan het overlijden van Kathy hem leren wat hij in de toekomst anders kan doen. En misschien heeft Kathy jullie geleerd wat jullie in de toekomst anders kunnen doen. Bijvoorbeeld niet wachten tot het weekend om er een DA bij te halen.

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:04

Allebei heel veel sterkte, Yentl en Laura.

en Cassidy je hoeft niet gelijk zo bot te doen, er stond toch dat het weer goed ging. en ik neem aan dat Yentl niet slecht voor Katy heeft gezorgd. Ze zal het heus niet gewild hebben hoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:06

Anna-Jelly schreef:
Ook al zou het hun schuld zijn, dan zeg je dat toch niet?? Dan kun je dat OOK in stilte voor je houden??

En dan iedereen op bokt hun naar de mond zien praten en collectief zien afgeven op "die stomme dierenarts die dieren beter moet maken en niet slechter? "

Denk dat even tegengas hier op zijn plaats is geweest.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:07

Dat had je ook op een andere manier kunnen brengen. Ik zal deze manier onthouden... Lips are sealed Misselijk

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:07

chanickyo schreef:
Allebei heel veel sterkte, Yentl en Laura.

en Cassidy je hoeft niet gelijk zo bot te doen, er stond toch dat het weer goed ging. en ik neem aan dat Yentl niet slecht voor Katy heeft gezorgd. Ze zal het heus niet gewild hebben hoor.

Nooit te lang wachten met het erbij halen van een DA. Desnoods bel je hem zelf, als je ouders al niet willen meewerken...

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:09

Ik weet niet of jij een geldboompje in je tuin heb staan maar ik heb dr geen iig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:10

Dan moet je geen dieren nemen als je niet bereid bent om je in de schulden ervoor te steken.

Plain and simple....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:11

Yentl schreef:
Dat had je ook op een andere manier kunnen brengen. Ik zal deze manier onthouden... Lips are sealed Misselijk

Moet je vooral doen. Vergeet dan ook even niet de reden waarom ik uit mijn slof ben geschoten, wil je?

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:12

Wat als je al in de schulden zit? Ja en mijn ouders zijn degene die ervoor betalen. Ik houd me nu nog ontzettend in Lips are sealed

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:15

Yen, ik snap dat je boos bent op de Da, maar Cas heeft hier wel gelijk. Da's doen hun werk, en soms zijn ze te laat, of is er niks meer te redden, maar de schuld mag je dan niet op de Da afschuiven, wees blij dat de Da er is.
Mijn Da heeft mij alleen maar goed geholpen in nood toestanden, en daar ben ik hem dankbaar voor.
Maar nu geef je een beeld dat Da's nooit goed kunnen doen, en iedereen praat mee dat Da's alleen maar fout zijn. En dan zegt Cas daar wat van *jullie vatte dat lomp op, ik zie het als een mening, recht voor de raap met geen l*lverhaal er om heen* en dan krijgt ze jullie over zich heen.
Terwijl ze heeft we gelijk, hoe l*llig het nu ook klinkt

Sterkte!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:15

Wiens geit is het geweest? Hoe zijn je ouders eronder?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:16

Gecondoleerd.

Anna-Jelly schreef:

Waarom mag Cassi haar mening NIET geven, maar wordt de DA in kwestie WEL beschuldigd??? Dat is imo meten met 2 maten en dat klopt van geen kanten.

Ik vind het vreselijk sneu dat je geitje is overleden en wil ook niemand een beschuldigende vinger toesteken, maar om eerst min of meer toe te geven dat je de DA al eerder had willen laten komen, maar niet gedaan hebt om later de DA de schuld te geven van de dood van je geitje! Lips are sealed

Wat als je wel eerder had gebeld, dan had de DA haar misschien wel beter gemaakt (zoals een DA hoort te doen wordt gezegd) en misschien ook niet.....

Een DA is ook niet zaligmakend en zeker geen wondermens!

Sterkte met dit verlies!

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:19

Schrijf voor Yentl

Cassidy"]
[quote="Yentl schreef:

Moet je vooral doen. Vergeet dan ook even niet de reden waarom ik uit mijn slof ben geschoten, wil je?
[/quote]

'Dit is precies wat ik nodig had zo'n discussie. Ach dan denk je dat, zal mij niet interesseren op dit moment'

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:26

Lieve Yentl...

Als jij je bericht nog eens doorleest: "Dat zal ik onthouden" dan komt dat op mij niet zo'n klein beetje bedreigend over. Nu moet ik toegeven dat ik je wat ouder had ingeschat dan de 14 jaar die er in je profiel staan. Ik moet ook toegeven dat ik meteen het toetsenbord in ben geklommen zonder tot 10 te tellen, drie rondjes door de kamer te gaan lopen, en even een blokje om te lopen om weer rustig te worden.

Gedane zaken nemen geen keer, en ik ga mijn geplaatste berichtjes ook niet aanpassen omdat ze de waarheid zijn, en het er misschien wat bot staat, maar niet half zo venijnig als ik kan zijn.

Ik wens je sterkte met het verlies, praat met de DA als je zelf nog vragen hebt (en doe dat dan ook, klim in de telefoon, maar vraag antwoorden op de vragen die je nog had) en laat dit topic even rusten...

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:39

Vind je het heel gek dat ik me niet in kon houden? Het kan wel kloppen maar het is niet helemaal waar want ze knapte echt op, ik kan dit misschien wel 10 x zeggen maar dan blijf je bij je mening. Ok dat mag natuurlijk maar ik ben er zelf bij geweest en ik heb haar in die situatie meegemaakt, en het komt onwijs hard aan op zo'n moment.
Bedankt van het verwerken gedoe

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:43

Sterkte met het verlies van je geitje.

Maar als ik eerlijk mag zijn, ben ik het toch wel met Cassidy rn Buitenzorg eens. Ik vind het niet kunnen dat die DA beschuldigd wordt van moord. Want ik weet zeker dat dat zijn bedoeling niet was. Hij kwam misschien later, oke, het is een vervanger, die woont niet in de buurt, of had misschien een andere patient ver weg. Die DA kan er vast niks aan doen dat ie 3 uur te laat was, want hij gaat eerst echt niet even douchen en rustig aan doen hoor!

Ten tweede, die DA kan echt niet ruiken dat Katy niet tegen die antibiotica en dat wormenmiddel kon. Hij heeft zijn best gedaan, en heeft toch zijn tijd in haar gestoken.

Tsja, verder weet ik niet wat ik moet zeggen, ik vind het erg voor je dat je je geitje (op zo'n manier) verloren bent.

Oh, nog iets: Waarom zou Cassidy haar mening niet mogen geven? Jullie geven ook je mening over die DA (Die zich nb NIET kan verdedigen!!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:45

De waarheid komt altijd hard aan...en niet alleen op dat moment.
En mijn mening blijft idd onveranderd. Je had de DA er eerder bij kunnen en moeten halen. Misschien had ze het dan gered, misschien ook niet...we zullen het nooit weten. Of ze opknapte of niet, daar kan ik weinig over zeggen. En ook niet over de doodsoorzaak...dat weet je pas na sectie...en die gaan jullie ook niet laten plegen vrees ik.

Alleen een advies: mocht je vragen hebben richting DA, stel ze dan. Volgende keer komt hij voor Expensive, en als je geen vertrouwen in hem hebt na wat er gebeurd is bij Kathy, zal je hem je pony ook niet zomaar toevertrouwen. Wees in dit geval gewoon eerlijk tegenover jezelf...

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:47

Die mag ze wel geven, ik zeg nergens dat ze die niet mag geven alleen het ging om de manier waarop. De DA zei zelf 'grote kans dat ze morgen dood in de stal ligt' en dat haar lichaam dr misschien niet tegen kon etc. Ik zeg ook niet dat de DA moord heeft gepleegt, ze had die antibiotica niet hoeven te krijgen.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:47

Dit was een andere DA dan onze gewone DA btw Lachen

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:49

Ten eerste: Heel erg veel sterkte de komende tijd. Ik weet hoe moeilijk het is om een die waarvan je houdt in te moeten laten slapen... Verdrietig

Ten tweede: Ik snap de reactie van Cass, ik vind ook dat ze gelijk heeft. Aan de andere kant snap ik jou ook. Wij hebben onze merrie anderhalve maand geleden in laten slapen en het is een hele normale reactie om een schuldige te zoeken. Ik heb dat ook gedaan en in het begin was het bij mij ook de veearts. Achteraf weet ik ook dat dat NIET eerlijk van mij was. Veeartsen doen hun werk en zijn er om dieren beter te maken! Helaas lukt dat niet altijd Scheve mond

Ga bij jezelf over twee weken nog eens na of je hetzelfde berichtje weer zou plaatsen, waarschijnlijk denk je er dan heel anders over. Dat geeft helemaal niks, de dood van een dier waar je om geeft is nou eenmaal verrot Verdrietig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:50

Allereerst gecondoleerd met je geitje, ik vind het heel erg voor je.

Maar ik begrijp dat jullie meer geiten hebben rondlopen? Dan wil ik toch even een opmerking maken zodat je dit in de toekomst niet meer hoeft mee te maken.
Geiten moeten namelijk, net als paarden, regelmatig ontwormd worden. Doe je dit niet dan kunnen ze sterven door de wormenlast. Maar als een geit een zeer zware besmetting heeft kan het dier, na toediening van een wormmiddel, ook sterven door de daaropvolgende wormvlucht. Toch moet je dat risico nemen want met wormen gaan ze ook dood.

Als deze geit zo'n ernstige wormlast had zou ik als de wiedeweerga met de DA gaan overleggen hoe je nu de andere geiten kunt ontwormen anders overkomt ze straks hetzelfde droevige lot als Kathy. Ze had misschien wel even een opleving voor de dierenarts er was maar ik denk dat ze toch wel overleden was helaas.

Veel sterkte met je verlies.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:51

Yentl: Ik heb ook niet gezegd dat JIJ hebt gezegd dat de DA je geitje heeft vermoord, dat heb je ook helemaal niet gezegd, dat was Boogiegirl die dat gezegd had.#

En ik dacht al dat het een vervanger was. Lachen maar dan vind ik het alleen maar logischer dat hij zo laat was.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 22:52

De andere geiten worden overmorgen ook meteen ontwormt,daar hebben we het met de DA over gehad. Bedankt.