Paard verkopen de moeilijkste keuze ooit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Paard verkopen de moeilijkste keuze ooit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:45

Dat is altijd het risico als je een dier wegdoet... het ene paard valt met zijn gat in de boter en de ander gaat op de sukkel.
Om die reden zie ik mezelf niet snel een dier wegdoen, maar een paard vind ik nog anders. Het is zo'n dure hobby, niemand kan ooit voorzien of je het altijd kunt bolwerken. Dus als het echt niet meer haalbaar zou zijn, zou ik haar mss ook wel weg doen.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:56

Tja, dat kan gebeuren. Maar voor hetzelfde geld komt ie ergens waar hij 30 wordt. Sterkte met het nemen van een beslissing.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:08

DianneF schreef:
Bedankt allemaal voor het advies :)

maar weet je waar ik zo bang voor ben? stel dat ik hem te koop zet.. en er komen leuke mensen langs.. (tenminste dat lijkt zo) waar ik een goed gevoel bij heb.. ik verkoop hem aan hun.. en achteraf blijkt het niet goed te zijn.. dat ze hem verwaarlozen, of mishandelen, of dat ie maar weer verkocht wordt... en dat hij van baasje naar baasje gaat... dat vind ik dus het engste!

ik wil gewoon iemand die hem in een weitje kan zetten paar uur per dag.. die hem voldoende liefde en aandacht geeft die hij nodig heeft... maar.. pff.. je weet dat maar nooit...

Waarom verkoop je hem niet met contract dan?
Bijv dat jij het recht hebt op eerste koop,mochten ze hem weer weg doen.
En je kunt eerst gaan kijken waar hij terechtkomt.
Is natuurlijk nooit een garantie dat hij dan goed terecht komt maar heb je in ieder geval al iets meer zekerheid.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:41

@noudy

ja dat is waar... maar met contracten werken weet ik niet of dat wel zo goed werkt.. .weten jullie niet nog een lief iemand die een superbetrouwbaar paard zoeken? ...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:46

Lastig, ik heb nl een poos geleden mijn paardje verkocht.
Wel een beetje andere situatie dan jou, ik had er nl 3 die ook nog eens erg jong waren.
En in een opwelling heb ik haar dus verkocht.
Ze kwam als laatste erbij dus ja.
Maar achteraf vreselijk veel spijt van gehad, maar ja verkocht is verkocht.
Zou ik de koop terug kunnen draaien, zou ik het zeker gedaan hebben.
Ik heb er echt zoveel spijt van, dat wil je niet weten.
Maar aan de andere kant 3 jonge pony's is gewoon te veel voor me.

In jouw geval zou ik er heel goed over nadenken wat je doet.
Want eenmaal verkocht is einde verhaal.
Ik wens je veel wijsheid in wat je ook beslist.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 15:58

ja dat heb ik dus ook.. weg is weg... pff.. moeilijk hoor...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:10

Ik zou eerst even afwachten alvorens de beslissing te nemen. Eerst zeker weten want terugdraaien kan niet. Heel veel succes met je besluit

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:16

Kun je niet ipv meelopen met maneglessen een verzorger/bijrijder zoeken die meebetaalt? Dat heeft de eigenaresse van mijn verzorgpaard ook gedaan, werkt vaak heel goed :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 22:05

ja dat leasen weet ik dus niet zo goed.. ik heb daar eigenlijk nooit echt een goed gevoel bij gehad.. misschien omdat ik slechte voorbeelden heb gehad daarbij... maar misschien moet ik daar idd eens over nadenken.. bedankt voor je tip trouwens :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 07:49

Okay je gaat met tegenzin erheen.

Maar ben je wel eens 1 week niet eens naar de stalling(en bedoel dus niet in de omgeving komen van de stal)

Doe dat eens en kijk of je dan weer zin krijgt.
Misschien je even rust nodig heb van de spanningen, dat heb ik ook zo vaak gehad.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:21

nou dat is het dus.. toen ik van het zomer op vakantie was.. miste ik trippel wel! en het rijden en alles.. maar toen ik hier weer was.. en hem weer lekker geknuffeld had enz was het weer goed.. zoals nu.. kan ik wel een week er niet naar toe gaan.. ( maar dan gaat mn schuldgevoel me parten spelen dus ga ik wel)...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:26

Ik denk inderdaad dat een paard verkopen de moeilijkste keuze ooit is. Maar als je eigenlijk én het geld er niet echt voor hebt, én eigenlijk geen tijd hebt, én dan ook nog eens geen zin hebt, dan denk ik dat het eerlijker is voor je paard om hem te verkopen. Natuurlijk zul je daar eerst heel verdrietig om zijn, maar dat trekt op den duur wel weer weg.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:28

;(

Kimenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:19

Hmmm...zit zo'n beetje met het zelfde probleem. Het gaat om de pony van mijn zoon. Hij is zoooo gehecht aan het beestje!!! Maar hij is er absoluut vanaf gegroeid. Het is een C pony (een hele mooie bonte ook nog) maar mijn zoon is inmiddels 12 en heeft al een behoorlijke lengte. Hij rijd haar nog elke dag hoor! Maar het is absoluut geen gezicht meer. Het is zijn eerste pony en ze hebben echt al heel veel met elkaar mee gemaakt. Ze zijn samen door een diep dal gegaan maar door het doorzettings vermogen van mijn zoon zijn ze nu een hecht team. Ik heb al een paar keer geopperd dat het misschien langzaam tijd wordt om haar naar een leuk, lief nieuw baasje te laten gaan...maar dan zie ik de tranen al glinsteren. Een tweede paard / pony erbij is geen optie want ze moeten wel in penion. Is echt te duur voor ons. Hij ziet wel in dat ze te klein is voor hem, maar hij kan gewoon nog geen afscheid nemen!
Och ik laat het voorlopig maar ff zo...komt tijd komt raad...

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:25

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 17:48

oke.. ja misschien zou ik dat evt kunnen afspreken dan.. maar goed.. dan heb je nog de vraag.. komt ie wel goed terecht? en word er wel goed voor gezorgd? en krijg ik geen enorme spijt???

zucht... (wordt ondertussen moe van mezelf ;))

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 18:02

nou dit is dus het mooie van het verhaal..
ik heb trippel gekocht van mn vriendin ;)
hij stond al op deze plaats.. en is hier ook blijven staan...

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:57

Moeilijk he?! Ik begrijp je angsten voor wb de koper. Je denkt altijd dat jezelf het beste voor je paard kunt zorgen, maar er zijn natuurlijk meer 'goeie' mensen. ;) Ik moest mezelf ook tot die gedachte dwingen haha. Het is je beste vriendje en die verdient gewoon het allerbeste! Je kunt bv ook een advertentie plaatsen waar je in zet dat ze het paard bv 1 of 2 maanden op proef krijgen en dat jij na de afgesproken tijd langs komt om te kijken hoe je paard zich daar voelt en mocht je twijfels hebben dat je het paard dan weer mee kunt nemen. Dat zou ik allemaal in een contract zetten en laten ondertekenen. Je ziet zelf wel als je je paard een beetje kent of ie geukkig is op een andere plaats.

Ik heb mijn paard ook verkocht na anderhalf jaar te hebben getwijfeld en Ik heb geen moment spijt gehad omdat hij het bij zijn nieuwe baasje krijgt wat ik vind wat hij verdient en ik kon hem dat niet meer geven wegens tijdgebrek. We zijn bij hem wezen kijken en hij heeft het daar zo top! Allemaal nieuwe vriendjes en een enorme weide waar hij zomers dag en nacht buiten staat. Hij wordt enorm verwend en ik geniet daar zo van! Normaal zat ik thuis te kniezen omdat ik er 'al weer niet heen kon' en nu weet ik gewoon dat hij genoeg aandacht krijgt. Natuurlijk heb ik enorm gehuild en ik mis hem nog vaak, maar ik weet gewoon dat het zo beter is! In mijn advertentie stonden ook echt voorwaarden bv elke dag weidegang met andere paarden, veel aandacht en contact opnemen zo nu en dan.

Je kunt altijd nog een ander paardje zoeken om te rijden toch? Dan is het niet meer omdat het moet uit verantwoording maar alleen omdat je zin of tijd hebt. :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:27

nou a.s zaterdag krijg ik een kijker voor trippel... iemand van bokt hier :) dus ben benieuwd hoe dat gaat.. ze is op de hoogte van mn situatie dus dat is wel fijn :)

en misschien heb ik er goed gevoel bij en misschien denk ik NEEEEEE hij mag niet gaan haha.. ik denk wel.. dat als het zaterdag niet doorgaat ik hem nog een tijdje hou.. om ff aan te kijken.. omdat ik voor mijn gevoel te veel twijfel.. en ik ben nu al superverdrietig alleen al bij de gedachte dat ie weg zou gaan..

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:40

Misschien is het een troost dat je paardje zich super vermaakt met de aandacht die ie weer gaat krijgen :)

Succes en sterkte gewenst zaterdag!!

EllenAkilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:42

Als ik jou was zou ik een verzorg(st)er zoeken voor het paard :P
En daar mee dan starten bij de wedstrijden :P
zo kun je 1 iemand blij maken, en heeft je paardje een vaste ruiter
Het geld dat je wint met de wedstrijden zijn handig meegenomen,
maar als je het echt niet meer kunt betalen kun je hem misschien
wel verkopen aan de verzorg(st)er

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:17

Als ik je 1 goede raad mag geven: ofwel verkoop je ofwel niet. Alle goede contracten ten spijt, als iemand hem dan alsnog verkoopt, is dat contract weinig waard, ga hem maar zoeken he?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:50

Helaas is het gevoel mij ook bekend ;(

dit voorjaar kreeg ik een dip eigenlijk alleen met rijden. Toen besloten mn merrie te laten dekken, zodat ik zelf nog wat tijd zou hebben om alles te overdenken, helaas niet drachtig.
Maar in de weken dat ze bij de hengst stond heb ik haar wel gemist, maar de verplichting om naar haar toe te gaan, en zeker ook het rijden, heb ik totaal niet gemist!

Daar schrok ik nog meer van. Ik heb haar toen ze terug was ook maar half half weer opgepakt, lang niet zo fanatiek als voorheen, en het nam alleen maar af totdat ik iedere smoes aangreep om maar niet te hoeven gaan of te hoeven rijden voornamelijk. Toen ben ik het met heel wat mensen gaan bespreken. Op stal weten ze ervan, en ze staat gewoon ook lekker buiten, maar wordt nog maar 2x in de week opgepakt voor wat 'werk' door mn bijrijder.

Eigenlijk krijg ik van iedereen te horen, zolang je pony het goed heeft zo, moet je haar niet wegdoen. want als je er dan spijt van krijgt kan je haar niet meer zo terug halen. Dus nu staat ze even stil, en ben ik opzoek naar een andere stalling (dichterbij huis, en aangepast aan dat ik straks alleen nog maar recreatief ga hobbelen áls ik haar besluit te houden). Maar zelfs nu ik niks met haar doe maak ik me zorgen over wat er komt na deze (anderhalve)maand van niks doen?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:26

De moeilijkste keus vind ik... een paard inslapen of niet.. Maar dat terzijde. In dit geval zou ik eerst er alles aan doen om deze beslissing niet te hoeven nemen.. Ten eerste.. wat dacht je van een bijrijdster?? Of een leuk meisje van 13 die er mee gaat wandelen en poetsen.. Of inderdaad als lease paard gaan gebruiken.
Wat je ook kan doen.. (helpt bij mij dan) is het jezelf weer leuk maken met zijn twee! Ga lekker een nieuw halster kopen, of speciale snoepjes, of probeer een heeel nieuwe stijl zoals western uit.. of vrijheidsdressuur.
Een paard dat je zo heeft geholpen en helpt in moeilijke tijden kan je ook niet zomaar in de steek laten. Een paard heeft ook een band met jou. En ook die moet dat opnieuw opbouwen met een ander wat soms moeilijk kan zijn.
Ik zou niet te overhaaste beslissingen nemen en nog even lekker een tijd wat dingen uitproberen!!

Succes ermee :o