onduidelijke eigenaar verzorgpaard. Advies gevraagd...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: onduidelijke eigenaar verzorgpaard. Advies gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:07

Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe verzorgpaard!

mormeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 19:37

Het blijft toch lastig. Eigenlijk loste de situatie zich vanzelf op, doordat het paard wat ik eerst verzorgde vertrokken is. Maar ik mag nu een ander paard van stal verzorgen, waar ik al eens eerder mee heb gelongeerd als de eigenaresse in tijdnood zat.
Dat gebeurde de laatste tijd steeds vaker, en mocht ik zelfs een keertje rijden.
Nu ben ik toch bij nog een mogelijk verzorgpaard wezen kijken. Het klikte met die eigenaresse heel goed, en ze was heel enthousiast. Omdat het paard van haar nog op het land staat, kon ik niet rijden. Ze heeft wel rijfoto's van mij gezien, en daar was ze wel positief over. Zij rijdt alleen maar recreatief - buiten dus. Ik vind het banketstaaf om tegen de eerste eigenaar te zeggen als ik wil stoppen, ik ben privé ook vaak met haar omgegaan dus ik ken haar goed. Maar ik kan niet op haar bouwen, zeg maar.
Op die andere eigenaresse denk ik wel. Het eerste paard is bomproof, KWPN, en loopt L1. Het tweede paard is een Lusitano / appaloosa kruising, pittig karaktertje en dressuurt nooit eigenlijk. Ik kan daar wel priveles op krijgen. Zij heeft westerntuig en gewoon tuig. Ook wel leuk...
Wat zouden jullie doen? Hoe zouden jullie evt vertellen dat ik dat andere paard toch niet wil verzorgen? Ik zat te denken aan voor tweede paard een maand proeftijd, maar weet niet of de eigenaresse daar in trapt... ;)
Groetjes

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:30

Doe waar je gevoel het beste bij is. Wat wil jij met paarden (buitenrijden, dressuur)? Met welk paard heb je nu al meer een klik? Welke eigenaar vindt je fijner? Waar kan je meer van leren?

En dat gewoon eerlijk zeggen.
Ik weet inmiddels uit ervaring dat het fijner is dat een bijrijder gewoon eerlijk vertelt wat er is en welke keuze je maakt dan half half. Dat wekt irritaties op en zo kun je niet van elkaar op aan. Terwijl als je duidelijk je keuze vertelt, met de reden waarom, dan krijg je meer begrip.
Het zijn allebei paardenmensen, dus die snappen dat echt wel :j

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:27

Goed dat je een leuk paard hebt! Een les voor de volgende keer: dat je wat minder ervaring hebt wil niet zeggen dat je je moet laten gebruiken om mindere klussen te doen en ook nog te betalen.

Als je een kans krijgt waar je ervaring op kunt doen en waar je veel kunt rijden dan moet je dat doen.

Heel veel succes! Veel vragen want dan kom je veel te weten en veel kijken naar andere ervaren ruiters bij het rijden. Daar heb je heel veel aan! :)