@ Tamadine: Ik heb het dus ook steeds uitgesteld, omdat ik idd nare verhalen hoorde. Ik hoop er dit jaar eens heen te kunnen en met eigen ogen te zien hoe het is.
amanda18
Geplaatst: 18-09-09 12:57
onze shet komt ook van de markt vandaan, met een mooi papiertje en ze heeft ook premie's
ze was best mager en zat onder de luizen! ook zat ze nooit lekker in der vacht nu zijn we bijna een jaar verder en nu pas begint ze te glimmen.
we hebben haar zelf beleerd voor de wagen en ondertussen loopt ze ook in het tweespan, het is echt een hele lieve pony geworden
Ja er zitten best goede en lieve bij!!!:) je moet denk ik gewoon geluk hebben. Je weet het maar nooit op zn markt.
amanda18
Geplaatst: 18-09-09 13:12
ja is ook zo maar in het begin was ze echt happerig ik moest echt oppassen met poetsen, als ik teveel in de buurt kwam van der hoofdje dan beet ze echt gericht en ze had losse achterbenen! maar ze was ook heel erg bang voor alles! nu kan je der gewoon een kus op der neus geven en ze luisterd ook heel goed! mijn pony's staan op het zand en soms mogen ze wel een uurtje op het gras en als ik ze dan roep dan komt tyra dus meteen aanrennen terwijl pim denk van kom me maar halen. ik ben heel blij met haar
je moet wel erg oppassen en van te voren ook echt bedenken wat je wil! en je niet van je stuk laten brengen door een pony die onder de wondjes zit!!!
Denk dat elke paardenmarkt wel 'goed' is. Op elke paardenmarkt staan wel wat goede of slechte paarden tussen, lijkt mij. Je moet daartussen net geluk heben.
HelgaV
Geplaatst: 18-09-09 13:31
Ik vind de paardenmarkt van Zuidlaren erg leuk om heen te gaan. Ik heb daar vorig jaar een veulen vandaan gehaald. Inmiddels is hij ruim een jaar en wat een schat van een beest!! En nog beter; er zitten gewéldige gangen op!! Ik ben erg benieuwd hoe hij zich over een paar jaar onder een zadel gaat tonen. Hij heeft mij €675,- gekost. Dit is hem:
amies100
Geplaatst: 18-09-09 13:32
En je moet er ook doorheen kunnen kijken.... veel paarden zien er niet uit door hun slechte hoeven, geen of teveel manen etc etc.
Er staan bijv ook genoeg paarden met gedragsproblemen waar een beetje paardenkenner wel raad mee weet maar die verder helemaal niets mankeren... 65% van de slachtpaarden worden geslacht vanwege hun gedragsproblemen. Vaak zijn ze van te voren door een hoop handen gegaan en kan er bijna niemand meer iets mee beginnen vandaar de gunstige prijzen.
juudii5
Geplaatst: 18-09-09 13:33
WOW mooi beest!!!!
amanda18
Geplaatst: 18-09-09 13:49
ik heb vorig jaar naar zuidlaren geweest en heldel (geloof ik )
en in zuidlaren stonden ook wel pony's tussen met wondjes, maar in hedel was dat echt heel erg! daarom gaan wij ook gewoon weer naar zuidlaren.
amanda18
Geplaatst: 18-09-09 14:07
zo was ze
dit is tyra nu
opisop_shop
Geplaatst: 18-09-09 14:37
Zo was 'onze' arabier, 1e foto daar op de trailer genomen, snotverkouden was ie:
HelgaV, ik ben súper inderdaad naar hoe hij gaat lopen onder het zadel. Ziet er super uit zeg!!
Opisop, die is mooi opgedroogd!
BabbieB
Geplaatst: 18-09-09 14:44
Mijn eigen paardje heeft in Utrecht en op nog een paardenmarkt (ik meen Zuidlaren) gestaan Maar daar heb ik 'm niet gekocht.
Heb me voorgenomen dat als ik ooit de loterij win en genoeg geld heb, ik naar een paardenmarkt ga en er de armste drommel weg ga halen als gezelschapspaardje. Anderzins ga ik níet naar paardenmarkten, want daar kan ik eenvoudig niet tegen - zou ze het liefst allemaal mee naar huis nemen...
Glitter_
Geplaatst: 18-09-09 14:44
Die is zeker mooi opgedroogd. Maar waar vind je nou of er ergens een paardenmarkt is?
HelgaV
Geplaatst: 18-09-09 14:45
Dank jullie voor de reacties!! Ik zal nog even een foto opzoeken van hoe ik hem kocht. De 1e dag bij ons thuis:
@O_FUN_: de paardenmarkt van zuidlaren is altijd de 3e dinsdag van oktober. Verder kun je nog even zoeken via google. Volgende week is er paardenmarkt in de Joure (friesland).
fl0wer
Geplaatst: 18-09-09 14:52
O_FUN_ schreef:
Die is zeker mooi opgedroogd. Maar waar vind je nou of er ergens een paardenmarkt is?
Google Daar kun je heel veel vinden aan datums een lokaties, succes!
Glitter_
Geplaatst: 18-09-09 14:53
Ikzie dat er in Utrecht nog steeds op maandag paardenmarkt is. ga daar is een kijkje nemen uit nieuwsgierigheid:P
Cleo_
Geplaatst: 18-09-09 14:56
mijn vader heeft mijn pony op een klein dierenmarkt gekocht, meestal staan er alleen shetlanders.
Daar stond Cleo met een leuk NRPS papier tussen, ze zag er niet uit, geen manen, geen staart en een kaalgeschuurd hoofd.
Maar was is het een schatje ik heb haar nu 5 jaar alweer
Tja alleen maar goede aankopen eigenlijk. Stermerrie fjord, 6 jaar, goed bereden en drachtig, 875 euro. Haflinger merrieveulen, duurde wel een tijd voor we de eigenaar gevonden hadden maar was wel de mooiste van de markt en niet eens echt duurder. Ook een fjordenveulen, niet heel apart maar wel wat wij mooi vonden. Helaas wel droes meegenomen maar beperkt gebleven tot haar ookal had ze al bij andere gestaan.
_helga_
Geplaatst: 18-09-09 15:07
mijn vriendin heeft vorig jaar een pony gekocht van de paardenmarkt. op het eerste gezicht een leuk beetje een welsh cob x haflinger. maar toen ze hem net een weekje thuis had was ze al kreupel nu bleek dat er even snel hoefijzers onder waren gezet omdat het er dan mooier uitziet. en ze liep nu dus op der straal en hebben we haar opnieuw laten beslaan. nu gaat het nog steeds niet zo goed elke keer is ze weer kreupel ze moet om de 6-7 weken naar de hoefsmid omdat ze dan alweer kreupel loopt. nu wil ze foto's laten maken om te kijken of er niks in het been zit.
Goh, die handelaar heeft een goeie dag gehad!! Zoveel had ik er in geen 2500 jaar voor gegeven. Zeker niet omdat hij van de markt komt. Je neemt een risico door ze daar weg te halen.