wie gaat er/= geweest/rijd er op manege de burght?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:17

annuh schreef:

het was namelijk 3 jaar geleden, en net daarvoor was ik op me eigen manege van een pony gevallen en was best bang, die paarden daar waren vrij druk in de buitenbak, dus werd ik bang en kon amper normaal rijden daar....

Ik heb er ook een buitenbak angst aan over gehouden, waar ik deze week pas overheen ben gekomen! Ik zat op Quelly en die flipte helemaal.

Ik vind dat er veel kinderen vallen in 1 week, maar de paarden vond ik wel leuk om te rijden, en ook springen ze allemaal wel normaal!!!

Er wordt alleen niet naar je geluisterd, mijn vriendin is schijtbenauwd voor grote paarden, maar moest er 3 dagen op rijden en mocht niet ruilen!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 14:00

Ik ben er op ponykamp geweest en ik vond het wel leuk?
Er zijn idd wel een paar kinderen vanaf gevallen, en die Utah is echt een gemeen paard! Die doet echt alles om je eraf te krijgen.
Voltige vond ik alleen niet leuk, dat hoefde ik ook niet te doen (of eigenlijk heb ik het gewoon niet gedaan, ze probeerden ons (ik was niet de enige) wel over te halen). Verder heb ik wel op leuke paarden gereden daarzo, Master is echt onwijs cool! Kennen jullie die? Ze zeiden dat hij heel vervelend was en dat hij nooit van de hoefslag afkomt en alleen maar heel hard wil galopperen, nou, niks van gemerkt?
Wat ik wel vreemd vond was, dat ik op een na de grootste was van ons groepje en dat ik altijd op de IJslanders werd gezet Verward

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 15:00

Utah was toen ik er was 2, en was toen echt een schat van een pony (ook nog niet ingereden enzo) Ik kan me niks herinneren van veel valpartijen of weet ik veel. Ook niet van pony's die ervandoor gingen of iets.
Gewoon super. Mooie accomodatie, goedverzorgde pony's, goede passende zadels, hoofdstellen wat minder (wel passend).
Algemene indruk: 8

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:36

Ik moet zeggen dat ik ook niet vind dat alles daar zo negatief was!! Bij ons zijn er idd wel kinderen afgevallen, ik ook twee keer, maar dit was bij het springen waar ik dus absoluut niet goed in ben. Verder waren de ponies helemaal niet zo druk als hierboven gezegd wordt. Bij mijn groep is er nooit eentje vandoor gegaan!! Zoals Stef al zegt mooie accomodaties en goedverzorgde pony's die tijdens mijn week wel gewoon ook de wei op gingen. Dus Emmatjuh, ik zou me niet te veel aantrekken van de negatieve ervaringen en gewoon genieten daar!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:39

ja ik heb het er dan niet leuk gehad, maar me zus bijvoorbeeld wel heel erg, het was er wel goed verzorgd, en de ijslanders buiten zijn vet cool, alleen omdat ik bang was, was het gewoon niks..... maar ik denk zonder die angst dat je het er heus wel leuk hebt hoor!! Lachen

en trouwens, iedereen heb er toch een andere mening over? ik denk dat je het er gerust wel leuk zult vinden.....

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:40

De voltige vond ik juist het einde! Helemaal super, dat doe je anders nooit. Op die mega vette fjord, kun je zowat met 2 mensen naast elkaar op staan zo vet was ie! Hij heette dan ook jumbo, hahaha.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:02

Ik ben vorig jaar geweest, samen met Gaby.
Ik vond het opzich niet verkeerd, aardige leiding (m'n oude oppas Schijnheilig ).
Ben er wel een keer vanaf gevallen, van Bonnie, was toen zo slim om voor haar voeten te gaan liggen Haha! . Er zijn er trouwens die week idd wel meerdere afgevallen, in mijn groep buiten mij nog iemand, en de eerste dag was er ook iemand anders van Bonnie afgevallen.
De meeste paarden en pony's waren wel lief, als je daar bent geeft Thunder en Liane dan maar een knuffel van me Lovers .
Voltige kon ik voor geen meter, maar ik vond het wel leuk.
Ik heb op Kimbal, Ruben, Ursula, Bonnie, Rosco (heel even nadat ik van Bonnie afgevallen was Schijnheilig ), Rekja, Thunder en Liane gereden, ow en diploma op Ilstana.
Ik ga dit jaar weer op ponykamp, dan wel ergens anders naar toe (hippago, weet niet of iemand dat kent?).

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:47

Ik heb trouwens op Master, Rocky, Droppie, Twiggy, ROSCO Cool, Heiko, Reykja, Rodi gereden. Reykja was echt heel leuk! En Master en Rosco waren het geweldigst Tong uitsteken. Op Twiggy en Rodi heb ik gesprongen (toen sprong Rodi nog 1 meter te hoog over de hindernis Knipoog).
Kimball was mijn lieffie! Hij kwam altijd naar me toe en knuffelen enzo Lovers

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:51

Op Twiggy gingen we spelletjes doen (ergens naar toe sturen, bekertje oppaken en weer terug) en toen ging hij nogal flippen.. Ook leuk toen ik na afloop even naast hem ging uitstappen en Droppie en Sjoerd even een wedstrijdje gingen doen wie het hardst kon, ik weet niet wat hij allemaal deed, maar erg lollig was het niet Schijnheilig .
Droppie is eigen pony, toch?
Kimbal ging de eerste keer bij mij wel aardig, de zaterdag, alleen met de galop kreeg ik hem niet meer terug Bloos en zondag was het helemaal een ramp.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:00

Droppie is idd een eigen pony, Jumbo en Sjoerd zijn ook eigen paarden.
Twiggy was met springen heel braaf en makkelijk (gelukkig, want het was met de demonstratie).
Oja, ik heb ook nog diploma gereden op een pony, alleen ik weet niet meer hoe die heet. Hij was koffievos met veel wit, en volgens iedereen was hij heel erg sloom, maar hij was juist (bij mij iig) super! Weten jullie misschien welke het is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:37

Ik heb gereden op Lettkiss (ofzo Haha!) Jedron, Gloi, Tiffany, Ruth, Jefta

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:20

stef schreef:
Toen ik er was stonden ze in een grote loopstal, met hele grote uitloop. Ok, in de uitloop stond dan geen gras, maar ze kregen wel gewoon voldoende te eten (hooi, kuil en snijmais dacht ik, is alweer een tijdje geleden).
De enige "moeilijke" die ik daar zelf mee gemaakt heb was Tiffany. Die was nog maar net onder het zadel

De grote loopstal vind ik wel goed, sommige ponys krijgen zo wel minder voer, maar dei worden savonds eventjes appart gezet en krijgen dan brokken bijgevoerd. Ze kunnen trouwens ook nog een hele grote wei in!
Tiffany is echt een hele rare knol! Ik zal maar zorgen dat je daar niet op moet, die deed eerst heel braaf en dan opeens ontplofde ze! Ze gaat dan bokken enzo totdat je erafvalt. Maar dat is dan ook de enige die niet braaf is.
Ik was heel bang met rijden toen en ik heb toen op hele brave ponys gerden. (Rachel, pammela, Petrula (zoiets) en Kimball)
Alle ijsllanders zijn helemaal geweldig!

Citaat:
Ik heb het er wel naar mijn zin gehad, ff tellen 123456.... een jaar of 12 geleden. Ik heb er toen naast gelegen (ik geloof naast Joy), maar dat lag meer aan mijn eigen rijkunsten. Oke, ze heeft wel gebokt.

Joy was er twee jaar geleden (zomer 2001) ook nog! Dat is echt een schatje en kan super lopen! Ik kan me niet voorstellen dat ze nu nog zou bokken (ze is nu dan ook wle 12 jaar ouder Haha! )

[qoute] Spirit:
Er zijn idd wel een paar kinderen vanaf gevallen, en die Utah is echt een gemeen paard! Die doet echt alles om je eraf te krijgen.
[/qoute]
Oh? Toen ik er was helemaal niet! Utah is die bonte ijslander, op buitenritten bokte ze wel eens, maar gewoon een keertje maar. Bedoel je niet Tiffany? (grote buirne merrie)

[qoute] Spirit:
Wat ik wel vreemd vond was, dat ik op een na de grootste was van ons groepje en dat ik altijd op de IJslanders werd gezet[/qoute]
Misschien een beetje banketstaaf, maar het kan zijn dat je gewoon iets minder goed reed als de rest. Ik kreeg met het carousel rijden ook een ijslander terwijl ik toch wel 1.70m toen was! Maar dat was zodat ik de pony goed de baas kon. Daar vind ik niks mis mee, die ponys kunnen dat handig houden.
Letkiss kan trouwens super springen terwijl ze maar een oog heeft!

Ik hbe op veel paarden daar gerden: Kimbal, Petrula, Raski, Rekya, Brana ( Lips are sealed ) jumbo, Rachel, Jennifer, Pammela enz. enz.
Maar de leukste vond ik: Gloi, Doina, Raski, Rachel en Jeniffer.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 04-05-03 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:29

Tiffany hebben we toen gelongeerd, die was toen niet superbraaf maar ook niet echt heel vervelend oid, volgens mij.
Utah ging uiteraard mee met buitenritten en met rijden was ze volgens mij wel lief, alleen ik was al wel gewaarschuwd dat ze beet en trapte dus dat je op de plaat niet te dicht bij haar in de buurt moest komen..

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 00:56

Ik ben een aantal jaar terug geweest, had alleen tijdens kamp ruzie met een meisje. Was wel jammer, mijn hele groep zat bijna in 1 kamer en ik zat op een andere kamer met niemand van mijn groep...
Voltige heb ik wel meegedaan, ik durfde alleen niet te staan, maar dat hoefde ook niet Haha!
Mijn lieveling daar was Illusion, diploma had ik op Master gedaan (waar ik voor het diplomarijden nog nooit op had gereden) verder heb ik geen idee waar ik allemaal op heb gereden Tong uitsteken
Ik weet het niet heel goed meer, maar volgens mij waren de paarden helemaal neit heel mager ofzo en was de begeleiding heel gezellig. Was ook iemand van de leiding die op een gegeven moment van iedereen van kamp de haren aan het invlechten was Tong uitsteken

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:53

Hebben jullie nog foto's Schijnheilig ?
Ik heb er aardig wat, maar de meesten staan alleen op de andere pc en die is kapot.
Ik heb er wel een paar op deze pc:

Afbeelding
Rockey volgens mij.

Afbeelding
Lovers Liane

Afbeelding
Ik weet even niet meer wie dit is, misschien Ruben?

Afbeelding
Xemer oid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:59

die 1e, is dat niet moira???

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:00

Hmz, kan ook wel. Ik dacht dat het Rockey was maar weet het verder niet zeker...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:06

rocky ken ik niet, dus dat zou ik niet weten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:36

Rocky is de zoon van Moira. Maar op die foto is Moira.

Spirit"]
Oja, ik heb ook nog diploma gereden op een pony, alleen ik weet niet meer hoe die heet. Hij was koffievos met veel wit, en volgens iedereen was hij heel erg sloom, maar hij was juist (bij mij iig) super! Weten jullie misschien welke het is?
[/quote]
[quote="stef"]
Jedron
[/quote]
Ja die was het! *LOL*

[quote="Annetje"]
[quote="Spirit"]Er zijn idd wel een paar kinderen vanaf gevallen, en die Utah is echt een gemeen paard! Die doet echt alles om je eraf te krijgen.
[/quote]
Oh? Toen ik er was helemaal niet! Utah is die bonte ijslander, op buitenritten bokte ze wel eens, maar gewoon een keertje maar. Bedoel je niet Tiffany? (grote buirne merrie)
[/quote]
Nee het was Utah. Die heeft in mijn les een meisje vier keer eraf gegooid (een keer recht op haar hoofd) en in de andere lessen ook een paar keer.

[quote="Annetje"]
[quote="Spirit schreef:

Wat ik wel vreemd vond was, dat ik op een na de grootste was van ons groepje en dat ik altijd op de IJslanders werd gezet

Misschien een beetje banketstaaflig, maar het kan zijn dat je gewoon iets minder goed reed als de rest.
[/quote]
Uhm, dit klinkt misschien wel een beetje kapsones achtig, maar volgens mij viel dat wel mee. Ik reed toen vijf jaar en ik had me al in een groep voor mensen die twee á drie jaar reden ingeschreven, om bij een vriendin in de groep te komen. En die IJslanders waren vervelender als de meeste pony's waar ik op gereden had (eigenlijk was alleen Rosco 'vervelender', die is echt leuk, lekker pittig en bij stap verruimen ging hij Spaanse pas doen volgens de instructrice Scheve mond). Reykja was wel braaf, maar Master zou volgens de instructrice een hele moeilijke pony zijn Verward en Rodi wilde niet springen *LOL*. Heb nog een paar keer veel te hoog over hindernissen gevlogen met haar Haha!.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:42

Oh, en ik heb ook nog wel een paar foto's:

Afbeelding
Master Lovers
Afbeelding
Brana en Glenna
Afbeelding
Spok
Afbeelding
Glenna
Afbeelding
Blesa

Blesa, Brana, Glenna en Spok waren toen net gekomen toen wij er op ponykamp waren, en toen mocht ons groepje met ze de bakken gaan verkennen. Was wel leuk Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:27

He! Dan zat je in de zelfde kampweek als ons!
Ik weet nog dat die vier elke keer over het rooster sprongen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:16

Wanneer ben jij dan geweest?
Ik in de meivakantie in 2001, 28 april t/m 5 mei ofzo Verward

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:34

ik ben er ook geweest, maar dat is zeker een jaar of 12 geleden! Misschien zelfs wel nog iets langer......

Mijn lieveling toen daar was Kevin, maar die zal inmiddels wel naar de ''paardenhemel'' zijn...

Wat ik me kan herinneren vond ik het heel erg leuk! Ze hadden toendertijd een soort van kuil waar water is stond, zodat we konden zwemmen. Ook hebben we leren mennen (nou ja, poging tot).

Verder kan ik me weinig van de paarden en pony's herrineren, alleen Kevin dan. Volgens mij was dat een vos.

Ja en de buitenritten waren erg gaaf!

Groetjes Simone

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:39

Ik heb toendertijd in ieder geval op Harold, Ricardo, Joy, Gloi en nog een paar anderen waar ik de naam niet meer van weet. Ricardo en Joy vond ik het leukste (in de bak). Gloi was een superijsco!

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:56

Ik zal eens nakijken wanneer ik precies ben geweest, welk jaar. Ik weet nog wel dat ik twee weken achter elkaar ben geweest..
Er waren meiden die een eigen paardje hadden meegenomen, dat waren Fjorden.

Ik ga wel ff spitten... misschien weet ik dan weer welke paarden er nog meer waren behalve Kevin..... Lachen