Chica van de Poelruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:32

oh ok... je reactie kwam namelijk uit de lucht vallen vandaar ;)

botjes

Re: Chica van de Poelruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:42

Wat jammer dat je Chica weer moet verkopen! Ben je wel van plan om de paardenhobby door te zetten hoop ik! Chica krijgt vast snel een baasje, ze is enorm braaf en gaat goed samen met andere paarden (en ponies uiteraard).

Veel succes en geniet nog even van je lieve pony!

E_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 09:42

Hoi Suzannen

Ik noem het eerder, een nog beter baasje voor haar zoeken die meer tijd heeft en elke dag met haar dingen kan en wil doen. Maar ik stel nogal veel voorwaarden. Wil echt het allerbeste voor haar. Ze staat nu op zo'n geweldige plek in Noordwijk, dat ik het liefst heb dat ze daar blijft. Maarja, je hebt mijn adv gelezen en alleen het allerbeste komt in aanmerking. Tot die tijd zal ik super voor haar zorgen. En waarschijnlijk voor altijd (gezien de reacties op de adv). Ze loopt nu gewoon niet zo heel veel en je weet het "rust roest". Bijrijdsters willen ook allemaal 'meer' met hun paardjes, dus sporten enzo. En daar is ze al wat te oud voor he. Als je tips hebt, of iemand weet die ervaren is en niet te zwaar is dan hoor ik het ook graag!

ben_jespers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:49

O had ik niet verwacht :O

ThomasFink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:53

chica, mijn grote vriendin ik mis je!!!

femkezwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:58

De meeste paarden zijn verkocht. Ray Kay en William gingen nog naar een manege waar Roel ook ging. William is vrij snel daarna weer afgemAakt ivm kreupel. Erg veel paarden zijn verkocht en daarna ingeslapen of naar de slacht gegaan omdat ze er slecht aan toe waren met rug problemen of blessures. Laban weet ik dat die is ingeslapen.. Amor na 2 jaar ook. Kondor ook ivm zonne allergie. En zo zijn er nog een paar. Van een aantal weet ik dat ze een goed huisje hebben gekregen van Sepp bijvoorbeeld die is nu al in de 20. Pebbles staat helaas weer op een manege maar nu wel in een box. Odiville en ik geloof Mickey staan ook op een manege maar wel een goede.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:22

femkezwart schreef:
De meeste paarden zijn verkocht. Ray Kay en William gingen nog naar een manege waar Roel ook ging. William is vrij snel daarna weer afgemAakt ivm kreupel. Erg veel paarden zijn verkocht en daarna ingeslapen of naar de slacht gegaan omdat ze er slecht aan toe waren met rug problemen of blessures. Laban weet ik dat die is ingeslapen.. Amor na 2 jaar ook. Kondor ook ivm zonne allergie. En zo zijn er nog een paar. Van een aantal weet ik dat ze een goed huisje hebben gekregen van Sepp bijvoorbeeld die is nu al in de 20. Pebbles staat helaas weer op een manege maar nu wel in een box. Odiville en ik geloof Mickey staan ook op een manege maar wel een goede.

Ik vind dit soort berichten altijd zo eigenaardig op bokt. Wat wil je hiermee? Ik ben jaren werkzaam geweest bij de Poelruiters en natuurlijk, een manege aan de snelweg is niet handig want het ontbreekt je aan land en dergelijke. Het was een ouder bedrijf, hard aan renovatie toe. En ook als ik er op terug kijk denk ik; mwah er kon een hoop beter (dat wist ik toen ook hoor, maar we haden helaas niet alles voor handen). Maar met mijn hand op mijn hart kan ik zeggen dat het voltallige personeel alles voor de paarden over had. Ik weet niet wat je wilt bereiken met je haatdragende posts Femke, maar ik wil even je complete onwaarheden van tafel vegen:

-Alle paarden zijn verkocht omdat de manege sloot. 1 is direct ingeslapen vanwege hoge leeftijd en onzekere toekomst. Dat lijkt mij wel zo eerlijk. Verder is er geen 1 ingeslapen of naar de slacht gegaan.
-We hadden toentertijd volgens mij 25 of 26 paarden, daarvan heb ik er 2 (terug) overgenomen,mijn eigen Melia van inmiddels 31 die nog steeds fit en vrolijk is en Kondor. Ik heb nog contact met o.a de eigenaren van Niels (inmiddels bejaard), Spirit (inmiddels bejaard), Ravel (inmiddels M1 dressuur), Amor, Luna (inmiddels endurance pony), Vosje, Taila (inmiddels 28) en Odiville. En ik weet van Pebbles, Pino, Lorette, Bonny, Sepp, Mickey (inmiddels vorig jaar overleden op hogere leeftijd), Jacco, Chica en Koos (vorig jaar ingeslapen, dus 5 jaar nadat hij is verkocht, vanwege ouderdomskwalen) dat ze zeer goed terecht zijn gekomen. Ik zou dus technisch gezien van 3 paarden niet weten hoe het ze vergaan is.
-William is niet snel afgemaakt, maar heeft nog een paar jaar als jachtpaard en recreatiepaard bij Roel gestaan. Daar staan ook Kay en Ray nog in goede gezondheid.
-Amor leeft nog en Kondor heeft nooit zonneallergie gehad, die heb ik overgenomen nadat de manege weg ging, dus ik weet vrij goed wat daarmee is gebeurt. Kortom ik weet van 24 van de 26 paarden wat ermee gebeurt is. Wat een fantasie Femke..

Bandaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:04

Pino is bij het sluiten van de manege bij ons komen wonen. Het gaat goed met hem. Hij geniet al jaren van zijn pensioen in de wei met een van onze andere paarden. Blue hebben we ook nog steeds en is inmiddels rond de 22.