Ik heb het vroeger ooit eens gehad, da was gekomen om hem te castreren en nam de ballen mee, ik kon ze dag erna afhalen in een pot met sterk water. Heb ze na een aantal jaren weggeven aan een school hier in de buurt die opleidingen geeft met paarden en andere dieren. Groene school.
Heb er ooit nog eens een vraag mee gesteld tijdens een paas rit, moesten de mensen raden wat het was haha
ik heb het stompje navelstreng van mijn dochter ook op sterk water hihi heb ik gewoon de alcohol gebruikt die in het kraampakket zat en een mooi wekpotje bij de xenos gekocht succes met je ballen! haha
Ruga
Geplaatst: 01-10-09 16:18
Gewoon formol (formaldehyde 40%) halen bij de apotheek en ze in een jampot gooien Een echt aantrekkelijk idee vind ik het zelf niet, maar goed.. ieder zijn interieurinrichting Je kan ook altijd nog pizza.. http://davemog.blog.24heures.ch/archive ... cules.html
Maar mag dat zo verkocht worden formaldehyde, want wijhadden een practicum met haaien en daarbij werden ze eerst in de formaldehyde geplaats en daarna gespoelt met water om vervolgens in alcohol te worden geplaatst omdat formaldehyde schijnbaar kankerverwekkend is. (Alscohol ook trouwens dus in hoeverre dat nou verschil maakte is mij ook niet duidelijk.)
Alcohol/ethanol is niet direct kankerverwekkend. Je moet er niet met je neus in gaan zitten maar dat lijkt me logisch. Formaldehyde mag simpelweg niet in aanraking komen met je huid, dan is het al kankerverwekkend. Je fixeert jouw weefsel net zo goed als dat van het (deel van het) dier in het potje!
Wij hebben de ballen van onze big, kat en eierstokjes van de poes op sterk water . (zelfs een hele fret en een jonge kraai)
Sommige dierenartsen zetten het voor je op sterk water, ander geven het in een bakje mee.
Dan kan je een wekpot bij de Ikea of xenos halen. 70% of 90% alcohol kan je bij de apotheek krijgen of een liter fles bestellen of bij de kruidvat halen (soms in 10ml flesjes, dan haal je er 10). Nootjes in de pot, alcohol erbij en het dekseltje goed sluiten . Gaat járen mee!
Formaldehyde is moeilijk verkrijgbaar en schadelijk dus raad ik af om te gebruiken
Kukkie
Geplaatst: 01-10-09 17:42
Hm, vreemd. Wat ze bij mijn ex-schoonfamilie op de boerderij formaline noemden, daar werden gewoon voetbaden voor de koeien mee volgegooid, als er wat last hadden van klauwzweren. En ook als we schapen met maden hadden, ging er een emmertje formaline over het kontje heen. Zag je al die maden zó vluchten. Maar nu lees ik min of meer dat koeien en schapen helemaal niet in de formaline mogen?
haha, ik zal mijn moeder een zeggen! Zie je wel dat ik niet de enigste ben met zo'n idee!!! Wilde het 5 jaar geleden toen mijn ventje 2 was ook doen! Mocht niet van mijn ouders en mijn man... Nu heb ik weer een paar gegadigden dus ehhe, je weet wel wat ik ga vragen aan de DA!
Loezz
Geplaatst: 01-10-09 21:48
Als je dat zelf wilt, waarom niet hé! Vind het wel beetje vreemd dat je dat al vanaf de geboorte wilt :p
Caira schreef:
whahhaa geweldig, en dan? in de huiskamer zetten? hier gaan ze altijd de vullisbak in of naar de hond.
Liever jij dan ik =.= Oesters van de Rocky Mountains, maar dan anders.. Anyway, gewoon een dierenarts even vragen. Ik weet niet hoe je aan sterk water moet komen, maar wat dat betreft kan zo'n veearts je wel verderhelpen.
He maar ik hoor iedereen over jampotjes. Man daar passen die van Ro nooit in, 1 misschien net aan maar alle 2?
Succubi
Geplaatst: 04-10-09 11:35
Caira schreef:
He maar ik hoor iedereen over jampotjes. Man daar passen die van Ro nooit in, 1 misschien net aan maar alle 2?
wekpotten bij de Ikea of Xenos. Daar heb je ze in alle maten en vormen
PinkPrincess
Geplaatst: 04-10-09 18:16
jeetje hoe kom je erbij hahaha. wat een idee daar was ik nooit bij gekomen.
Tinky12
Geplaatst: 04-10-09 18:32
Waarom niet...vind ook altijd interessant hoor.Ik vroeg voor mijn operatie ook of ik dat mocht zien wat ze eruit gingen halen na de operatie...werd erg stil in het kamertje Uiteindelijk heeft de arts een hele foto-serie van mijn operatie gemaakt
Gewoon even aan je DA vragen,je kunt zelf een mooi weckpotje halen en die laten vullen.Doet hij vast voor je
Die ballen idd op het nachtkasje..kun je vriendje laten zien wat er met de vorige is gebeurd die niet lief voor je was
Bruintje_87
Geplaatst: 04-10-09 21:24
sans6 schreef:
ik vraag me maar één ding af na het lezen van je post: Wáárom?
Haha dat dacht ik ook als eerste!
Komt er bezoek, en wat is dat? Oh dat zijn de ballen van mijn paard
Eponastable
Geplaatst: 05-10-09 16:14
mickeytje schreef:
sans6 schreef:
ik vraag me maar één ding af na het lezen van je post: Wáárom?
Haha dat dacht ik ook als eerste!
Komt er bezoek, en wat is dat? Oh dat zijn de ballen van mijn paard