is jouw paard verzekerd ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:51

De mijne is wel verzekerd, uitgebreid en uitgebreid ziektekosten. Laatst heb ik een bezoekje aan de kliniek gebracht met mijn paard en het bedrag wat ik toen ff moest voorschieten voor de verzekering was echt niet misselijk... En in 1 klap dat geld echt kwijt zijn heeft een behoorlijke impact op je bankrekening. Ik ben erg blij dat een groot deel van dat bedrag gewoon gedekt werd door mijn verzekeraar. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om mijn paard niet te verzekeren omdat ik ook op mijn ouders terug kan vallen (ze zouden het zo kunnen en willen betalen voor me). Maar ik heb ervoor gekozen een paard te kopen en daarmee koop je ook het risico op extra kosten in situaties waarin de DA moet komen of wanneer je naar de kliniek moet ed. Dus vind ik ook dat ik als eigenaar en verantwoordelijke gewoon voor die kosten moet op kunnen draaien. Maargoed, dat is mijn mening ;)

lianne125

Re: is jouw paard verzekerd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:02

ik heb mijn pony enkel voor dood en ongevallen verzekerd. verzekering keert dus alleen uit als het paard overleden is. wij hebben bewust niet gekozen voor ziektekosten. wij nemen het risico dat als er wat gebeurd en het paard raakt naar de kliniek dat we dat gewoon uit eigen zak betalen. maar wij hebben deze pony nu drie jaar en in die drie jaar is de dierenarts enkel geweest om te enten. (klopt het wel even af)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:48

Mijn VZ paarden zijn beiden verzekerd voor zover ik weet. Wat er precies verzekerd is weet ik niet..
In ieder geval niet voor uitgebreide ziektekosten zoals kliniek e.d.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:51

Nee, maar alleen omdat wij zoiets hebben van, als er iets met het paard gebeurt, dan hebben wij het geld ervoor om het te betalen. En als wij een verzekering zouden hebben, dan zouden we meer geld per jaar betalen dan dat we nu kwijt zijn aan dierenarts kosten enzo.

Een vriendin heeft wel een verzekering op haar paard, enkel omdat zij het niet zou kunnen betalen als er iets met hem zou gebeuren.

Zafiro3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:27

nee, maar tot nu toe is er nog niks gebeurd, maar moet wel even...

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:51

Mijn paardje was wel verzekerd, tot dat hij 17 was, en dan wordt je bedankt voor het betalen en uit de verzekering gegooid.
In principe gooien ze je eruit voordat je hoge kosten gaat krijgen.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:58

Mijne is wel verzekerd..helemaal uitgebreid..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:04

Ik heb mijn paard wel verzekerd maar dan alleen als hij komt te overlijden dan keren ze geld uit. Dus de dierenartskosten vergoeden ze niet.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:09

Ik heb ze verzekerd bij de 'onderlinge' paarden verzekering. Dit is een regionale verzekering die gebasseerd is op de slachtprijs. Hier komt dus ook geen hoofdprijs uit mochten ze iets overkomen, overigens hebben ze beide ook niet de hoofdprijs gekost ;) . Misschien zou als ik een duurder paard koop wel extra verzekeren, wel voor dood maar niet voor da kosten.