Weer zo'n advertentie...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:26

shemar schreef:
Nee, dat wil ze juist graag want dan kan ze eerst een band opbouwen met de pony, ze is pas 10 dus knuffelen en wandelen vind ze ook al te gek tegen de tijd dat de pony eraan toe is is zij ook weer een jaartje ouder en heeft ze de tijd gehad om de pony helemaal te vertrouwen. ik ben degene die de verzorging etc grotendeels op me zal nemen. Hulp met inrijden is al geregeld dus dat is geen probleem.

Shemar: pas 10 betekent dat ze al 11 is eer dat ze op de pony gaat rijden. Als de pony 1.25 wordt is ze voor een gemiddelde 11-jarige al te klein. Ik denk dat je dan beter naar een C-maat kan kijken of een kleine D. Qua prijs is €650 wel aan de hoge kant. Ik zou tot €400 gaan en niet meer!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:29

Ik vind er niets mis mee om de pony jong aan diverse dingen te laten wennen mits je er niet op gaat zitten. Maar er wordt daar ook niet gezegd dat het zadel er opgelegd is. Halster krijgt een veulentje ook om en hoe meer hij leert hoe beter het voor hem is later. Jong geleerd oud gedaan. Kinderen leer je ook zoveel mogelijk aan alles wennen.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:44

Ik zat al een beetje te twijfelen over de maat, je weet vantevoren niet hoeveel ze nog zal groeien denk niet dat dat nog veel is.... en m'n dochtertje is vrij fors gebouwd.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:50

Dan zou ik persoonlijk verder kijken naar een andere pony. Het is ook zo sneu voor haar dat als ze net op de pony kan rijden ze al te groot of te zwaar is.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:05

Dan lijkt deze me geschikter:

Aangeboden: Brave merens e-pony
Prijs: vr.pr: 1750,- euro
Beschrijving: I.v.m overgang naar paard, te koop braaf gereden merens e-pony en ook braaf voor het tuig, zeer geschikt voor beginners en ook zeer lief voor kinderen, het is een merrie van 10 jaar, stokmaat 1,56, zonder papieren wel entingsboekje erbij. bellen mag maar wel het liefst na 17.00 uur.

Er staat ook een foto bij. Deze pony is wel wat ouder, maar merensen zijn erg taai. Hier kan ze zeker nog 5 jaar plezier van hebben en het is meteen opstappen en wegrijden. Hij kost dan wel wat meer (VRAAGprijs!), maar heeft ook wel een maat waar ze goed mee vooruit kan. En je weet zeker dat hij betrouwbaar is met rijden, wat je van een 2-jarige natuurlijk nog moet afwachten.

Ik zou zeker niet te overhaast beslissingen nemen. Er staan zoveel pony's te koop.....

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:31

vind ik wel leuker, heb ik zelf tenminste ook nog wat aan...hahaha, denk er nog maar eens over na, misschien koop ik er gewoon een voor mezelf en mag ze die bereiden en poetsen is ook een idee...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:34

Bereiden??? Wel een lekker sausje erbij maken he?! Maar het is in ieder geval een maat waar zowel jij als je dochter goed mee uit de voeten kan.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:39

hahaha dacht het niet... komt hier niet op tafel...
als we dan maar geen ruzie gaan maken over wie er op mag rijden

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:44

Typfoutje....
Daar moet je indedaad wel goede afspraken ove maken! Maar zij zit toch op school? Ga jij lekker 's ochtends en zij 's middags!
Veel succes met zoeken, je laat het wel weten op Bokt als je iets gevonden hebt?!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:59

bedankt voor de hulp je hoort het nog