Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

joyce83 schreef:Mijn pony heet op papier meule ranch maikel, echter kreeg ik die papieren pas toen hij bij ons thuis stond. Meisje wat hem daar reed noemde hem zilver, nee ook geen naam die me aansprak.
Is Monty geworden en hij luisterd goed naar zijn naam al 9 jaar.
was nog in de tijd dat alle veulens de namen kregen van de kleinkinderen
zijn we later heel snel vanaf gestapt
Loizy schreef:Ik zou niet snel een naam veranderen, gewoon omdat het paard zijn naam kent en je ineens een ander 'woord' naar m roep, zo slim zijn paarden niet.
En als ik m dan toch zou veranderen zou ik altijd in de buurt van de originele naam blijven, met dezelfde klank.
ik denk wel dat ze slim genoeg zijn om het uiteindelijk te begrijpen maar toch , of kies idd een naam die een beetje op de ander lijkt ofzo 
erleyne schreef:Dat is goed om te weten Diane, dat het dus zo ook was. Misschien was mijn voorlichter wel een 'centenkakker', haha!
Nog eens iets om over na te denken, al vind ik het wel jammer dat hij dan zijn stam-naam kwijt is.

Sily schreef:Ik zou een volwassen paard wat gewoon aangesproken is met zijn naam en heiraan gewend is geen andere naam geven, dier is er mee opgegroeid en aan gewend.
Als het beest stinkdier oid zou heten zou ik hem wel aanpassen natuurlijk, ga niet de wei inlopen terwijl ik iets geks roep (ken een hond die aso heet nou die zou bij mij toch een andere naam krijgen)
Maar is het een normale naam die ik gewoon niet erg leuk vindt laat ik het dier gewoon zijn naam houden.
Mijn paardje heet Palermo, en de meeste denken dan gelijk dat het een ruin is, maar in de omgang noem ik haar vaker moppie en Par dus ach, waarom veranderen?
maar niet heel fout dus laat maar staan. De pony heette Caroline en ik zag me nog niet Carolieeeeeentje over de wei brullen dus dat is Coco geworden, afkorting van Cosa Nostra die haar wedstrijdnaam gaat worden. Mijn zus heeft ooit een paard gekocht wat Olga Lowina heette, en een Parabox (foutje vermoedelijk, want wij dachten dat er Paradox bedoeld was maar verkeerd opgeschreven of overgenomen?
) en die heeft ze op stal en wedstrijd veranderd, en dat had ik met zulke namen ook wel gedaan