Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kaka schreef:@ Pluutje: volgens mij had je die tip van mij? Ik kan me een topic herinneren waarin iemand vroeg naar de mogelijkheid om op een hoogopgeleid paard te lessen. Ben je uiteindelijk naar de Duinrand gegaan (als jij dat idd was)?
Ik krijg nu ook pas de kans om echt te leren rijden vind ik hoor, heb toen ik nog verzorgde, behalve her en der een goeie les, het meeste zelf moeten uitknobbelen door veel te lezen en te doen.
Nelleke1 schreef:ik las ergens in dit topic dat het makkelijk zou zijn een Z paard te rijden als je zelf beter wil worden, hier ben ik het niet mee eens het hoeft niet makkelijker te zijn een paard dat Z gelopen heeft te rijden om zelf hoger te komen, paard is dan vaak slimmer dan de ruiter die erop zit.
Laura24 schreef:Maar zonder eigen paard zijn privelessen erg moeilijk te vinden...
. Fantastisch, want ik leer daardoor heel erg veel. Ze let veel op mijn houding, en op hoe het paard loopt (lekker voorwaards etc). Ook mag ik daar paard even van de wei halen. Helemaal gaan wassen, of gewoon wat poetsen. En nog van die andere klusjes doen.