merelberfe schreef:Een vriendin van me heeft daar twee zadels gekocht, een dressuur en een VZH. Ze had ze daar uitgeprobeerd en ze zaten goed. en dus heeft ze ze gekocht. een tijdje later begonnen haar paarden beiden heel lastig te doen met rijden. ze dacht aan pijn in de rug. de VA naar laten kijken etc. kon niks vinden, toen zo'n therapeut ernaar laten kijken en het bleek dat beiden paarden helemaal vast zaten een een kant. ze vond het zo frappant dat beiden hetzelfde kwaaltje hadden en bovendien in de rug dat ze de zadels door een zadelmaker liet nakijken. Oordeel: zadels waren hartstikke scheef. Hij vroeg toen waar ze de zadels van gekocht had en toen zij het hem vertelde zij hij dat hij dat idd vaker meemaakte met hun zadels. ze heeft beide zadels weggegooid en twee goede tweedehandse gekocht, met veel goed begeleiding en rugbehandelingen voor beide paarden kon ze de schade langzamerhand ongedaan krijgen, maar ze was er gelukkig ook redelijk snel bij.
Sindsdien raad ik ook iedereen af om daar een (engels) zadel te kopen. vd western en stock zadels heb ik geen ervaring.
Dat betekend nog niet dat dat persee door die zadels komen van de zadelmarkt!!!!
Dat kan met de Kieffer en de duurste van de duurste ook gebeuren!!!
Dat was voor degene hier boven me....
En dit is gewoon voor iedereen die loopt te zeiken.
Dat gezeik iedere keer over die zadelmarkt sjeetje.
Als je denkt dat het niet goed is hou dan gewoon je mond erover A.U.B!!!!!