Hoe vaak uitmesten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:00

ik zeef iederedag der hele stal uit ben soms ook echt een uur bezi er ligt ook een ongvr. een laag van 20/30cm zaagsel in haar stal en dan krijg ik iederedag 1plak stro om er overeen te verspreiden....

vind het erg belangrijk dat ze altijd schoon staat, ik zou ook niet op een stal willen staan waar je het zelf niet kan doen...

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:00

De stal mest ik niet zo vaak uit,want daar staan ze bijna nooit in!
Mischien een keer per week.
Maar de wei mest ik wel echt elke dag uit,daar ligt best veel met drie paarden,ik haal er elke dag wel een grote volle kruiwagen uit!

Teletubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:22

Weet iemand een lieve verzorg pony ??
Het moet ergens in Nuenen Oost staan !
Ik wil er natuurlijk op de fiets naartoe kunnen !

Ik rijd bijna 7 jaar en poetsen kan ik ook
Ik ben 13 jaar en ben ongeveer 1.65 (klein dus Scheve mond)

WEET IEMAND EEN LIEVE VERZORG PONY ??? *LOL*
Mail me dan naar : llljjj@wish.net

KUZZZ Party!! Larissa

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:26

Ik mest iedere dag, natte plekken en drollen wil ik er echt uit hebben. Vrijwel altijd heb ik de luxe dat er 's morgens voor mij gemest is , en dan doe ik t 's avonds nogmaals. Kiara houdt dr stal gelukig vrij netjes.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:31

Toscar staat nu 2 weken op zijn nieuwe stalling, en daar staan ze op zaagsel. Daar wordt elke dag gemest, en Tos weet er elke nacht weer een bende van te maken *bv een plek leegschrapen en daar plassen Misselijk *
Dus zijn stal gaat bijna elke dag helemaal leeg...
Bij zijn vorige stal stond hij op stro en daar maakte hij ook zo'n bende...
Ben echt blij dat ik dat niet meer hoef te doen Lachen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:31

Iedere dag. Ik kan ook niet anders want hij maakt er een vreselijke zooi van. Ik moet niet proberen om het 1 dag over te slaan, want dan ziet het eruit of ik een maand niet ben geweest. Misselijk Zelfs als ik alles eruit heb gehaald en allemaal schoon stro erin. Eerst alles opeten en dan alle vieze zooi doormekaar gooien. Haha!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:05

elke dag worden de vieze plekken (en drollen) eruit gehaalden dan word er nieuw stro toegevoegd.

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:52

* staat op stro. Bij haar halen we er elke dag de drollen uit. De vieze plek wordt er ongeveer 3 keer per week uitgehaald.
* staat op zaagsel. Bij hem worden ook elke dag de drollen eruit gehaald. De vieze plek wordt er 2 keer per week uitgehaald.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 26-02-22 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:55

bij ons op stal wordt iederen dag gemest.
en dan een keer per week echt helemaal leeg gehaald.
luuk staat bijna altijd in een schone stal.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:22

Veerle staat nu lekker op de wei dus mesten hoef ik voorlopig even niet *LOL*
Als ze op stal staat haal ik iedere dag de drollen en de natte plekken er even uit.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:37

De mijne staat op een semi-potstal. Ik mest dagelijks uit (drollen en natte plek) en gooi wat extra stro bij. Als de ondergrond vuil begint te worden gaat de hele boel eruit, maar gezien ik dagelijks nauwkeurig bijhou is dit beperkt tot eens per twee-drie maanden (natte periodes dat ie minder in de wei gaat wel eerder één a twee). Ik heb trouwens een bont paard die er vrij "wit" uitziet ... dus moet zijn dat het goed zit!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:32

Iedere dag en dat is ook echt nodig. Lex maakt er echt een bende van.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:43

eldien staat op stro, loopt overdag een paar uur in de wei, en ik mest dr stal elke dag uit. tis wel een beetje een verwende muts hoor, want ze heeft me dr altijd een pak stro in liggen Clown maarja, nix anders dan t beste voor mn knollie he Lovers

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:11

Ik probeer zo vaak mogelijk uit te mesten want mijn paard is echt een zeikerd, en dan letterlijk! Haha! Bovendien zit ik niet aan een bepaald limiet voor stro en of hooi ofzo dus ik kan zoveel gebruiken als ik wil. Soms strooi ik door de weeks wel eens op, maar dan mest ik na 2 of 3 dagen wel uit. Hoogstens!

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:16

Every single day!!

Ynse is zo'n schoon paard dat ik in de ene hoek de piesjes kan verwijderen en in de andere hoek de drollies.
Dan haal ik ook het oude platgetrapte stro eruit en gooi er er lekker vers stro in. Eens in de week gaat alles eruit en laat ik de stal drogen en luchten.
Ik kan me niet voorstellen hoe de stal eruit zou zien na 1 maand niet uitmesten Misselijk

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:49

Ja, ik wil net zeggen

misschien heeft diegene die jou dat heeft verteld haar pony altijd op de wei staan en dat de stal voor die pony alleen een schuil stal is...
maar echt fris is het niet nee Scheve mond

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:28

Ik mest de 2 boxen elke dag uit, ze zijn allebei niet netjes.
Josiane verstopt alles dus ik moet de hele box doorzoeken.
En kimberly schraapt met haar voorbenen waardoor alles door elkaar heen zit.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:43

Risco staat op stro. De eigenaresse of ik doen dan 's morgens de stal. Ze staan meestal overdag de hele dag buiten. Ik haal dan de drollen weg (die hij verstopt) en de natte plekken. Elke dag een beetje stro er bij.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:54

Iedere dag de peop eruit en de plas plek. Een plakkie erbij en klaar is kees.
Nu sochtends en savonds peop eruit, en als de paardjes buiten staan ook het plas.
Maar we halen nooit de hele stal leeg. Wat schoon is blijft liggen, anders is het veelte zonde!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:02

Ik doe het zoals bovenstaande: elke dag de natte plasdreb er uit en de puupkes! Dat is voldoende om de amoniakgeur weg te houden die de luchtwegen belasten en de hoefzolen niet aan te laten tasten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:38

jamaica zo'n 2x in de week helemaal leeg. Verder wat nodig is (drollen, natte plekken, opstrooien, etc)

Hon 1x per week, die is heel schoon (en gooit alles in 1 hoek)

Clair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:48

Iedere ochtend wordt z'n stal gedaan, drollen en natte plekken eruit en dan opstrooien met 3 plakken stro en 's avonds weer de drollen eruit scheppen en alleen even de natste plek (je weet meestal wel waar ze plassen) en weer 3 plakken stro opstrooien. (Hij staat ook tot z'n knieen in het stro)
Op zondag gooien we altijd alle stro aan een kant (daar liggen koeienmatten) en dan laat ik de betonnen vloer drogen.

Onze mening is dat.... wij vinden het ook fijn om in een droog en schoon bed te slapen en verschonen ons bed ook wekelijks of 1x in de 2 weken en ik vind dat ons bollie dat ook mag....dus dan kost het maar wat meer stro maar hij slaapt lekker droog, zacht en schoon.