Val je vaak van je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:41

Ik ben van misty nog nooit echt afgevallen:) we zijn wel samen onderuit gegaan haha! Ik denk dat het al weer heel wat jaartjes geleden is dat ik eraf ben gestuiterd! *klop klop*

MarkKH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:00

Ben vanaf september nu zes keer gevallen Haha! en twee keer echt hard.... hoort der allemaal bij he....

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:17

Met inrijden nog nooit gevallen.
Met buitenrijden op een jong paard tegen een boom aan gesmeten.
En verder een paar keer met springen (of eigenlijk juist niet springen) in een hindernis gekwakt...

Niet zo vaak dus gelukkig. Ik denk gemiddeld nog niet één keer per jaar...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:21

Ik ben in bijna 13 jaar een stuk of 5 keer gevallen... best weinig dus. Van Flair ben ik in 4,5 jaar 1 keer afgevallen, en dat was nog mijn eigen schuld ook Haha! Ik zit wel vrij vast door gigantisch veel zonder zadel rijden en zelfs zonder zadel springen (die goede oude tijd). Ik heb nog aardig wat rodeo`s overleeft zonder vallen daardoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:38

Van Händell ben ik 1x afgevallen toen ik zonder zadel en hoofdstel (in mijn motorpak want het was erg koud) in het bos reed en hij schrok van een overstekend hert.
Door het gladde motorpak gleed ik er zo af.

Van Ilindra ben ik 1x afgevallen met het inrijden, ik wilde net opstappen toen ze raar ging doen en ik lag er al naast voor ik erop zat.

Van Lisa ben ik een paar maanden geleden afgevallen toen ik over een boomstam in het bos wilde springen en zij veel hoger/verder sprong dan ik verwachtte.
Omdat ik niet goed mee kwam in de beweging gaf ze nog een bok na, en daar ging ik...........

Ook ben ik een half jaar geleden van een tinker afgevallen.
Kennissen wilde die kopen voor hun dochter die nog al gauw bang is en ik zou er eerst even op gaan.
Wat een ***bok was dat, zo gemeen bokken heb ik verder nog nooit meegemaakt, een rodeopaard was er niets bij..............
Later bleek dat ook de reden van verkoop te zijn terwijl ze eerst hadden gezegd dat het dier schaapmak zou zijn, een echte kinderpony Lips are sealed

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:42

Ilindra schreef:
Ook ben ik een half jaar geleden van een tinker afgevallen.
Kennissen wilde die kopen voor hun dochter die nog al gauw bang is en ik zou er eerst even op gaan.
Wat een ***bok was dat, zo gemeen bokken heb ik verder nog nooit meegemaakt, een rodeopaard was er niets bij..............
Later bleek dat ook de reden van verkoop te zijn terwijl ze eerst hadden gezegd dat het dier schaapmak zou zijn, een echte kinderpony Lips are sealed

Lang leve de eerlijke handel Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:50

Ik heb Omar nu iets meer dan een jaar en ben in totaal 3x van hem afgevallen vanwege rare omstandigheden.. de 1e keer ging hij aan de kletter in het bos en ging hij gewoon door de doorwaadbare in galop en toen ben ik in het water gevallen Haha!

De 2e keer was hij een beetje opgefokt en stapte ik op en opeens draaide hij 180 graden om en lag ik aan de andere kant in het zand

De 3e keer was ongeveer 3 weken geleden toen hij na 13 dagen wandelen i.v.m. spierbevangenheid weer mocht rijden. Omar bedacht dat het rodeo tijd was Extreme duivel en wou zijn energie kwijt met mij erop... heel sneaky schoot hij opeens onder mijn kont vandaan in de bak tijdens het uitstappen en ik zat naar rechts en hij ging naar links en toen zat ik met mijn kont op de grond *auw*. Ik heb nog steeds last van mijn stuitje Het is eigenlijk nooit zijn bedoeling om me eraf te gooien en meestal stopt hij ook als hij merkt dat ik er bijna afga. Gelukkig is hij inmiddels zijn ei weer kwijt maar hij kan zo gemeen bokken.. het is net een elastiekje en moeilijk uit te zitten.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:52

Ik ben 1x van Fleur 'gesprongen'toen ze knettergek deed door een slecht passend zadel. Ben ook n keer met de slappe lach van haar rug gerold, maar dat noem ik geen vallen Lachen

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:57

Mooiste val vond ik van een knul op de vorige manege. Die stapte het paard van z'n moeder uit. Opeens schiet dat paard naar voren vanuit de stap, maar dat ging op een dusdanige manier dat het wel een cartoon leek. Hij bleef zowat hangen in de lucht en viel vervolgens op z'n kont op de grond. Hij voelde de klap aardig, maar ik had toen even moeite m'n lachen in te houden.
Een ander geval was een moeder op een pony. Zij wilde ook weer eens een lesje meerijden en vervolgens schiet de pony er vandoor in de hoek. Ludieke was dat ze er via de zijkant voorover vanaf viel. Precies met het gezicht en buik in de enigste modderplas die er in de buitenbak was Haha! Ze lag er toen ook echt zo bij van, nee, dat heb ik weer!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:13

Van iets wat hoger is dan een shet ben ik nog maar 5x gevallen. In de ong 6 jaar dat ik rijd. Nu al bijna 2 jaar niet meer. De laatste keer was een best zwaar ongeluk waardoor ik ook op de IC gelegen heb.
En van shetlanders, tja. Dat is toch wel heel erg vaak gebeurd. Niet door gekke bewegingen maar door m'n eigen domme schult. Overmoedig worden enzo. En dat straft Den meestal eventjes af door een pas op zij te doen ofzo.

citalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:31

ik val gelukkig niet zo vaak *afkloppen*
ik ben erwel een keer in het bos afgevallen er zijn daar van die paaltjes van een meter hoog een een cm of 15 breed en cita dacht dat als ze er maar vaak genoeg haard tegenaan beukte dat hij wel om zou gaan. daar was ik dus niet op voorbereid.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:55

Dubbel post - Excuse me ... Haha!
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 23-04-03 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:56

De laatste keer was van m'n nog groene pony vorig jaar ergens. Ik ging voor het eerst alleen rijden, en mevrouw vertikte het om uit onze voortuin te stappen. De postbode stopt met z'n auto'tje en begint zij daar een partij'tje te bokken en steigeren .... ik heb het uitgezeten, maar zat wel in 'r nek waar ik me heb moeten laten uitglijden dan. Niet echt "gevallen", maar toch .... Eerlijk ... ik rij al jaren niet meer, dus vandaar dat het al 'zo lang is'. Met m'n vorig paardje ben ik 's met paard en al onderuig gegaan op de straat door een stomme boer die vond dat ie gas moest geven achter een bang paard. En toen ook nog 's toen ik 'r voor het eerst in galop kreeg. Meteen ging ze als draver zijnde loeihard in rengalop, einde van de wei kwam in zicht en ze ging vol op de rem terwijl ik er zo overvloog op een betonpaal. Ik heb het nooit tegen m'n ouders gezegd, want m'n vader zei steeds als ik 'r één keer afviel dat hij haar zou in biefstuk snijden ... het was dus ons geheimpje. Ze was wel een schat hoor, een droompaardje om mee te beginnen. Ik mis 'r nog altijd!!! In de manege ook vaak gevallen hoor. Had en heb nog altijd moeite met de galop, ik kreeg steeds een paard die wel 5 benen leek te hebben. Ze hebben me dan 's op een shet gezet en toen lukte het me wel ... vloog er telkens om één of andere vage reden af als het over m'n "normale" lespaard ging ...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:56

De laatste keer was van m'n nog groene pony vorig jaar ergens. Ik ging voor het eerst alleen rijden, en mevrouw vertikte het om uit onze voortuin te stappen. De postbode stopt met z'n auto'tje en begint zij daar een partij'tje te bokken en steigeren .... ik heb het uitgezeten, maar zal wel in 'r nek waar ik me heb moeten laten uitglijden dan. Niet echt "gevallen", maar toch .... Eerlijk ... ik rij al jaren niet meer, dus vandaar dat het al 'zo lang is'. Met m'n vorig paardje ben ik 's met paard en al onderuig gegaan op de straat door een stomme boer die vond dat ie gas moest geven achter een bang paard. En toen ook nog 's toen ik 'r voor het eerst in galop kreeg. Meteen ging ze als draver zijnde loeihard in rengalop, einde van de wei kwam in zicht en ze ging vol op de rem terwijl ik er zo overvloog op een betonpaal. Ik heb het nooit tegen m'n ouders gezegd, want m'n vader zei steeds als ik 'r één keer afviel dat hij haar zou in biefstuk snijden ... het was dus ons geheimpje. Ze was wel een schat hoor, een droompaardje om mee te beginnen. Ik mis 'r nog altijd!!! In de manege ook vaak gevallen hoor. Had en heb nog altijd moeite met de galop, ik kreeg steeds een paard die wel 5 benen leek te hebben. Ze hebben me dan 's op een shet gezet en toen lukte het me wel ... vloog er telkens om één of andere vage reden af als het over m'n "normale" lespaard ging ...

Linda_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:09

Ik ben nog maar een paar keer van een paard afgevallen. En een keer vrij ernstig. Nu was het al jaren geleden. Maar gisteren lag ik er wel bijna naast. Ik gaf een te sterke hulp voor galop en ze gaf een enorme bok, ik stuiterde er half naast en wist mezelf nog net aan in het zadel te hijsen. Gelijk even weer aangesingeld want ik gleed er zowat met zadel en al vanaf.

tessa3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:35

ahum.... ik val eigenlijk vrij regelmatig van goldie af.... vorige week dinsdag nog! Als goldie het ergens niet mee eens is dan gaat ze aan de stuiter.
begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal gek op dat paard maar
ze is extreem lenig en kan haar achterbenen zowat achter haar oren leggen om me eraf te krijgen.... en ze begint ook echt vanuit het niets, niks geen gepannen rug of priemende oortjes, gewoon ineens exploderen!

maar ik moet zeggen dat ik het steeds vaker voor ben en als dat niet het geval is dan blijf ik steeds langer zitten en ben ik steeds meer in staat om haar onder het bokken te schoppen of te slaan...(dat klinkt niet echt leuk trouwens....) in het begin had ik het veel te druk om erop te blijven zitten.... dus wie weet win ik het binnenkort nog eens!

op dit moment spring ik er op een gunstig moment steeds af terwijl ik haar vast probeer te houden zodat ik haar meteen enorm op haar lazer kan geven en weer op kan stijgen. dit is 1 keer gelukt en ik moet zeggen dat ze daarna een hele tijd niet meer gebokt heeft. tot afgelopen dinsdag toen ik als vanouds weer eens echt gelanceerd werd.....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:51

Ik val de laatste aantal jaren nooit meer.
Maar even afkloppen *LOL*
Ja oke van die shetlanders wel, maar dat is wel lollig Haha!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:01

Ik heb Sabientje nu bijna 2 jaar en ik ben er nog nooit vanaf gevallen... *klopklop*
In de drie en een half jaar dat ik rijd ben ik 1 keer van ons vorige paard gevallen (foto's zie profiel:D)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:20

Ik heb Yorghos nu ruim 4 jaar en ben een keer of 4 van hem afgevallen en een keer met hem gevallen.
Van mijn verzorgpony's vroeger ben ik veel vaker gevallen. Meestal gewoon door onoplettendheid...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:52

de laatste tijd niet meer zo vaak gelukkig, maar de eerste twee jaar ben ik vaak vvan Pablo gevallen. *au*

Laatste keer was na het springen, Pablo bokte vrij fanatiek en ik lag ernaast. Daarvoor was met Raimaer die een balk tussen haar benen kreeg met springen en vervolgens samen met mij ter aarde stortte.
Verder van Pablo een keer achter het zadel beland toen hij steigerde en er vervolgens afgebokt, en diverse malen omdat hij vuil aan het bokken sloeg. Van Raimaer niet, en van Trammelant ook regelmatig met springen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:16

Fleury schreef:
Ik eigenlijk niet. Ik rijd maar wel 1 keer in de week maar het is ruim een jaar geleden dat ik ben gevallen * klopt nu op hout * In de 6,67 jaar dat ik nu rijd ben ik maar 6 keer gevallen.

Ik ben wel best vaak gevallen, alleen niet regelmatig...

Ik ben geloof ik nu 15 keer gevallen(in ruim 5,5 jaar)... Heb het eens zitten tellen, ben er misschien zelfs nog wel 1 vergeten... Het gerucht gaat toch dat je een ruiter bent als je 7 keer gevallen bent Tong uitsteken

Maar voor mij is het ook ruim een jaar geleden.. Toevallig zijn Fleury en ik allebei in dezelfde les voor het laatst van het paard gevallen.. *ik klop ook maar even af* en dat was nog de meest hilarische val ook!

AvantiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:22

Van Elise (shet) ben ik wel een aantal keer afgevallen Haha! Vooral in het begin later nog maar 1x verder niet meer. Ik had totaal niet in de gaten dat shetlanders ook van vogels kon schrikken, maargoed Elise wel springt ofzo en boink Clown
De laatste keer was toen waren we het water ingegaan en mijn scoenen waren net dat ik heit ze in mijn hand, wij in rengalop. Maar de teugels kon ik niet korter nemen vanwege dat ik mijn schoenen nog beet had. Toen kreeg ik nog 1 teugel en trok en toen maakte we een heeeeel scherp bochtje *LOL* en weer boem!

Van Bunny val ik nu eigenlijk nooit. In het begin wel toen was ze oorvervelnd maar nu is ze echt heel lief Lovers
Soms als ze weingerd met springen doet ze dat nogal overwachts maar blijft tot nu toe wel zitten Lachen Ze gaat er ook weleens vandoor, maar dat ik makkelijk uit te zitten, ook zonder zadel Lachen

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:33

Ben in de 7 à 8 jaar dat ik rij al zo'n ruim 20/25 keer gevallen... Was paar weken geleden bijna een jaar geleden dat ik van een paard was afgevallen, bokt Lex mij er in één les 2x af...Zo ging hij heel hard galloperen en bokken en dan opeens op de rem... Tja, en toen viel ik over zijn nek. Maar gelukkig nog nooit iets ernstigs gebeurd.

laurie_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:45

Er af vallen? Al zo vaak gebeurd, zeker als je zo'n pony als mij hebt! Haha!
Het is een kleine opdonder, eerst ging ik zonder zadel rijden, ze stopte haar hoofd tussen haar voorbenen, het was een rodeao gewoon, gelukkig viel ik niet hard, verder ben ik nog wel een paar keer erafgevallen!! Tong uitsteken

Klaaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:51

Bij mij geld meer de vraag : Hoe vaak is je paard op jou gevallen.
Dan zit ik nu op 4 keer, ik val er eigenlijk nooit af. Knipoog