Pony verkopen valt vies tegen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:28

Ik heb 2x een paard gekocht en ik had 2x bij die mensen een fijn telefonisch gesprek. Ben ook bij andere paarden gaan kijken, maar die waren niet zo leuk (lees; gestoord) en de mensen met leuke gesprekken hadden een leuk paard.

Misschien werkt het voor jou ook zo; als je vooraf een goed gevoel hebt, wordt het misschien wel wat.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:52

vreselijk he!
heb het ook gehad half jaar lan geprobeerd mn hafje merrie van 4 die wel beleerd is in het tuig maar slechts drie keer voor de kar gestaan heeft, en wel zadel mak en stuur en rem zit er op maar er heeft niemand op gezeten, komen er ook mensen kijken,
kan ie effe voor de kar?
beest heeft 5 maanden niks gedaan, moet eerst weer overnieuw beginnen en rustig opbouwen 8)7 ow kan ik effe rijden dan? _-:( eh nee je kan er nog niet op rijden en zeker niet zomaar effe, en stond allemaal keurig in de advertentie hoor.

en ook 1 koper, beetje kak figuur met strakke gestreken broek enzo, had net flink geregend hier en bovenlaag word dan beetje modderig niet dat je er in wegzakt ofzo maar gewoon 2 centimeter glibber is het dan, is binnen 2 uurtjes zon weer over, mensen kijken rond, nee dit is niks...
ze keken amper naar de pony -:(- alleen omdat ie er niet keurig gewassen met 4 witte bandages om in een perfect rijbakje klaar stond zeker... :?

rare lui krijg je af en toe hoor, en oja nog 1, die belde ja ik wil een pony voor de kar maar moet wel braaf zijn, want ben gehandicapt en zielig en bla bla bla, en woon aan een hele hele drukke weg dus moet wel braaf pony zijn enzo want ik kan niet zoveel doen als ie vandoor gaat omdat ik gehandicapt ben, en ik wilde jou pony wel kopen die ziet er wel lief uit maar wil je 800 euro betalen, voor pony kar en tuig samen! -:(- -:(- -:(- grr, had er voor 3.500 er op staan.(inmiddels is ze niet meer te koop ga haar toch zelf houden) maar echt voor dat geld krijg je geen eens een ouwe knol. en oja ze moest wel uithoudingsvermogen hebben omdat ze graag de hele dag weg ging en of ze dat wel kon zonder ijzers dat was namelijk best duur, pff beetje zielig doen en dan denken dat ze haar voor zo weinig krijgen, dacht het toch echt niet he. :n

sterkte er mee met het zoeken naar een goede en aardig nieuw baasje voor je pony.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 21:35

Wat ik nou weer mee maak. -O-

Mensen die zijn komen kijken waren enthousiast over de pony zouden morgen nog een keer
komen kijken naar de pony.

Deze mensen heb ik afgezegd omdat ik er gewoon geen fijn gevoel bij had en ik wil de pony
echt alleen verkopen aan iemand die ik vertrouw.
Nouja mensen uiteraard afgezegd.

Krijg ik net een telefoontje;

Ja wij zouden morgen naar de pony komen kijken maar wat je nu doet kun je niet maken want je
hebt ons gezegd dat je de pony aan ons zou verkopen en nu ben je verplicht haar aan ons te verkopen.

(We hebben overigens alleen afgesproken dat ze voor een tweede keer zouden komen kijken.)

Overigens was meneer ook niet van plan om de prijs te betalen die ik voor de pony wil hebben en daarom
had ik al het idee dat ze niet serieus waren.

Deze mensen dreigen nu met een advocaat en komen morgen toch om 13uur nog maals naar de pony
kijken terwijl ik heb gezegd dat de verkoop niet door gaat.
Ze zijn er van overtuigd dat ze de pony morgen komen ophalen met spullen en alles erbij.

Heb de staleigenaar maar even op de hoogte gesteld en het zal allemaal wel bang makerij zijn
maar jezus zeg. Doe even normaal?

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:18

Ga je zelf op pad met de pony, rond 13.00 uur...

Maar zolang jij het bod niet geaccepteerd hebt, en er geen koopcontract is getekend, lijkt mij dat ze wel 10x hun advocaat kunnen inschakelen.....

Chocotof

Re: Pony verkopen valt vies tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 22:22

Ach ze wilden nog niet eens de helft van mijn prijs betalen voor de pony dus het lijkt me sterk dat ze een advocaat inschakelen.

Maar het is toch te gek dat je tegenwoordig zulk soort telefoontjes ontvangt terwijl je alleen een leuk baasje probeert te vinden voor je dier.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:26

Je hoeft je niet al te druk maken met een advocaat hoor is alleen maar om te dreigen... (wat een zieke mensen lopen er toch rond)

zolang jullie geen verkoopafspraken hebben gemaakt is er niks aan de hand en kunnen ze nog hoog en laag springen maar er is geen wederzijdse overeenkomst gesloten dus gaat de koop niet door.

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:32

wat vreselijk vervelend, het is al moeilijk om je pony te verkopen en dan gaan ze ook nog zo banketstaaf doen!
OMG kan net draven en galopperen en dan boos worden dat hij niet wijkt!! Ik had gezecht als ze dat toch zo goed kan dat zij het de pony maar leert! Ik hoop dat je een fijne familie voor haar vind!!
Groetjes en Suc6

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:39

Tsja er zijn een hoop verschillende mensen in de paardenwereld ( of beter gezegt de hele wereld ) en daar zitten ook rare tussen.
Heb toen ik mijn paard verkocht ook wat kijkers gehad, maar nee was niets, matchte gewoon niet.
Maar uiteindelijk past er op ieder potje een dekseltje.
Dat zal ook bij jou pony komen , maar al die kijkers is wel vervelend.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:56

Chocotof schreef:
Ach ze wilden nog niet eens de helft van mijn prijs betalen voor de pony dus het lijkt me sterk dat ze een advocaat inschakelen.

Maar het is toch te gek dat je tegenwoordig zulk soort telefoontjes ontvangt terwijl je alleen een leuk baasje probeert te vinden voor je dier.

wat een klote mensen heb je toch ook he! pff gewoon terug dreigen dat als ze voet op je erf zetten of bij je pony komen je de politie belt. sommigen snappen echt geen nee.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:05

Tja, da's een beetje de vraagprijs. Helaas komt er vreemd volk op mp advertenties af.... Waarschijnlijk heb je een behoorlijk lage vraagprijs.

Als je nu eens een advertentie plaatst op sporthorses? Betaal je weliswaar een klein bedrag voor, maar naar mijn ervaring ook heel ander soort mensen. Serieuzere mensen.
En ander wellicht je vraaprijs opschroeven?

Succes met de verkoop. Je hebt een leuke pony!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 23:15

Dankje smeetjoew.

Het zal waarschijnlijk de vraagprijs zijn maar veel meer zal ik er ook niet voor kunnen krijgen hoe lief ze ook is.

Sporthorses heb ik aan gedacht maar ik denk dat de kopers die ik moet vinden vooral iemand is die voor haar / zijn kindje een lieve betrouwbare eerste pony wil kopen.

Marktplaats moet je tegenwoordig trouwens ook voor betalen om een advertentie te zetten, althans in de category ponys wel.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:21

Wellicht een tip. Maar een pony die goed op de foto staat is altijd aantrekkelijker. Weet niet of je een kennis hebt in de buurt die een aardig stukje kan fotograferen? Een knappe hoofdfoto, standfoto en rijfoto doet al veel goed (kwaliteitsvol en met oog voor het paard) dan foto's waar de pony gewoon op staat zegmaar.

Scheelt al een hoop. Een paard/pony met mooie foto's lijkt al gauw een heel stuk mooier en interessanter dan wanneer een wellicht betere pony slechte foto's heeft. Men is lui, vergeet dat niet. We willen niet teveel moeite doen om door dingen heen te kijken.

(en anders wil ik je wel wat tips geven voor een aantal goede foto's)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:34

Get wat een nare mensen heb je toch op de wereld. Een pony/paard verkopen is al niet makkelijk, en als het dan ook nog zo moet.
Mijn bijrijdpaard heeft een tijdje te koop gestaan. Had iemand gebeld, zou de volgende dag komen. Prima, om 10 uur zouden ze er zijn. Om 10 uur was er niemand en kwam er niemand. 'Savonds, toen de eigenaar terug kwam hoorde hij van de buren dat er mensen bij het paard in de wei waren geweest. Waren dat dus die lui die wilde komen kijken. Ja de eigenaar was er toch niet, dus ze gingen zelf maar kijken. Maar het was niet het paard dat ze zochten, teveel wit op de benen, maar wel heel erg lief. Ze wilden haar eerst niet hebben. Volgende dag: ja we komen toch nog eens kijken, want ze was wel erg lief. Mensen zijn nooit meer op komen dagen. Dan gaat er toch ook een raar belletje rinkelen zou ik denken.
We hebben besloten om iig voor eerst het paard nog zelf te houden, en moet zeggen dat ik dat niet erg vind :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:35

Bah wat een rare lui zeg :( :( :( :( :7 :7 :7 :7 :7 }:0 }:0 }:0 }:0 .

Ik had ook ooit een rare mail van een vrouw gehad die mijn draver wilde kopen voor haar 9 jarige dochtertje, dat nog moet leren rijden, of dat goed was? dat ze hem kwamen bekijken.

Nou ik heb ze gezegd dat ik niet wil dat mijn draver naar een beginner gaat van 9 jaar oud, het is een paard met een karakter, en het is niet geschikt voor beginners.

Nu heeft hij een supergoed tehuis bij hele lieve mensen, waar ik 100% achtersta en erin vertrouw, gewoon niet te snel willen verkopen en alleen verkopen aan een goed tehuis anders gaat ie gewoon niet weg, dat is de beste weg naar een goed tehuis, al duurde het een jaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:48

Allemaal heel bekend.

Ik heb het allemaal ook al meegemaakt; mensen die zeggen ervaring te hebben maar uiteindelijk toch niet hebben.

Dat je duidelijk via mail zegt dat het een pittig paard is waar dus wel een wat meer ervaren ruiter op moet, wordt er gezegd geen probleem, juist goed, ruiter is ervaren.
Komen ze blijkt dat kind van 8 (??) er ook op moet gaan rijden en die heeft pas 3x op de manege gereden. En dan nog bijna boos zijn op mij dat het écht een pittig paard blijkt te zijn.
Typisch gevalletje WTF.

Of idd mensen die komen, paardje heel leuk vinden, blabla, allemaal heel goed enz maar uiteindelijk weggaan met de mededeling dat ie toch te klein is. Kan ik me zo aan ergeren, ik zet altijd heel duidelijk de stokmaat in de advertentie, hoe kun je dan gaan lopen zeiken over te klein?

Ook eens iemand gehad die voor een sportpony kwam, nou leuke pony, niks mis mee. Begon hij over de linkse achtervoet, volgens hem stond ie niet goed en daar zou hij zeker problemen mee krijgen enz enz.
Ik heb de pony nog wekenlang na zitten staren, snap nog niet wat ie nu aan die voet zag, heb zelden een paard gezien wat zulke correcte hoeven had.

Ooit ook eens een superbraaf paard van 1,70m, echt het makste en liefste dier wat er op aarde rondloopt, volledig bomproof enz.
Komen er mensen met een meisje van 13, had een C pony gehad maar nu ze daar te groot voor was wilden ze wel meteen een paard omdat ze anders weer een ander paard moesten kopen als ze groter werd. Nou prima, paard is doodmak dus leek mij niet direkt een probleem.
Blijkt dat het kind nog nauwelijks kan rijden, paard deed keurig wat ze vroeg maar kind was duidelijk doodsbang. Wat wil je als de de dribbelpassen van een C pony gewend bent en vervolgens op een paard van 1,70m zit en dan ook nog een die heel ruim beweegt, kind werd bijna gelanceerd.
Uiteindelijk hebben ze dat ook gezegd en heb ik ze ook maar het advies gegeven een E pony te gaan zoeken, kind was duidelijk nog niet toe aan een paard, ben bang dat ze er niet naar geluisterd hebben.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, mensen die afspreken en vervolgens niet komen of steeds een half uur van tevoren bellen om de afspraak te verzetten en weer verzetten en weer...

Ik heb nu ook al een tijdje een paar paarden te koop staan, eigelijk staat er altijd wel wat te koop hier. Maar ik heb er geen haast mee, ik heb liever dat het wat langer duurt en ze goed terecht komen dan dat ze meegaan met zulke onbenullen of mensen die het verschil tussen voor en achter nog niet weten.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:02

Wij hadden laatst een klant die zich af vroeg waar onze binnenbak was. Nadat de 4 jarige pony die op L/M niveau gereden is was voorgereden gingen ze er zelf op. Ze vonden de pony niet voldoende opgeleid. Ik denk dat ze vergeten waren te kijken hoe de pony voorgereden werd.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:06

Ik heb in m'n leven 1 paard verkocht omdat ze niet in de bak wilde dressuren. Wilde alleen buitenrijden. In de bak staakte ze gewoon, was sjagrijnig, nouja, niets mee aan te vangen.
DUIDELIJK als verkoopreden vermeld op mp!

Krijg ik een reaktie:
ja, ik wil er endurance mee gaan rijden en mijn dochter dressuurwedstrijden :roll: 8)7
Netjes teruggemaild dat als dressuurwedstrijden mogelijk waren ik haar niet verkocht zou hebben aangezien duidelijk in de adver stond dat ze daar NIET GESCHIKT voor is.
Nooit meer iets gehoord. Uiteraard.

Lezen is zooooooooooooooooooo moeilijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:13

vibabu schreef:
Je hoeft je niet al te druk maken met een advocaat hoor is alleen maar om te dreigen... (wat een zieke mensen lopen er toch rond)

zolang jullie geen verkoopafspraken hebben gemaakt is er niks aan de hand en kunnen ze nog hoog en laag springen maar er is geen wederzijdse overeenkomst gesloten dus gaat de koop niet door.

Idd, lijkt me niet dat ze uberhaupt een poot om op te staan hebben.
Dus denk niet dat ze morgen komen, als ze wel komen kun je gewoon de politie bellen lijkt mij.
Heb je ze duidelijk gezegd dat ze niet welkom zijn?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:19

Ben benieuwd of TS vandaag nog iets gehoord heeft van de zogenaamde nieuwe eigenaren ;) ;)

Ik kom ook veel rotzooi tegen in de reacties.
Heb overigens in mijn advertentie al een heel eisenpakket staan en ook duidelijk waar ik niet op reageer.
(heb bij de arabier ook ellenlang gemaild met iemand die maar 'zij' en 'haar' bleef zeggen terwijl het toch duidelijk een ruin was, daar kan ik me ZO aan ergeren, je kijkt toch wat je koopt?
Of laatst heel lang gepb'd met een bokker die een perfect huis kon bieden maar na lang mailen begon over de prijs; wilde hem voor E1000 mee ipv de vp van E2500, ehh daaggg :evaw:

Heb ook leuke contacten, mag mezelf gelukkig prijzen dat ik enorm veel animo heb voor Storm :)

Heb wel zelf al twee kijkers weggestuurd omdat ik het zelf niet zag zitten, qua niveau of ervaring (al 10 jaar rijden maar nog niet eens weten wat een zwilwrat is " hey die dingen hebben wel meer paarden, wat is dat eigenlijk en hoort dat zo?" tja....

Met Darren was het in 1x raak, die mensen waren heel leuk via pb en het meisje kwam met zooooo'n smile van de pony af. dat zat wel snor.
Heb hem daarom zelfs op afbetaling verkocht aan ze omdat zij hun andere pony nog te koop hadden staan, heb nu nog goed contact en krijg af en toe foto's :)

Een grote tip is: let goed op je advertentie.
Ik krijg vaak complimeten om mijn duidelijke en eerlijke advertenties. Veel beeldmateriaal wil ook goed helpen!
Verder mag je zelf wel een eisenpakketje erin zetten waar volgens jou de nieuwe eigenaar aan moet voldoen (ervaring, huisvesting, doel enz ) daarmee filter je er een boel junk tussenuit.

Veel succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:37

Je bedoeld of ze vandaag nog iets gáát horen, het moet nog 13:00 uur worden hé? ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:54

Ik ben ook opzoek naar een paard, maar aan de advertenties van de verkopers schort het ook wel meer dan eens. Alleen wazige los-loop of stand foto's, ik ga echt niet naar andere kant van het land rijden om dan naar dat paard te kijken! Maak eerst maar een fatsoenlijke foto of een filmpje...

Verder kan ik ook niet begrijpen dat mensen zo onvoorbereid en groen naar paarden/ponys gaan kijken. Of gewoon niet komen opdagen/afbellen.

Heb trouwens één keer gehad dat ik ging kijken/rijden naar een paard, kreeg me daar toch een drilinstructie van een kennis van de eigenaar, ik moest dit met mijn been doen, en dat met mijn hand en ik zat niet goed....bla bla bla...nou ik ben geen Z ruiter maar kan toch wel fatsoenlijk rondsturen, mag ik misschien even ZELF ervaren hoe dit paard is. Ben meteen afgeketst op het paard...bah!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:17

Ik ben ook benieuwd of die mensen nou op haar stal zijn geweest.. :=

Toen mijn pony te koop stond heb ik ook een aantal rare mensen over de vloer gehad. :=
Bij al die rare mensen wist ik al meteen dat hun het niet werden, vanaf de eerste handdruk al!
Bij de mensen die uiteindelijk de nieuwe baasjes zijn geworden had ik vanaf het telefoongesprek al een goed gevoel, en na de eerste keer kijken stond ik toen ze wegreden enorm hard te huilen. :Y) Omdat ik op de een of andere manier al wist dat het goed zat.. Dat gevoel bleek juist te zijn, bij de tweede keer kijken is mijn pony verkocht.
Ik heb contact met ze en krijg regelmatig foto's en nieuwtjes over hem, dus ik ben enorm blij met hoe deze verkoop is gelopen!

Ik wil je dus alleen maar duidelijk maken dat een eerste (goede) indruk al erg belangrijk is, als je bij het telefoongesprek/eerste handdruk al een vreemd gevoel krijgt is het vaak niet goed.
Maak ook goed duidelijk tijdens het kijken wat jij van hun verwacht en wanneer ze iets doen wat jou niet aanstaat heb jij alle redenen om hun daarop te wijzen!

Heel veel succes met de verkoop, uiteindelijk zul je de juiste baasjes treffen, echt! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:20

Jij bevestigd eigenlijk iets wat mijn hoefsmid zei, die klaagde dat jan en alleman maar een paard tegenwoordig aanschaft zonder er de ballen verstand van te hebben. :(

Zoals jij het schetst TS lijkt het wel dat men denkt dat een pony een stukje speelgoed is.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 19:08

Nou die lompde mensen zijn vandaag niet geweest al heb ik wel de hele dag mijn zadelkast op slot gehouden als ik niets nodig. :o

Er zijn vandaag wel hele leuke mensen waarbij ik ook een goed gevoel heb dus nu heb ik 2 kijkers gehad die gelukkig wel leuk waren.

Er is nog hoop.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:13

Jee, je maakt wel wat mee zeg met evt. kopers. Hoop dat je een goed plekje vind voor je pony en je van die mensen niets meer hoort.