Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nou als ze mij vertellen waar je een goed kwalitatief zadel voor dit bedrag kan kopen dan koop k er meteen 10.ben ik klaar voor de rest van m leven.
maar serieus, een goed zadel kost gewoon iets maar ja is wel zo belangrijk een goed passend zadel te hebben.en dat hoeft dan niet meteen een van 2000 euri te wezen maar voor 45?! mensen moeten eens goed realistisch gaan denken voor ze een paard aanschaffen.en ook over de kosten die eraan verbonden zijn voor goed harnachement. 
bulck schreef:Zelf ben ik nu niet volledig de voorstander om voor elk paard een op maat gemaakt zadel te kopen. Elk paard heeft echter wel een passend zadel.
Maar op maat gemaakt vind ik een beetje te belachelijk, vele zadelmakers laten weinig 'ontwikkelingsruimte' over dus moet je vaak snel laten aanpassen etc.
.
Uiteraard heb ik wel meer dan 45 euro betaald
Maar een goed zadel hoeft niet megaduur te zijn, voor 300/400 euro heb je al gauw een goed zadel als je goed zoekt
hafjelinger schreef:Daarom heb ik een boomloos zadel, dat meevormd met de rug.

. Maar met een bontje kon je wel weer een tijdje vooruit
.
.
)vind ik dat het wel goed moet liggen! ik zelf heb een new-forest en mijn pony haar schouders zijn wat verder naar achter "gebouwt" (is dus de bouw van haar lichaam) maar nu heb ik dus een 16" zadel omdat die redelijk ver naar achter ligt dus en hij mag niet achter het laatste "ribbetje" komen! dus het was uberhaupt voor mij bijna onmogelijk om voor mijn pony een goed passend zadel te hebben! nu is het eigelijk gelukt! ik heb een Knight Rider Neptunes (kunstof zadeltje) maar het zadel light gewoon mega netjes dus nu kan ik ongestoort rijden met mijn pony! ik vind persoonlijk dat je wat lekkerder kan rijden als je pony een goed passend zadel heb ('t is dat ik wist dat mijn vorige zadel niet goed lag,) want ik merkte het meteen toen ik mijn goed passende zadeltje er op had
195,00 niet duur (al zeg ik het zelf XD)

Caprice_ schreef:Voor mijn 2 verzorgponytjes heb ik van die pannekoek zadeltjes met een viltlaagje, maar daar doe ik àltijd een dekentje onder, het is fijn voor de pony, doet niet pijn en het past gewoon altijd.
Kijk dan kan je onder de 20 euro wel wat hebben maar je kan er ook niet veel van verwachten en het kan alleen bij kleine ponytjes.
sjakie schreef:Wat verstaat eigenlijk iedereen onder op maat gemaakt?
Imo is dat niks anders dan dat het zadel passend is gemaakt voor het desbetreffende paard. Ongeacht of het een confectiezadel is met een aanpassing in de vulling of een zadel wat uit losse delen in elkaar wordt gezet. Uiteindelijk is elk zadel deels confectie en deels maatwerk...toch?