Wat gebeurt er met jullie paard als je komt te overlijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Wat gebeurt er met jullie paard als je komt te overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:22

TAO --> PP

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:24

Mijn vriend en mijn ouders zouden samen een mooi huisje voor mijn pony's zoeken.
Zou het leuk vinden als ze een stelletje houden, maar dat is voor mij geen must. Ze moeten er niet tegen hun zin voor moeten zorgen als er iemand anders blij mee gemaakt kan worden.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:32

ik heb het officieel bij de notaris, vast laten leggen als ik komt te overlijden , mijn paard binnen 24 u wordt opgehaald en wordt ingeslapen en gecremeerd. klinkt heel egoistich maar mijn paard is bijna 30 jaar ik heb hem al 27 jaar, en de aandacht die hij van mij krijgt ,kan een ander hem niet geven, ook kost mijn paard veel gels in onderhoudt, en zeker iedereen beloofd het, in het begin,, ik ben goed voor hem,, maar later verwatert het toch, dus ik vindt dit de juiste oplossing voor hem. ook al vondt ik het heel moeilijk om alles met hem te bespreken, want dat gaat ook weer niet zomaar ;;paspoort werdt gecontroleerd chipnr. zijn goede voledige naam,,, en tekenen uiteraard. ook moest mijn veearts hier in mee stemmen, dus zo zie je maar het heeft veel voeten in de aarde om dit te gaan regelen. maar ik hoop natuurlijk, dat mij nooit wat overkomt, en dan mijn paard heel oud bij, mij mag worden. *D

daisy22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:47

meen je nou echt dat je paard dan ingelsapen word,
terwijl hij nog gezond is

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:23

Ik woon nog thuis.. Dus ik denk dat mijn vader de zorg dan wel gaat overnemen.. Wat er verder met haar zou gebeuren zou ik eigenlijk niet weten..

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:30

Mijn man is tuigpaardenman. Ondanks dat zou hij niet veel met ons rijpaard doen en zal ze toch verkocht worden. Dan zal mijn bijrijdster de eerste zijn die deze mogelijkheid krijgt. Anders naar een ander goed adres waar ze haar de aandacht kunnen geven die ze nodig heeft.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:05

ik denk dat mijn dieren dan verkocht zullen worden.
Ik wil niet mijn ouders en partner opzadelen met iets wat mijn hobby is en niet die van hun.
Klinkt misschien heel hard maar ik zou niet weten wat ze met de paarden zouden moeten.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:48

Zas gaat denk de handel in, ze is nog jong en heb ahar pas net. en Joris gaat lekker met pensioen en blijft van mijn ouders.
maar hoop wel dat ik mijn pony mag overleven (pony is 18 ik ben 17)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:54

Ik heb al met mijn ouders afgesproken dat ze mijn paard houden, dan zoeken ze wel een bijrijder voor mijn paard, waarschijnelijk een vriendin van me, maar ze blijft zowieso in de familie :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:06

Ik ga het ook binnenkort regelen. Ik heb niemand in mijn omgeving die goed voor Lou zou kunnen zijn, met haar verleden is het beter om haar in te laten slapen als ik er niet meer ben, dus dat moet op papier!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:55

Ik heb er al vaker aan gedacht, alleen nog nooit echt met mijn ouders over gehad.
Ik zou willen dat wanneer ik kom te overlijden, mijn ouders contact opnemen met de stal waar ik mijn paard vandaan heb, en samen met die vrouw op zoek gaan naar een geschikte nieuwe eigenaar. Ik vertrouw helemaal op die vrouw, en ik weet dat ze voor al hun paarden altijd een goed thuis vinden, en dat is ook wat ik mijn paard gun als ik er niet meer ben.

En anders zou ik willen dat ze met de hulp van mijn vriendin op zoek gaan naar een goed nieuw thuis voor mijn paard.

Maar ze hoeven hem niet te houden, want mijn ouders zijn dus alles behalve paarden mensen (ze vinden hem wel leuk hoor) dus ik zou hun, en mijn paard er geen plezier mee doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:02

Toevallig dit, zat er van de week aan te denken!

Heb inmiddels besproken dat wanneer mij iets gebeurd, mijn paard voor een symbolisch bedrag aan mijn instructeur verkocht wordt!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:04

Had het er van de week nog over met mijn zusje...zei ik al van nou mocht ik nu ineens overlijden dan is Tim van jou :P
Maar hoop niet dat dat gaat gebeuren

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:08

Mijn beste vriendin zal voor mijn oudste paard blijven zorgen tot haar (paard) dood.

Mijn andere paard mag absoluut niet verkocht worden, maar daar zal een lieve/goede ruiter voor gezocht worden waar het paard ook elke dag de hele dag buiten komt te staan net als nu, dit is ook geregeld met m'n beste vriendin!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:25

Ik heb hier nog helemaal niet over na gedacht!
Mijn pony wil ik ook nooit verkocht hebben! Heb altijd gezegd dat ze bij mij dood mag gaan, en als ik eerder dood ga, dan bij mijn vriend of een vriendin!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:31

mocht ik overlijden dan wil ik dat mijn ene merrie terug gaat naar de fokker en mijn andere denk ik naar mijn verzorgster(van de pony,s dan) als haar ouders akkoord zouden gaan.

weet het allemaal niet zo heel zeker....is niet standaard iets waar je aan denkt

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:29

ja daisy,, dat meen ik echt en WAAROM,,, omdat mijn paard zonder mij, weg kwijnt,,, dan kan je maar beter alles geregelt hebben,toch. dat geeft juist een rustig gevoel....

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:58

Ik denk dat ik mijn vriend zal vragen om het paard een goed nieuw tehuis te geven. Ik wil hem en mijn ouders namelijk niet opzadelen met iets wat mijn hobby was, zij hebben namelijk niet zoveel met paarden. :)

Ik vertrouw erop dat mijn ouders en vriend zelf goed kunnen inschatten wie goed is voor mijn paard, dus aan hun de taak om het beestje te verkopen. En het geld mogen ze verdelen. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:59

Aangezien mijn ouders officieel eigenaar zijn van mijn pony, zullen zij hem verkopen (omdat ze zelf niets met paarden hebben). Wie weet doen ze hem wel weg aan de bijrijdster dan :) Maar ik heb echt geen flauw idee!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:17

Ik heb geen eigen paard, maar stel dat ik er een zou hebben en ik kom te overlijden. Dan gaat ie naar mijn beste vriendin ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:26

Mijn moeder zit ook in de paarden, en stel dat ik kom te overlijden, zal zij ze gewoon houden. Mijn oudjes zijn met pensioen dus daar heeft niemand last van, en met mijn merrie kan gefokt worden of eventueel iemand zoeken die hem in de sport wilt uitbrengen. Mijn paarden worden dus niet verkocht.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:48

mijn paarden gaan naar een hele goede vriendin die zelf ook paarden heeft. zij kan ze in eerste instantie kwijt, heeft ruimte aan huis, en vervolgens mag ze zelf beslissen of ze ze houdt of verkoopt. Wij dneken precies hetzelfde en zij zal altijd een goed tehuis zoeken voor mijn paarden, daar ben ik van overtuigd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 00:19

Als ik mocht komen te overlijden erft mijn familie mijn paard. Mijn zus is dan de aangewezen persoon om zich over hem te ontfermen en ik denk dat ze wel zo bijdehand is om in mijn administratie te gaan wroeten (ik heb een map met zijn spulletjes, van paspoort tot juryprotocollen) Daarin zou ze dan de aankoopovereenkomst vinden en ik stel me zo voor dat ze dan contact opneemt met de vorige eigenaar of de fokker om te informeren of er interesse is in het paard (vorige baasje bellen is namelijk de instructie wat poezel betreft) Wellicht dat ze via het stamboek eea in het werk stelt en anders neem ik aan dat ze hem verkoopt, ik kan me niet voorstellen dat ze 'm zelf houdt, ondanks dat ze rijdt. Wat moet ze nou met een dikke IJslander :+

Het zou er ook maar net aan liggen hoe ik aan m'n eind kom natuurlijk. Stel dat mijn paard om de een of andere duistere reden oorzaak is van mijn dood. Ik heb zo'n vermoeden dat hij dan wel eens een andere behandeling zou kunnen krijgen dan wanneer ik bijvoorbeeld niet uit m'n doppen kijk en onder een bus beland, in dat laatste geval zal mijn paard juist een positief aandenken aan mij zijn (hoop ik dan toch :P ) In het hypothetische geval dat ik op het erf van mijn instructrice kom te overlijden :+ denk ik dat hij daar een tijdje zou blijven, en dat mijn zus hem dan via de trainingsstal van mijn lesgever verkoopt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:30

Mijn paard is oud, heeft veel kwaaltjes en hou ik aan de praat omdat ik hem goed ken en weet hoe ik hem moet rijden.
Als mij wat overkomt gaat hij naar de slager.
Hij kan niet verkocht worden vanwege ouderdom en veel ellende die hij heeft gehad.
Ook als grasmaaier heeft hij speciaal beslag nodig en medicijnen.
Dit ga ik een ander niet aandoen dus gaat hij weg.

Komen we elkaar tenminste ergens anders weer tegen, en gaan we samen door....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:00

Paard gaat naar mijn beste vriendin. Kan ze houden of een goed huisje voor haar vinden. Haar vertrouw ik daar helemaal op, mijn ouders hebben daar te weinig verstand van.

Shetje gaat dan denk ik naar staleigenaar of de verzorgster.