Mijn voeten wachelen zo tijdens rijden(draf)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:59

Equimotion schreef:
wiebelbenen komen vrijwel altijd voort uit je balans niet voldoende uit je bekkenregio halen. Je balans haal je (kort gezegd) uit meer controle over je buikspieren, niet door je been aan te drukken. Dat, in combinatie met een been dat je al vanaf de heup verkeerd indraait is de meest voorkomende reden voor wiebelende benen.

heb je tips voor meer balans :D???

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:40

Paardje_13 schreef:
Equimotion schreef:
wiebelbenen komen vrijwel altijd voort uit je balans niet voldoende uit je bekkenregio halen. Je balans haal je (kort gezegd) uit meer controle over je buikspieren, niet door je been aan te drukken. Dat, in combinatie met een been dat je al vanaf de heup verkeerd indraait is de meest voorkomende reden voor wiebelende benen.

heb je tips voor meer balans :D???

neem zitlessen zonder beugels of op barebackpad...dat werkt heel goed voor je balans...
ik les volgens de rechtrichtende buigingsarbeid van de academische rijkunst (marijke de jong, bent branderup bijv.) en daar wordt echt op zit en met minimale beugel en teugelhulpen gereden (is uiteindelijke doel)...
centered riding wordt hier ook bij toegepast...

Persevero

Re: Mijn voeten wachelen zo tijdens rijden(draf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:54

kan ook aan het zadel liggen. als je benen in stilstan niet in een rechte lijn onder je lopen. maar iets naar voren hangen dan zalhet heel moeilijk worden om je been stil te houden

jurrepur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:00

dat probleem had ik ook maar mijn leraar zei datt ik men knieen naar binnen moest draaien en dan niet te ver uiit je zadel kom en met lichtrijden .

xx

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 14:28

dit ben ik met lance op een wedstrijd.
heb ik me voeten goed stil en hoe vinden jullie dat ik rijd?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:34

ze hangen niet perfect stil, maar ik vind het goed genoeg hoor :)

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 16:47

dankje.
wat kan ik hier aan doen??

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:40

:O dat probleem heb ik ook gehad,

wat ik moest doen in inderdaad mijn knieen een beetje tegen het zadel dieuwen (niet klemmen),
Alleen wat ik ook heb gedaan is mijn beugels vast aan het zadel maar dat was ook meer voor het uitsteken,
maar met toutjes zou eventueel ook nog een oplossing zijn

probeer eerst maar eens met je knieen

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:39

had ik vroeger ook!
mijn instructiese zij dat dat met je zit temaken heb!
ze zij dat dat vanzelf wel overging!
dus gewoon wachten!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:33

Ik vind dat je niet super zit en eigenlijk de pony erg in de weg zit (en het zadel ook, gok dat deze te breed is en een staartriem lost dat niet op).

Ik heb wat stills bewerkt de grote lijntjes is hoe het hoort en de rode hoe het nu is.
Zowel pony als ruiter hebben rijden op de voorhand en hebben een weggedrukte rug. De ruiter houdt de handen te laag en zet deze daardoor vast waarop de pony reageert met trekken, deze probeert namelijk wel na te geven maar op dit moment niet echt mogelijk. De benen van de ruiter steken naar voren en de ruiter zit in stoelzit waardoor zijn niet onafhankelijk zit en zwaar zit (ploft) en daarbij achter de bewegingen rijdt. De knieën zijn te ver naar buiten gedraait vanuit de heupen waardoor ook de tenen afsteken en de pony dus geen duidelijke baan heeft om te lopen. Probeer in het verlengde van je knieën laserstraaltjes te maken en een baan te trekken waar je pony op mag lopen. hoe minder breed dit is hoe makkelijker het wordt om een rechte lijn te rijden.

als je iets niet snapt van de stills mag je het altijd vragen, maar wat ik me afvraag, zegt je instructeur hier niets van en hoe is het met de pasvorm van de zadels geregeld?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding