Zijn er nog meer mensen ontzettend tuttig met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:32

Ik ben wel en niet tuttig.
Ik vind het ook vreselijk als het helemaal onder de dazen/vliegen zit, maar heb geen vliegendeken, omdat hij daarmee door alle stroomdraden gaat. Tja dan maar zonder.
Wel ben ik altijd mega bezorgd, let heel nauwkeurig op wat en hoeveel hij eet, hou zijn manen heel zorgvuldig bij en neem ab-so-luut geen verzorger of bijrijder. Ik kan dat zelf allemaal veel beter :D (vind ik :D ).
Bijvoorbeeld vandaag ook, voor het eerst ging hij in de trailer, stukje gereden, maar ik ben wel veeeeel zenuwachtiger dan 10 van mijn paarden bij elkaar hihi

casanova

Re: Zijn er nog meer mensen ontzettend tuttig met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:45

ben wel erg alert op de gezondheid van mijn ponys,maar ben zeker NIET tuttig.ik poets alleen als ik rij,en was wanneer het echt nodig is.

ik gebruik geen beenbeschermers,vliegendekens,ponys zonder korte voorpluk hebben nu wel een vliegennetje.

ik spray ze in alleen als ik gaat rijden.
ze staan wel s'nachts op stal omdat ze anders te dik worden.

schaafwondjes/bijtwonden e.d doe ik bijv weer niets aan.

ik gebruik wel antiklit.anders blijven er geen manen over..

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:47

Heb nu eindelijk een paard waar ik lekker mee kan tutten. Vorige merrie was altijd chagerijnig en is absoluut geen tut-paard. Heb nu een ruin en die vindt al die aandacht echt heerlijk en van poetsen kan hij intens genieten :)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:50

Ik ben ook een tutter :j

Alleen geen vliegendeken, maar spuit ze wel af als ik het te warm vind worden, kan ook niet tegen vieze hoofdstellen, zadels, dekjes etc, alles moet schoon zijn voor mijn oogappeltje :o Waterbak & stal worden ook altijd grondig schoongemaakt.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:51

Sja tuttig valt bij de een onder vliegenspray deken etc. En de ander vind dat veel borstelen en wassen.
Ik ben denk ik niet tuttig met mijn pony`s. Ik was wanneer ik ze echt ontzettend smerig vind, of fotoshoot.
Ik doe vliegenspray op als ze voor de kar loopt (soms vergeet ik het) verder zoekt ze het maar uit. Het is voor haar goed te doen. Medische zorg krijgen ze natuurlijk als het nodig is, bijtwondjes e.d. doe ik bijna nooit wat aan. Mijn pony`s zijn sterk genoeg om dat zelf te regelen. Antiklit heb ik ook staan meer voor de staart van de ene pony te behouden en de manen van de ander.
Maar soms vind ik het wel heerlijk om even te knuffelen maar dat hoort er bij ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:54

mijn pony's spray ik wel in met vliegenspray en krijgen een vliegenkap of vliegennetje om, en ik borstel de manen en staart af en toe maar als het regent blijven ze 9 van de 10x gewoon buiten hoor vehalve als het echt heel veel regent en ze graag naar binnen willen
verder vind ik gewoon dat je paard lekker paard moet kunnen zijn
dus ik zou ze ook niet 24/7 op stal kunnen zetten, maar gewoon lekker met vriendjes de wei in en natuurlijk wel trainen :Y) en ze krijgen natuurlijk hun verdere verzorging ;)
dus ik ben niet tuttig met me pony's ;)

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:57

cruesli schreef:
Ik ben wel en niet tuttig.
Ik vind het ook vreselijk als het helemaal onder de dazen/vliegen zit, maar heb geen vliegendeken, omdat hij daarmee door alle stroomdraden gaat. Tja dan maar zonder.
Wel ben ik altijd mega bezorgd, let heel nauwkeurig op wat en hoeveel hij eet, hou zijn manen heel zorgvuldig bij en neem ab-so-luut geen verzorger of bijrijder. Ik kan dat zelf allemaal veel beter :D (vind ik :D ).
Bijvoorbeeld vandaag ook, voor het eerst ging hij in de trailer, stukje gereden, maar ik ben wel veeeeel zenuwachtiger dan 10 van mijn paarden bij elkaar hihi

ooh ik heb het echt precies hetzelfde, ben dus gelukkig niet de enige :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:24

Ik ben wel tuttig maar dan meer met knuffelen en poetsen enzo. Dat vind ik echt heerlijk om te doen. Verder ben ik ook niet echt heel snel overbezorgd bij een klein wondje ofzo.

04_Chico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:10

Het woordje tutten staat niet bij mijn paard in zijn woordenboek...