Readings - écht betrouwbaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: Readings - écht betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 11:58

Omdat dieren wel kunnen communiceren, alleen niet praten in mensentaal. ;) Dát is nou net 't 'geheim' van readings zou ik denken, dat readers dat dus kunnen 'vertalen' als het ware.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:01

Ja zo zou je het ook kunnen uitleggen.
Maar ik geloof er niet in.
Geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde maar niet dat readers kunnen zeggen je paard wil dood je paard vind jouw lief.
enz.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:20

tja ... geloven of weten he ...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:22

Ik geloof het eigenlijk niet..
Eigenaresse van mijn verzorgpaard had een x iets over Menno verteld (dat ik dus kunstjes met hem (VD) doe) en toen vertelde die vrouw dus dat Menno erg intilligent was en graag nieuwe dingen wilde leren.. JA HEHE! :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:26

Je zult nooit weten of een reader betrouwbaar is. Je paard of ander dier kan het niet bevestigen.

Bovendien kan iedere bokker readen. Er is zoveel info terug te vinden op bokt _O-

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:30

slimmerik schreef:
Je zult nooit weten of een reader betrouwbaar is. Je paard of ander dier kan het niet bevestigen.

Bovendien kan iedere bokker readen. Er is zoveel info terug te vinden op bokt _O-

:j _/-\o_

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:34

Ik geloof er niet in. Lijkt me onwaarschijnlijk dat paarden "praten" met mensen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:36

Ik was (en ben ) nog steeds heel sceptisch over het readen.
ook nav wat ik van andere heb gehoord/gelezen, vaak zoals arabesk zegt heel globaal en kenmerkend voor veel paarden.
Maar ik heb 1 reading gehad die heel precies klopte!

Ik heb mijn KWPN paardje 1x laten readen en was toch heel wat anders dan verwacht.
Het klopt dat ze op de foto heel sullig overkomt, maar dat is ze dus absoluut niet.
de hele reading bestond ook uit hoe braaf en vriendelijk ze wel niet was, en hoe betrouwbaar ze wel niet was. (maar dat klopt "niet" helemaal)

Mijn arabiertje heb ik een tijdje terug laten readen (bij een ander), en dat was verbazend goed.
Zelfs kleine details, die echt niemand wist (een klein en een wat groter ongelukje), bepaalde angsten ergens voor (ook een niet "normale" angst). Dat was heel goed. Was echt verbouwereerd, en een klein beetje minder sceptisch geworden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 28-08-09 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:36

Ik heb een keer een reading laten doen.
Die is toen naar mij toe gekomen.
En wat zei vertelde klopte precies zoals de pony is.
Maar ook dingen als in het verleden. Wat ik ook vaag wist, wist zij te vertellen.
En ook een hoop over haar conditie, en hoe ze deed en hoe zij zich voelde.
En ze wist overgens niks van te voren en had via mail haar benadert.
Ze wist enkel mijn voornaam.
En niet de naam van de pony.

Er zullen oko vast een hoop oplichters zijn die erg veel informatie van bokt halen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:51

slimmerik schreef:

Daarom zou ik het heel interessant vinden om een onderzoekje te doen met een paard waar nooit iets over is geschreven op bokt, maar wat wel een aantal specifieke kenmerken heeft (uiterlijk/gedrag/verleden wat te achterhalen is).

Zou het ook leuk vinden als een reader iets zou kunnen uitleggen over dat 'praten' - want ook dat is iets waar ik tegenaan loop. Hoe gaat dat dan? Hoe kan een paard zichzelf verstaanbaar maken naar mensen? Het klinkt zó ongeloofwaardig..terwijl er dus soms toch dingen worden genoemd die minder gemakkelijk te gokken zijn.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:58

denk dat veel geen zin hebben in zo een onderzoekje aangezien dat vaak zat word voorgedragen van nou doe jij zo n onderzoekje. Als alles goed is word jij beroemd. Nee zo werkt het helaas niet. En er word hier alleen gesproken over dieren readen. Maar mensen readen kan ook en daarbij kun jij zelf toch aangeven wat juist is en wat niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:06

Degene die voor mij de 2de (zeer goede) reading heeft gedaan, wil juist niet in de schijnwerpers, wil geen geld oid en doet dit ook heel weinig.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:11

Ik had het hier laatst nog over met een vriendin.
Eerst 'geloofde' ik er echt in, maar vooral na het lezen van het artikel dat Arabesk plaatste (in een ander topic) begin ik te twijfelen.
Ik denk dat ik pas een reading zou laten doen als familie/vrienden van mij zelf goede ervaring hebben met de reader.
Je leest van alles op internet, maar wat is nou waar?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:16

DaniBanani schreef:
slimmerik schreef:

Daarom zou ik het heel interessant vinden om een onderzoekje te doen met een paard waar nooit iets over is geschreven op bokt, maar wat wel een aantal specifieke kenmerken heeft (uiterlijk/gedrag/verleden wat te achterhalen is).

Zou het ook leuk vinden als een reader iets zou kunnen uitleggen over dat 'praten' - want ook dat is iets waar ik tegenaan loop. Hoe gaat dat dan? Hoe kan een paard zichzelf verstaanbaar maken naar mensen? Het klinkt zó ongeloofwaardig..terwijl er dus soms toch dingen worden genoemd die minder gemakkelijk te gokken zijn.

Dat soort onderzoeken zijn er genoeg geweest (ook op bokt). Nooit is er afdoende bewijs voor eerlijk readen geleverd. Ook is niet te bewijzen waar en of de "reader" zijn reading van daan haalt.

Het is simpel: je wilt erin geloven of niet :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:23

DaniBanani schreef:
Waarom zijn dat dingen die een vreemde niet kan weten? Omdat die dingen écht nooit uitgesproken/opgeschreven zijn?

Arabesk, interessant stukje. :) Maar geloof jij er helemaal niet in of denk je wel dat er uitzonderingen kunnen zijn?

Ik zal de eerste zijn die direct om is als er een statistisch verantwoord en herhaalbaar onderzoek verschijnt dat aantoont dat het bestaat ;-)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:27

Ook ik was en ben eigenlijk nog steeds sceptisch over readings. Heb er eentje bij mijn oude paard laten doen en ben bij andere readings van paarden van vriendinnen geweest. Ik vond er veel open deuren in zitten, bij alle paarden. Ook wel een aantal dingen waarvan ik me afvraag hoe ze die weet, maar dat zou ook wel eens natte vingerwerk kunnen zijn...geen bewijs voor

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:29

Ik geloof er het ene moment wel in, het andere moment niet.

Zelf heb ik het meegemaakt dat ik via een paard beelden door kreeg van vroeger(paard kende ik niet). Heb het toen daarover gehad met de eigenaar en die mailde mij een foto, een plaatje wat totaal klopte bij wat ik doorkreeg.

Paarden schijnen wat dat betreft erg spirituele beesten te zijn en ik ben van mening dat iedereen kan readen als het maar niet ten koste gaat van het paard (die zich afsluit etc)

Daarnaast kan ik mij ook helemaal vinden in wat Arabesk schrijft.. maar waarom kan ik op sommige momenten dan wel dat contact krijgen?

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:41

Bedankt Slimmerik ga er even voor zitten om dat te lezen.
Maar heb hier op Bokt er al een paar readers voorbij zien komen die ik nog geen eurocent zou geven

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:43

Als het goed is komen de problemen die jij hebt met je paard al naar voren zonder datje een vraag hebt gesteld .

Mijn merrie liet weten dat ze bang is in groepen paarden omdat ze vroeger in de kudde de pispaal was , het probleem was dan ook dat mijn merrie helemaal dol werd in een volle manege hal of in een groep met buitenrijden als ze bv in het midden liep of iemand op de hielen had . zonder het te moeten vragen was mn antwoord er al.

Zo vertelde ze verder dat ze het eng vind om langs de snelweg te rijden en we wonen idd bij de snelweg .

Ze pijn had met lopen op het harde ,klopt als een bus.

Ze met de hengstigheid zo'n pijn heeft en dan enorm stijf is, klopt ook.

etc.

Zo heeft deze reader ook ,in dit geval een hond ,na dagen vermist te zijn tijdens vakantie in buitenland, weer terug gevonden aan de hand van beelden die de hond doorgaf , en ja de hond was ook op die plek!!!!!!!!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:44

bonnefooi schreef:
Maar heb hier op Bokt er al een paar readers voorbij zien komen die ik nog geen eurocent zou geven

En die rustig 15 tot 20 euro durven te vragen :j

Terwijl iemand die op EA de boel besodemietert een permanente ban krijgt.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:57

slimmerik schreef:
bonnefooi schreef:

En die rustig 15 tot 20 euro durven te vragen :j

Terwijl iemand die op EA de boel besodemietert een permanente ban krijgt.

Breek me de bek niet open }>

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 15:25

Ga die topics nog wel doorlezen..op zo'n lange winteravond :D

Ik zou heel erg benieuwd zijn wat iemand over mijn paard zou kunnen zeggen, omdat ze toch een aantal 'apartere' trekjes heeft - ware het niet dat er hier op bokt ook al 't een en ander van haar gestaan heeft. :P

Weet je wat ik trouwens ook altijd zo'n banketstaaf antwoord vind? "Ik hoef mezelf niet te bewijzen, ik weet dat ik het kan." Ja, leuk..maar mag ik óók weten dat jij iets kan? Mét bewijs, graag?
Als ik geld over had zou ik gewoon een hele stapel readings laten doen, puur om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen, maar ja :P

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:28

En dan allemaal ontmaskeren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:37

DaniBanani schreef:
Zou het ook leuk vinden als een reader iets zou kunnen uitleggen over dat 'praten' - want ook dat is iets waar ik tegenaan loop. Hoe gaat dat dan? Hoe kan een paard zichzelf verstaanbaar maken naar mensen?

Ik ben geen reader, maar weet wel hoe je op telepatisch/spiritueel niveau contact kunt leggen.
Dat gaat niet via woorden, maar veelal via beelden, en ook via gevoel (zowel emotioneel als fysiek). Dat alles moet een reader vervolgens interpreteren en vertalen, en daar kan het behoorlijk mank gaan. De reader moet namelijk goed onderscheid kunnen maken welke beelden/gedachten/gevoelens van zichzelf afkomstig zijn en welke van het paard. Adders onder 't gras zijn namelijk het eigen onderbewustzijn, het eigen ego en het feit dat paarden (ook readers) spiegelen.