Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
parouscha schreef:Dat is dus de reden waarom ik eigenlijks nooit dekens op doe ik het land.
Paarden rollen even, en hups de deken hangt om de hals oid, ze staan der op, en deken kapot en paard raakt er in verstrikt, en inprenciepe gaat het niet echt om de kwaliteit deken hoor, het kan bij elke deken gebeuren.
En een paard hoeft nu geen dekens meer op!
kebie schreef:Beetje jammer dat veel mensen toch een paard op stal wil hebben s'nachts. Een paard is een loopdier enz enz...
kebie schreef:Beetje jammer dat veel mensen toch een paard op stal wil hebben s'nachts.
Sonja schreef:Ik heb ze dag en nacht buiten gehad op onze vorige stal. Been there, done that, never do it again.
kebie schreef:Beetje jammer dat veel mensen toch een paard op stal wil hebben s'nachts. Een paard is een loopdier en door dag en nacht wat te kunnen scharrelen voorkom je dat ze uitgebreid uit hun dak gaan tijdens het s'ochtends is de wei zetten EN de doorbloeding van de benen is veel beter door voortdurende beweging. En die doorbloeding zorgt voor genezing, niet het stilstaan.
Ik vind het een heel wijs advies van deze vee-arts, volgens mij zijn er weinig redenen aan te voeren waarom een paard op stal zou moeten staan voor herstel.
Citaat:Maar Pompidou? Of welk ander edelgefokt warmbloedpaard, staan idd te ver van de natuur af om ze huppekee naar buiten te doen.
kebie schreef:Anneke schreef:Citaat:Maar Pompidou? Of welk ander edelgefokt warmbloedpaard, staan idd te ver van de natuur af om ze huppekee naar buiten te doen.
Pffff,?? Ik heb 2 x KWPN (zie in mijn profiel) die staan vanaf half april tot 1 november dag en nacht buiten. Geen loopstal, wel wat bomen. In de wintertijd staan ze alleen s'nachts op stal. Deze zijn inmiddels duidelijk door hun wintervacht heen en staan alweer 2 weken volop buiten.
Vrijwel elk paard dat in de opfok komt te staan, staat 24/7 buiten zomers. Dat kunnen ze ook heus wel als ze ouder zijn. Dan zijn het echt geen kasplanten ineens hoor! En,ja, ik heb het voordeel dat er toezicht is, zelfs meer dan wanneer ze op stal zouden staan.
En verder heb ik de ervaring dat vooral Kebie minder ongelukken maakt als ze buiten staat dan wanneer ze binnen staat.
(En zoals je in mijn profiel kan zien is de een een half engels volbloedx frans volbloed) en heeft de ander een bijna volle duitse afstamming)
kebie schreef:Anneke schreef:Citaat:Maar Pompidou? Of welk ander edelgefokt warmbloedpaard, staan idd te ver van de natuur af om ze huppekee naar buiten te doen.
Pffff,?? Ik heb 2 x KWPN (zie in mijn profiel) die staan vanaf half april tot 1 november dag en nacht buiten. Geen loopstal, wel wat bomen. In de wintertijd staan ze alleen s'nachts op stal. Deze zijn inmiddels duidelijk door hun wintervacht heen en staan alweer 2 weken volop buiten.
Vrijwel elk paard dat in de opfok komt te staan, staat 24/7 buiten zomers. Dat kunnen ze ook heus wel als ze ouder zijn. Dan zijn het echt geen kasplanten ineens hoor! En,ja, ik heb het voordeel dat er toezicht is, zelfs meer dan wanneer ze op stal zouden staan.
En verder heb ik de ervaring dat vooral Kebie minder ongelukken maakt als ze buiten staat dan wanneer ze binnen staat.
(En zoals je in mijn profiel kan zien is de een een half engels volbloedx frans volbloed) en heeft de ander een bijna volle duitse afstamming)
Citaat:, meer kans op blessure's e.d.