'Mijn record is 90 cm!!!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:56

ik denk dat dat record vooral voor de ruiter is, ik ben ook heel trots op mezelf dat ik een keer 1.15m heb gesprongen :+
1 hindernis en ook nooit weer voorgekomen, toch vind ik dat voor mezelf heel wat O:)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:57

Tantjeuh

Maar Bparcours met een D pony is 80 cm :+

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:01

Jester_ schreef:
Tantjeuh

tenzij je als volwassenen op een d-pony rijd,, ;)

Jester_

Re: 'Mijn record is 90 cm!!!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:03

Bedoel je tussen de paarden?
Maar dan is het toch 1 m?

of ben ik nu gek? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:07

klopt jester...

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:18

Ook zonder tussenstop is 1 sprong heel anders als een parcours.
Je hebt geen lijntjes, geen dubbel sprong.
Geen verschil in kleur/ hekjes. Enz enz.

Ik heb ook nooit gedacht, 1 sprong 1.20 nu ga ik naar meer.
Gewoon een B parcours goed, dan pas naar meer.

Natuurlijk ben ik ook wel eens een losse spong hoger gegaan.
Kijken wat het paard kan.
Maar dat is totaal geen vergelijk met een niveau

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:22

Ik heb 6x achter elkaar een oxer van 1.25 gesprongen met mijn andalusier mja het is nog geen heel parcour ;(

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:24

Jester_ schreef:
Tantjeuh

Eerst en vooral, daar gaat het toch helemaal niet om :+ . Maargoed, als het er toch over gaat: Ik ben van België, heb met mijn pony altijd LRV gereden, waar de hoogtes voor D's zijn: B = 90, L = 100, M = 110 (En nee, er is geen Z bij de pony's bij LRV).

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:43

vroeger met mijn d pony over 1.25 gesprongen.
Nu met de paarden moet ik heel veel moeite doen om mijzelf ervan te overtuigen dat ik wel over 1 meter kan...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:24

Ik snap wel dat ruiters blij zijn als ze haar/zijn record hebben verbeterd met springen. Maar idd is het veel moeilijker om een heel parcours af te leggen. Ook al heb je dan lage sprongetjes!

Ik vind springen altijd een beetje spannend. Mijn pony word boos als ik aan de teugels kom, of bepaal wanneer ze moet springen, want dan gaat ze racen, en expres te vroeg/laat springen. Ik laat het altijd aan mijn pony over (Ik spring 2 keer per jaar ofzo haha!) en ze springt zelf goed! Ze komt goed uit etc. Hoogste was 70 cm, en ik vond dat echt een reuzensprong!

Vroeger heb ik met een E-pony is 90 cm gesprongen, maar hoger zal ik nooit gaan!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:30

Tsjah, mijn record is ook 80 cm, daar ben ik super trots op. Dat is maar 1 hindernis, maar niet om aan te geven hoe goed mijn paard is, maar hoe goed ik ben :P Ik ben namelijk als de dood om te springen, en dan is 1x 80 cm springen al helemaal geweldig.
Erger vind ik het als mensen inderdaad 1.10 springen en dan meteen roepe ndat ze L kunnen springen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:37

Mijn record is balkjes draven, ik heb namelijk een spring en balkjes fobie. Mijn paard heeft ooit Z parcoursen gelopen dus kan het prima maar ik durf niet. Ik kan me er trouwens niet druk om maken wat andere mensen roepen, het komt zo vaak voor dat mensen hier op bokt zeggen dat ze een bepaald nivo rijden doordat ze zeggen ik start niet dus noem het maar B nivo. Terwijl ook een B proefje dressuur rijden iets heel anders is als de losse oefeningen beheersen. Zelfde geld natuurlijk voor het springen van een losse hindernis of het netjes kunnen rondsturen van je paard in een parcours.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:16

Ik ben er eerlijk gezegd toch nog steeds het meest trots op dat ik met mijn verzorgpony (een manegepony) een parcours van 80 cm foutloos heb gesprongen.
(wat alleen minder eraan was, was dat ik achteraf hoorde dat er een koper mee aan het kijken was en dat dit dan ook de laatste keer is geweest dat ik hem gereden heb)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 06:27

en ik was al trots dat ik ooit 70 cm had gesprongen :o

ik ben wat springen betreft een angsthaas,maar mijn pony doet het erg leuk.

ze gaat met een vriendinnetje van me in de B dressuur starten,en als ze een winstpunt heeft behaald gaat ze springen starten.
een aantal oefenparcourjes ook al gedaan,ging super.

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:22

ik was eerst ook helemaal trots toen ik voor het eerst een hindernis van 1.40 had gesprongen met een pony. nu ik langer rijd en meer heb gesprongen gaat het je veel meer om het hele parcour. Nou wil ik ook niet 1 hindernis goed springen, nee ik wil een heel parcour foutloos.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:27

Wij hebben op stal geen ruimte en materiaal voor een heel parcours.. Dus daar in de springles doe ik één sprong..
En soms twee, dat ik dus moet draaien naar de andere sprong en moet zorgen dat mijn pony in de juiste galop land.
We zijn ook begonnen met in-uitjes en dubbelsprongen :)

Meer ruimte en materiaal hebben we niet..

En stiekem ben ik eigenlijk altijd trots als ze springt..

Ik denk dat 80/90 cm daarbij mijn record is..

Op de club springen we wel parcoursjes.. En denk dat we daar ook wel 80 doen ofzo :)

Maar ik snap wel dat mensen al trots kunnen zijn bij één sprong op een hoogte, ben ik zelf ook :') (en niet op de hoogte maar meer op m'n pony.. ze doet het toch maar ff voor me! :) )

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:55

Waarom zou je je er druk om maken? Als iemand een persoonlijk record gesprongen heeft is dat toch leuk voor die persoon?

Wat zou het dan uitmaken dat het geen parcours is, daar gaat het toch ook niet om in zo'n topic? Het gaat er toch om dat de ruiter trots is op het behaalde record.. Na een record komt dat parcours vanzelf wel :).

Ik snap het nut niet echt van dit topic. Het klinkt heel erg als een sneer naar die trotse ruiters.. en al kunnen ze geen heel parcours springen.. who cares?..

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:04

Ik ben het met je eens Joolien..
Het lijkt wel of een heleboel mensen alleen maar hoger en hoger willen springen, terwijl de techniek en alles nog helemaal niet goed is.
Dan kan je beter blijven oefenen op 50 cm ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:49

Shattered schreef:
Waarom zou je je er druk om maken? Als iemand een persoonlijk record gesprongen heeft is dat toch leuk voor die persoon?

Wat zou het dan uitmaken dat het geen parcours is, daar gaat het toch ook niet om in zo'n topic? Het gaat er toch om dat de ruiter trots is op het behaalde record.. Na een record komt dat parcours vanzelf wel :).

Ik snap het nut niet echt van dit topic. Het klinkt heel erg als een sneer naar die trotse ruiters.. en al kunnen ze geen heel parcours springen.. who cares?..

Ik bedoel is dat ruiters zich vaak heel erg focussen op de hoogte of wat dan ook, terwijl de sprong zelf een van de makkelijkste onderdelen is van het parcours springen. Wat bedoel ik daarmee?

Het controleren, aanrijden en passen en netjes lijnen rijden, dat vind ik veel belangrijker dan hoogte...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:58

Joolien schreef:
Shattered schreef:

Ik bedoel is dat ruiters zich vaak heel erg focussen op de hoogte of wat dan ook, terwijl de sprong zelf een van de makkelijkste onderdelen is van het parcours springen. Wat bedoel ik daarmee?

Het controleren, aanrijden en passen en netjes lijnen rijden, dat vind ik veel belangrijker dan hoogte...

Amen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:48

maar wat maakt dat nou uit!
als iemand gewoon trots is op de sprong die gemaakt is?

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:32

Snoevie schreef:
maar wat maakt dat nou uit!
als iemand gewoon trots is op de sprong die gemaakt is?

heel veel, als jij je paard voor en na de sprong niet onder controlle hebt,
niet kan schakelen in je gangen..
dan heb je met meer sprongen een probleem!!!
1 sprong daar kom je wel over heen.
maar uiteindelijk als je rijden buiten om de sprong niet goed is.
kom je nooit verder dan 1 sprong..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:39

ja,maar kan jij dat afzien aan een topic?
laat die mensen toch trots zijn!

misschien krijgen ze wel les,weet jij veel.

ik snap werkelijk niet waarom mensen daar dan zo heel serieus op ingaan terwijl je vaak niet eens weet hoe het zit.

ok tenzij iemand het heel duidelijk zegt,maar anders mag iemand toch trots zijn op een record?

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:04

Ik vind dat iedereen recht heeft om een record bij te houden zolang dit maar niet ten koste gaat van de rijderij die benodigd is om deze hindernis ook een op een velige en correcte manier te springen. zie helaas nog te vaak dat paarden over een hindernis worden heen gejaagd om maar een bepaalde hoogte te halen. dit met alle noodsprongen (en ongelukken) vandien.
Hoogte bijhouden is prima maar het rijden (en opleiden van het paard) moet altijd op de eerste plaats komen *D

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:05

Snoevie schreef:
ja,maar kan jij dat afzien aan een topic?
laat die mensen toch trots zijn!

misschien krijgen ze wel les,weet jij veel.

ik snap werkelijk niet waarom mensen daar dan zo heel serieus op ingaan terwijl je vaak niet eens weet hoe het zit.

ok tenzij iemand het heel duidelijk zegt,maar anders mag iemand toch trots zijn op een record?

Ik zeg niet dat ze niet trots mogen zijn. Dat zeg ik absoluut niet..
Want als je eerdere posts van mij had gelezen dan had je geweten dat ik in dezelfde situatie zit.
Trots op me 90 cm ben ik zeker.
Maar ik snap ook heel goed wat de TS bedoelt. Want vaak wil je meer sprongetjes maken van een bepaalde hoogte..
en met 1 red je het dan niet. Dus moet je je paard voor elkaar hebben..

En geloof me ik heb het gezien hoe mis het kan gaan..
vriendin van mij trainde op een hoogte met redelijk veel snelheid omdat ze dat dacht dat der paard te langzaam ging.
echter was hij niet actief vanuit de achterhand.. en dan kan je niet schakelen in je gangen..
zij is uiteindelijk na niet luisteren naar stal genoten toch over de kop geslagen met der paard en heeft der sleutelbeen gebroken.
Gelukkig was dat alles wat ze had.. maar het had erger kunnen zijn.

Dus ja je mag trots zijn op je ene sprong van 60/70/80/90/100/110/120/130/140
maar als het er bij 1 blijft kom je er niet veel verder mee..
met meerdere sprongen kom je er pas achter hoe jij je paard voor elkaar hebt..
en dat bedoelt de TS