Good looking op je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:52

Ja ik let daar wel op, ik ga niet opgedoft op mijn paard zitten maar wel verzorgd, en aangezien mijn rijbroeken enz allemaal zwart of grijs zijn en de rest eigenlijk ook hoef ik me daar geen "zorgen" om te maken Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:06

Nee en het interesseert me ook geen fluit als ik bij de paarden ben. Bij mij blijft het toch niet schoon.
Het moet bij mij vooral functioneel zijn en lekker zitten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:12

Nee. Het interesseert me niet. Ik heb het bijna ook altijd koud en meerdere truien over elkaar heen. Dat staat al niet. Dus waarom dan letten op combinaties. Ik heb wel veel zwart en blauw. Mijn rijbroeken zijn er in diverse kleuren. Zalm, lentegroen, raar geel/groen gemengd, grijs/blauw en blauw. Meestal niet de makkelijkste kleuren om te combineren.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:41

Het doet me weinig hoe ik erbij loop als ik op stal ben. Belangrijkste is dat mijn kleding functioneel is, maar het mooie staat voor mij niet voorop.
Ik loop meestal in een spijkerbroek of rijbroek met een lekkere dikke trui of jas, aangezien ik het altijd koud heb.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:14

met rijden zien okkie en ik er denk ik wel verzorgd uit. maar als ik wat later ben met voeren ga ik gewoon in mijn pyama ff snel voeren als het moet

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:24

Ik ga voor functionele kleding die er wel uitzien. Je ziet me dus niet meer met een katoenen verwassen t-shirt of slobber trui. Nu alleen met fleece koltruitjes (gewoon uit de wintersport winkel) of in de zomer t-shirt van technische materialen (Anky of tennis shirts). Als het maar geen katoen is omdat ik vrij veel zweet en katoen alles opneemt en ik na rijden met een natte dweil aan mijn lijf moet lopen. Ik koop geen kleding die perse bijelkaar moeten passen, dus geen setjes in mijn kast. Functioneel staat bovenaan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:09

ik heb juist m'n oude kloffie altijd aan. slobbertruien, troep die ik niet meer naar het werk aandoe etc. Het wordt altijd erg vies en soms krijg je zelfs de vlekken er niet meer uit, dusse ik geloof het wel........

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:52

Ik heb eigenlijk geen speciale kleren waarmee ik rijd. Ik houd gewoon aan wat ik die dag naar school aan heb gehad. Ik doe dan wel een van mijn Wranglers aan omdat die wel fijn zijn om mee te rijden, zit er geen schurende naad aan de binnenkant van je been. Nieuwe kleren wijd ik altijd in door ermee te gaan rijden. Haha! Ok, zullen jullie nu denken.

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:06

Ik vind het juist heerlijk om een beetje bij elkaar passende en mooie kleren aan te hebben! Net zoals in het dagelijkse leven voel ik mij gewoon op mijn gemak in (voor mijn gevoel) mooi kleren. Niet dat ik daarvoor echt dure kleren koop, de meeste komen van marktplaats (broeken) en scappino. Maar ze zijn wel mooi gedetailleerd! Daar voel ik mij lekker in.

Meestal zorg ik er wel voor dat het sjabrakje een beetje bij mijn outfit past. Vooral als ik ga buitenrijden of les heb. Dat vind ik gewoon leuk! Lachen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:11

Ik zie er niet smerig uit, maar als er een paar kleine vlekken op me rijbroek zitten gooi ik hem echt niet gelijk in de was. Combineren met shabrakjes enzo doe ik niet aan.

Ik heb een winterpaardenjas en die gaat 1x in de zoveel tijd in de was, maar er zitten wel vlekken bij de mouwen die er niet uit gaan.

Wel heb ik altijd gewoon alle truitjes aan die ik ook bijv naar school aan zou trekken.
Me jophurs maak ik echt nooit schoon.

Dus tsja beetje verzorgd dus maar ook weer niet zo als iemand die elke dag dressuur rijd

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:20

Uhh, nou pas sinds kort eigenlijkk.. ik heb nu 2 rijbroeken met bijpassende sokken en shirts. Ik heb nu ook 2 nieuwe jassen gekocht, een zomer jas en een winterjas beiden van Harry's Horse. Dat ging me niet eens om het merk, het is gewoon goede kwaliteit! Verder nog een fleecejack van HH en rijschoenen van Mountain Horse. Nu alleen nog mijn paard een beetje in dezelfde kleur, al heb ik alleen maar een blauw en 2 zwarte dekjes. en daarbij passende bandages. (daarom móet ik gewoon naar het Tentenkamp!!)

Ohja, realiseer me net dat halsters en dekens van mijn paarden bij elkaar passen qua kleur..ik schaam me diep..

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:23

Uhm ik word er meestal smerig,vooral als ik niet ga rijden, fiets bijna altijd terug met een vieze spijkerbroek en heele vieze gympies. Met rijden let ik er niet zo op,maar soms heb ik wel van die dagen dat ik toevallig/ of expres dezelde kleuren aan trek.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:29

Meestal heb ik gewoon een rijbroek aan,en daarboven een topje met een vestje..en als het dan nog te koud is heb ik een paardrijjas aan...
Vooral als ik les heb wil ik er netjes uit zien,en dan moet m'n paard er ook netje uit zien..dus met lange manen,vlecht ik ze in,En meestal leg ik er dan een dekje op die een beetje bij de kleur van m'n kleren past,dan heb ik bijv. een beige jas aan en rode handschoentjes en daar doe ik dan m'n rode dekje bij..Haha!
Maar ik ben niet zo dat ik me helemaal ga opmaken als ik zou gaan rijden.
Ik doe alleen m'n haar netjes in een staart of vlecht verder niet.
Laatst bijgewerkt door Tin op 14-04-03 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:29

Mij maakt het niks uit eigenlijk. Zelf zie ik er op stal (en misschien ook wel daarbuiten) regelmatig uit als een zwerver, maar het steekt dan goed af, want Kiara komt dan wel veel beter uit! Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:41

Om het maar even zo te zeggen: het zal mij aan mijn anus oxyderen hoe ik eruit zie:-). Met uitzondering van wedstrijden. Ik vind het juist heerlijk een legaal excuus te hebben er smerig uit te mogen zien. Een rijbroek gaat bij mij zeker niet de was in als ik hem maar 1 x gedragen heb.

Ik ben een zwijn en ik vind het nog lekker ook:D

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:47

Jordy schreef:
Meestal heb ik gewoon een rijbroek aan,en daarboven een topje met een vestje..en als het dan nog te koud is heb ik een paardrijjas aan...
Vooral als ik les heb wil ik er netjes uit zien,en dan moet m'n paard er ook netje uit zien..dus met lange manen,vlecht ik ze in,En meestal leg ik er dan een dekje op die een beetje bij de kleur van m'n kleren past,dan heb ik bijv. een beige jas aan en rode handschoentjes en daar doe ik dan m'n rode dekje bij..Haha!
Maar ik ben niet zo dat ik me helemaal ga opmaken als ik zou gaan rijden.
Ik doe alleen m'n haar netjes in een staart of vlecht verder niet.

Uhh Simone? What about je kinder8tige t-shirts? Haha! *LOL*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:05

Het boeit mij absoluut niet hoe ik eruit zie bij de paarden. Wel zorg ik dat de kleuren van mijn kleren niet vloeken, maar voor de rest kan het mij niet schelen Tong uitsteken
Alleen met wedstrijden of als ik echt heel netjes op de foto wil dan besteed ik er wat aandacht aan.

Op de manege word toch alles vies dus het heeft ook erg weinig zin dan om je netjes te kleden. Als er dan nog leuke jongens rondliepen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 14-04-03 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:19

Omdat ik op de manege rij zorg ik er wel voor dat ik geen XXL T-shirt aan trek ofzo, maar de kleur boeit me niet.
Als ik niet op de manege rij al helemaal niet Knipoog

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:32

als het maar goed zit. liever een broek die goed past en niet bij m'n zadeldek past dan een lastig zittende broek die er wel bij past.

verder zie ik nog altijd het liefst dat ik op een schimmel rij en dat ie dus 'wit' ziet. (ok, thuis is het soms iets minder)

en op wedstrijd: alles moet tip top zijn.

paard goed gewassen
zadeldek gewassen
zadel en hoofdstel gekuist en ingevet.
beugels zelfs afgekuisd.

...

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:07

Nooit Haha!

Dat boeit me echt helemaal niet hoe ik eruit zie. Ik heb ook maar 1 rijbroek (een grijze).

Nee, ik zie er niet netjes uit, mijn haar zit ook niet netjes ofzo, maar zo ben ik nou eenmaal, ook in het dagelijks leven ben ik niet modebewust ofzo

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:12

Bomt me niets. Lachen
Van mij part heb ik een zwarte rijbroek, met een roze trui en oranje bandages met groen sjabrak Lachen

ALs ik er maar mee kan rijden, en mijn paard er geen hinder van ondervindt vind ik het allemaal best.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:11

Ik let meestal wel een beetje op hoe ik eruit zie.
`s winters heb ik altijd een al dan niet schone koltrui aan (gaat na 2-3 keer rijden ook de was in) op een al dan niet schone rijbroek (hoe hou je dat allemaal schoon met poetsen en soms bemodderde dekens?) en mn Mountain Horse laarzen. Meestal `s winters ook nog met een waxjas of fleecevest, ligt eraan hoe koud het is. Zie ook profiel...`s zomers rij ik vaak met polo`s aan, doet me eraan denken dat ik voor deze zomer weer wat nieuwe moet gaan kopen! Of eventueel een topje. Liefs niet van die hele strakke shirtjes, dan vallen mn heupen zo op, hahaha Sigaar Betreft de kleuren, ik hou helemaal niet van fel, dus mn broeken zijn beige, en twee donkerblauwe (1 met leren zitvlak) en als reserve een zwarte en een groene, maar daar ben ik nu wat uitgegroeid. Sjabrak of groen, zwart, bruin of donkerblauw, en peesbeschermers van Eskadron groen en zwarte strijklappen. Over het algemeen is het plaatje redelijk netjes, zonder er als een kakmadame uit te zien of een fortuin aan Anky kleertjes e.d te spenderen (zijn wel erg mooi, maar ik vind ze te duur!).

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:13

Ik houd ook van rustige kleuren, het hoeft niet zo schreeuwerig te zijn voor mij! Ik heb een hele fijne Horka rijbroek (zie profiel) die overal bij staat! En die draag ik rustig een week achter elkaar!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:28

ik vindt het normaal wel belangrijk hoe ik eruit zie, maar bij paarden vindt ik het niet zo erg. Als ik gewoon op stal rijdt ziet niemand me en die paarden vinden het echt niet erg (nouja, zolang ik niet in een of ander knalkleurig shirtje aan kom Haha! )
Als ik ergens heen ga met Zilvia ofzo, dan kijk ik wel wat beter wat ik aantrek Haha!

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:33

hahaha. Ik heb alleen maar zwarte rijbroeken (2) en een grijze jas die ik ook als bodywarmer aan kan. erg makkelijke kledingkeuze dus... zwart grijs staat toch eigelijk altijd wel.. Maar dan mijn haren. tsja heb sinds een paar maanden altijd veiligheidshelm op. en daar is echt niks moois van te maken. dus maak ik me ook niet meer zo veel zorgen om mijn uiterlijk, maar besef nu meer dat ik maar 1 stel hersens hebt en dat het fijn is dat ze beschermd worden ookal ziet het er van geen meter uit en nog minder wanneer hij weer af gaat Verward .

kleding moet wel erg comfortabel zitten en als het mooi is dan is dat wel meegenomen ja, maar lukt bij mij dus niet echt Haha!