Muziek te paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Muziek te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:46

Ik fiets altijd met muziek naar school eigenlijk, en nog redelijk hard ook, en toch heb ik nog nooit iets meegemaakt op de fiets, en eigenlijk ook nog niet eens in de buurt. Ik hoor gewoon wanneer er een bus aan komt en als er een brommer achter me is hoor ik dat ook gewoon.

Maarehm, een brommer op het ruiterpad? :?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:50

Buiten het feit of het verstandig is of niet, zou ik het echt niet kunnen.
Als ik aan het paardrijden ben, dan concentreer ik me op mijn paard en het rijden en daar kan ik geen muziek bij gebruiken. Voor mij geen muziek dus.
Buiten vind ik het gevaarlijk vanwege aankomend verkeer en met dressuren, tsja voor ritme maar ik denk dat je dat ook gewoon moet leren.

Ken hier ook mensen die muziek willen tijdens rijden omdat zich anders vervelen, daar kan ik helemaal niet bij...

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:57

Shadow0 schreef:
botje schreef:
Wat als een brommer of auto je vanachter nadert, en begint te toeteren omdat jij niet aan de kant gaat omdat je het niet hoorde aankomen?

Je kunt ook gewoon regelmatig achterom kijken :) In de auto hoor je ook vrijwel geen geluid van buiten (soms zelfs de sirene niet, of pas heel laat), dat vang je op door op andere manieren op te blijven letten. Je moet er alleen wel rekening mee houden. (En of iemand dat kan, moet ieder voor zich maar uitmaken. Je hebt fietsers met muziek die goed opletten, maar ook die de wereld om zich heen vergeten. Als je tot de tweede groep behoort is het inderdaad verstandiger om het niet te doen.)

True, ik ging even van mezelf uit. Ik ben veel te verstrooid, dus voor mij zou het geen goed idee zijn.
@ Emmaa_: Brommer, scooter, whatever. Ik had zelf iig niet de optie om overal over ruiterpaden te rijden als ik naar buiten ging, dus ik kwam regelmatig brommers, scooters en auto's tegen. De meeste die ik tegenkwam waren al drammerig als ze er langs wilden, lijkt me niet handig als ik dan door de muziek traag in mijn reactie ben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:02

Ik heb het een keer geprobeert maar ik lette teveel op de muziek en te weinig op het paard. Het blijft dus voorlopig bij 1 keer..

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:46

Ik vind het gewoon fijn om een achtergrondmuziekje te hebben. Ik luister er ook niet echt naar, maar het is gewoon fijn dat het er is :) Dat is zoals hier bij ons thuis continu de radio opstaat. Gewoon achtergrondmuziek.
Daarom vind ik oortjes ook niet zo'n super idee omdat dat meer in je hoofd zit. Als de muziek gewoon uit boxen komt dan kan het beter als achtergrondmuziek.

Pris_Odes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:48

Ik vind het erg gevaarlijk en doe dit ook niet. wel hebben wij een radio bij de bak staan

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:56

Tijdens het buitenrijden had ik nooit oortjes in, vond het te gevaarlijk en niet eerlijk tegenover mijn pony haha. :Y) Ik wilde samen met hem dan van het ritje genieten en niet alleen van de muziek.

Tijdens het rijden in de bak heb ik altijd de radio aanstaan, dat vind ik lekkerder rijden dan de stilte! Niet dat ik dan naar de muziek luister maar ik merk wel dat ik me dan fijner voel dan wanneer ik elk piepje en geluidje kan horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:12

Buitenritten vind ik wat gevaarlijk, dan hoor je niet alles aankomen en concentreer je je niet genoeg op je paard. In de bak is het minder erg denk ik.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:22

Ik reed ook wel eens in het bos met muziek in. Dan wel 1 oortje in, maar dat ene oortje stond dan wel wat harder. Maar andere mensen of brommertje ofzo hoor je echt wel naderen
Auto's en groter verkeer vind je hier in het bos niet hoor :+?

Ik vind het wel relaxt, lekker muziekje op, rustig buitenritje beetje mee zingen als er niemand in de buurt is :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:26

Muziek kan wel, maar zorg wel dat je je omgeving nog hoort! :j Het is niet fijn als er een auto/fietser wil passeren, die jij niet ziet/hoort. Misschien worden ze dan ongeduldig en gaan ze toeteren. En dan kan je paard schrikken!

Bij ons op stal staat de muziek altijd aan! Dus in de stallen en binnenbak kunnen we altijd muziek luisteren :D

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:09

Ligt eraan wat voor oortjes je hebt, en hoe hard je je muziek zet.
Je hebt van die oortjes die je hele gehoor gang afsluiten.
Die zou ik zoiezo niet gebruiken of je nou in de bak bent of op buitenrit bent ;).

Op drukke wegen zal ik toch wel de muziek zachter zetten en een oortje uit doen. Maar als je op een ruiterpad zit waar je zeker weet dat het rustig is, kan je wel een achtergrond muziekje op zetten. Maar nog steeds niet te hard :)

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:35

Doe het alleen in de bak met me telefoon kan me paard ook lekker meeluisteren. Dan probeer ik der goede muziek op te zetten waar op ik et goede ritme heb. als ik het goede heb rijdt dat heerlijk :), maar natuurlijk doe ik het niet te hard zodat ik me ouders kan horen anders moeten die weer helemaal naar achteren lopen (ookzovermoeiend) :P

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:37

Ik rijd ook vaak met muziek ook tijdens buitenritten. Heb nooit gehad dat ik iets niet hoorde aankomen. Maar dat ligt er dan denk ik ook aan hoe hard je de muziek zet. Als jij lekker hard muziek wilt luisteren moet je dat natuurlijk niet te paard gaan doen. Maar gewoon een fijn achtergrond muziekje vind ik zelf wel lekker rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:00

Voor mij is het ook alleen als achtergrondmuziek hoor, ik ben totaal niet van de harde muziek.

Het lijkt mij idd best chill om gewoon lekker een muziekje te luisteren met één oortje terwijl je met je paard door de bossen galoppeerd. Voegt voor mij nét iets meer toe aan het gevoel van geluk zeg maar :P

Maar hier verspreide meningen lees ik. Ik ga het gewoon een keer proberen om te kijken hoe het me bevalt en dan als ik het prettig vind zie ik wel verder wbt. buitenrijden etc. :)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:07

Ik vind dat op de een of andere manier onpersoonlijk ofzo (weet het niet beter te verwoorden) en je bent zo ook veel minder geconcentreerd, je luistert toch naar de muziek. Ik doe het nóóit.
En op buitenrit is het nog gevaarlijk ook, want je hoort verkeer niet aankomen. Op een fiets vind ik dat anders, want als ik dan word ingehaald denk ik ohh, een auto, maar je paard kan er best van schrikken, wat je dan niet aan hebt zien komen.
Laatst bijgewerkt door Olijkje op 06-09-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:07

Ik heb wel met 1 oortje gereden, ik vond het hartstikke fijn en reed ontspannender, heb de muziek ook weer niet zo hard dat ik verder niets hoor. Zelf vind mijn pony muziek ook heerlijk dus staat het soms ook gewoon aan, gewoon lekker gezellig :)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:52

Ik rijd soms ook met muziek op. Doe dan gewoon snoer onder mn shirt door, en maar 1 oortje in. Zodat ik én geen ruzie krijg met het snoer tijdens het rijden én nog wat van de omgeving kan horen.
Soms als het paard gespannen is dan ga ik gewoon mee zingen met de muziek. Dáár ontspan ik dan weer van, en dan kun je al een hoop spanning mee af laten vloeien. Tenzij je echt niet zingen kan natuurlijk :P
Tip voor de mensen die op het ritme willen rijden, uptempo nummers zijn erg handig voor de draf. Soms rijd ik met muziek op nog een betere middendraf als zonder!
Overigens als ik buiten rijd (op de weg) dan doe ik geen muziek op, dan wil ik mn volle aandacht bij het verkeer kunnen houden.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:29

Ik heb het wel is gedaan. In de bossen dan ;).
Ik heb dan wel muziek op mijn mobiel aan. (Die heb ik sowieso bij omdat ik zowat altijd alleen rijd, en dan moet ik mn mobiel mee van mn moeder voor áls er wat gebeurd).
Maar nu doe ik het vaak niet meer, weet niet waarom :).

Mijn paard liep trouwens héerlijk ontspannen als er een muziekje aan stond, maar hij loopt ook lekker ontspannen nu zonder muziek.

OstaceyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:24

Ik zou zelf nooit buiten rijden met muziek, want je hoort namelijk toch een stuk minder wat om je heen gebeurd. Daarentegen rijd ik in de bak altijd met m'n Ipod, ik rijd namelijk dan zelf een stuk ontspannender en ik verlies me geduld dan niet.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:25

Mijn zusje luistert het altijd in de bak, maar zet dan haar mobiel aan zonder oortjes erin. Dat is nou net weer te gevaarlijk, dan hoor je helemaal geen geluiden van de omgeving meer.
En soms zetten we een radio naast de bak :)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 01:02

Ik luister altijd naar muziek zowel in de binnenbak als op buitenrit.
Mijn muziek staat altijd zachtjes zodat ik de omgevingsgeluiden goed kan horen.

Ik vraag me eigenlijk wel af of mijn pwny er door beinvloed kan worden?
Zelf heb ik het verschil niet gemerkt, maar toch... Paarden hebben toch een veel beter gehoor dan mensen...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:45

Ik denk dat er vooral verschil in zit dat je zelf ontspannen gaat rijden, en dat, dat een behoorlijk groot verschil kan maken.

Verder denk ik als je hem zacht hebt staan dat je pony het dan niet kan horen, paarden hebben vast een goed gehoor, maar ik denk niet zó goed!