buitenrit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:21

ja daphne heb ik ook last van, paard heeft er geen vertrouwen in maar met andere paarden gaat het super! lekker pittig enzo en dan vind ze niets eng maar alles leuk

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:36

ik altijd met iemand anders of meerdere, heel lief en braaf haflingertje die soms wel wat doet, maar dan gaaf en niet eng

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 11:47

ik rij altijd buiten en meestal rij ik alleen...dan zijn ze toch veel rustiger.. en anders ga ik meestal met de eigenaar van sharir samen rijden.. maar als je alleen rijd dan kan je toch je eigen tempo bepalen enzo of je nu effe lekker wil crossen of dat nu eens wil gaan dressuuren op een groot grasveld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:28

Ja het blijven eigenzinnige beesten!
Je zou toch denken, dat ze t heerlijk vinden zo een ritje langs de weg?
Nou blijbaar zijn de paardenmeningen daar over verdeelt.
Maat ik blijf er bij, t ligt ook aan jezelf, wasl je bang bent, voeldt je paard dat, dat is in de buitenbak al zo!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:40

Ik reed met mijn vorige paardje heel vaak alleen buiten!! Dit was dan ook al wel een ouder paardje (19) die altijd voor een huifkar ed gelopen heeft en dus al heel wat gewent was. Nu heb ik een ander paard waar ik in principe alleen mee buiten wil gaan rijden, maar dan moet ik eerst nog wat zekerder op haar worden, want ik als ik mij niet zeker voel op haar vind ik het onverantwoord om naar buiten te gaan. Wel is het trouwens met een groep buitenrijden veel gezelliger dan in je eentje!!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:50

Gelukkig kan mijn haffie zowel alleen als in een groep naar buiten. Soms is het heerlijk om alleen te gaan, maar als ik een lange rit ga maken is het leuker om met meerdere te gaan. Ik neem wel altijd mijn telefoon mee als ik alleen ga!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:05

Ik ga met Bud ook weleens naar buiten. Hij was in 1 keer geheel verkeersmak. We zijn toen vanalles tegengekomen, schapen, fietsers, brommers, motors, bussen, auto's, skaters...echt vanalles Lachen Hij vond het helemaal niet eng, alleen die blèrmotors vindt hij niets, maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen Haha! Ik ga ongeveer 1 keer in de maand naar buiten puur voor de afwisseling. Hier is niet echt lekker buiten te rijden, je zit gewoon constant in het verkeer.

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:25

chiqa72 schreef:
de ergste nachtmerrie blijft bij mij dat ze er vandoor gaan, recht op een weg af.
En soms hoor je nog wel eens zoiets, en dan wordt ik vanzelf weer wat banger, helaas, maar vertrouwen in elkaar is de basis

Ik heb dit dus een paar x gehad met mijn pony en ik ben daardoor buiten ook totaal het vertrouwen kwijt in hem Huilen
Ik rij dus op het moment ook niet veel buiten. Probeer langzaam het vertrouwen weer terug te krijgen, maar dat valt nog niet mee, bij het kleinste dingetje ben ik al bang dat hij er vandoor gaat Verdrietig
Als ik naar buiten ging ging ik meestal met m'n zus op d'r fjordje, met meer paarden er bij wordt m'n pony namelijk helemaal een drukteschopper. Soms deed ik een rondje alleen, maar met z'n 2en ging toch het best.
Nu rijd ik dus eigenlijk heel weinig buiten omdat ik echt totaal geen vertrouwen meer heb Ik probeer het weer op te bouwen door te kijken of er iemand is die mee wil lopen, zodat ik zelf weer kan leren meer te ontspannen. En een tijdje terug heb ik eerst een uur in de bak gereden en toen voorzichtig een klein rondje buiten uitgestapt. Wat was ik toen blij dat alles goed ging Haha!

Maar over het algemeen rijd ik dus het liefst met z'n 2en buiten, niet te druk en ik vind het toch een veiliger gevoel dan wanneer je alleen bent!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:19

ik ga eigenlijk altijd zaterdag en zondag met sjaak het bos in. Meestal alleen. Kan ik zelf route en tempo bepalen. Gaat eigenlijk altijd goed. Ik maak op het moment ritten van minimaal 1.5 uur.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:22

ik ben in m'n eentje idd ook wel eens bang (eigelijk best vaak) Er zijn bossen waar ik absoluut niet alleen naar toe durf. Die zijn zo afgelegen.
Maar ik kan gewoon niet altijd met meer gaan rijden. Niet iedereen heeft altijd tijd om mee te gaan...ik rijd namelijk best vaak:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:23

dan treffen jullie t wel, met lekker bos en duin om jullie heen, ik moet echt een trailer hebben om er te komen....en een trekhaak

AvantiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:27

Ik maakt met Bunny elke dag een buitenrit Cool Lachen

Echt heerlijk vind ik dat. Als het goed weer is strandje op, water in kan Bunny ook lekker rollen, sprongertje nemen, keiahard een flink stuk crossen en Bunny is natuurlijk bijna nergens bang voor. Tong uitsteken
Geur in het bos is nu ook lekker Haha!
Ik kan haar zo met een los teugeltje langs de weg laten galopperen, ze is echt heel verkeersmak.

Verder ging ik eerst heel vaak met zn tween een buitenrit maken maar nu Elise er niet meer is kan dat niet meer Huilen Heel jammer want dat was altijd ontzettend leuk, vooral als ze allebei vooraan wouden lopen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:34

daantjuh schreef:
Ik heb dit dus een paar x gehad met mijn pony en ik ben daardoor buiten ook totaal het vertrouwen kwijt in hem Huilen
Ik rij dus op het moment ook niet veel buiten.

jee wat erg....ja dat moet weer groeien he, dat vertrouwen, ik leef met je mee.
Als je jong bent zie je de gevaren nog niet zo in, maar als je ouder wordt wel, en dat is niet alleen negatief.
Citaat:
En een tijdje terug heb ik eerst een uur in de bak gereden en toen voorzichtig een klein rondje buiten uitgestapt. Wat was ik toen blij dat alles goed ging Haha!

nou Daantju, sterkte!!! *LOL*

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:09

chiqa72 schreef:

Bedankt! Met veel geduld komt het vast wel weer een keer goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:12

daantjuh"]
[quote="chiqa72 schreef:

[/quote]
ja vast wel, laat je t weten als je je angst heb overwonnen?

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:14

chiqa72"]
[quote="daantjuh"][quote="chiqa72 schreef:

[/quote]
ja vast wel, laat je t weten als je je angst heb overwonnen?
[/quote]

Dat is goed Maar dat zal nog wel een tijdje duren hoor Schijnheilig

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:13

Ik ga minstens 1 x in de week buitenrijden, vaak stap ik na het rijden in de bak ook buiten uit.

Ten eerste voor de afwisseling, maar ook gewoon omdat het leuk is.

Ik ga vaak met stalgenoten, is toch gezelliger, maar alleen gaat ook prima.

Mijn pony is echt superdapper en we gaan dan ook vaak mee met jonge of bange paarden. jerai gaat echt overal langs/doorheen/overheen. Daar ben ik echt heel trots op, want dat is weleens anders geweest.

Ze heeft als enig nadeel dat ze graag voorop wil lopen. Voorop is ze hartstikke braaf, maar als ze achter een ander zit (en vooral als deze naar haar mening te langzaam gaat) wil ze weleens een beetje gaan klieren, maar echt moeilijk zal ze buiten nooit doen.........

dat bewaart ze wel voor in de bak als ze moet werken Haha!

Mickeylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:09

K ben een keer met m'n vader m'n moeder en m'n zus op vakantie geweest in putten! Daar was zo'n manege weet je wel en daar gingen mijn zus en ik tot 2 keer toe buitenrijden op fjorden natuurlijk!Was hartstikke leuk, keihard racen! Haha! Was echt wel cool! en de fjord op wie ik reed ging echt super!

Doei doei! Party!!

Mickeylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:10

Oh ja en m'n zus reed de 2 keer op een mooie haflinger!!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:44

Het meest rij ik alleen buiten op sharir
Soms ga ik weleens samen met sharir rijden
ik bedoel dus ik op sharir (mijn pony) en sharir (van hier op bokt) op junta Haha!
Als ik alleen rijdt is sharir (de pony) altijd veel rustiger dan met andere paarden/pony's erbij.
Dat komt denk ik omdat we vanaf het begin af altijd alleen met hem hebben gereden.
Als je begint met andere paarden/pony's erbij worden ze misschien juist weer vervelend als je dan alleen rijdt....
samen rijden vind ik wel altijd gezellig, maar meestal is het dan meer beppen dan rijden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:11

Ik hoor er echt van op, dat er paarden zijn die liever alleen lopen!
Het zijn toch kudde dieren?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:13

Het bos is bij ons naast de deur, dus zomers wordt er veel in gereden, omdat het dan soms te warm is om in de bak te rijden. En verder rijden we vaak zondags in het bos....gewoon fe lekker ontspannen. Zelf ga ik niet tot nauwelijk alleen het bos in, niet omdat ik het niet durf, maar ik vind het gewoon niet gezellig. Het bos is iets waar we lekker ontspannen doorheen rijden en even lekker bijkletsen....
Nou is het niet zo dat de paardjes helemaal niet aan het werk hoeven in het bos. Ik rijd alleen wel een stuk meer afgewisseld. Dan mag ze weer even lang en daarna er weer bij, zo kunnen we beiden van de rit genieten en hebben we toch wat gedaan....

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:05

Buitenritten maken vind ik het fijnste!
S'zomers ga ik dan ook meestal 6x per week de bossen in en misschien 1x in de bak wat trainen, wat meestal niet doorgaat.
Apollon is best schrikkerig, voor alles wat onverwachts beweegt of wat eruit ziet als iets wat haar binnen nu en een seconde op kan eten springt ze aan de kant, ervandoor gaan doet ze gelukkig niet zo snel, wel van die reuze bokken uit plezier als we gaan galopperen ofzo.
Meestal rij ik alleen in het bos, soms gaat mijn zusje mee op een andere pony en ik spreek af en toe af met vriendinnen die ook een paard hebben en dan maken we gezellig een buitenrit.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:46

ik rijd het meeste alleen buiten, vaak na het rijden ga ik nog even een rondje stappen (ja dat gaat nu lekker, ik zit zo in de polder Haha! ) soms ga ik samen met anderen. mn pony is met andere paarden wel drukker dan alleen, maar volgensmij vind ze het met anderen wel leuker dan alleen buitenrijden.