staan hier mensen op prinsenstad in delft?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:18

Ik reed op Bangle en Paledo (zal wel niet meer leven nu) en verder op wat 'verkoop' spul.

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:37

Leuk om jullie verhalen te horen ( sorry, Wendelien Off topic).
Het was inderdaad ZsaZsa van Anneke en ik denk dat ze toen nog in die tijd in de tweede witte stal stond, later is ze verhuisd naar de hoekbox in de 14. Kan zijn dat je mij niet zo herinderd, want ik ree nog niet landelijk in die tijd en ook verder voornamelijk op de manege paarden.
En Sugermiss Paledo en Bangle herinner ik me nog wel , heb op allebei wel gereden.Paledo had een supergalop en was het vroegere paard van Lex en Bangle was een gemenerd,. Ze leven allebei niet meer, maar bangle heeft er nog gestaan tot 2001 ofzo.
Leuk als je nog meer namen weet, laat maar horen !
groetjes,

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:48

Ik vond Bangle geen gemenerd hoor. Ik heb wel iets met paarden met 'karakter'. Het was altijd even hard werken, maar ik kreeg hem wel netjes verzameld aan het werk.
Paledo was iid super, heerlijke overgangen en changementen. Het was jammer dat hij toendertijd al zo oud was anders had ik hem graag gekocht en was ik waarschijnlijk nooit 'western' gaan rijden Haha!
Ik ken iemand die heeft Pride gekocht toendertijd (niet al te knappe schimmel, maar kan ook appaloosa-trekjes hebben gehad Verward ) Staat die er nog steeds Verward
Verder reed ik ook graag op Vera (dacht ik), heel gevoelig bruin beestje.
Verder schieten me even gaan namen te binnen (kwordtoud Haha! )

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:17

Hoi Sugermiss, ja Pride ken ik, is destijds gekocht door Linda , toen weer verkocht aan de manege, en toen weer teruggekocht.
Staat inmiddels niet meer op de manege maar ergens in Nederland met pensioen.
En Vera kan ik heel goed , ik reed vaak op haar, kon super springen.
Dan ken je zeker ook nog : Chanel, Carmen, Ramba, Laska , Fox, Carnival, Kameroen, Paola (leeft nog steeds), Jessica (leeft ook nog), Melissa , Odelli, Montana, kan zo nog heel lang doorgaan hoor!
Leuk hoor om al die oude paardjes weer eens de revue te laten passeren.
En met Bangle gemeen bedoel ik niet het rijden hoor (al kon die afentoe lekker bokken) maar voornamelijk op stal, ik werkte daar namelijk en kon met het opzadelen altijd eerst zijn acherbenen en dan zijn voorbenen en tanden ontwijken (is ook een paar keer mislukt).

groetjes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:33

promptertje schreef:

Duur, tsja, wat is duur. Voor dat geld heb je dus wel 3 binnenbakken, 4 buitenbakken

Alsof ik die allemaal tegelijk gebruik Haha! Ik zou aan 1 binnenbak en 1 buitenbak genoeg hebben hoor, zeker als je dan nog geld overhoudt waarvan je dan andere dingen kunt kopen voor je paardje!
Ben er trouwens laatst weer geweest, het was wel iets minder (qua manegepaarden zijn minder dan privepaarden), maar het was duidelijk te merken!

MirageGidran, het schijnt nu trouwens duurder te zijn, kan dat kloppen?

Kent iemand trouwens Donny nog?

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:44

Hoi Anique, ik ken Donny wel hoor, die is er nog steeds, ken jij hem uit de manege of toen hij nog privépaard was?
Naar mijn weten is het pensiongeld nog steeds 395 euro, maar mijn paard staat al weer een jaar niet meer in pension, en meestal in het nieuwe jaar is er weer een verhoging, dus het zou kunnen.
Wat vond jij minder tijdens je laatste bezoek?

groetjes Corrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:03

Ik vond dat neerbuigende tegenover de manegepaarden wel minder geworden. Ik was er toen op een zaterdag, onze hengst deed mee aan het vrijspringen en onze 3jarige merrie ging 's avonds springen.
Ik kan me nog wel herinneren dat er een schattig klein ponytje in de les mee liep. Zo'n lekker fel ding! Gaaf!

Donny ken ik van dat hij manege paard was. Ik heb hem in juni/juli 2000 een keer een week gereden. Dat gaat ieder jaar van school uit! Ik vond het wel een schat!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:48

Luca schreef:
Leuk hoor om al die oude paardjes weer eens de revue te laten passeren.
En met Bangle gemeen bedoel ik niet het rijden hoor (al kon die afentoe lekker bokken) maar voornamelijk op stal, ik werkte daar namelijk en kon met het opzadelen altijd eerst zijn acherbenen en dan zijn voorbenen en tanden ontwijken (is ook een paar keer mislukt).

Ja Laska zegt me nog wel iets, maar de rest echt niet.
Met Bangle heb ik werkelijk nooit gemerkt dat hij gemeen was met zadelen, mischien dat hij door de jaren heen wat zuurder is geworden.
En bokken heeft ie ook nooit gedaan (bij mij dan Haha! )

Ik weet wel dat het een vreselijk grote manege is. Hoeveel paarden hebben ze op het moment wel niet gestald staan. Toen ik weg ging waren er langs de wegrand net nieuwe buitenboxen gebouwd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:14

Hee leuk, Stuart heeft ook een tijdje op Bangle gereden toen hij daar in de les meereed! Vera, Laska en Paledo heb ik ook gekend. Goh, ik zou bijna weer terug willen.... Toen ik wegging stonden er zo'n 200 paarden, maar doordat je zoveel ruimte hebt reed ik toch vaak alleen in een bak - liefst de 1e, was zo gezellig met de kantine ernaast

Luca, jammer dat ik je niet beter kende, ik schaam me een beetje omdat jij me wel kent... maar een draver-iemand zal vast opgevallen zijn tussen de KWPN'ers Haha!

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:19

hoi,

Nou Sugermiss dat is inderdaad even geleden , want inmiddels zijn er nog wel meer stallen bijgekomen. b.v. langs de hele 3e rijbaan die inmiddels 20 x 60 m is. en recht tegenover de buitenboxen staan ook een stuk of 30 boxen, jullie moeten anders maar eens een keertje langskomen, zal je zien dat er veel veranderd is. Er staan nu inmiddels zo'n 250 paarden en pony's (of zelfs meer, ben de tel kwijt).
En , promptertje, geef niets hoor dat je mij niet kent, ik hing in die tijd en beetje tussen manege en privé in. En reed voornamelijk 's ochtends in de lessen. Anneke van Zsa Zsa kon jou ook nog wel hoor.
Je kent uit die tijd zeker ook Elma en Hugo wel, die hadden ook een draver Edward, staan er trouwens nog steeds , met een draver en een KWPN'er. Weet ook nog wel dat jullie met het jubileum van de Prins en demonstratie achter de sulky gaven.
Zo zie je maar niet vergeten hè.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:07

Wennepen schreef:
ja maar heb je dat neerkijken niet op alle maneges?dat is de mentaliteit tegenwoordig..

bij ons is dat toch niet denk ik hoor