Vandaag voor een nieuw paardje kijken , waarop letten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Vandaag voor een nieuw paardje kijken , waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:10

Goed van je dat je hem eerst nog een jaar op de wei gaat doen. Je zult zien dat je daar heel goed aan doet!

Ik hoop dat de keuring goed gaat! Keuren is echt heel belangrijk. Anders zit je later misschien met de gebakken peren..

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 09:50

Dank je wel voor de leuke reacties ,
ik kom met mijn benen nu nog niet onder zijn buik uit ! ( eventjes op gaan zitten in stap en draf , !!éénmalig !! )
En dan kan ik dus nog vele jaartjes met hem plezier hebben !

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:08

Mag ik vragen waarom dit paard op een mexicaanse neusriem wordt gereden?

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:16

ik zou zeker laten keuren in belgie is het zelf verplicht dacht is ben het nie zeker

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 19:33

Kendra schreef:
Mag ik vragen waarom dit paard op een mexicaanse neusriem wordt gereden?

momenteel het enige hoofdstel dat ik heb dat hem past , want daar had ie geen hoofdstel voor zijn eigen , dus moest het wel
voor 1 x

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:39

Omdat JACKY_LOVER de foto er niet op kreeg zet ik hem er even op.

Afbeelding

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:41

Leuk paard! En zeker een mooi voorbeen!

Tijdens mijn zoektoch de afgelopen tijd, ben ik steeds eerst zelf gaan kijken, en als ik een leuk paard had gezien, ging er iemand met mij mee.
Die keer vooral naar de stand van de hoeven, of die gelijk zijn, hoe de versenen eruit zagen. Hoe ze de achterbenen weg zetten, en hoe ze op het harde wilden lopen. We keken ook altijd als ze los liepen, of ze dan lonksom en rechtsom wilde lopen.

Succes!

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 19:46

smurvaas schreef:
Leuk paard! En zeker een mooi voorbeen!

Tijdens mijn zoektoch de afgelopen tijd, ben ik steeds eerst zelf gaan kijken, en als ik een leuk paard had gezien, ging er iemand met mij mee.
Die keer vooral naar de stand van de hoeven, of die gelijk zijn, hoe de versenen eruit zagen. Hoe ze de achterbenen weg zetten, en hoe ze op het harde wilden lopen. We keken ook altijd als ze los liepen, of ze dan lonksom en rechtsom wilde lopen.

Succes!

Ekuh hier op bokt , die de foto heeft geplaatst is meegeweest .
Ook hebben we naar dat gekeken e.d .
ook heeft hij losgelopen links en rechtsom in de longeerpiste daar.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:49

idd achterhand zetten hij ook soepel en goed weg.
De verkoper deed ook niet moeilijk toen er werd gevraagt om hem te keuren dus denk niet dat er iets mis is.
als hij toch iets zo ingespoten hebben bij het paard , kan je dat aan iets herkenen bv waar de spuit gezeten heeft ofz in de hals of aan de billen?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:50

Succes met de keuring!
Gezien zn been gebruik (zover je dat kan beoordelen van een foto ;) ) zal je er een goed spingpaard aan hebben!

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:26

Update !
Morgen of overmorgen komt DA Frederick Mijten ( gaat ook bij zangersheide) om Nazar te keuren.
Hij gaat o.a. kijken naar zijn stap , draf , galop , overgangen, benen en botten , hart , longen , rug en kijken of het wel zijn werkelijke leeftijd is .
Ik ben zeer benieuwd of Nazar goed gekeurd wordt !
En als hij goedgekeurd is komt hij waarschijnlijk zaterdag al naar zijn nieuwe thuis ! *\o/*
Vandaag zijn we ook weer gaan kijken en heb ik erop gezeten (, er zijn natuurlijk ook weer foto's getrokken ! :D ).
Zodra ze op de computer staan , verkleint en in mijn album staan plaats ik ze hier indien jullie dat willen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:31

Wat een leuk paardje, fijn dat jij hem nog een jaar de tijd geeft om te groeien, want dat heeft hij echt nodig. Wát een puppy is het nog. Ik zou er persoonlijk, hoe lastig het ook is, er even niet meer op gaan zitten, hij lijkt eerder nét twee dan bijna 3.

Succes en ik hoop dat hij goedgekeurd word :D

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:33

Wat een mooi paard, en dat voorbeentje :~
Hoop voor je dat hij goedgekeurd word! :+:

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 21:45

Splash_ schreef:
Wat een leuk paardje, fijn dat jij hem nog een jaar de tijd geeft om te groeien, want dat heeft hij echt nodig. Wát een puppy is het nog. Ik zou er persoonlijk, hoe lastig het ook is, er even niet meer op gaan zitten, hij lijkt eerder nét twee dan bijna 3.

Succes en ik hoop dat hij goedgekeurd word :D

Ik hoop er echt zo hard op dat hij goedgekeurd wordt , we zijn nu vandaag voor de 3de keer bij hem langs geweest ,..
Zalig paard is het :D
Ik ga er ook eventjes niet meer op , maar dat was wel maar 10 minutjes , meeste deel stappen , omdat hij nog echt wel jong is !

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:28

JACKY_LOVER schreef:
( eventjes op gaan zitten in stap en draf , !!éénmalig !! )
En dan kan ik dus nog vele jaartjes met hem plezier hebben !

Zo te lezen toch niet eenmalig gebleven....? ;)
Ik raad je echt aan het komende halfjaar er sowieso NIET meer op te stappen, ook niet "eenmalig" of "voor de foto's", wil je er dus wel vele jaartjes nog plezier van hebben.

Hoop voor je dat hij goedgekeurd wordt!

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 08:41

Ja maar het kon ook zijn dat ie die ene keer was ingespoten of dergelijke , daarom zijn we onverwachts gegaan en dan er nog eens opgeweest , snap je nu waarom ?:)
Sorry wil je niet aanvallen, maar we waren onverwachts gegaan , zodat de eigenaar niets kon inspuiten en we het paard dus konden vertrouwen.

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:57

Nazar ( of winst op papier ) is goedgekeurd!
Morgen komt ie naar ons !
We hebben alles gekeurd ,
ook zijn rugspieren zijn nagekeken e.d ,
die blijken zeer goed te zijn en ik mag van de dierenarts 2 a 3 x per week rijden ( natuurlijk geen uren ) , maar niet overdreven zoals springen e .d .

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:42

JACKY_LOVER schreef:
Nazar ( of winst op papier ) is goedgekeurd!
Morgen komt ie naar ons !
We hebben alles gekeurd ,
ook zijn rugspieren zijn nagekeken e.d ,
die blijken zeer goed te zijn en ik mag van de dierenarts 2 a 3 x per week rijden ( natuurlijk geen uren ) , maar niet overdreven zoals springen e .d .

Oei, dus je gaat toch zo'n jong dier belasten, alleen omdat de DA zegt dat het mag?? Misschien moet je eens kijken/lezen wanneer een paard is uitgegroeid. En wat voor schade je toebrengt aan de gewrichten om er toch 2 a 3x per week op te zitten, ook al is het niet lang of intensief.
Hoe erg is het om hem nog een jaartje te laten staan en hem lekker uit te laten groeien??

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:11

Beetje vreemd dat je ten eerste dit advies krijgt van de DA en ten tweede eerst zegt hem niet teveel te willen belasten, er vervolgens wel iedere keer op gaat zitten en vervolgens ineens niet meer de tijd gunt om uit te groeien.

Ik zie al welke kant dit opgaat...

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:27

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
en ik zou hem inderdaad ook nog even lekker uit laten groeien.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:55

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:11

hey, heb even alles van het begin gelezen.

gefeliciteerd met je leuke aanwinst!! hij ziet er erg leuk uit!

Maar denk je niet dat je nu een beetje tegenstijdig te werk gaat?? Eerst zeg je, we hebben hem niet te hoog laten springen want hij is jong, dan ga je erheen en rij je er op maar niet te veel want hij is nog jong, dan wil je hem kopen en nog een jaar op rust zetten want hij is nog jong, en nu is hij gekocht en zegt de DA dat je wel 2 á 3 keer per week kan rijden en gooi je al je principes over boord omdat de DA zegt dan het wel kan.

sorry ben heel blij voor je (echt waar) maar hier word ik wel een beetje misselijk van, het is een jong dier geef hem in iedergeval nog een jaartje de tijd of tot bijv. vorlgend jaar voorjaar. en ga dan met hem an de slag. Dan heb je op langer termijn veel meer plezier van hem.
Best als je nu toch gaat rijden e.d.
maar laat mij niet zien dat je over een half jaar een topic opend van "Help mijn pony luisterd niet meer" of "Help mijn pony is onhandelbaar"
Het klinkt erg L*Lig dat ik dit zeg maar heb het in de praktijk iets te vaak mee gemaakt van dichtbij.

En zeker niet aanvallend bedoelt (misschien komt het wel zo over) maar zie dit als een tip, en ja, vind het een Super leuke pony, vandaar mijn reactie.

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 14:23

Sorry mensen , maar het betekend niet dat de DA het zegt dat ik dat ga doen .
Wij hebben hier besloten om hem nog een jaar te laten staan op de weide en dat gaat ook gebeuren.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:16

hey, dat is nou een super bericht!!!

wat super dat je hem toch nog even het weiland in gooit zodat hij nog even kan groeien.

Nou hopelijk heb je straks heel veel plezier van je pony want hij ziet eruit als een topper.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:26

JACKY_LOVER schreef:
Sorry mensen , maar het betekend niet dat de DA het zegt dat ik dat ga doen .
Wij hebben hier besloten om hem nog een jaar te laten staan op de weide en dat gaat ook gebeuren.

+:)+