sonjabelgium schreef:hele dag te janken). Let maar 's al snotteren uit dat je "niet wil".
Nou ik heb dus ongeveer net hetzelfde meegemaakt , mijn veulen Gypsy was verkocht naar Mechelen . We zouden haar zelf brengen (godzijdank) komen we daar aan blijkt dat de meest gore bouwvallen marginale "stal" (lees krot) te zijn en die mensen dachten dat ze er heel wat aan hadden gedaan en dat het zo goed was
. Die trekpaarden waar ze over spraken zag ik daar in de verste verte niet dus ze zou daar als baby nog helemaal alleen hebben gestaan in dat donkere hol tussen de kippen en ganzen stront ... Mij niet gezien dat ik ze daar achterliet (ondanks dat die heel goed betaald hadden)
Die "stal" was niet veel groter dan 1.5 op 2 meter , lekte , stonk , donker , blank van de regenval , ... u get the picture.
Nou moet je maar eens uitleggen dat je ze daar niet wil achterlaten terwijl het helemaal jou veulen niet meer is (ik had ze immers al verkocht en contract was ook rond) Ik sloeg al helemaal in paniek want ik had er eigenlijk helemaal niets meer over te zeggen ...
Na veel 5'en en 6'en contractjes verscheurd geld terug gegeven en 1.5 uur terug rijden naar huis ... (in totaal 3 uur onderweg met een veulen van 8 maand
) Maar ik had al die tijd een flinke krop in m'n keel en was dood en doodsbang ... Gelukkig dat mijn moeder heel overtuigend klinkt aan de telefoon
Nu is ze verhuisd naar de kanten van lichtaart op enkele hectares weide met een leeftijdsgenoot . Ze staat daar super bij hele aardige mensen.
Wat ik maar wil zeggen is dat je 100% zeker moet zijn van de stal alvorens je echt afscheid neemt . Ga ook enkele keren kijken , dat heb ik na bovenstaande ervaring ook geleerd 
Oefen geduld , het juiste baasje zal heus wel een keer langstkomen . En als je echt een goede thuis voorop stelt doet geld er ook niet toe . Mijn jaarling is uiteindelijk ook voor een belachelijk prikkie weg gegaan . Maar nou weet ik wel dat ze het goed heeft.
Geduld Sonja , het komt allemaal goed maar je mag er niet te hard achter zitten. Het komt heus allemaal goed !
Neem er je tijd voor .
En spreek anders eens af met de dochter van die van die "rijke" mensen . Wie weet wat voor een spontane lieve meid dat dat is !