Sporen cool?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:50

Ik rij eigenlijk nooit met sporen....ik heb er 1x mee gereden..maar ik vondt het alleen maar irritant zitten,en ik had het bij de pony waar ik toen op reed ook helemaal niet nodig..maar m'n instructrice vondt dat ik het moest proberen,net zoals ze vondt dat ik een slof moest gaan proberen,Maar die gebruik ik ook niet meer.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:54

ik rij af en toe met sporen soms is sya zoooo sloom dat het rijden gewoon echt niet fijn gaat en als ik er dan een zweep bij pak, ik hoef hem nog niet eens te gebruiken dan vliegt ze er iedere x vandoor en met een spoortje heb ik een mooie tussen weg. Maar ik heb hem niet vaak nodig.

en tja een slof ik zie het zo vaak dat ie fout gebruikt wordt echt vreselijk...

Lobke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:09

ik ben ook opzich niet tegen sporen. Draag ze alleen als het nodig is en niet voor de sier (hoe zit dat eigenlijk met die supergrote westernsporen? Verward Dat wordt toch voor de sier gedragen??)
Maar goed ik heb heel lang bij Lobke in dubio gezeten of ik met sporen zou rijden of niet. In het begin absoluut niet. Ik had geen zit en Lobke kon alleen maar rennen. Maar sinds kort draag ik ze wel. Gelukkig weet ik zo te zitten dat ik mijn sporen niet gebruik (knap he Haha! ) Lobbes rijd in het begin altijd super voorwaarts maar als ze een kwartiertje heeft gelopen heb ik net wat meer been nodig om haar goed te laten lopen. Ik rijd in princiepe altijd met. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze altijd gebruik.... Schijnheilig

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:49

het LIJKT wel wat mooier, maar minder kaal, maar het IS niet mooier (oh wat ben ik weer duidelijk vandaag)

Bij de weg, ik draag nooit sporen Lachen Ik ben al helemaal verliefd op mijn leren laarsjes als er geen sporen omzitten Haha!

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:17

Ik vind sporen dus niet stoer. Ik heb er niks tegen als ze goed worden gebruikt. Ik baseer mijn oordeel over iemands rijkunst niet op het wel of niet dragen van sporen, en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Dan zou het volgens mij snel over zijn met het overmatig spoorgebruik.
Ik rij zelf in de les wel met sporen, maar zodra ik uit de bak ben (moet nog 30 min. naar huis stappen) doe ik ze af (ondingen!). Ik draag in de les sporen omdat hij soms door mijn binnenbeen heen valt, maar inprincipe rijd ik Rocco op mijn kuit.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:36

vindt het veel cooler als je je paard op je kuit alles laat doen, d is iets waar iedereen naar moet streven denk ik.