Welke bokers rijden Endurance?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:17

Mischien wordt Kootwijk afgelast maar als het kan doen wij daar mee.
Wij hebben 2 Endurance paarden. Allebei zijn ze volbloed arabier:
Patent (NikelxGwizd) hebben we nu 3/4 jaar en hij is 8 jaar. We rijden n klasse I en II met hem, hij is een hengst en doet soms wel opgewonden maar als hij wat meer ervaring krijgt hopen wij dat dat minder invloed gaat hebben op zijn hartslag.
Voltrack (DrugxAswan) hebben we nu iets van 3 jaar en hij is 7 jaar oud. Hij is klasse III startgerechtigd maar hij loopt met Patent nu klasse II. Hij heeft al behoorlijk wat wedstrijd ervaring (meer dan 600 wedstrijdkilometers) en is dus ook heel erg rustig op de wedstrijd.
We hopen dat we dit jaar een keer een klasse III met alleen Vol of ook met Patent kunnen rijden, maar met de vogelpest gaat dat misschien wel moeilijk worden...

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 16:52

xtostarlight"]
[quote="*tijn* schreef:
Laat je er een maken? f koop je gewoon een bestaande. Leuk dat je ook endurance wilt gaan rijden!

nee ik wil m'n vzh inruilen, want ik rijd(voorlopig)ook nog geen wedstrijden of zo. We hebben nl geen trailer en ja dan kom je zo moeilijk ergens...

hoeveel uur duurt de klasse 0 ongeveer? kan ik flink gaan trainen!
[/quote]

ongeveer anderhalf uur. je moet de milometers gelen door de snelheid die je maximaal mag, is veranderd in 13 km geloof ik, dan heb je de ideale tijd die je kan rijden!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:36

Tijn, ook ik ben wel benieuwd wat jij zelf aan endurance-ervaring hebt. Je lijkt er nogal het een en ander van te weten.

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 20:28

Ik heb zelf een draver van een vrouw mee helpen trainen voor de Endurance. Haha!
En tijdens mijn opleiding in Zutphen heb ik een haflo arabier getraind.
Ik leasde hem, en ben veel aan de gang gegaan met training etc. De planning was om ook een rit te gaan rijden, maar toen kwam net de varkens pest. Dus helaas. Toen was mijn opleding al klaar. Huilen Huilen
Endurance geeft je zo'n gevoel van vrijheid. Je kunt meedoen voor het wedstrijd verband, maar ook gewoon om zo'n rit uit te rijden, puur voor het plezier. *LOL*
Ik had even terug net een nieuw verzorg arabiertje, maar ze werd kreupel, dus rij nu al een tijdje niet meer. Haar eigenaresse heeft al een paar wedstrijden gereden, en ik zou mee gaan helpen met trainen, maar dat laat nog even op zich wachten... erg jammer.

Dus eh...
Dat is mijn endurance verhaal....

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 20:39

Guinni schreef:
Mischien wordt Kootwijk afgelast maar als het kan doen wij daar mee.
Wij hebben 2 Endurance paarden. Allebei zijn ze volbloed arabier:
Patent (NikelxGwizd) hebben we nu 3/4 jaar en hij is 8 jaar. We rijden n klasse I en II met hem, hij is een hengst en doet soms wel opgewonden maar als hij wat meer ervaring krijgt hopen wij dat dat minder invloed gaat hebben op zijn hartslag.
Voltrack (DrugxAswan) hebben we nu iets van 3 jaar en hij is 7 jaar oud. Hij is klasse III startgerechtigd maar hij loopt met Patent nu klasse II. Hij heeft al behoorlijk wat wedstrijd ervaring (meer dan 600 wedstrijdkilometers) en is dus ook heel erg rustig op de wedstrijd.
We hopen dat we dit jaar een keer een klasse III met alleen Vol of ook met Patent kunnen rijden, maar met de vogelpest gaat dat misschien wel moeilijk worden...

Wow, leuk! Neem eens een kijkje op mijn website! Gaat over Arabische Volbloeden.
Klasse drie lijkt me echt zwaar, maar wel een uitdaging!
Laatst bijgewerkt door Krab54 op 18-04-03 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 20:40

Enneh, kent iemand Nefisa??? Schimmel arabier uit Zutphen.
Is destijds nog uitgenodigt voor het nk ofzo.
Op haar heb ik ook nog getraind. Super beest!

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 20:57

Op 3 mei wordt de rit in Norg afgelast ivm de vogelpest, en kootwijk misschien ook.... Jammer hoor! Boos!
Als iemand mooie foto's heeft van endurance met zijn/ haar arabier, zou ik die graag willen zien en eventueel willen plaatsen op mijn website! *LOL* *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:04

De rit in Norg is NIET afgelast in verband met de vogelpest, maar omdat de vergunningen niet rond kwamen met de landeigenaren. Dit alles dankzij een wilde wedstrijd van mountainbikers die een ravage in het bos hebben achtergelaten (waarvoor dank Boos! ). Dat is twee weken geleden al bekend gemaakt. Rondom Norg is trouwens geen vervoersverbod, wij gaan morgen naar de cross in Roden en dat is nog geen 10 km verderop...

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 21:13

Hoe kan ik een foto plaatsen hier op het forum??? Weet iemand dat misschien?
Laatst bijgewerkt door Krab54 op 18-04-03 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 10:52

Karin schreef:
De rit in Norg is NIET afgelast in verband met de vogelpest, maar omdat de vergunningen niet rond kwamen met de landeigenaren. Dit alles dankzij een wilde wedstrijd van mountainbikers die een ravage in het bos hebben achtergelaten (waarvoor dank Boos! ). Dat is twee weken geleden al bekend gemaakt. Rondom Norg is trouwens geen vervoersverbod, wij gaan morgen naar de cross in Roden en dat is nog geen 10 km verderop...

OOps.... sorry, verkeerde verhalen opgevangen!
Excuus! *LOL*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:58

Fasel schreef:
Wij rijden endurance en onze twee paardjes zijn arabische volbloeden.

Summertje. Ik ben uit het bestuur gestapt maar ik wil je nog wel even digitaal een formuliertje sturen. Geef maar een gil als je dat wil. Informatiepakketten zullen even op zich laten wachten ben ik bang.

Hoi Fasel,

Wat lees ik nu? Ben je uit het bestuur gestapt? Hoezo dat dan?
Ik hoor het wel...
Djilan

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:09

Hoi,

Ik rij op dit moment klasse I met mijn 17 jarige kruising draver X arabier (net als Ret dus), genaamd Don Rico.

Ben in 1998 voorzichtig kennis gaan maken met de sport en sinds dit jaar kan ik meerdere wedstrijden gaan rijden( zat altijd met vervoersprobleem, ivm geen trailer of sterke/zware auto).

Heb Kootwijkerbroek gereden en in de planning staan nog:
-Kootwijk (maar die gaat dus zeer waarschijnlijk niet door)
-Laag Soeren Klasse I
-Zelhem Klasse I
-OVB Lage Vuursche klasse I
-OVB Kootwijkerbroek klasse I
-Holten (hoop ik) klasse II
-OVB Ommen klasse I(wordt georganiseerd door Annalynn en ben ik waarschijnlijk vrijwilligster)
-Katwijk klasse I

Veel OVB's, maar dat hangt af van degene van wie ik een lift krijg...

Djilan

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 12:26

Hai Djilan.
Cool man! Wat is jouw manier van trainen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:18

Ja, dat is het, ik moet gewoon tzt een lift regelen Lachen Wie rijdt er endurance in mijn omgeving?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:10

*tijn* schreef:
Hai Djilan.
Cool man! Wat is jouw manier van trainen?

Ik heb het geluk dat we de Veluwe tot onze beschikking hebben, dus ik train normaal gesproken 3 keer per week in het bos. Ik rij dan ritten van een uurtje tot 3 uur. De rit van een uur rij ik ongeveer 14 á 15 km/h en de langere ritten tussen de 11 en 13km/h. Daarbij rij ik dan 1 of 2 keer in de bak en 1 of 2 keer werken in de longeerbak.

Sinds een maand sta ik in Rheden ipv de omgeving van Arnhem- Noord/Oosterbeek en het terrein is hier toch wel een flink stuk zwaarder omdat er meer mul zand en heuvels + de bijbehorende hellingen inzitten. Hier ben ik de ritten op het moment rustig aan het opbouwen.

Binnenkort gaan Annalynn (Ganna) en ik weer samen trainen. We staan nl op dezelfde stal! Errug fijn, zo'n klasse II ruiter op je erf waar je ook nog eens goed mee kan opschieten en waarvan de paarden hetzelfde tempo hebben! Haha!

Kootwijk en Zelhem gaan dus al niet door en waarschijnlijk zullen er nog wel meer gaan afvallen. Dat wordt dit jaar dus nog geen klasse II helaas Boos!

Groet

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 15:49

Leuk om te horen Djilan.
Het is inderdaad heel erg moeilijk om mensen te vinden met wie je kan opschieten. Laat staan dat het tussen de paarden klinkt, en ze ook nog eens het zelfde tempo hebben. Leuk voor je hoor!
Ben wel een beetje jaloers, want op dit moment heb ik geen paardje tot mijn beschikking... Boos!
Je training klinkt goed hoor!
Ik ken zo veel mensen die er niks aan doen en gewoon zo'n klasse 1 of 2 rit gaan knallen.... En niet luisteren naar hun paard.
Jah, hij liep niet echt soepel, maar ben toch maar door gegaan... Paard kreupel...
Echt een ellende soms.

Dus eh, als iemand nog een paardje voor mij weet in hilversum of loosdrecht..... ik houd mij aanbevolen!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:14

Tijn: Heb je nog nooit een wedstrijd gereden? Maar wel een paard getraind? Waarom mocht je er dan geen wedstrijden mee rijden???
Ik vind het erg jammer dat Kootwijk niet door kan gaan.
Ik denk dat er nog best veel worden afgelast, want heel veel zitten ook daar bij de veluwe. En het ziet er niet naar uit dat de vogelpest morgen ophoudt

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 18:06

Guinni schreef:
Tijn: Heb je nog nooit een wedstrijd gereden? Maar wel een paard getraind? Waarom mocht je er dan geen wedstrijden mee rijden???
Ik vind het erg jammer dat Kootwijk niet door kan gaan.
Ik denk dat er nog best veel worden afgelast, want heel veel zitten ook daar bij de veluwe. En het ziet er niet naar uit dat de vogelpest morgen ophoudt

Dat staat even terug bij dit onderwerp. Ik ging studeren in zutohen, dus moest stoppen. daar heb ik weer getraind, toen kwam varkenspest, endaarna was mijn opleiding klaar...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:19

Ik rijd ook endurance met mijn draver. Ik heb net een wedstrijd gereden (KWB) en dat ging super!
Helaas gooit de vogelpest roet in het eten, want Kootwijk en Zelhem zijn afgelast.
Laten we hopen dat er niet meer zullen volgen....

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 18:42

Westernfreak schreef:
Ik rijd ook endurance met mijn draver. Ik heb net een wedstrijd gereden (KWB) en dat ging super!
Helaas gooit de vogelpest roet in het eten, want Kootwijk en Zelhem zijn afgelast.
Laten we hopen dat er niet meer zullen volgen....

Ik vrees van wel....
Maar laten we met zijn allen duimen!
Lovers Lovers Lovers Lovers

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:38

Tijn: Heb je al weleens gegroomd op een wedstrijd?
Ik hoop voor je dat je nog een paard vind om mee uit te komen...

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:18

Ik wil graag met mijn arabiertje Cheyenne endurance gaan rijden. Ze is nu pas 3 jaar, dus het duurt nog wel even hoor... *LOL*

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 10:03

Guinni schreef:
Tijn: Heb je al weleens gegroomd op een wedstrijd?
Ik hoop voor je dat je nog een paard vind om mee uit te komen...

Jep, 1 keer! (maar 1 keer....)
De hele sfeer rond de endurance is zo gaaf!
Echt cool.

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 10:03

Franca schreef:
Ik wil graag met mijn arabiertje Cheyenne endurance gaan rijden. Ze is nu pas 3 jaar, dus het duurt nog wel even hoor... *LOL*

Nouja, dan kan je er wel rustig naartoe gaan werken. Toch?

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:31

Hoi Tijn,

Wij rijden ook endrunce. Met Uck (fjord) is klasse 3 startgerechtigd maar we rijden al jaren klasse 2. Door omstandigheden nog steeds geen klasse 3 gestart. (MKZ, tijd ed.) en dit jaar zouden we in Zelhem de 90 km gaan rijden komt die K. pest er tussen door......
Maar goed naast Uck heb ik ook Nasir (arabier van Netron) en die is nu klasse 2 startgerechtigd. Hij zou in Kootwijk zijn eerste klasse 2 lopen. Nu maar hopen dat we snel van de pest af zijn en weer wedstrijden kunnen rijden.

jij succes met het vinden van een paardje om te rijden. Ben je van plan om zelf iets te gaan kopen?