Een nieuwe thuis kiezen voor een dierbare pony ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 00:54

Of haar toch wat langer aanhouden? Jaarlingen zijn naarlingen, dat is mij altijd voorgehouden en tot nu toe klopt het aardig. Ik heb meerdere jaarlingen gehad en stuk voor stuk waren het donderstenen maar uiteindelijk werden het fantastische dieren. Neem mijn Rissaz. Een kreng voor mijn man, voor mij was hij lief maar met de kinderen vertrouwde ik hem absoluut niet. En nu ben ik hem zadelmak aan het maken en het is absoluut het liefste dier wat ik ooit zadelmak heb gemaakt. Geen stap verkeerd zet hij, als hij zo doorgaat kunnen de kinderen er straks zo op wegrijden.
Als het je zo aan je hart gaat kan je misschien beter nog even afwachten, dat ze nu een deugniet is wil zeker niet zeggen dat ze in de toekomst geen super kinderpony zal worden.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 01:23

Ik probeer al constant een service te vinden om die mensen een SMS'je te sturen dat de koop niet doorgaat, die rotdingen liggen allemaal plat!!!!!! Als je ze hard nodig hebt werken ze verdikke niet! Ik wil niet bellen naar hun, het ligt me veel te emotioneel (zit al de hele dag te janken). Let maar 's al snotteren uit dat je "niet wil".

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:41

sonjabelgium schreef:
hele dag te janken). Let maar 's al snotteren uit dat je "niet wil".

Nou ik heb dus ongeveer net hetzelfde meegemaakt , mijn veulen Gypsy was verkocht naar Mechelen . We zouden haar zelf brengen (godzijdank) komen we daar aan blijkt dat de meest gore bouwvallen marginale "stal" (lees krot) te zijn en die mensen dachten dat ze er heel wat aan hadden gedaan en dat het zo goed was . Die trekpaarden waar ze over spraken zag ik daar in de verste verte niet dus ze zou daar als baby nog helemaal alleen hebben gestaan in dat donkere hol tussen de kippen en ganzen stront ... Mij niet gezien dat ik ze daar achterliet (ondanks dat die heel goed betaald hadden)
Die "stal" was niet veel groter dan 1.5 op 2 meter , lekte , stonk , donker , blank van de regenval , ... u get the picture.
Nou moet je maar eens uitleggen dat je ze daar niet wil achterlaten terwijl het helemaal jou veulen niet meer is (ik had ze immers al verkocht en contract was ook rond) Ik sloeg al helemaal in paniek want ik had er eigenlijk helemaal niets meer over te zeggen ...
Na veel 5'en en 6'en contractjes verscheurd geld terug gegeven en 1.5 uur terug rijden naar huis ... (in totaal 3 uur onderweg met een veulen van 8 maand Lips are sealed ) Maar ik had al die tijd een flinke krop in m'n keel en was dood en doodsbang ... Gelukkig dat mijn moeder heel overtuigend klinkt aan de telefoon Lovers

Nu is ze verhuisd naar de kanten van lichtaart op enkele hectares weide met een leeftijdsgenoot . Ze staat daar super bij hele aardige mensen.

Wat ik maar wil zeggen is dat je 100% zeker moet zijn van de stal alvorens je echt afscheid neemt . Ga ook enkele keren kijken , dat heb ik na bovenstaande ervaring ook geleerd Haha!
Oefen geduld , het juiste baasje zal heus wel een keer langstkomen . En als je echt een goede thuis voorop stelt doet geld er ook niet toe . Mijn jaarling is uiteindelijk ook voor een belachelijk prikkie weg gegaan . Maar nou weet ik wel dat ze het goed heeft.
Geduld Sonja , het komt allemaal goed maar je mag er niet te hard achter zitten. Het komt heus allemaal goed !
Neem er je tijd voor .
En spreek anders eens af met de dochter van die van die "rijke" mensen . Wie weet wat voor een spontane lieve meid dat dat is !

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 14:47

Even het relaas vertellen wat er gebeurt is. Ik heb dus vrijdag de hele dag zitten janken (wat heb ik een lieve zoon, hij zat me de hele tijd te troosten, lieverd!!!!!!), en kon het maar niet echt geloven dat het de juiste keuze was. s'Avonds bellen die mensen, morgen komen we ... niet overtuigd mompel ik van "jah". Nog maar pas ingehaakt heb ik contact genomen met de manege waar die man zei dat z'n dochter "Héél vaak komt". Zegt die man van de manege "ik ken ze niet, hier komen ze niet, maar bel 's naar de ander manege, misschien hebben ze zich vergist" (raar volgens mij, je vergissen in zoiets, maar goed). Ik dus bellen naar de andere manege. Zegt de dame daar van "ja, ik ken An, maar die heeft schrik van paarden, haar vriendin heeft hier een pony en ze durfd er niet echt bijkomen, en als ze al 's een les neemt moet ze op de makke beginnerspony's" ... dus ik hélemaal van streek en in paniek, teruggebeld naar de andere manege ... zij terug echt wel bevestigd, van NEE, die komen hier ECHT niet! Ondertussen al vrij laat stuur ik een mail door dat de verkoop niet kan doorgaan. Ik krijg een bevestiging van ontvangst (dus mail is opgehaald). s'Morgens doe ik mijn man bellen op de GSM (zat nog te janken en had geen stem meer over). Een vrouw neemt op en zegt "goed, dan zeg ik wel dat ie terug moet keren, ze zijn net vertrokken om de trailer te gaan halen" (dat was rond 8 uur s'morgens). Tien uur, m'n pony zit in de wei en wij zijn wat onkruid aan het wieden in de wei stopt hier een trailer. IK "VERDOMME", die zijn er toch. Ik wou er absoluut niet bij gaan, dus doe ik mijn man maar gaan (slavendrijver hé Extreme duivel ! M'n kop zag er niet uit) Huilen . Die beginnen daar te dreigen met rechtbank, politie, in beslagnamen, staat die dochter daar te janken "maar pa, ik wil zo graag deze zomer kunnen rijden" (dochter zogenaamd 15 blijkt een slungelig meisje te zijn van een jaar of 10 en nog een tonronde zoon erbij). Komt mijn man van "ze zeggen dit en dat", maar ik heb gewoon blijven zeggen NEEEEEEEEE ... ik geef haar NIET mee met leugenaars. Zeggen ze van "bel dan naar de manege" (dachten vast dat ik het niet zou doen en voor intimidatie zou vallen). Dus ik terug gebeld. Ik het uitgelegd aan die man en dat ze hier toch stonden, zegt 'm tegen mij "wat een stommerikken ", maar ik gaf hun toch de telefoon door. Na heel wat mompelend "ja ja" krijg ik m'n telefoon terug in m'n handen van mijn man en bedank ik de man voor z'n hulp, hij heeft hun overtuigd dat ze met een OUDE pony moeten beginnen en dat je op een jaarling nog niet mag stappen (:n) ... het had héél wat voeten in de aarde. Staan die daar dan te zagen voor onkostenvergoeding. We hadden hun voor ze de trailer waren gaan ophalen gebeld dat het niet doorging. Ze kozen zelf om alsnog af te komen en begrepen er niets van dat we hun kosten niet zal vergoeden. En maar dreigen ... Roep ik ineens KEILUID van "als je zo graag vergoed wil worden, ga dan naar de politie, en maak nu dat je wegkomt, ik moet met m'n hengst voorbij en hij is héél gemeen" (niet waar hoor, t'is een schaapje zo lief). Kwam er ineens één die de poort langs het huis had opengemaakt van "kom we laden en zijn weg". Ik zat echter langsachter en had de telefoon bij me van toen m'n man die aan mij had gegeven. Ik nam 'm en riep van "ik bel de politie wegens inbraak en diefstal". Ze zijn dan met z'n allen afgedropen en tot nu toe nog niets gehoord .... Ik was zo uitgeput dat ik gewoon met al m'n kleren aan in slaap ben gevallen gisterenavond, maar ik ben ZOOOOOOOOOO Blij!!!!!! Echt, ik vind mesten niet erg, maar kon deze morgen wel zingen!!!!! Ik ben er zeker van dat het de juiste keuze was, en sinds deze morgen nog veel meer! Blijkt nu (heb een foto van het kadaster binnen) dat die mensen een "wei" hebben van 368 m² waar maar liefst 8 geiten op zitten en kippen en waar m'n pony dus zou bijmoeten!!! De "stal" waarvan sprake is niet meer dan een bouwvallig keet ...
Wat ben ik blij dat vrouwen met een vrouwelijk instinct geboren zijn, en dat m'n O ZO pittige tante hier nog is. We vinden wel beter dan dat, en inderdaad, liever aan een prikje verkopen en voor een goede thuis dan nog ooit zoiets te moeten meemaken!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:18

Hahahaaa sorry hoor maar omdat het uiteindelijk goed afgelopen is kan ik er smakelijk om lachen.... Wat zal dat er raar uitgezien hebben... Jij schreeuwend in tranen en dan zij met een trailertje en maar zeiken om geld.. Als dat op tv zou zijn zou je denken dat het in scene gezet zou zijn.. Lachen
Maar goed van je joh dat je haar niet meegegeven hebt en verder gekeken had (bellen enzo). Petje af!! Kun je trouwens geen advertentie plaatsen in een plaatstelijke krant of ze bij iemand op het land kan staan? Er moet toch wel iemand zijn waar ze bij kan staan tot Spix geruind is??
Succes in ieder geval!!!!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 17:08

We krijgen een wei'tje bij in September (behoorlijke wei eigenlijk, een dikke have hectare), ondertussen is het roeien met wat we hebben. Of we Spix'je laten ruinen hangt van z'n gedrag af en moet nu eerlijk toegeven dat ie het door begint te krijgen dat bijten echt niet mag! t'Is zo'n fijne knul, maar hij mag best nog wat breder en stoerder worden, t'is een held op wollen sokken!!!! Ik blijf voor de goede thuis kijken ... maar het moet iemand zijn met een hart voor z'n dieren! En verder dus de zoektocht voor het inbrave bereden pony'tje voor m'n kinderen ... zucht ... Live sucks so now and then!

Ergens is het wel grappig ja, maar k'zit nu wel met een knallende hoofdpijn (teveel hersenvloeistof uitgescheiden denk ik Haha!). Het is voor mij echt zwaar geweest ... Ik wil het geen tweede keer meer meemaken!!!