verzorgpaard versus eigen paard (huidige stalling)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:28

Ik heb haar ondertussen wel 3 keer duidelijk gemaakt dat het niet zal lukken tussen mij en het paard. Aanvankelijk wou ze nog proberen en vond ze dat ik vertrouwen moest krijgen in het paard en omgekeerd. Ik zei haar dan dat dat enkel lukt als je veel rijdt, en deze maand kwamen we dus niet aan die afspraak van bijna dagelijks rijden (zij les geven dan). Dat 4 keer rijden op een maand en daar 125 euro voor betalen wel veel geld is. Ze bood me dan aan om toch nog 10 lessen te geven (en dan meteen de datums vast te pinnen), eigenlijk 6 rijlessen en 4 longeerlessen. Maar dan nog steeds voor 125 euro. Ik heb haar vandaag voor de laatste keer verteld dat ik er echt mee stop. Uiteindelijk begreep ze dan nu toch dat het niet ging lukken :).
Heb ondertussen nog een verzorgpaard gevonden, 5 minuutjes langer rijden dan de ruin, die graag iemand zou vinden dat zijn paard gratis komt berijden omdat hij daar geen tijd voor heeft. Ik heb met deze persoon gemaild, hem netjes uitgelegd dat ik dus enkel recreatief wil rijden (ik heb geleerd uit de vorige situatie :)) en vroeg wat hij verwacht van de ruiter. Ik ben benieuwd naar zijn mailtje terug :). Hij had trouwens nog een advertentie staan met weide te huur (met een grote gezamelijke schuilstal). Hij heeft 2,5 hectare weide met maar 2 paarden op die hij verhuurt voor 125 euro per maand.
Dit lijkt me toch al schappelijker dan de 200 euro van de vorige eigenaar die dat vroeg voor haar weide en box :)

Wat mag jij allemaal doen met je verzorgpaardje Yeyo? Anders kan je dat paardje zo'n beetje bekijken als je eigen paard he :)

poes

Re: verzorgpaard versus eigen paard (huidige stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:09

Ik hoop dat het wat wordt met dit andere paardje! Ga gewoon een tijd een paard intensief bijrijden/verzorgen, dan weet je na een tijd wel of een paard in jouw leven kan.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 18:32

dat nieuw verzorgpaard reageert niet, welja, de eigenaar reageert niet :). Jammer. Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar een kennis die op een pension stalling staat. Eens kijken of ze daar iemand kunnen gebruiken. Niet zo makkelijk om eentje te vinden :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:53

Spannend joh, hopelijk word het wat dan met die ruin, zou leuk zijn!

Ik mag heel veel met dit paard, naar buiten als ik dat wil, dressuur, recreatief, alleen niet springen, maar dat ligt aan de bak, niet aan de eigenaresse!
Ik denk dat ik straks zeker wel kan zeggen dat ik (parttime :+)een "eigen" paard heb, de eigenaresse is echt superrelaxed, heel erg aardig en heeft het volste vertrouwen in mij en Desperado, daar ben ik ook erg blij mee!

Kreeg gisteren zelfs een compliment dat ik hem lekker gereden had want de dag erna dat zij erop zat liep ie als een trein :D :D :D :D *glundert*

Edit: misschien heeft hij nog geen tijd gehad om terug te mailen? Staat er geen tel bij? Kan je miss bellen?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 19:06

Ondertussen een nieuw zoekertje geplaatst dat ik een paardje zoek :). Ik heb ook het nieuwe zoekertje gevonden van mijn vorig verzorgpaard. Toen ik hem verzorgde zei ze me dat ze nooit haar paard op internet zou zetten. Dat het toeval was dat ze me had gevonden. Blijkbaar is de financiële nood toch het hoogst, ik vraag me af wie nu zo gek zal zijn om 125 euro per maand te geven om 4 keer te rijden :).

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:15

Haha, das apart dan!
Tja mensen en geld....
Nou ja, zoek het uit van die man, wie weet....

Succes!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:47

Yeyo schreef:
Spannend joh, hopelijk word het wat dan met die ruin, zou leuk zijn!

Ik mag heel veel met dit paard, naar buiten als ik dat wil, dressuur, recreatief, alleen niet springen, maar dat ligt aan de bak, niet aan de eigenaresse!
Ik denk dat ik straks zeker wel kan zeggen dat ik (parttime :+)een "eigen" paard heb, de eigenaresse is echt superrelaxed, heel erg aardig en heeft het volste vertrouwen in mij en Desperado, daar ben ik ook erg blij mee!

Kreeg gisteren zelfs een compliment dat ik hem lekker gereden had want de dag erna dat zij erop zat liep ie als een trein :D :D :D :D *glundert*

Edit: misschien heeft hij nog geen tijd gehad om terug te mailen? Staat er geen tel bij? Kan je miss bellen?

haha, en guess what .. ik meende het ook!
Enne springen met Des is geen optie (door zn bouw) maar pak van de zomer maar een klein (boom)stammetje op de ruiterpaden in Spaarnwoude ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:56

En als je t over de duivel hebt.....:+

Dat boomstammetje word een takje in de bak denk ik, ben niet zo'n held :+ zeg eigelijk maar meer dressuurmuts :)

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:03

Yeyo schreef:
En als je t over de duivel hebt.....:+

Dat boomstammetje word een takje in de bak denk ik, ben niet zo'n held :+ zeg eigelijk maar meer dressuurmuts :)

Haha, of ik mezelf hoor praten. Heb op mijn vorige stal eens gepoogd om de stoute schoenen aan te trekken toen er een paar hindernissen stonden in de bak maar ik zat heel rap op een ander paard (waarvan ik ZEKER wist dat ie zou springen).
De eigenaresse van dat andere paard ging op Des en zei maar joelen ' hj kan ECHT galopperen' ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:06

oooooooooh en dat zít lekker!!!
vroegah waagde ik ook nog wel eens een sprongetje (lees, balkje op 2 emmers :+), maar daar begin ik niet meer aan!

nu je er toch bent, hoe laat les je morgen?!?
als het een christelijk tijdstip is, kom ik misschien nog even kijken :) (als t mag natuurlijk!)

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:07

Yeyo schreef:
oooooooooh en dat zít lekker!!!
vroegah waagde ik ook nog wel eens een sprongetje (lees, balkje op 2 emmers :+), maar daar begin ik niet meer aan!

nu je er toch bent, hoe laat les je morgen?!?
als het een christelijk tijdstip is, kom ik misschien nog even kijken :) (als t mag natuurlijk!)

Milka lest morgen , ik heb zondag om 10.00 les. Offcorse mag je komen kijken ... altijd goed!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:09

@TS. Ik vind het erg veel geld hoor! voor 125 euro leer je longeren? Leuk maar is dat zo moeilijk dat dat echt geleerd moet worden?
Is er geen paard in de buurt waar je voor minder terecht kunt en waar je een wat relaxter paard treft?
heb je verhaaltje maar snel snel gelezen dus als ik spuit 11 ben, solly dan :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:11

Hmmm...zondag lukt niet, dan gaat de directeur rennen en heb ik die smurf bij me, dat leidt een beetje af ben ik bang!
Dan daten we volgende week weer :)

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:11

Nexxt week is prima!
En nu ga ik horizontaal, ff de wereld aan de binnenkant van mijn oogjes bekijken ;)
Yeyo: we PB'en wel ff of maken ons eigen HK (=huiskamer) topic aan want op deze manier krijgen we een OW. Bokt is streng :+

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:18

Ik ook, ben het zat!
Hahaha ja volgende keer in de HK, hoor wel als je t topic hebt geregeld :+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:44

als je het niet erg vind om 100zoveel uit te geven om een paar keer in de week te rijden, dan zou ik eerst lekker een halfpensionpaard nemen op de manege.
dan leer je snel genoeg goed rijden en durf je binnen de kortste keren op een wat minder braaf privepaard, en heb je ook dusdanig ervaring dat je wat makkelijker een verzorgpaard vind.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:43

barbar schreef:
als je het niet erg vind om 100zoveel uit te geven om een paar keer in de week te rijden, dan zou ik eerst lekker een halfpensionpaard nemen op de manege.
dan leer je snel genoeg goed rijden en durf je binnen de kortste keren op een wat minder braaf privepaard, en heb je ook dusdanig ervaring dat je wat makkelijker een verzorgpaard vind.

Daar heb ik nix bijtevoegen :+
Dus ik sluit me er bij aan :o

En nee ik ben geen penny meisje wat bijna iedereen denkt! :(

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 16:09

yep, ik heb beslist, dat ga ik doen :). Ik ben nog juist op zoek naar een goede manege hier in de buurt. Diegene waar ik nu ben vind ik de sfeer echt super, maar de stallen zijn zo vies en klein ... :s. Vaak hopen drollen in de veel te kleine stallen en paarden die amper de wei opkomen :s.. nu niet perse mijn beeld van goed paarden houden :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:40

als je even neer zet in welke buurt je zoekt dan kunnen bokkers je miss helpen in je zoektocht naar een leuke manege.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 23:19

geldt dat ook als je van België komt :)?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:24

nou ik denk niet dat je de enige bokker bent die in belgië woont, en miss weet iemant wel een leuke manege bij jou in de buurt.
maar als je dat liever niet neer zet, even goede vrienden. :P

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 13:27

Ik ben van Vlaams Brabant in België. Als iemand meer info wilt, omdat ze een leuke manege kennen: pb'en :). Dank je wel!

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:57

ik hoop dat je een leuke manege vind en dat het daar allemaal goed komt :)