waarom hebben jullie je pony/paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:39

Ik heb Mazzel gewoon voor het rijden en het plezier (en de knuffels Haha! )
Helaas wordt ik wat te groot voor hem en zal ik hem over een tijdje moeten verkopen, zodat ik op mijn (nu 2-jarige) merrie kan gaan rijden.
Ook haar heb ik voor de recreatie, en wie weet wil ik met m'n bonte dame nog weleens een keertej starten voor de lol, maar ik ben geen wedstrijdruiter..
Wel denk ik dat het erg moeilijk gaat worden zonder Mazzeltje, maar 2 paarden gaat dan helaas niet lukken..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:59

SuperPepeijn schreef:
omdat hij een enorme babe-magnet is! Haha!


Dat hoop je..

Die van mij trekt niemand aan, ze kijkt altijd heel lelijk dus volgens mij denk dan ook gelijk dat ik dat heel lelijk kan doen..
ach ja, oot komt die man die haar ook leuk vind.. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:05

Ik heb Par omdat ik meteen helemaal verliefd op haar was Lovers

En wat ik nu vooral met haar wil doen is showen en later dressuur.
Maar als dit niet gaat lukken dan leg ik me daar ook bij neer, ze is een geweldig leuk beest dus zou haar niet inruilen omdat ik dan geen dressuur zou kunnen doen.

En als het wel zou lukken emt de dressuur en er zou eens iemand komen die een inmens hoog bedrag voor haar biedst zou ik het eerlijk gezegt niet weten.
Ligt denk aan de situatie, zit ik met kids en een vent denk ik dat verkopen makkelijk gebeurt dan als je nog steeds alleen met je paard zit.
Maar ok kan ook zijn dat als ik haar eenmaal ingereden heb ik haar nooittttt meer kwijt wil.

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:15

Veerle heb ik voor mijn plezier, volgend jaar wil ik haar inrijden en dan gewoon lekker recreatief rijden. Geen wedstrijfen, gewoon lekker buiten.

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:41

Jordy heb ik gekocht voor mijn plezier,en om te kijken hoe hoog we het met de dressuur kunnen schoppen!
Argento heb ik echt gekocht om later wedstrijden mee te rijden!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:11

Wij hebben Apollon puur voor de recreatie gekocht, lekker een buitenrit maken etc.
wedstrijdrijden doe ik niet zo graag, vooral dressuur niet, daar doen ze af en toe zo oneerlijk met de puntentelling enzo!

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:36

Landor heb ik gekocht voor mijn plezier, het rijden vind ik leuk, maar het is een bijzaak voor mij. Alles er omheen vind ik veel leuker.
Het vertrouwen wat er is tussen ons dat vind ik heel bijzonder. De band tussen mens en paard, dat is het mooiste, vanuit daar kun je ook veel meer bereiken..

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:42

sowiezo om het plezier van het rijden en wedstrijden natuurlijk ook anders geef je je daar niet voor op Haha! het knuffelen minder want daar houd m'n pony niet van Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:18

Ik reed altijd om de manege, maar omdat ik daar niet meer vooruit ging heb ik uiteindelijk een eigen pony gekregen. Ik vind wedstrijden superleuk en gaaf, maar het hoeft niet perse. Verder ben ik zo blij met mn paardje, hij kan gewoon alles, hij kan gerust mee naar de stad, zonder ook maar ergens van de schrikken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:22

Ik heb een hekel aan wedstrijden, dus voor mij is mijn paard mijn kameraadje. Dat betekend niet dat ik niet verder wil doorgroeien, en we werken wel degelijk heel hard. Maar ook al zou ik er niet meer op kunnen rijden, als ik het kan vermijden gaat ze nooit meer weg...
Waar ik naar streef is harmonie...en dat hoef ik mezelf in een competitieverband niet te bewijzen, of me te meten aan een ander...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:02

Ik had Smokey gekocht voor het buitenrijden en lekker door de duinen te crossen.
Ik wilde later wel een een paard erbij voor wedstrijden (Smook is een D pony).

Doordat we van stal verhuisd waren kwam ik Webster tegen. Een jaarling met niet zo een mooi hoofd. Ik vond hem meteen geweldig. Paar maanden over nagedacht en uiteindelijk gekocht.
Webster is er voor het buitenrijden en voor als ik afentoe een wedstrijdje wil rijden. Inmiddels is hij 5 en hebben binnekort onze eerste o.l. wedstrijd. Hij is braaf langs de weg. Hij voldoet dus aan mijn eisen Haha! .

Zowel Smook als Webster zullen nooit weg gaan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:18

hmm volgens mij ben ik de enige die okkie heeft om verder mee in de sport te komen... Scheve mond

met 8 ben ik begonnen op een manege/handelstal.

na een jaar kreeg ik mijn eerste (B) pony, flika.daar heb ik een half jaar lang elke dag privéles op gehad (pff..) daar heb ik dus heel veel van geleerd.

daarna heb ik een haflinger gekregen, sonja en daar heb ik wat onderlinge wedstrijden mee gereden, met succes (was toen pas 10 (dubbelvoudig clubkampioen en 2e springen clubkampioenschappen).

daarna een wad betere (d)pony, maggie. die reed ik eerst voor mensen en daarna betaalde ik de stalling en reed ik 1x in de week naar stal om daar les te krijgen. dat ging na een tijdje niet meer (met die mensen)

toen heb ik een tijdje verzorgpony's gehad en daarna heb ik movie star, een e-pony gekregen. daar was ik heel serieus mee zij (is) was alles voor me en ik reed ook wedstrijden met haar. we zijn in totaal 3x buiten de prijzen gevallen Lachen . maar toen moest ik op de paarden over. ik kreeg er nog een paard bij, Paradisa. maar het klikte totaal niet tussen ons. het werkte echt niet. en we gingen verhuizen dus ze gingen allebei weg Huilen was echt heel moeilijk om dat te beslissen en maanden lang voor gehuild (bij mijn stiefpa intrekken).

nu hebben we de paarden aan huis. mijn siefpa is handelaar dus ik heb heel veel verschillende paarden gereden en jonge paarden ingereden. toen kwam okkie en daar werd ik helemaal verliefd op. toen zijn we voor de lol eens een lesje gaan pikken bij chris haezen en die zei dat we die moesten houden. toen ben ik in september met hem b gestart en nu 9 wedstrijden later L1 met wp. en ik hoop nog veel verder te komen met hem. we gaan volgend jaar naar deurne. en als ik verder ben en ik kan een beter paard krijgen weet ik niet wat ik moet doen hoor....als ik heel eerlijk ben. ik hou SUPER veel van okkie maar mijn (levens)doel is om echt heel ver in de sport te komen. maar okkie is een heel goed paard en heeft het in zich om verder te komen nu nog hopen dat alles (in combinatie) goed blijft gaan...


heel verhaal maar goed...wist geen kortere manier... sorry

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:10

Puur voor het plezier.
Lekker op een zonnig dagje gaan mennen. Altijd ergens heen kunnen. Een vaste regelmaat in je leven krijgen. Verantwoordelijkheid krijgen. Lekker kunnen hangen op stal. Eigenlijk alles wat erbij komt vind ik er super aan.

Ik hoef geen grandprix paard, ik neem genoegen met een pony die alles kan en super voor me werkt.

Ooit komt er een 2e pony zodat ik samen met Pinky & mijn verzorgstertje de bossen in kan. Maar dat zijn voorlopig dromen Dromen

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:22

Okkie1 schreef:
hmm volgens mij ben ik de enige die okkie heeft om verder mee in de sport te komen... Scheve mond


Nou, troost je, je bent niet de enige Haha! Zelf heb ik m'n paarden ook echt om mee te sporten.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:26

Ik had het geluk dat ik mijn pony's er bij kon blijven houden, net als ook de paarden, mijn moeder rijdt ook paard dus dat schilt misschien wel. Van de 4 paarden die we hebben heb ik er nou 1 om verder mee in de sport te komen. Maar er komt er nog 1 bij over een tijdje. De ene is Z2 en wordt nu nog wel getraind maar niet meer uitgebracht de andere 2 mogen lekker bij ons rentenieren.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:06

Okkie1, ik ook maar dat neemt niet weg dat ik daar plezier in heb, en wil dat mijn paarden dat ook hebben.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:10

hoi,
ik heb mijn paardje ook om lekker veel plezier mee te hebben! Elke dag breng ik (samen met mijn vriendin) veel tijd met hem door. Piedro is een shetje, maar als ik een grotere pony of een paard zou nemen zou ik hem nooit weg doen! Je gaat je toch wel heel erg hechten aan zo'n ponytje!
Lovers

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:55

Lielle schreef:
Okkie1, ik ook maar dat neemt niet weg dat ik daar plezier in heb, en wil dat mijn paarden dat ook hebben.


zonder plezier reed ik niet meer Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:55

Arno24"]
[quote="Okkie1 schreef:
hmm volgens mij ben ik de enige die okkie heeft om verder mee in de sport te komen... Scheve mond


Nou, troost je, je bent niet de enige Haha! Zelf heb ik m'n paarden ook echt om mee te sporten.
[/quote]

pff... Haha! Party!!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:37

sjakie"]
[quote="orri"][quote="SuperPepeijn schreef:
omdat hij een enorme babe-magnet is! Haha!


Dan doe ik toch iets verkeerd Huilen de mijne is een penny-meisjes-magnet.... geen babes (mannelijke dan he Knipoog )
[/quote]

Die van mij ook Huilen . Haha!
[/quote]
Doe net als ik en zorg dat je er van allebei 1 hebt Haha! Ik heb zowel een penny-meisjes-magnet als een babe-magnet Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:50

Mijn zusje schreef:
Om de wei te ploegen! Koe
Haha! *LOL*

Want dat doen ze. En natuurlijk om te onderzoeken of onze DA wel zijn best doet (hij komt wekelijks de laatste tijd). Ook willen we uittesten welke middeltjes het beste tegen welke kwaaltjes werken. Soort semi wetenschappelijk onderzoek dus Schijnheilig !

Ff serieus: 8 jaar geleden kochten wij paarden omdat ik (mijn oudere zus trok haar handen er vanaf) dat zonodig wilde. Dus toen hadden we er 2. 3 jaar later verkochten we de merrie omdat die inmiddels een ongeneeslijke peesklap had (jaar getobd) en daarvoor in de plaats kwam Hercules. Zo ver was het puur hobby en fun, maar Kuuleman was een behoorlijk ander paard. Die was dampig en moest lopen lopen lopen. En dan kom je dus in de endurance. Daar haakte Jopie af (hoefkatrol) en toen gingen we op zoek naar een endurance paard. Dat werd Voltrack. En dat bij mensen die NOOIT meer dan 2 paarden wilden. Hadden we er zomaar 3! Haha! Vorig jaar kreeg Herc ook een peesblessure en toen hebben we hem naar de slager gebracht. En toen begon dus ook weer de eindeloze zoektocht naar een goede vervanger. Een endurance paard. Die vind je namelijk niet zomaar was ons al gebleken. Was een heel leuk beest voor ons: Patent. Maar die was dúúr! Lama dan he. Paar maandjes later konden we hem voor een heel schappelijk prijsje kopen en toen hebben we dus ook gelijk gezegd: dat is een eens en nooit weer kans. En idd, 3 weken later kwam er iemand die al in hem geïnteresseerd was, die wilde wel de volle mep betalen, maar helaas pindakaas. Patentus was van ons! Vork
Dus wij hebben 1 hobbyknol, Jopie, alleen voor het knuffelen, dressuren en wat door het bos crossen. En dus 2 échte sportpaarden, Patent en Voltrack. En nu wil mijn vader ook nog gaan verhuizen en meer paarden houden om ze te gaan trainen. Nerd Hartstikke gek! }>

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:07

arno24 schreef:
Doe net als ik en zorg dat je er van allebei 1 hebt Haha! Ik heb zowel een penny-meisjes-magnet als een babe-magnet Haha!


Ik heb niet zoveel centjes Huilen