Rem jij voor dieren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:38

Nee, met een paard op de trailer gaan we niet remmen voor kleinwild. Risico dat we zelf een ongeluk krijgen is veel te groot als we een noodstop moeten maken. Dan maar een konijntje minder.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:34

Zelf rijd ik niet met trailer, en daardoor rem ik eigenlijk altijd voor dieren :o Als ik er een trailer achter zou hebben zou ik het niet doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:41

ikke schreef:
marquez1 schreef:
Ik rem niet. Ik heb als eens een konijn aangereden. Ik reed 60/70 met de trailer er achter. Schiet er ineens een konijn voor, tja jammer voor het konijntje maar ik ga echt niet remmen met al dat gewicht achter me.

Gewicht is het punt niet. Met mijn lege vrachtwagentje rem ik wel, indien er geen anderen gevaar lopen en dat wagentje weegt ook leeg echt wat meer dan jouw geladen combi. Met een paard erop, zelfs dwars geladen, rem ik niet voor dieren.

Een vrachtwagen is een vaste klomp gewicht, ga je daarmee vol in de ankers zal dit gewicht zich enkel in 1 richting verplaatsen, vooruit. Een geladen trailer is gewicht 1 de auto gewicht 2. Ga je vol in de ankers met een geladen trailer is het wel degelijk het gewicht dat zorgt dat er ongelukken gebeuren. Het paard is dan het vlieggewicht dat tegen de voorkant van de trailer knalt en die 2 opties heeft, gewoon vooruit of gaan scharen. Dat laatste is datgene wat je probeert te voorkomen en waardoor je dus niet vol in de ankers gaat. Dus gewicht is het punt zeker wel.

edit: even een herhaling weg gehaald.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:42

Ik heb "nee" ingevuld, rationeel gezien zal ik als ik met een trailer rijdt niet stoppen, maar de kans is groot dat ik het zo doen, puur automatisme. Als ik gewoon met de personen wagen rijdt rem ik altijd, maar ondanks dat heb ik toch wel eens een dier ( 2 vogeltjes en een eekhoorn in Amerika die zich opeens weer omdraaide en onder mijn wielen rende) platgereden.

Dus eigenlijk zou ik allebei moet antwoorden, ja; met de personenwagen en omdat ik weet dat ik automatisch op mijn rem trap,
nee, omdat als we met paarden op weg zijn, rationeel gezien, remmen veel te gevaarlijk is en de kans op grote ongelukken aanwezig.

Wij rijden nu nog met een 3 paards Mercedes ( ca.5000 kg) voordat je dan stil staat ben je meestal wel te laat. Die staat in de verkoop en straks hebben we een grote Pick Up met gooseneck trailer ( ook een gewicht va. ca. 6600 kg) dus remmen zal ook dan weinig zin hebben.
Ik hoop gewoon dat het nooit voorkomt ;( .

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:57

Zonder trailer rem ik wel. Ik hoopte altijd dat ik met trailer niet zou remmen, maar het is zo een gewoonte om wel te remmen.... Laatst heb ik het echt meegemaakt, vloog een haas vlak voor me de weg op, terwijl ik aankwam rijden met de trailer met paard erin. Blijkbaar ligt mijn ratio gelukkig bij mijn paard, want blik op oneindig gezet en doorgereden, gelukkig schoot de haas net op tijd weg, zo niet, was hij plat geweest... Liever een haasje dood, dan mijn paard tegen de voorstang aan! Moet eerlijk zeggen dat ik erg opgelucht was dat mijn verstand de boventoon bleef voeren, vraag me nu alleen af of dat met een overstekende hond ook zo zijn.... Hoop maar van wel, maar hoop nog veel meer het nooit mee te maken!

DaisyDarling

Re: Rem jij voor dieren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:29

Ik zou het zelf wel doen, als ik er geen weggebruikers of me paard mee in gevaar breng. Als ik neit kan remmen zou ik altijd gas lossen en proberen uit te wijken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:36

SB_Beessie schreef:
Ik zou het zelf wel doen, als ik er geen weggebruikers of me paard mee in gevaar breng. Als ik neit kan remmen zou ik altijd gas lossen en proberen uit te wijken.

Met een paard aan de haak?? Hoe km met paarden aan de haak heb jij op je conto??
Met jouw stuur ik in elk geval mijn paarden niet mee, rijdt ik liever zelf........

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 02:36

Ik heb nee gekozen, maar dat geldt ook als ik op een drukke weg rij met verkeer achter me. Een tijdje terug nog met een kip gehad, die rende ineens de weg op.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:22

Ik heb gemerkt dat mijn reflexen mét de trailer achter de auto anders zijn dan zonder (gelukkig). Ik heb al eens een halve familie kleine eendjes overreden (heel zielig, maar ja). Het was druk op de snelweg. Ik zag vóór me allemaal auto's rare uitwijk-bewegingen maken (erg gevaarlijk), en toen kwam ik eraan met de trailer. Helaas voor de eendjes heb ik mijn stuur niet omgegooid.
In Tsjechië heb ik vorig jaar een ree aangereden met de trailer. Hij kwam vanuit de middenberm, zag dat toen ik er ongeveer 20-30 meter vanaf was. Dus ik heb meteen mijn gas losgelaten, en me gerealiseerd dat we hem gingen raken. Een flinke klap, en hij was vast dood. Gelukkig kwam hij niet door de voorruit.
Ik denk dat ik zonder trailer wel geremd zou hebben, of misschien mijn stuur omgegooid.

Ik hoop dat ik de keus nooit voor een hond hoef te maken, want dat is nog lastiger, denk ik.

peterwas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:24

Ik rem als het mogelijk is. Helaas heb ik één keer geremd toen het eigenlijk niet kon en ben ik in de berm terecht gekomen.
Het scheelde maar 15 a 20 meter of ik was zelf dood geweest. Doe het dus alleen als de situatie het toe laat.
Liever het diertje dood dan jijzelf!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:57

Net hadden wij zoiets raars! We reden op de weg terug naar huis (geen drukke weg) en in een keer schrikt mijn zus zich helemaal dood en we stonden bijna stil maar we voelden al dat de auto over iets heen reed. Dus ik snel achterom kijken en ik zag nog een kat rennen. Wel de andere kant op.

Dus wij later toen we thuis waren nog even teruggelopen en geen kat te bekennen, ook niet op de weg of in de bosjes (express gekeken of hij daar niet lag met verwondingen). Zo raar, we voelde wel dat we over iets heen reden maar ik zag die kat nog heel hard rennen dus ik hoop dat die kat niets heeft.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:52

als ik zelf rijd wel... met een trailer erachter gaat het niet zo makkelijk!
Dus met de gewone auto zonder trailer, altijd!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:11

Ik rijd niet met trailer, maar ik rem ook niet altijd voor kleine dieren. Ik probeer het wel, maar als ik daarmee een onveilige verkeerssituatie veroorzaak, dan rem ik dus mooi niet.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:29

Ik heb ja gekozen, want heb al een x een ongeluk gehad omdat ik voor een poes ben uitgeweken en ben toen tegen een boom aangereden(is wel ruim 10 jaar geleden)
en we hadden de auto net 3 dagen( bmw 5 serie
droom van mijn man dus die was wel :()
Ik rijd weinig met trailer als het nodig is laat ik het liefst mijn man rijden,
want ik weet dat ik automatisch in een reflex uitwijk of rem, zonder dat ik het wil.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:34

Nee, in mijn rijles die ik nu heb heb ik een keer een eendje bijna doodgereden. Ik wilde stoppen maar mijn instructeur zei doorrijden! Ik zat op een 80 weg met verkeer achter me,sja dan kan je gewoon niet remmen.
Met een paard achter me zal ik al helemaal niet remmen.. Of ik moet heel zachtjes al rijden en geen verkeer in de buurt zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:35

Ik heb ja gekozen omdat ik m'n reflexen ken ;) Maar ik hoop de dag dat er een trailer achter de auto hangt toch echt 'nee' te doen, ik zie m'n paard al door de achterruit voorbij komen :=

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:20

Dit topic mist een informatieve vraagstelling, het is meer een "wat zou jij doen" topic. Vandaar dat het verplaatst wordt.
TAO-->PP

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:25

Ik rem alleen wanneer de verkeerssituatie dat toelaat, en met een aanhanger inclusief paard laat de sitautie dus geen "noodstop" toe. Ik zou ook niet remmen voor klein wild als ik hier op de provinciale weg iemand achter me heb...Liever dan het konijntje eraan dan die auto achter me die me ramt...

Voor de rest rem ik wel voor dieren, uitwijken echter nooit, dus of ze hebben geluk of niet...

Lisaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:06

Ik rem voor alles, en ik heb geen auto dus weet niet hoe ik reageer met paard erachter. Maar als ik met mijn paard aan het fietsen ben stop ik ook, paardje stopt toch wel als ik stilsta^^

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:11

Lisaa123 schreef:
Ik rem voor alles, en ik heb geen auto dus weet niet hoe ik reageer met paard erachter. Maar als ik met mijn paard aan het fietsen ben stop ik ook, paardje stopt toch wel als ik stilsta^^

Als jij met jouw paard aan de fiets het voor elkaar krijgt een gezond en fris konijntje dood te rijden krijg je van mij een krat bier...of breezer, whatever :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:12

Denk ook dat ik met de trailer niet zou remmen, tenzij het echt mogelijk is dan geef ik natuurlijk niet nog wat gas..

Heb zelf een keer een duif overreden in een tunnel, reed een dikke BMW achter me die het gas flink intrapte dus het was n snelle overweging, de duif of ik en de bestuurder achter mij + die dure BMW kapot, remmen was dus geen optie.. Ben daarna gestopt, duif was nog niet helemaal dood, ben er in de achteruit en toen in de vooruit nog een keer overheen gereden :o
Vind het erger als een beestje daar halfdood ligt dan helemaal dood..

Kon die nacht trouwens niet slapen..

Lisaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:13

Adil18 schreef:
Lisaa123 schreef:

Als jij met jouw paard aan de fiets het voor elkaar krijgt een gezond en fris konijntje dood te rijden krijg je van mij een krat bier...of breezer, whatever :+

Doe maar geen alcohol, ben pas 15. Maak er maar cola van :P Maar, het ging om het idee, bedoelde niet letterlijk dat ik een konijn uberhaupt aanrij, want ik zie nooit wilde konijnen :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:15

Jaime_ schreef:
Denk ook dat ik met de trailer niet zou remmen, tenzij het echt mogelijk is dan geef ik natuurlijk niet nog wat gas..

Heb zelf een keer een duif overreden in een tunnel, reed een dikke BMW achter me die het gas flink intrapte dus het was n snelle overweging, de duif of ik en de bestuurder achter mij + die dure BMW kapot, remmen was dus geen optie.. Ben daarna gestopt, duif was nog niet helemaal dood, ben er in de achteruit en toen in de vooruit nog een keer overheen gereden :o
Vind het erger als een beestje daar halfdood ligt dan helemaal dood..

Kon die nacht trouwens niet slapen..

Over niet slapen gesproken...Ik kan er echt niet om huilen als ik een dier dood rij, maar een tijdje geleden kreeg ik door toeval een merel inder mijn motorkap en een kilometer of 6 verder vlogen er nog zwarte veertjes weg....Laatst droomde ik dus dat ik een heel nest onder mijn motorkap had, overal zwarte veren, heel erg veel, en een getjilp...alle mensen keken, ik schaamde me echht kapot :+

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:16

Pistasche schreef:
Net hadden wij zoiets raars! We reden op de weg terug naar huis (geen drukke weg) en in een keer schrikt mijn zus zich helemaal dood en we stonden bijna stil maar we voelden al dat de auto over iets heen reed. Dus ik snel achterom kijken en ik zag nog een kat rennen. Wel de andere kant op.

Dus wij later toen we thuis waren nog even teruggelopen en geen kat te bekennen, ook niet op de weg of in de bosjes (express gekeken of hij daar niet lag met verwondingen). Zo raar, we voelde wel dat we over iets heen reden maar ik zag die kat nog heel hard rennen dus ik hoop dat die kat niets heeft.

precies t zelfde heb ik dus ook gehad.
keek achterom (vriend reed) en zag een zwarte kat wegrennen. Wij gestopt om de kat te zoeken maar nergens.
zo raar t voelde wel alsof we over m heen reden. We hebben die kat nooit gezien.

Laatst ook wat geraakt in het pikke donker.

En gister vloog er ineens een vogel uit de bosjes zn kleintje voor me auto lang maar of ik m geraakt heb?????????

Maaruh normaal rem ik wel voor dieren hoor (als ik ze tenminste zie) behalve als het een ander in gevaar brengt (paard of medeweggebruiker ed)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:58

Ik rem/ga altijd aan de kant zolang dit kan.

Op de snelweg wordt dat wat moeilijker ...