Man O' War... *zucht... verliefd*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 09:28

Kijk ook eens naar het boek "Seabiscuit" dat is -wel- authentiek Knipoog

Ook heel leuk om te lezen hoe een "opgegeven" paard met kromme pootjes zo ontzettend veel harten heeft kunnen veroveren.

Horse Heaven is ook leuk, maar dat is gewoon fictie.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 12:18

Lovely"]
[quote="Leo_ke schreef:
en 2x tot paard van de eeuw uitgeroepen waarin hij met ruime voorsprong Secretariat versloeg.

Het is ongetwijfeld een prachtig boek, maar je moet een verhaal niet verwarren met de werkelijkheid. Man 'o War heeft nooit tegen Secretariat geracet namelijk. Man 'o War stierf in 1947 terwijl Secretariats hoogtijdagen in de jaren 70 waren.
[/quote]

Haha! Ik bedoelde met de Paard van de Eeuw VERKIEZINGEN Haha! Want natuurlijk heeft hij nooit tegen hem geracet.....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 12:21

manic schreef:
Kijk ook eens naar het boek "Seabiscuit" dat is -wel- authentiek Knipoog

Ook heel leuk om te lezen hoe een "opgegeven" paard met kromme pootjes zo ontzettend veel harten heeft kunnen veroveren.

Horse Heaven is ook leuk, maar dat is gewoon fictie.

Bedoel je het boek dat in het Nederlands BUITENBEEN heet??? Dat is ook één van mijn favorieten!!!! Seabiscuit was ook echt fantastisch!! Maar mijn hart blijft bij Man o' War Lovers Dat boek, van Laura Hillenbrand wordt overigens wel verfilmd, met Tobey Mcguire in de hoofdrol als Red Pollard. Ik zie nu al uit naar de bioscoopfilm!!!!!!!
Inderdaad echt jammer dat ze Man o' War nooit verfilmd hebben... Verdrietig Ik heb er erg naar gezocht, maar nee. Wel heb ik een korte zwartwit film van zijn laatste race. PB me ff als je 'm ook wilt, dan stuur ik 'm naar je toe Knipoog

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:05

Wie zij de schrijvers van Seabiscuit en Horse Heaven?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 15:32

Horse Heaven ken ik niet. Seabiscuit (volgens mij BUITENBEEN in het Nederlands) is geschreven door Laura Hillenbrand.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:03

Ook ik heb het boek een aantal jaar geleden al eens gelezen. En steeds wilde ik hem daarna aanschaffen (gelezen exemplaar kwam uit de bieb), maar het kwam er steeds niet van.
Nu ga ik hem toch echt binnenkort aanschaffen!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:36

Seabiscuit = Laura Hillenbrand
Horse Heaven = Jane Smiley

Ik ben bang dat ik ze alleen in het engels heb. Ik kom altijd met de meest vreemde boeken thuis als ik weer eens op een vliegveld rondgehangen heb Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:09

Zijn graf met standbeeld staat nog steeds in Kentuckypark. hij is werd daar opgebaard en vervolgens begraven en er kwamen heel veel mensen op zijn begrafenis.

citalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:31

zijn er nog meer van dit soort boeken??
van die waargebeurde verhalen??

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 11:46

Wist ik het maar..... dan koop ik ze meteen Knipoog I LOVE THAT KIND OF STORIES!!!!!!